[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:46

Aah super leuk dat je mee kunt doen Juul. Wij komen uit de buurt dus ga smorgens lopen.. misschien dat ik zaterdag nog kom kijken

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34587
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:02

Onze dochter heeft met my first eventing challenge mee gereden. Wat ontzettend leuk om dat met je kind te doen. Ze vond het zelf enorm grappig, normaal gaan we voor jou zo vroeg op pad pappa zei ze. We hebben geen idee of de pony eerder gecrosst heeft, maar de crosshindernissen vond ze het leukst. Ging ze nog een stukje harder en de oortjes mooi naar voren. Pony is al 26 maar dat zou je haar echt niet geven.

Afbeelding

1 juni mag ze weer crossen op de Schalm tijdens de Horse trails, Bixie clinic.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:20

Wat ontzettend leuk Susan!

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:42

Leuk Susan! Waarschijnlijk zien wij elkaar wel bij de Schalm, want mijn verzorgster rijdt met onze C pony ook mee in de Bixie clinic, voorbereidingen zijn al in volle gang haha.

Wij zijn gister gestart in Etten-Leur, erg leuke dag gehad weer. Dressuur ging mwhaa, hij was ietsje te fris (bokkensprongetjes :') ) 176,5 punt. Daarna het springen, we gingen als een speer :Y) al met al 1 balkje en ik denk de snelste tijd van de dag {:} Als laatste foutloos *\%/* in de cross! Prachtig parcour weer, alleen jammer dat de cross altijd zo snel weer klaar is. We hadden wel wat tijdfouten, maar ik hoop dat dat vanzelf minder wordt als hij makkelijker door het water gaat (dat doen we nu in volle stap) en hij minder afgeleid is door de omgeving tussen de hindernissen door. Ik denk een kwestie van kilometers maken, want het ging al beter dan in Alphen!

En hij kwam uit de cross met een hartslag van 48, de dierenarts vroeg zich al af of we wel gereden hadden want bezweet was hij ook niet -:)

Hoe ging het bij de rest?

Ruim assortiment tweedehands merk zadels te koop! :-)

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:19

Leuk dat je mee kunt doen Juul!
Ik fiets de cross tussen dressuur en springen. Heel misschien zaterdag bij Streep kijken hihi :)

Susan wat ontzettend leuk!! Ik hoop dat mijn kleine man dit ook ooit wil doen!!

Klinkt goed Mistic! Ik weet niet hoeveel tijd fouten je had maar als je stapt in het water dan tikt dat wel aan ja.
Altijd jammer dat het snel voorbij is he.. Misschien toch maar een gooi doen naar de Olympische spelen ofzo, kun je 10 minuten :+ :D

Coco was blij gister tijdens de galop training, ik ga ook met Pasen naar Staphorst, vind alleen het water daar beetje naar maar goed, hoeft ook niet in volle galop. Mijn nichtje gaat ook mee met haar dressuur paard dus wordt sowieso gezellig +:)+

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:45

Wat leuk allemaal weer!
Ik was gisteren ook in Maarsbergen (niet voor de my first eventing challenge :') ). Wij hadden 's middags regiotraining op dat terrein. Was wel ontzettend leuk om die kleine kindjes te zien met hun kleine pony's, vet schattig!
Mijn paard liep gisteren als een tijgerin tijdens de training, overal voorop, flink gas er op en trok enorm aan op de hindernissen, ze genoot ervan! Ook weer in één keer het water in. Het wordt nog eens wat met dat paard!
Moeders heeft gefilmd dus dat zal ik later even uploaden.

Is de rest ook allemaal goed gegaan dit weekend?

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34587
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:27

Het was ook zo leuk al die kinderen. En gelukkig een lekker zonnetje. Al gaat het ook wel kriebelen om weer met eigen paard op pad te gaan. Eerst moet de hoef weer goed zijn.

Mistic rider leuk! Wij zijn er het hele weekend als vrijwilligers dus dan is die clinic een leuk tussendoortje :j

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:42

Aaah zo schattig Susan!

Ik had je bericht al gelezen mistic maar ook hier: goed gedaan!

Super elke! Misschien zie ik je nog wel in Staphorst!

Fijn dream als ze zo oppakken! Benieuwd naar film materiaal!

Hier gister training gehad met t jonge ding voor de 3e keer. Weer veel nieuwe dingen gedaan, ze is erg dapper dus dat is fijn. In Markelo, Snorrewind, mag ze haar BB debuut lopen. 2 oefencrossen er voor dus ben benieuwd


Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:14

Susanh: wat leuk! En die pony zou je zo idd niet die leeftijd geven.

Misticrider: klinkt goed! Jammer van de balk.

Elke: veel plezier dit weekend!

Dreamguide: zo te horen heerlijk getraind!

Cioccolato: leuk dat ze zo dapper is, altijd fijn!

Hier wat galop en spring trainingen gedaan. Aankomend weekend gaan we nog een rondje springen en dan zijn we er wel klaar voor.

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:20

Susan, wat schattig! Is dat Star?
My first eventing challenge is zo schattig :):) meestal dan. Vorig jaar ook echt van die verwende krengetjes die gingen huilen omdat de pony niet deed wat ie wilt, en dan van die overspannen ouders er naast := vermaak gegarandeerd :D

Ik ben met Chioccolato wezen trainen bij stal Naber, hadden les van Gert. Wat een gouden vent is dat! Echt enorm fijne les gereden en hij wist heel goed te pijnpunten aan te pakken. Superveel afsprongen, trakheners en dingen met hoogte gedaan (mijn angst). Ging allemaal super!! Bij de trakhener zie je ook gelijk mijn werkpunt, onderbenen O:)
Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34587
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:22

Nou er was 1 meisje van 4 die maar bleef huilen. Niet gekeken of die nog gestart zijn uiteindelijk, onze dochter moest als 1e en wij gingen meteen daarna weg. Maar dan denk ik, voor wie doe je dit nou? Maar er waren 60 deelnemers terwijl ze eerdere jaren moesten leuren voor deelnemertjes dus Bixie eventing is ook booming.

En ja die pony is Star :j

Gert Naber lijkt mij ook fijn les geven.

paljaslaura

Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:42

Lekker lieke!
Wat leuk Susan met jullie dochter!
Cio zag foto's op insta, ze doet het echt goed!
Klinkt goed DreamGuide! Ben benieuwd naar je filmpje :)
Goed bezig Mistic!

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:46

Veel succes alvast gewend met het debuut Cio! Is altijd fijn als ze dapper zijn, dat rijdt toch wat zekerder vind ik.

Haha, liekec, die verwende kindjes heb je denk ik bij elke tak van de sport wel en hetzelfde geld ook voor de ouders. Mijn moeder kan soms ook aardig de tijgermama uithangen, maar ze bedoelt het wel goed. :o
Gave platen ook weer! Gert Naber ken ik volgens mij nog niet.

Voor de liefhebbers is hier het filmpje nog, ben als ik zo kijk toch wel trots op mijn stoere knol. (Jammer alleen dat ik er als een aardappel op zit, maar goed :') )

Ik had overigens les van Janneke Boonzaaijer, was heel leuk! Ze geeft wel pittig les maar dat is voor mij en Horonae wel goed. Gewoon doen, en niet zo twijfelen.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:21

Leuk zeg! Was dit via de regiotrainingen?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:05

Gert Naber is de man van Alice Naber-Lozeman, ga er vanuit dat je die wel kent :D
Leuk filmpje! Ik heb wel respect voor je houding hoor, met zo'n paard onder je :+
Janneke geeft ook best fijn les inderdaad! Ik vind dat ze soms wat 'overcoacht' maar wat ze zegt slaat wel ergens op. Ik rij alleen altijd fijner bij mn ding doen, daarna even revisen en nog een keer rijden en aanpassingen doorvoeren.

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:29

Gaan er mensen naar Renswoude dit weekend? Of heb ik daar overheen gelezen?

Leuk filmpje! Je paard spreekt mij wel aan. Leuk dier :j

Wat leuk Susan! Geweldig om zo die kleinties te doen met hun pony’s lijkt me <3

Heerlijk eventing weekend gehad iedereen volgensmij... kan ook niet anders met dat prachtige weer :D


Wij zijn zondag wezen trainen met Rom Vermunt. Wat een super fijne man is dat. Hij is altijd zo enthousiast dat ik ook met meer lef ga rijden. En wat ging ze fijn! Waterbak in over een boomstam ook geen enkel probleem meer. Deze trakhener vond ik iets minder leuk dus reed er niet zo netjes op af. Maar mevrouw gaat toch wel <3
Afbeelding

❥ Esprit

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:01

DreamGuide schreef:
Veel succes alvast gewend met het debuut Cio! Is altijd fijn als ze dapper zijn, dat rijdt toch wat zekerder vind ik.

Haha, liekec, die verwende kindjes heb je denk ik bij elke tak van de sport wel en hetzelfde geld ook voor de ouders. Mijn moeder kan soms ook aardig de tijgermama uithangen, maar ze bedoelt het wel goed. :o
Gave platen ook weer! Gert Naber ken ik volgens mij nog niet.

Voor de liefhebbers is hier het filmpje nog, ben als ik zo kijk toch wel trots op mijn stoere knol. (Jammer alleen dat ik er als een aardappel op zit, maar goed :') )

Ik had overigens les van Janneke Boonzaaijer, was heel leuk! Ze geeft wel pittig les maar dat is voor mij en Horonae wel goed. Gewoon doen, en niet zo twijfelen.
[ Video ]


Wat heb jij een prachtige zweetvos DreamGuide! Een hele gave galoppade ook :j, wat is zijn afstamming?


DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:03

@FCSA, Jaa dit zijn de regiotrainingen, heb ik vorig jaar ook aan meegedaan en beviel erg goed. :)

@xsensibel, gave foto! Wat voor een bodem is dat?

@juulbx, dankje! Het is een volle tuiger, afstamming is Atleet x Jochem. Uit de 'Orona' lijn, gefokt door Anton Epskamp.


@liekec, ehh, bij die naam gaat wel een vaag lampje branden :')


Iedereen alvast veel plezier gewenst in Renswoude dit weekend!

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

annikavolder

Berichten: 752
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:51

renswoude check.


Gaaf paard Dreamguide!

Quick: Met pre-pensioen. Dressuur ZZ-licht +2 , Springen B+30, L -3 ,SGW B +36, Endurance BB en jachtpaard.
Gaudi: Allround clown. ZZ-L dressuur, B springen, B SGW en voor de kar beleerd

Sannexspikey
Berichten: 27
Geregistreerd: 05-11-16

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:38

Mensen maandag in renswoude?

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:39

Dreamguide, dat is een zand/snipper bodem. Is het hele jaar door te trainen op dit terrein. Is in moordrecht. Niet groot maar wel genoeg afwisseling :D

❥ Esprit

paljaslaura

Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:44

Sannexspikey schreef:
Mensen maandag in renswoude?

Yes ik rij mee. Als oefenrondje dan wel haha

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:50

Wij doen 2e paasdag nog een rondje mee in Vorden bij de oefencross. Renswoude lijkt me echt super gaaf maar voor mij toch wel met iets te ver voor een oefencrossje..

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34587
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 07:50

Ik ben het hele weekend weg, dus ik kan niet naar jullie zwaaien.

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:20

Veel plezier voor iedereen die Renswoude meerijdt dit weekend! Ik zie de foto's wel tegemoet komen. Wie weet kom ik wel even langs met de camera!

Ik heb maandag springwedstrijd in Westervoort! Maar rechtsvoor is soms nog steeds wat dik met vocht... Na kort rijden en stappen op het harde lijkt het weg te zijn. Vreemd...

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers