Elektrische Fiets

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:08

Ik mag vrijdag mijn nieuwe stella fiets ophalen. Ben heel benieuwd :D
De Stella Vicenza FDST Superior. (Voorwielmotor)
Afbeelding

Laerkens Beauty


Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:16

Oh net fietsje Karuna! Ziet er prima uit.

En die van jou is ook gaaf Saaams! Tof kleurtje ook :j

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-19 21:03

Renee1991 schreef:
Heeft ie op kamertemperatuur gelegen? Dat wil nog wel eens schelen..
Hier erg blij met mn fiets, vandaag voor het eerst mee naar het werk gefietst. Schrok alleen een beetje van de actieradius, hoop dat dat misschien komt doordat ie nu vanuit de fabriek nieuw in gebruik is. Kan er nu 40 km mee fietsen op de eco stand, dus niet eens op behoorlijke trapondersteuning. Ik snap dat een 300 Wh accu niet garant staat voor meer dan 100 km bij wijze van, maar dit is wel heel weinig. Verder echt super blij mee, fietst echt zalig.

Ja, hij lag hier in de woonkamer. Maar had echt niet verwacht dat ie na bijna elf weken nog volledig vol zou zijn....
Nu accu ook maar weer verwijderd....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

12rebel

Berichten: 223
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: den haag

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:08

Saaams mag ik vragen wat jij betaald hebt voor de vicenza en welke accu je hebt gekozen.

Neem de dag zo als hij is het kan altijd je laatste zijn.
cella 24 mei 1984 - 15 oktober 2008 R.I.P.
Giving up doens't always mean your weak, sometimes it means your strong enough to let go

Zoolgangster

Berichten: 9570
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:36

Ik heb een Gazelle Orange C8, heb hem nog maar 2 weken, en ben er erg blij mee! Hiervoor reed ik een stokoude Piaggio Ciao snorfiets, die 5 liter mengsmering per week slurpte, vanwege het heen en weer rijden naar de verschillende locaties waar ik werk.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

suus_toes

Berichten: 976
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:48

Ik krijg morgen mijn Stella allegra! Lekker op de fiets naar het werk.

En wil nog kijken of ik een geschikte hondenkar kan vinden,. Kan de hond ook lekker veel met de fiets mee. (aangezien die niet over autorijden kan, is fietsen uiteraard wel te proberen)

#Massagepraktijk & Neuromusculaire therapie Eenrum

FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:45

Hier sinds een maand de Trenergy Everest. Nog geen lange afstanden op gefietst. Wel inmiddels de bagagedrager verlenger er weer af laten halen. Deze zat er op om zowel kinderzitje als fietstassen op de fiets te krijgen, maar ik had een zakje witlof en 2 plantjes in de fietstassen en merkte dat de achterkant van de fiets ging zwabberen. Dat wil je niet een hele weg naar het werk en zeker niet wanneer onze zoon ook in het stoeltje zit. Fiets zelf bevalt prima!

Voor nieuwe/ongebruikte babykleding maat 50-80 zie mijn advertenties.

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:47

Hebben jullie ervaringen met Amslod fietsen? En wat doen deze fietsen qua prijs? Die kan ik nergens online vinden. :-)
Ik zoek heb vorige week proef gereden op een Popal evolution en Voque premium. Ik vond de popal fijner maar heb nog geen keus gemaakt.

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:58

Iemand ervaring met de elektrische fiets van de Lidl? Die is nu te koop via de webshop. :)

Bedankt voor alle tips! Mijn eigen voorkeur gaat toch nog steeds uit naar een elektrische mamafiets, maar mijn vriend ziet daar het nut niet van in. Wat is nou echt dé pre? Misschien kan ik hem dan overhalen. :')

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:07

Iemand ervaring met de Voque Elite?

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:50

En de Giant Triple X. Leuke prijs bij dealer bij mij in de buurt, namelijk 1300 euro.

FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:53

Tja, elektrische fiets met kinderzitje en fietstassen wilde ik ook graag. Voordeel: Dan kan ik straks mooi hem naar school/opvang brengen en direct door naar werk. Maar het is mij niet goed bevallen, door de verlenger ging de fiets echt snel slingeren.

Voor nieuwe/ongebruikte babykleding maat 50-80 zie mijn advertenties.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 13:01

Blinnii schreef:
Iemand ervaring met de elektrische fiets van de Lidl? Die is nu te koop via de webshop. :)

Bedankt voor alle tips! Mijn eigen voorkeur gaat toch nog steeds uit naar een elektrische mamafiets, maar mijn vriend ziet daar het nut niet van in. Wat is nou echt dé pre? Misschien kan ik hem dan overhalen. :')


Wat bij mij de doorslag gaf om voor een (elektrische) mamafiets te gaan, was dat je net wat meer ruimte bij het stuur hebt, vind ik persoonlijk wel fijn (maar misschien moet ik ook wat actiever de kilootjes kwijt zien te raken, scheelt ook wat ruimte bij m'n buik natuurlijk :+ )
Verder heel tevreden mee, fiets met kind voorop lekker relaxed met minimale ondersteuning en zonder kind cross ik in flink tempo naar mijn werk.

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

viphorse

Berichten: 1506
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 06:27

Iemand ervaring met een Gazelle fiets met middenmotor of een cortina ook middenmotor ?
Twijfel tussen deze 2 en prijsverschil is goed aanwezig.

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:36

Ja precies Bjarni, dat scheelt gewoon wel! Gelukkig hebben we nu vakantie, kan ik gericht gaan proefrijden op verschillende fietsen. :)

Viphorse, sorry volgens mij heeft onze Gazelle een voorwielmotor.

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:19

Ik heb gister voor de eerste keer boodschappen gedaan op de fiets *\o/* best lekker gevoel voor de eerste keer in denk ik 18 jaar of zo. Kwa fietsen voor mijn knie een verademing. Moet zadel ietsje hoger zetten alleen. Was ministukje maar hee het lukte. Verder kom ik niet ivm nog steeds niet fit genoeg zijn.

Ik heb aandrijving op achterwiel. Fiets kon gewoon in het rek gezet worden. :j

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:31

viphorse schreef:
Iemand ervaring met een Gazelle fiets met middenmotor of een cortina ook middenmotor ?
Twijfel tussen deze 2 en prijsverschil is goed aanwezig.


Om dezelfde reden heb ik getwijfeld tussen Gazelle en Trenergy. Met de fietsenwinkel over gehad en zij gaven aan de Trenergy meer te verkopen juist om deze reden. Kwaliteit schijnt niet onder te doen voor Gazelle. Anders bij de fietsenwinkel jou merken ook even navragen wat de ervaringen zijn?

Voor nieuwe/ongebruikte babykleding maat 50-80 zie mijn advertenties.

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:53

Ik heb een gazelle met middenmoter en vind hem heerlijk .
Cortina geen ervaring mee

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:04

In het AD van afgelopen zaterdag vind je een uitgebreide test van heeeeel veel E-bikes!

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:23

Oh top! Staat die test in het landelijke gedeelte of plaatselijk?

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:29

Blinnii schreef:
Iemand ervaring met de elektrische fiets van de Lidl? Die is nu te koop via de webshop. :)

Bedankt voor alle tips! Mijn eigen voorkeur gaat toch nog steeds uit naar een elektrische mamafiets, maar mijn vriend ziet daar het nut niet van in. Wat is nou echt dé pre? Misschien kan ik hem dan overhalen. :')


Heb de fiets nu even goed op de pc bekeken (telefoon is dan toch te klein) en ik zie dat de ketttingkast niet helemaal dicht is van achteren. Wordt de ketting sneller vies en gaat eerder roesten. Verder lijken de stangen van de bagagedrager wel erg dun.
Maar aankomende dinsdag is die in de winkels. Dan nog maar eens goed bekijken. Het lijkt wel een mooie fiets.

Over een mamafiets. Toen ik de kinderen klein had hadden ze die nog niet uitgevonden. Kan niet zeggen dat ik het gemist heb. Vind het soms wel echte 'gevaartes'. Het is natuurlijk maar zo'n idee dat je "in" de fiets moet gaan staan om op en af te stappen. Je kunt natuurlijk ook "als een dame" opstappen = naast de fiets met gekruiste benen, even steppen, been tussen zadel en voorzitje door en gaan zitten op je zadel. Of je gaat eerst op het zadel zitten, trapper omhoog en dan zo wegfietsen. Dat is de meest veilige manier trouwens. Want hoe groter de fiets, hoe slechter die in bedwang te houden is.
Ik had destijds een "gewone" 28-inch fiets van 51 cm met 7 versnellingen en trommelremmen. Met voorzitje, mand voorop, achterzitje en fietstassen. En 2 kinderen erop, tot ze 5,5 en 4 jaar oud waren.
Later een jaar een fietskar gehad (je trapt je dood) en toen een aanhangfiets waarbij er ook een kind achterop je eigen fiets kan. Dat was echt ideaal.


cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:04

Gister een proefrit gemaakt op een Sparta met voorwielmotor. Fiets echt lekker zeg, ondanks dat fiets mij te klein was. Ik wil voor de Sparta Pick up gaan.
Ik zoekmeen fiets waar voordrager opzit en gemakkelijk achterop een hondenmand kan. Als iemand verder nog opties weet?
En merk je nou evht verschil tussen 3 of 7 versnellingen op een electrische fiets? Op mijn gewone fiets zitten er 3, maar gebruik alleen de middelste.

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:13

Ik heb mijn 8 versnellingen echt nodig. Ik fiets heel vaak in de 7 of 8. :+ Behalve een helling op.

------------------------------

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:53

Houd met een rek voorop wel rekening met de bevestiging, anders stuurt het zwaar en val je zomaar om

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:36

Ik volg even. Benieuwd wat er allemaal is en hoe het bevalt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers