Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 22:41

Mijn bonte is gelukkig al de helft kwijt, de Comtois kwam uit de winter stand, dus die staat lekker in een dun velletje :)
Haha heb alleen maar 'spijt' nu omdat we ook bedacht hadden naar stal te fietsen :P 2x de Utrechtse Heuvelrug over als je nooit fietst is aardig pittig :')

@[***], how come? Jij aan barrels of de paardjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 22:47

Onali schreef:
Oh en mn telefoon gps doet het wonderbaarlijk weer :+


Oh wauw, proficiat 8-) Hahaha.


@ Hoppit : beiden een beetje. Mijn scheenbenen zijn nog steeds niet ok, heb nog veel pijn dus dat moedigt niet zo aan. Maar pony is ook net niet helemaal lekker. Niet ziek, maar toch.. darmen best wel rommelig en zijn hooikoorts enzo, het zit allemaal net niet lekker. Hij lijkt ook nergens echt zin in te hebben, behalve om in de weide gras te gaan eten :+

(En nu ook even intensief bezig geweest met het appartement, ga toch eens stilaan gaan verhuizen, haha).

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 23:17

Hoppit schreef:
Haha heb alleen maar 'spijt' nu omdat we ook bedacht hadden naar stal te fietsen :P 2x de Utrechtse Heuvelrug over als je nooit fietst is aardig pittig :')

@[***], how come? Jij aan barrels of de paardjes?


_O-


Één van de redenen waarom ik niet naar stal fiets.


[***] bedankt :D
Balen van je scheenbenen, helaas heb je ze wel nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:32

Spijtig genoeg wel, heb er al aan zitten denken om ze eraf te halen maar zie het niet zo goed komen :))

Verder zit pony ook wel in een dipje, en dat helpt natuurlijk ook niet mee aan de motivatie om toch te gaan. Ik weet niet hoe het komt .. misschien omdat ik toch weer ben gaan rijden de laatste tijd en ondanks dat ik er niks aan lijk te merken hij daar misschien toch moeite mee heeft? Of het is toeval en ligt aan het weer en de hooikoorts en het verharen en zijn leeftijd en zijn systeem ... Het is moeilijk :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 12:17

Toch maar weer even de stoute schoenen aangetrokken .. en de statistieken bijgewerkt :P
Onze laatste wandelingen. Hij was niet 100% maar het probleem zat vooral bij de pollen/headshaking en eigenlijk was hij ondanks dat hij daar echt wel last van had best vrolijk. Vlot tempo erop en niet teveel discussies over welke richting en welke paden. Was heel gezellig zo!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De max. snelheden kloppen volgens mij ook wel, heb namelijk de laatste 2 wandelingen steeds een paar stukjes gedraafd en hij ging me er toch volledig voor .. had liever gehad dat hij zijn 8 km/u zou draven wat hij ook kan _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:15

Hoe gaat het met iedereen hier? Nog iemand bezig met wandelen? :Y)

Hier een beetje last van wisselende stemmingen (zowel bij pony als bij mij, hahaha) dus weer even wat minder. Maar nu lijken we weer een manier gevonden te hebben waardoor het weer leuk is om op pad te gaan, namelijk met de lange lijnen. Blijkbaar als ik er achter loop is er helemaal niks meer wat eng zou moeten zijn, immers eten ze dan mij wel als eerste op .. ofzo .. :') Ik vind het prima, als we maar kilometers kunnen maken zonder dat schrikkerig gedoe.

Gisteren een dikke 3 km gedaan en vandaag bijna 4. Stelt nog niks voor maar je moet ergens weer beginnen. Mijn scheenbenen lijken het voorlopig ook weer te doen dus hopelijk zijn we weer vertrokken :)

jeetje77

Berichten: 3455
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 23:26

Wat goed. Ik ben laatst ruim 7 km onderweg geweest. Heb alleen een scheve horizon oortje. Afbeelding

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 23:35

Hier gaat het ook goed. Van de week voor het eerst voor de kleine bijna 7 km gewandeld.

Ons pad werd versperd door 2 bomen, over de eerste konden we nog springen met zn drietjes de 2de was echt te hoog.
Dus een baan door het kreupelhout gemaakt. Wel lastig aangezien Liberty nog niet zo gewend met dit dus ik was bang dat hij tegen zou werken, maar het ging allemaal voorspoedig. Hij flipte even daarvoor toen hij een tak aanraakte die gewoon op het pad lag :')

Dus dwars door het kreupelhout is dan toch weer net even iets anders.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:29

Leuk dat er weer wat gewandeld wordt! Bij ons staat het weer op een laag pitje, vriend is 'veel' in de bak aan het rijden zodat we hopelijk snel oortjesfoto's hebben :P

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:10

Gisteravond nog even een kleine wandeling gemaakt.

Er is een stuk waar ik altijd al naar toe heb willen lopen maar nooit gedaan heb.
Je mag er met je paard officieel niet komen maar met de ondergaande zon kon ik het echt een keer niet laten.

Normaal doe ik dat op dit stuk ook echt niet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We keken naar de luchtballons boven ons.

Liberty vond het geluid van de gasbrander helemaal niks en helaas bleef de ballon precies boven ons toen we het bos weer uitgingen :')

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:40

Wij gaan ook weer meer aan de wandel. Het ging even heel erg moeilijk omdat Mattie heel erg hing aan een merrie en haar veulen, maar sinds die zijn vertrokken is hij een heel stuk rustiger!
Afgelopen woensdag met Mattie naar de kliniek geweest voor een kreupelheidsonderzoek, en daaruit kwam dat de tussenpezen in zijn achterbenen overbelast zijn. Dierenarts raadde aan vooral te wandelen, af en toe een stapritje, en aangepast beslag/bekappen. Dus hop, weer aan de loop met hem. :)

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:15

Onali schreef:
We keken naar de luchtballons boven ons.

Liberty vond het geluid van de gasbrander helemaal niks en helaas bleef de ballon precies boven ons toen we het bos weer uitgingen :')


Waren er veel he! Die van ons hadden net eten gekregen, dus die hadden ook andere prioriteiten :')

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:22

Ja was blijkbaar een goede avond voor hun.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:41

Mooie foto's Onali, ookal is het een beetje illegaal :Y)

Jammer van de reden marley93, maar wandelen is altijd leuk ;)

Hier intussen nog een rondje van 6 km gedaan, was wel beetje anders dan de voorgaande wandelingen. Wel weer aan de lange lijnen maar het idee dat er niks gebeurd als ik achter hem loop was hij blijkbaar alweer vergeten, was hem 1x bijna kwijt omdat hij schrok van een tractor :o Hier en daar nog wat kleine dingetjes maar dat was toch even een oeps-momentje. Maar daarnaast ging het wel weer heel fijn, en ook na de gebeurtenis was hij meteen weer relaxed dus dat is ook al veel waard.

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:31

We zijn hoe dan ook fan van wandelen. :j Mattie vind het heerlijk om alles uitgebreid te kunnen besnuffelen, van natte plekken op straat waar een auto is gewassen, tot een hoop paardenpoep in het gras. Zijn bijnaam is tegenwoordig Sherlock Horse. :')

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:38

Vandaag met het gezin gelopen na een rotdag. even verstand op 0 en uitwaaien in de bossen want dat deed het hard hier! Maar wel lekker gelopen!

Afbeelding
Afbeelding

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 06:50

Nog niet veel gewandeld na de laatste keer en ik moet nu ook Bam en mezelf op conditie gaan brengen voor de Barchemse men4daagse :+

Wel nieuw speeltje gekocht voor de wat langere afstanden.
Liberty met zn spiksplinternieuw peuterspeelzaal rugzak :D

Afbeelding


Singel laat wat wensen over, erg jammer voor dat geld, voor Bam issie wat krap. Dus Bam blijft gewoon zn longeersingel met zadeltassen sjouwen en dan krijgt Liberty de rugzak.
Trots dat hij was dat hij hem op/ aankreeg. Even een rondje over het erf gestapt, liever dat hij daar flipt dan in het bos, maar hij was helemaal happy en was blij dat hij nu als grote jongen door het leven mag gaan _O-


Afbeelding

Regenpier

Berichten: 1774
Geregistreerd: 01-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:17

Hoi allemaal, ik kom even binnenvallen!
Ik ben van plan om met mijn 29 jarige pensionado te beginnen met wandelingen. Ze staat nu sinds een jaar of 3 met pensioen, omdat het mennen en rijden onder de man te zwaar voor haar werd. Ze staat nu 24/7 in de kudde (waar ze overigens al 10 jaar in staat, ook toen ze nog wel gereden werd/voor de kar stond) en ze wordt ingezet als therapiepaard bij jongeren met autisme. Dit is +- 1x per week.

Buitenritten hebben we heel veel met haar gemaakt. Voor de kar ging dit perfect omdat ze dan oogkleppen op had. Onder het zadel ging het met een ander ook heel goed, maar alleen was soms een uitdaging. Ik ben vaak genoeg afgestapt omdat ze écht niet meer verder wilde.

Hier zit dus een beetje mijn twijfel: buitenritten met haar alleen maken was vaak een strijd. Elk kruispunt wilde ze terug naar huis. Maar als ik afstapte en voor haar ging lopen liep ze wel weer mee. Misschien dat het wandelen daarom wel een optie zou zijn! Volgensmij vindt ze haar pensioen zoals het nu is wel prima, maar ik zou toch wel weer lekker met haar bezig willen zijn op een rustige manier. Wat denken jullie ervan? Wat is wijsheid?

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:44

Gewoon gaan beginnen, dan zie je vanzelf wat er wel en niet werkt. Zeker met wandelen kan je makkelijk de afstand en snelheid bepalen.

(Mooi dat je dat nog kan met een paard van die leeftijd dat je blijkbaar al lang hebt.)

Regenpier

Berichten: 1774
Geregistreerd: 01-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:56

Maflinger_S schreef:
Gewoon gaan beginnen, dan zie je vanzelf wat er wel en niet werkt. Zeker met wandelen kan je makkelijk de afstand en snelheid bepalen.

(Mooi dat je dat nog kan met een paard van die leeftijd dat je blijkbaar al lang hebt.)


Ja volgend jaar hebben we haar al 10 jaar! :D

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:50

Wij gisteren ook weer een 4.5km gedaan. Gewoon het usual stalrondje met blije brave paardjes :)
Wel de mijne eens opmeten voor een vliegendeken, doodbraaf zijn en helemaal gek worden van de steekbeesten is wel jammer voor poontje Y;(

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:25

Ja Bam en ik kwamen net ook dazen tegen :\

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:03

Beetje laat, maar ik wil graag ook meedoen aan de challenge :o

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:05

Gezellig :D

Stel je even voor zou ik zeggen.

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:35

AAHH!! -:(-

Ben een beetje nijdig.
Ik geloof dat iedereen wel zo'n beetje de FBpagina As seen through horses ears kent?

Mag enkel en alleen foto's en filmpjes plaatsen door de oren van het paard heen als je erop zit of als je ment.
Nu heb ik al meerdere malen posts gezien van mensen die droog mennen, dus erachter lopen ipv op een kar zitten.

Dus vandaag een mooi stukje gefilmd van Bam zoals wij wandelen en in de groep gegooid.
Krijg ik net een bericht dat mijn post niet voldoet aan de eisen en daardoor niet geplaatst wordt.


Ben even lichtelijk uit mn vel gesprongen en gezegd dat ik wel degelijk soortgelijke posts zie en dat hij van zijn high horse af moet komen en dat er dan een wereld voor hem open gaat als hij eens zou gaan wandelen met zijn paard.
Plus dat als er een soortgelijke groep zou bestaan maar dan voor wandelen ik me daar allang voor had aangemeld.

Op een 2de leidsel na is mijn post exact hetzelfde als iemand die wel heeft kunnen plaatsen. Dat paard zie je ook bijna compleet erop staan, met 2 lijnen, zonder singel oid, persoon loopt erachter.


Baal er zo van, ik wil ook mijn mooie plaatjes en ervaringen delen.
Het is dat ik zoveel inspiratie opdoe anders was ik wel uit de groep gestapt, maar vind het beleid echt achterlijk _-:(




Maar goed ik heb dus heerlijk met Bammie, Liberty wilde niet en achteraf maar goed ook, gewandeld en lekker gespetterd door de plassen in het bos.
Bammie had eindelijk weer zn turbo aan en had plezier voor 10 :D

Afbeelding


Afbeelding