[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:58

[Mcjv een mooi debuut! Top! Kun je de volgende rustig zonder zenuwen de ring in :D
Wel lang zeg een half uur tussen de proeven..

Bloembloem dat zit toch al mooi kort bij een wp, en dat terwijl je er nog maar 5 keer hebt opgezeten, dat belooft nog wat!
Heb je een foto? :)

Dee-Es dat is een mooi streven toch om te plaatsen voor de kampioenschappen! En zeker in de lagere klasses kun je prima meekomen, ook als je geen enorm bewegingswonder hebt!

Sakura klopt L1, maar ook nog in de L2.

Mcjv beetje te ver weg voor mij. Ik start meestal in de regio Twente en achterhoek

Roosjenat jammer dat de punten wat tegenvielen..

Wij gaan 16 mei weer starten :) Deze week nog een paar keer rijden en dan krijgt ze lekker 1,5 week vakantie.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.


BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:04

Wat jammer Roosjenat, balen is dat. Maar gevoel is gevoel en dat kan geen enkel jurylid afpakken. Op naar de volgende!

Ja hoor Melissa, dit is de knappe krachtpatser! Is een still vanaf een filmpje :-) Knap dat die is <3 Daar zat ik er voor de eerste keer op.

*knip*
Laatst bijgewerkt door BloemBloem op 16-04-19 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:38

Wat is dr afstamming Bloembloem?

Jammer roosjenat, helemaal als je gevoel wel goed is. Maar vandaag starten? Op een dinsdag?

roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:01

Sakura789 schreef:
Wat is dr afstamming Bloembloem?

Jammer roosjenat, helemaal als je gevoel wel goed is. Maar vandaag starten? Op een dinsdag?


Ja doe ik eingelijk altijd haha. Hier in de buurt kun je van dinsdag t/m donderdag savonds starten op verschillende locaties.

In het weekend zijn hier helaas niet veel wedstrijden.

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:50

Gefeliciteerd iedereen met de mooie punten! Ik doe het jullie (nog) niet na :') .

Voor degene die wat minder goede punten hadden, als je er zelf een goed gevoel bij had is dat toch al heel wat!

Hier zit er vaak een uur tussen twee proeven. Ze werken eerst een bepaalde proef volledig af voor ze aan de volgende beginnen. Paard gaat dan uiteraard wel nog even op de trailer tussen door.

Zondag ga ik voor het eerst dit seizoen weer op wedstrijd. Ik ben benieuwd!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:54

MoppieFilou schreef:
Gefeliciteerd iedereen met de mooie punten! Ik doe het jullie (nog) niet na :') .

Voor degene die wat minder goede punten hadden, als je er zelf een goed gevoel bij had is dat toch al heel wat!

Hier zit er vaak een uur tussen twee proeven. Ze werken eerst een bepaalde proef volledig af voor ze aan de volgende beginnen. Paard gaat dan uiteraard wel nog even op de trailer tussen door.

Zondag ga ik voor het eerst dit seizoen weer op wedstrijd. Ik ben benieuwd!


Jeetje een uur, dat zou Miley niet volhouden haha. Ik ben meestal de enige in de B ponys dus doe eingelijk de proeven altijd gelijk achter elkaar met 3 minuten stappen er tussen.

Succes zondag!

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:56

roosjenat schreef:
MoppieFilou schreef:
Gefeliciteerd iedereen met de mooie punten! Ik doe het jullie (nog) niet na :') .

Voor degene die wat minder goede punten hadden, als je er zelf een goed gevoel bij had is dat toch al heel wat!

Hier zit er vaak een uur tussen twee proeven. Ze werken eerst een bepaalde proef volledig af voor ze aan de volgende beginnen. Paard gaat dan uiteraard wel nog even op de trailer tussen door.

Zondag ga ik voor het eerst dit seizoen weer op wedstrijd. Ik ben benieuwd!


Jeetje een uur, dat zou Miley niet volhouden haha. Ik ben meestal de enige in de B ponys dus doe eingelijk de proeven altijd gelijk achter elkaar met 3 minuten stappen er tussen.

Succes zondag!


Bij de pony's is er bij ons ook vaak weinig volk, maar ik rij bij de paarden en daar is het aardig druk! Hij is vaak ook wel een beetje op bij de tweede proef, maar ik probeer dan niet te lang in te rijden.

Bedankt!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:12

Op zich ben ik wel blij met starten in het weekend, anders gaat het met fulltime werken wel heel lastig worden. Alleen door de week lijkt me ook wel eens lekker, het kost je toch wel een flinke dag.

Hier meestal nog één of twee combinaties ertussen of direct starten in de volgende ring. Liefst heb ik er één combinatie tussen, of direct de volgende proef in!

roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:18

Sakura789 schreef:
Op zich ben ik wel blij met starten in het weekend, anders gaat het met fulltime werken wel heel lastig worden. Alleen door de week lijkt me ook wel eens lekker, het kost je toch wel een flinke dag.

Hier meestal nog één of twee combinaties ertussen of direct starten in de volgende ring. Liefst heb ik er één combinatie tussen, of direct de volgende proef in!


Met fulltime werken word het inderdaad lastig. Mijn ouders werken ook allebei fulltime dus die gaan doordeweeks ook nooit mee, gelukkig heb ik een zus die ook bijna fulltime werkt maar in andere diensten dus die kan best vaak mee doordeweeks.

Ik heb op dinsdag alleen sochtends les dus kan ik smiddags starten. :D

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:06

Hier zijn ook veel door de weekse wedstrijden. Voor mij wel haalbaar (ik werk ploegen), maar voor mijn supergroom (zus) niet altijd handig en wie moet er dan vlechten :=
:')

Hoe vaak lessen jullie? Hier tegenwoordig meestal om de week en dan 3 kwartier. Vanmorgen weer les gehad en ik ben zo verliefd er af gestapt! Vroeger had ze echt een broertje dood aan werken en vooral aan gefrunnik aan d'r lichaam, maar ooh wat pakt ze het fijn op! Nooit gedacht dat we bakwerken nog eens leuk gingen vinden :D

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 23:16

Jammer van je punten Nathalie! Maar ik vind zelf dat de punten niks zeggen als je voor je eigen gevoel super hebt gereden, dat zegt voor jou meer toch? Die punten zijn uiteindelijk alleen maar mooi meegenomen. :)

@ Letizia: ik les 1, soms 2 keer in de week. Ligt eraan hoe ik uitkom met mijn denkbeeldige schema. Mijn lessen zijn ook erg betaalbaar, anders kon ik het niet veroorloven om 2 keer per week te lessen hoor. :')

Vandaag heb ik weer het fijne gevoel van de wedstrijd door kunnen pakken! Wauw, wat een paard heb ik onder mijn kont en wat liep ze heeeeeerlijk! <3 Op het moment begeef ik me even op een roze wolk. Morgen is het longeerdag en donderdag mag ze lekker de hele dag spelen op de wei zonder gestoord te worden door de baas. :D Ze staan hier van 8:00 tot 18:00 alweer op het land, heerlijk! Dus ik heb donderdag even een dagje voor mezelf, ze gaat er echt niet aan ten onder als ik een dagje niet kom. Vrijdag word ze door mijn instructrice gelongeerd omdat ik zelf geen tijd heb vanwege autorijles, en zaterdag gaan we dan weer rijden. Zondag misschien een buitenritje, ik ben nog op zoek naar slachtoffers op stal. :+

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 06:46

Ik les zo ongeveer 1 a 2 keer per maand :+

Maar vraag meestal of ze kan komen als ik ergens tegenaan loop, of proefjes wil oefenen oid.

L_iek
Berichten: 9664
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 06:48

Ik les 2 keer in de week op vaste tijden. Als ik dat niet doe ben ik alleen maar in de bossen aan het crossen. Ik twijfel ook of ik door ga met wedstrijden.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:02

Wij hebben 1x per week les. Ik vind het super fijn! We gaan met sprongen vooruit. Wat betalen jullie per les? Hier 15 euro voor een half uur privé.

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:08

L_iek schreef:
Ik les 2 keer in de week op vaste tijden. Als ik dat niet doe ben ik alleen maar in de bossen aan het crossen. Ik twijfel ook of ik door ga met wedstrijden.

Jammer dat je twijfelt, maar je moet er wel voldoening uithalen!

Ik kan door mijn ploegen geen vaste afspraken maken met lessen, maar mijn instructrice houd me wel van de straat, ik krijg vanzelf wel een appje als het weer tijd is om te lessen :')

Vragen jullie trouwens tijdens je les waar je aan wilt werken? Ik geef soms weleens aan als er iets waar ik tegenaan loop, maar meestal laat ik de les volledig ingevuld door de instructrice. Die is sowieso toch creatiever tijdens het rijden als ikzelf :')
En ik vind het tijdens m'n les niet erg om dingen uit proefjes te oefenen, maar wil geen proefgerichte lessen :)

Ik betaal €18,- voor 3 kwartier :)

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:33

Ik les gemiddeld 1x in de week a 2 weken.
Ik betaal 25 euro, hoelang het duurt, ligt er heel erg aan wat we oefenen en hoe het gaat. Vaak geef ik wel aan waar ik tegen aan loop en nemen we dat mee.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed


L_iek
Berichten: 9664
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:51

Letizia schreef:
L_iek schreef:
Ik les 2 keer in de week op vaste tijden. Als ik dat niet doe ben ik alleen maar in de bossen aan het crossen. Ik twijfel ook of ik door ga met wedstrijden.

Jammer dat je twijfelt, maar je moet er wel voldoening uithalen!



Ik haal er zeker voldoening uit. Er gaat alleen zoveel tijd in zitten. Mijn startpas loopt tot juli. Wie weet ga ik daarna voor de dagpas.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 14:30

Letizia schreef:
L_iek schreef:
Ik les 2 keer in de week op vaste tijden. Als ik dat niet doe ben ik alleen maar in de bossen aan het crossen. Ik twijfel ook of ik door ga met wedstrijden.

Jammer dat je twijfelt, maar je moet er wel voldoening uithalen!

Ik kan door mijn ploegen geen vaste afspraken maken met lessen, maar mijn instructrice houd me wel van de straat, ik krijg vanzelf wel een appje als het weer tijd is om te lessen :')

Vragen jullie trouwens tijdens je les waar je aan wilt werken? Ik geef soms weleens aan als er iets waar ik tegenaan loop, maar meestal laat ik de les volledig ingevuld door de instructrice. Die is sowieso toch creatiever tijdens het rijden als ikzelf :')
En ik vind het tijdens m'n les niet erg om dingen uit proefjes te oefenen, maar wil geen proefgerichte lessen :)

Ik betaal €18,- voor 3 kwartier :)


Mijn instructrice bepaalt wat we doen tijdens de les. Wij zijn echt nog bezig met de basis. Doordat wij wekelijks lessen zit er echt een doorlopende leerlijn in de lessen. Alleen als ik een proefje wil oefenen geef ik dat aan.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:29

Stoer paard BloemBloem!

Verschrikkelijk als er zoveel tijd tussen zit. Gelukkig is het hier zo dat als er geen ruimte is voor 2 banen dat je om de 2/3 combinaties start

Af en toe start ik ook wel eens savonds als het in de buurt is, maar idd met fulltime werk is het vaak wel haasten. Hou daar nooit zo van

Letizia ik les wekelijks :) Merk dat ik dat toch wel heel prettig vind

Mcjv super dat je zo lekker hebt gereden!

Ik doe heel af en toe in de les proeven oefenen, meestal gewoon werken aan de basis.

Gisteren super fijn kunnen rijden, was echt genieten :D

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:09

Vier punten in de pocket *\o/* Negen punten nu op de teller dus nog een keertje op pad in de B en starten met trainen voor de L1!

Was lekker weer vandaag, alleen paard was té fanatiek :') moest dus wel echt rijden en niet geheel ontspannen voor mezelf. Het zag er gelukkig wel ontspannen uit. Nu eerst maar even bijkomen.

Succes iedereen dit weekend, fantastisch weer om te rijden. Vergeet niet om de vliegenspray mee te nemen...
Laatst bijgewerkt door Sakura789 op 19-04-19 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt


Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:19

@sakura. Super goed gedaan!!! Mijn paard was gisteren tijdens het rijden ook al zo lekker fanatiek! Zal het weer wel zijn. Zondag starten wij weer. Ik hoop dat ze dan iets minder fanatiek is. Het rijdt op zich wel lekker alleen heb ik dan moeite met de aanleuning als ze zo fanatiek is.

roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:29

Gefeliciteerd Sakura!

Miley was tijdens de wedstrijd dinsdag ook al te fanatiek, in de proef tijdens de galop sprong ze steeds omhoog en ging ze bokken. :+

Vandaag is mijn nieuwe hoofdstel binnen gekomen, echt een heel fijne hoofdstel met anatomische kopstuk en neusriem. Ook echt heel fijn zacht leer <3

Afbeelding

Iedereen die dit weekend gaat starten succes!

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:56

Super Sakura!

Roosjenat gaaf hoofdstel! Bridle2fit?

Grappig om te lezen dat de paarden zo fanatiek zijn. Gisteren ook al een fanatiek en iets te vrolijk paard. Mijn zitkunsten zijn goed op de proef gesteld :') Ze liep de stukken tussendoor wel heel fijn :)
We hebben gisteren stijgeren, bokken en de noodrem en draai gehad :')

Vanavond een rondje naar buiten geweest, toen was ze wel lekker relaxt :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:08

Ik dacht dat het aan mijn pony lag maar er zijn er dus meer lekker fris en aan het bokken :')
Vandaag voor het eerst on de rechtergalop echt een paar flinke bokken achter elkaar :oo
Hij geeft soms wel een bokje als ie t moeilijk vindt maar dit sloeg echt alles! Gelukkig wel blijven zitten :D
Nou hopen dat ie daar weer mee gestopt is voor 11 mei :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annikavolder, xxxmh, ynskek en 9 bezoekers