Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:23

Linda_Fleur schreef:
Ja ik doe ook mee komend weekend! Zaterdag een korte klasse 1, als warming up voor (hopelijk) een lange klasse 2 op zondag :D . Ben benieuwd hoe het gaat zijn met de temperatuur maar haast hebben we niet, mijn doel is zondag zo lang mogelijk in het zadel te zitten ter voorbereiding op de Derby. En uiteraard alles naargelang mijn lieve Ele het volhoud.


Als je nog eens zoveel mogelijk kms op een vreemd paard wil maken ben je meer dan welkom om dat varken van mij eens mee te nemen. :+ Doet niks verkeerds maar is een soort rupsjenooitgenoeg kilometers...

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:40

Psydoxy schreef:
Josien_ schreef:
Voor de impuls en korte klasse 1 staat bij terrein open 11.30. Mag je dan pas arriveren op het terrein of hoe moet ik dat zien?


Deze tijden zouden strikt geweest zijn bij slecht weer. Nu hebben ruimte genoeg, dus je mag eerder komen.


Top! Wordt de eerste keer dus ben graag ruim op tijd aanwezig :) .
Ben enorm benieuwd hoe alles gaat lopen en hoe we het gaan doen.
Heb door omstandigheden niet zo optimaal kunnen trainen als ik had gewild, maar het is impuls dus we doen gewoon mee voor de lol en rustig aan indien nodig.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:30

_mjwb schreef:
Herkenbaar Napie! Ik droomde eergisteren dat we heel dat stuk naar Someren hadden gereden, we er eindelijk waren en dat ik mijn paspoort niet bij had. Die zit standaard in mijn trailer maar zulke dingen droom is altijd :+

Mijn paard heeft een dik been. Hij loopt niet kreupel en hij lijkt er ook geen last van te hebben maar het is wel opgezwollen. Ik hoop dat het voor zaterdag weg is...
Ik doe nu ‘s morgens zijn been koelen, dan compagel erop en dan een rondje buiten stappen aan de hand en dit ‘s middags weer. En dan ‘s avonds zijn been insmeren met groene leem, de volgende dag eraf spoelen en dan weer koelen, compagel, stappen. Vandaag is de tweede dag en ze zeggen dat - dat de ergste dag is, dus ik hoop dat het minder wordt en snel weg is.


houd je rekening met eventueel verboden bestanddelen in Compagel? Als er iets in zit wat op de verboden lijst staat en er is controle is je wedstrijd voorbij.

Sponsor Passion4Horses Genghis Khan:
Horseflex supplementen
Partner Alex VB:
FitLine supplementen

scooby09

Berichten: 2200
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:42

Zo kort voor een wedstrijd een dik been ik denk dat ik hem zou terug trekken en geen risico zou nemen.

Iedereen die start heel veel plezier en succes lekker rijden en genieten van het mooie weer.

Sherivey
Berichten: 8485
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:04

Voor de extra zenuwen, hoor net dat mijn vriend (ook mn groom), waarschijnlijk later aankomt dan ik zelf... hopelijk is ie er voor de start, anders zijn er vast wel behulpzame mensen daar op t terrein mocht het nodig zijn :)

:wave:

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:27

Ooh, Dilan, je zenuwen worden even extra aangewakkerd. Voordeel van een endurance wedstrijd is dat er altijd behulpzame mensen zijn die willen helpen :)
Ik heb er heel veel zin in, zo benieuwd hoe mijn Ukkie het gaat doen :D

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:36

AlexVB schreef:
houd je rekening met eventueel verboden bestanddelen in Compagel? Als er iets in zit wat op de verboden lijst staat en er is controle is je wedstrijd voorbij.


Niet alleen je wedstrijd, maar je hele seizoen en 't kost je een bak met geld.

In 2017 hebben vanuit de KNHS doping controle gehad.

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Sherivey
Berichten: 8485
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:38

Ethelate schreef:
Ooh, Dilan, je zenuwen worden even extra aangewakkerd. Voordeel van een endurance wedstrijd is dat er altijd behulpzame mensen zijn die willen helpen :)
Ik heb er heel veel zin in, zo benieuwd hoe mijn Ukkie het gaat doen :D

Hoe laat start jij? :)

Voor jullie ook veel plezier :D

Ben heel benieuwd hoe de sfeer gaat zijn. Heb tot nu toe alleen dressuurwedstrijden gereden.

:wave:

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 14:42

Dilan93 schreef:
Ethelate schreef:
Ooh, Dilan, je zenuwen worden even extra aangewakkerd. Voordeel van een endurance wedstrijd is dat er altijd behulpzame mensen zijn die willen helpen :)
Ik heb er heel veel zin in, zo benieuwd hoe mijn Ukkie het gaat doen :D

Hoe laat start jij? :)

Voor jullie ook veel plezier :D

Ben heel benieuwd hoe de sfeer gaat zijn. Heb tot nu toe alleen dressuurwedstrijden gereden.


Als je graag met iemand mee wil rijden kan en mag dat met mij. Ik zou iemand meenemen voor de eerste x maar hoor net dat haar paardje een dik voorbeen heeft. Ik start om 12:38 met BoB

Sherivey
Berichten: 8485
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 14:47

Bedankt voor het aanbod, maar ik start een uur later :) dan is het wel lastig samen rijden denk ik

:wave:

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 14:54

Psydoxy schreef:
AlexVB schreef:
houd je rekening met eventueel verboden bestanddelen in Compagel? Als er iets in zit wat op de verboden lijst staat en er is controle is je wedstrijd voorbij.


Niet alleen je wedstrijd, maar je hele seizoen en 't kost je een bak met geld.

In 2017 hebben vanuit de KNHS doping controle gehad.



Oh dat wist ik niet, bedankt beide voor de info! Ik ben compagel gaan smeren op aanrading van de dierenarts. Tot hoe lang blijft het compagel zitten? Ik kan het nergens vinden maar ik heb vandaag het niet meer hoeven te gebruiken dus heb ik het ook niet meer gedaan. Zijn been is bijna weer helemaal normaal.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:09

Veertje2 schreef:
Als je graag met iemand mee wil rijden kan en mag dat met mij. Ik zou iemand meenemen voor de eerste x maar hoor net dat haar paardje een dik voorbeen heeft. Ik start om 12:38 met BoB


Dan start jij net na mij! Dan zul je me vast wel tegenkomen. Mocht je me inhalen kunnen we misschien wel aanhaken :) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:31

Josien_ schreef:
Veertje2 schreef:
Als je graag met iemand mee wil rijden kan en mag dat met mij. Ik zou iemand meenemen voor de eerste x maar hoor net dat haar paardje een dik voorbeen heeft. Ik start om 12:38 met BoB


Dan start jij net na mij! Dan zul je me vast wel tegenkomen. Mocht je me inhalen kunnen we misschien wel aanhaken :) .


gezellig, we zijn elkaar bij de start

@josien vaak vinden ze het geen probleem als je later of eerder start als je het maar van te voren aangeeft.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 07:43

Ik ben er ook! Kom voor de verandering eens niet wedstrijd rijden maar ETR. ;)

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Sherivey
Berichten: 8485
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 08:43

Somebitch schreef:
Ik ben er ook! Kom voor de verandering eens niet wedstrijd rijden maar ETR. ;)

Ook leuk! :) hoe laat begin je?

:wave:

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:04

Om 13:00 :) Dus kan lekker uitslapen hahaha :') Op zondag trouwens ;)

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Sherivey
Berichten: 8485
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:28

Somebitch schreef:
Om 13:00 :) Dus kan lekker uitslapen hahaha :') Op zondag trouwens ;)

Oh haha. Kun je idd wel uitslapen :j

:wave:


marsyl

Berichten: 1635
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:14

Oh beter somebitch! Wij vertrekken zaterdag al om 8.15 dus geen uitslapen voor mij :D

Anoniem

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:01

Hoi iedereen!

Momenteel zit ik wat in een paardendipje. Ik merk dat ik de (dressuur) lessen niet meer leuk vind en ik ga met tegenzin thuis aan de slag. Springen durf ik helaas niet goed en met mijn d pony tussen de paarden springen wordt m sowieso niet.
Wedstrijden interesseren me steeds minder maar toch wil ik graag iets hebben om naar toe te werken.
Na een ochtendje wat rondzoeken kwam ik endurance tegen en dit trekt mij dan weer wel!
Het is wel jammer dat vrijwel alle wedstrijden ver weg zijn.
Ook vraag ik me af of endurance haalbaar is met een d pony kruising welsh haflinger.
Ik heb ook nog een jong paard maar zij is hier sowieso nog niet klaar voor denk ik.

Ik lees voorlopig graag mee als dat mag :o
En mochten jullie nog tips hebben... Ik ga me vanavond verder inlezen! :D

Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:05

Met een pony kun je zeker mee doen. Er lopen paarden en pony's van allerlei rassen en mixjes mee.

Kun je wat meer vertellen over je pony en wat jullie nu doen?

Sherivey
Berichten: 8485
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:05

Vrijwel iedee gezond paard met eeb redelijke conditie zou eeb klasse 1 kunnen lopen :j

Vanuit welke ongeving kom je? Ik zit zelf ook best ver van vrijwel alle wedstrijden.

:wave:

Anoniem

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:24

Wij doen nu eigenlijk alleen maar dressuur en af en toe een buitenritje voor de leuk.
Ik heb de pony nu ook nog maar 4 maand. Conditie is iets waar ik dan ook zeker nog aan wil gaan werken! :)
Ik zit op de grens Drenthe Overijssel, vlakbij Meppel!

Sherivey
Berichten: 8485
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:04

Myrthe3 schreef:
Wij doen nu eigenlijk alleen maar dressuur en af en toe een buitenritje voor de leuk.
Ik heb de pony nu ook nog maar 4 maand. Conditie is iets waar ik dan ook zeker nog aan wil gaan werken! :)
Ik zit op de grens Drenthe Overijssel, vlakbij Meppel!

Ah daar zijn wel een paar wedstrijden in de buurt toch? :)

Conditie is zeker goed te verbeteren :)

Ik rij zaterdag pas mijn eerste wedstrijd, dus echt tips kan ik je niet geven. Maar kan natuurlijk wel ervaringen delen vanuit een mijn beginners-status als enduranceruiter haha. Dan komen er misschien wel dingen boven die voor een doorgewinterde wedstrijdruiter heel vanzelfsprekend zijn :j

:wave:

marsyl

Berichten: 1635
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:20

Ik rijd ook met een kruising hoor Myrthe! Die van mij is echt een ongelukje volgens mij, vader en moeder onbekend :')
Hij heeft een aantal jaren terug een 5 jaar endurance gelopen (klasse 1) en dat kon hij prima! Nu zijn we dit seizoen weer begonnen en hij pakt het super op :j
Als je wilt weten hoe zo'n wedstrijd eraan toe gaat zou ik zeggen kom gerust een keertje kijken! Het zijn hartstikke gezellige wedstrijden! Voordat ik ben begonnen met rijden ben ik ook een keer gewoon gaan kijken hoe het eraan toe gaat :j

Berryz

Berichten: 714
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:22

Hey Myrthe, ik heb vroeger met een Fjord endurance gereden, het is zeker mogelijk hoor.
Ben nu ook aan het werk met een jong paard (word 4 in de zomer). Mijn tip is, rij dit jaar lekker buiten, laat je pony aan zoveel mogelijk wennen en vergeet niet om plezier te maken. :+

Dat doe ik momenteel ook en tegen het einde van het jaar ga ik meer beginnen opbouwen met echt trainen om volgend jaar te starten.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker