Elektrische Fiets

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
viphorse

Berichten: 1504
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:38

Keuze gemaakt .....morgen mag ik mijn gazelle met middenmotor ophalen voor leuke scherpe prijs

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed



Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:39

cynthiar schreef:
Gister een proefrit gemaakt op een Sparta met voorwielmotor. Fiets echt lekker zeg, ondanks dat fiets mij te klein was. Ik wil voor de Sparta Pick up gaan.
Ik zoekmeen fiets waar voordrager opzit en gemakkelijk achterop een hondenmand kan. Als iemand verder nog opties weet?
En merk je nou evht verschil tussen 3 of 7 versnellingen op een electrische fiets? Op mijn gewone fiets zitten er 3, maar gebruik alleen de middelste.


Ik heb ook op die gefietst maar ben uit eindelijk voor een van Dijck gegaan. Incl grote mand voorop.
Ik heb 7 versnellingen en gebruik de laatste 3 zo’n beetje.

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:08

Marie111 schreef:
Houd met een rek voorop wel rekening met de bevestiging, anders stuurt het zwaar en val je zomaar om

Op mijn huidige fiets, een Gazelle Miss Grace heb ik ook een voordrager met mand erop, dus ben het al gewent. De Sparta Pick up is wel vergelijkbaar met de miss Grace

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:35

cynthiar schreef:
Gister een proefrit gemaakt op een Sparta met voorwielmotor. Fiets echt lekker zeg, ondanks dat fiets mij te klein was. Ik wil voor de Sparta Pick up gaan.
Ik zoekmeen fiets waar voordrager opzit en gemakkelijk achterop een hondenmand kan. Als iemand verder nog opties weet?
En merk je nou evht verschil tussen 3 of 7 versnellingen op een electrische fiets? Op mijn gewone fiets zitten er 3, maar gebruik alleen de middelste.


Ik heb een cortina met voordrager/mand voorop, heel tevreden mee.

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 07:39

cynthiar schreef:
Gister een proefrit gemaakt op een Sparta met voorwielmotor. Fiets echt lekker zeg, ondanks dat fiets mij te klein was. Ik wil voor de Sparta Pick up gaan.
Ik zoekmeen fiets waar voordrager opzit en gemakkelijk achterop een hondenmand kan. Als iemand verder nog opties weet?
En merk je nou evht verschil tussen 3 of 7 versnellingen op een electrische fiets? Op mijn gewone fiets zitten er 3, maar gebruik alleen de middelste.


Ik heb zelf de sparta country elektrische fiets.
Mand voorop kinderstoel zowel voor als achterop wissel af en toe van plek met de kleine.
Hond voor in de mand tassen aan het stuur en fietst heerlijk.
Gebruik hem in de zomer dagelijks volgende word er weer 1

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:05

De country hebben ze niet meer als electrische fiets, is denk ik de Pick up geworden.
Goed om te horen dat hij bevalt!

kaatje77

Berichten: 10425
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:24

Ik kom weer even achter de deur kijken.

Ik heb nu 2 jaar een elektrische fiets, tweedehands gekocht een batavus.
Ben er tevreden over dus nu de overstap om een nieuwe te kopen.

Ik zag bij Stella dat je je oude fiets in kunt ruilen, iemand daar ervaring mee?

Ik zag deze bij Stella en was wel verliefd: Stella Dolce Comfort FDST

https://www.stella.nl/elektrische-trans ... fort-fdst/

En misschien andere suggesties voor een merk?

Ik wil 1 x per week naar mijn werk fietsen ( enkele reis 25 km), af en toe een toertochtje en dan verder stadsgebruik. Voorkeur naar kind achterop (nu 26kg)

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:45

Ik heb zelf geen transportfiets, maar vind het wel een fijn merk en ze hebben wel een transport model. Trenergy fietsen.

Voor nieuwe/ongebruikte babykleding maat 50-80 zie mijn advertenties.

kaatje77

Berichten: 10425
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:44

Dank je wel,

Ondertussen ook een folder van amslod opgevraagd.

Ben benieuwd ga niet over 1 nacht ijs een nieuwe fiets kopen :D

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:34

kaatje77 schreef:
Ik kom weer even achter de deur kijken.

Ik heb nu 2 jaar een elektrische fiets, tweedehands gekocht een batavus.
Ben er tevreden over dus nu de overstap om een nieuwe te kopen.

Ik zag bij Stella dat je je oude fiets in kunt ruilen, iemand daar ervaring mee?

Ik zag deze bij Stella en was wel verliefd: Stella Dolce Comfort FDST

https://www.stella.nl/elektrische-trans ... fort-fdst/

En misschien andere suggesties voor een merk?

Ik wil 1 x per week naar mijn werk fietsen ( enkele reis 25 km), af en toe een toertochtje en dan verder stadsgebruik. Voorkeur naar kind achterop (nu 26kg)


Die Stella lijkt op de Sparta pick up. Vergeljk hem daar maar eens mee. Volgensmij komt bij de prijs van Stella nog wel 150 euro bovenop voor de display.

Ik heb zelf de Sparta Pick up besteld. Zaterdag ga ik hem ophalen. Kreeg nog 150 euro korting bij mijn fietsenwinkel!

kaatje77

Berichten: 10425
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:03

Top! Dank.je wel

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:38

Pff, ik zou gister mijn fiets komen ophalen. Ben ik daar, is mijn fiets er nog niet. Leveringsproblemen met de accu? Nu maar weer wachten :o

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:58

Jeetje.. Fijn dat ze je dan eerst ook even bellen, zodat je niet onnodig langskomt.. :( Hopelijk is snel het probleem opgelost!

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.

kaatje77

Berichten: 10425
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:18

Oh lekker handig :+

Ik ben er nog niet over uit. Manlief heeft vorig jaar een sparta marathon gekocht en is daar zeer tevreden over.

Folders van Stella, Amslod en nog één aangevraagd, maar wellicht moet ik toch kijken naar een mamafiets als alles dit x goed gaat :D

Nog maar even goed over nadenken

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:43


Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

kaatje77

Berichten: 10425
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:45

karuna schreef:
Iemand ervaring met de sparta m8 B met midden motor?
Willekeurige link gepakt, gaat wel over de herenversie maar ik neem aan dat er geen verschil zit in fietsen tussen dames en herenversie.

https://www.peterterlouw.nl/sparta-m8b-2019-dames


Heb ik ook gezien, zou de fiets van het jaar zijn? Geen ervaring maar deze zat ook bij mij onder de aandacht

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:05

Is idd fiets van het jaar op europees nivo. Gv heeft pas rondje gemaakt en de victoria valt af. Over blijft de gazelle orange of lucerne en deze sparta. Maar de laatste heeft zijn voorkeur, twijfel is vooral de gevoelige lak en de hoogte is wat lastig. 57 cm was net te hoog met de verende zadelpen, dan moet of 53 cm of de pen wijzigen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Zoolgangster

Berichten: 9541
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:05

karuna schreef:
Is idd fiets van het jaar op europees nivo. Gv heeft pas rondje gemaakt en de victoria valt af. Over blijft de gazelle orange of lucerne en deze sparta. Maar de laatste heeft zijn voorkeur, twijfel is vooral de gevoelige lak en de hoogte is wat lastig. 57 cm was net te hoog met de verende zadelpen, dan moet of 53 cm of de pen wijzigen.


Oh ja, die verende zadelpen... Daarmee was mijn Gazelle ook te hoog voor mij, met een gewone zadelpen en de allerlaagste stand is het verholpen, maar ja, nu moet ik dus zonder die vering fietsen. Dat is dus wel het nadeel van de meeste ebikes, dat ze te hoog zijn voor mensen van rond de 1.60, en dat zijn best wel veel ouderen.

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:08

Ik heb zelf een sparta ion met 46 cm frame. Een gewone pen op laten zetten want anders nog te hoog :') maar ik heb een verend brooks leren zadel.

Maar vroeger had je niks anders en ook niet verende zadels of pennen. Dus voor mij hoeft het niet.

Gv is niet groot voor een man 173 cm. En hangt dus tussen twee framematen in. :')

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:53

Afgelopen zaterdag toch mijn fiets kunnen halen. Ze hadden toch nog aan een accu kunnen komen.
Gister heb ik 26 kilometer gefietst met flinke tegen wind en ik had het niet eens in de gaten.
Mijn hondenmand en fietstassen kunnen beide aan/op de bagagedrager, dus helemaal goed! Grote mand voorop, dus ik kan vanalles meenemen.
Ik ben er blij mee!

Froukje_J

Berichten: 2165
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:23

Mag ik mij ook melden?

Ik heb dan vandaag ook eindelijk de keus kunnen maken en het is een Sparta F8e 2019 met 500wh accu geworden
Dus ik kan snel weer heerlijk fietsen met m'n dochter achterop
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:20

Mooi! Die fiets had ik ook besteld, alleen geannuleerd. Achteraf toch niet fijn dst je niet harder kan fietsen dan 25km/h. Snap de veiligheid uiteraard.. zeker met een kind, maar mijn gemiddelde tempo ligt al rond de 21 zonder ondersteuning :+ dus ik liep er tegen aan dat hij je dan een soort terug duwt.

Laerkens Beauty

Froukje_J

Berichten: 2165
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 06:09

Saaams schreef:
Mooi! Die fiets had ik ook besteld, alleen geannuleerd. Achteraf toch niet fijn dst je niet harder kan fietsen dan 25km/h. Snap de veiligheid uiteraard.. zeker met een kind, maar mijn gemiddelde tempo ligt al rond de 21 zonder ondersteuning :+ dus ik liep er tegen aan dat hij je dan een soort terug duwt.

Haha je kan wel harder maar bij 25 houd hij op met ondersteuning.. Ik had met de testrit ook de 27 km er voor :Y)
En idd veiligheid voorop met een kind op Je fiets. En het gaat mij niet om het snel fietsen maar ik heb meerdere forse beperkingen in m'n rug en daardoor is het lastig om op de gewone fiets vooruit te komen, al helemaal met een kind op je fiets

_Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:37

Saaams electrische fietsen mogen wettelijk geen ondersteuning bieden boven de 25 km/h - je kan dus wel altijd gewoon zelf harder fietsen zonder ondersteuning. Anders kom je uit bij de 'speed pedelecs' waar een AM rijbewijs voor verplicht is en nummerplaat enzo.

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:24

_Mirjam schreef:
Saaams electrische fietsen mogen wettelijk geen ondersteuning bieden boven de 25 km/h - je kan dus wel altijd gewoon zelf harder fietsen zonder ondersteuning. Anders kom je uit bij de 'speed pedelecs' waar een AM rijbewijs voor verplicht is en nummerplaat enzo.


Kan ik me voorstellen. Maar de sparta van Froukje stopt je letterlijk op 25, je krijgt een soort gevoel alsof die terug schakelt en je elke keer een duw terug krijgt. Ik ervaarde dat best als storend.

Laerkens Beauty


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, flora, hedwig1, Ilayla, karin30, NorwayFjord, Sannens, Sjors050, Wopkebrok en 36 bezoekers