[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
PallyJarig

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:21

RianneH schreef:
Heb je een 100grams?


Ja heb ik. Maar denk niet dat hij donderdag overdag buiten gaat komen. Dus dan ben ik bang dat dat te warm gaat zijn

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.


Zazoe_

Berichten: 267
Geregistreerd: 04-09-10
Woonplaats: West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:44

Tips gevraagd! Mijn pony is vorige week maandag, door medische redenen, volledig geschoren. Omdat ik echt een leek ben op vlak van dekens hierbij mijn vraag. Welk deken, hoeveel gr, leg ik nu best op? Stond steeds buiten met een 230gr. Heb helaas niet de mogelijkheid om dekens 's morgens en 's avonds te wisselen. Pony staat dag en nacht buiten

Groetjes

There is no greater love than a girl and her horse. lotje forever

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:46

Pally schreef:
RianneH schreef:
Heb je een 100grams?


Ja heb ik. Maar denk niet dat hij donderdag overdag buiten gaat komen. Dus dan ben ik bang dat dat te warm gaat zijn


Dan zou ik wellicht gewoon niks op doen. Alleen als de stallen wat warmer zijn natuurlijk .

Mijne gaat ergens vandaag of morgen voortaan ook bloot. Enkel snachts misschien een 100 of 0 grams. Volgens de weersvoorspellingen gaat het de komende week lekker warm worden.

Ze is erg in de rui ook dus ik denk dat ze het wel aankan zonder der dekentje :P

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:04

Die van mij heb ik een 50 grams op gedaan. En morgen houdt ze die ook op. Ik heb morgenavond wedstrijd en anders is ze zo smerig :o . Na morgen gaat de deken af

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:25

Hier was hij al bloot, maar van het weekend toch nog wel een paar dagen opgedaan. Nu weer definitief af, dag en nacht. De nachten worden ook weer warmer.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:45

Hier nu ook snachts weer bloot!

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:00

Hier vanmiddag ook af gedaan in het zonnetje. :)

Beiden niet geschoren.

simongek

Berichten: 5331
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:11

Stond paar dagen met fleece met ongevoerde regendeken erover.

Vanavond onder zomerdeken met 0 gr regendeken.

Morgen trekt mijn moeder regendeken eraf. Kan hij overdag met zomerdeken staan.

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 06:52

Ik ga nu de deken eraf halen en laat hem er dan vanacht ook af. Morgen kijk ik wel weer maar denk dat ze deze hele week dag en nacht bloot gaat.

Komt misschien hier een buitje, dan heeft ze maar pech :')

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:10

Hier staat toch echt een koude en veel wind.
Gister een dunnere deken opgedaan overdag maar ze stond met snot in haar neus. Vandaag dus de 200 gram maar opgelaten, want die koude wind is er nog steeds.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

NAV

Berichten: 250
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Driebergen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:32

Iemand een tip voor een vliegen uitrijdeken met hals, voor een paard met een flinke nek?
Paard is niet groot (1.68) maar heeft wel veel front. Ik heb de EJ fly rider in 195 en 205 geprobeerd maar dat paste niet. Deze foto is met 205:

Afbeelding

Bij epplejeck was er in de winkel weinig keuze. Ben benieuwd of er bokkers zijn die tips hebben!

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:45

De vliegenrijdeken van Master valt vrij breed.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:06

Die van rambo ook :)

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:38

Van Busse heb ik volgens mij, bestaat uit 1 deel. Die past lekker ruim op mijn tank.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:59

Mijn geschoren paardje vandaag rond het middaguur dr regendeken afgedaan en nu net weer opgedaan voor vanacht, morgen mag ie er weer af. Heerlijk zo deze warme dagen en niet hele koude nachten.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:13

Ik zit echt te twijfelen of ik z’n deken af zal laten. Paard is in februari voor het laatst geschoren en is nu volop aan het verharen. Snachts staat hij op stal, met windgaas dus wel frisse lucht. Ik kan overdag zijn deken niet afhalen anders zou ik hem de nachten wel op houden en overdag afdoen. Maar nu is de keuze of helemaal met deken of helemaal zonder en ik twijfel echt wat de beste keuze is. Ene moment denk ik ja het is niet zo koud doe maar af en dan denk ik weer maar straks gaat het waaien en is het wel te koud :+

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:47

xMalibu schreef:
Ik zit echt te twijfelen of ik z’n deken af zal laten. Paard is in februari voor het laatst geschoren en is nu volop aan het verharen. Snachts staat hij op stal, met windgaas dus wel frisse lucht. Ik kan overdag zijn deken niet afhalen anders zou ik hem de nachten wel op houden en overdag afdoen. Maar nu is de keuze of helemaal met deken of helemaal zonder en ik twijfel echt wat de beste keuze is. Ene moment denk ik ja het is niet zo koud doe maar af en dan denk ik weer maar straks gaat het waaien en is het wel te koud :+


Zelfde probleem hier :+ ik heb net met mijn lesgeefster gepraat ( en die is normaal heel voorzichtig met dekens en koud enz) en die zegt volledig aflaten vanaf het weekend. Dus denk dat ik dat maar ga doen

Brandon :+:


Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:12

Ik zat precies met hetzelfde dubio, heb hem toch maar af gelaten. Mijn merrie kan slechter tegen regen en dat voorspellen ze hier nog niet. Daarnaast is koudste moment in de ochtend en dan wordt er hooguit na een uur opnieuw gevoerd. Even aankijken, gelukkig laat ze altijd snel genoeg blijken als het te koud is.


Lady

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:13

De mijne is nu ook bloot. Heeft een inloopstal waar ze alleen komt voor der hooi verder niet. Komt straks wel een buitje aan maar om daarvoor een regendeken op te doen vind ik ook zo..

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:14

Vliegenrijdeken van amigo is ook groot vind ik!

[o]

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:11

Die van mij staat nog onder een regendeken. Donderdag of vrijdag wissel ik naar een zomerdekentje.

Denise_Storm

Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:10

Goedemorgen! Ik heb al heel wat pagina's gelezen (ik geef toe: niet alle 359 pagina's :=). Maar nog niet echt een antwoord op mijn vraag gevonden. Ik ben op zoek naar een vliegendeken voor mijn (ouderwets type) haflinger. Breed aan de voorkant dus.. Vorig jaar de Epplejeck Zebra deken gehad, maar die was helaas na 5 dagen kapot (en nee, mijn paard is geen sloper :n). Uiteindelijk hebben we er een zelf gemaakt kunstwerk van gemaakt, maar wil dit jaar dus graag een andere. Heeft iemand tips? :o

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:21

Denise_Storm schreef:
Goedemorgen! Ik heb al heel wat pagina's gelezen (ik geef toe: niet alle 359 pagina's :=). Maar nog niet echt een antwoord op mijn vraag gevonden. Ik ben op zoek naar een vliegendeken voor mijn (ouderwets type) haflinger. Breed aan de voorkant dus.. Vorig jaar de Epplejeck Zebra deken gehad, maar die was helaas na 5 dagen kapot (en nee, mijn paard is geen sloper :n). Uiteindelijk hebben we er een zelf gemaakt kunstwerk van gemaakt, maar wil dit jaar dus graag een andere. Heeft iemand tips? :o


Harry’s horse?
Ik zou voor een brede denk ik geen horseware aanraden.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:15

Ik heb twee jaar terug een Master-vliegendeken gehad. Ik heb niet een heel smalle merrie, maar toch was de Master echt veeeeel te breed. Dus die zou je nog eens kunnen proberen?

Nu we het toch over vliegendekens hebben. Wie heeft nog tips voor een vliegendeken voor paard met lage halsaanzet? Ik heb vorig jaar de Rambo-protector deken geprobeerd, maar die zit toch nog te hoog en krijgt ze heel erg schuurplekken van.

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:32

Denise_Storm schreef:
Goedemorgen! Ik heb al heel wat pagina's gelezen (ik geef toe: niet alle 359 pagina's :=). Maar nog niet echt een antwoord op mijn vraag gevonden. Ik ben op zoek naar een vliegendeken voor mijn (ouderwets type) haflinger. Breed aan de voorkant dus.. Vorig jaar de Epplejeck Zebra deken gehad, maar die was helaas na 5 dagen kapot (en nee, mijn paard is geen sloper :n). Uiteindelijk hebben we er een zelf gemaakt kunstwerk van gemaakt, maar wil dit jaar dus graag een andere. Heeft iemand tips? :o

De Amigo Aussie is ook wat breder

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers