Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Qimm

Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:05

Ninette schreef:
Elk leed, hoe groot of klein het is, verdiend aandacht.


Dit is aangetoond geen leed.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm


Farandulera

Berichten: 31
Geregistreerd: 04-12-18
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:08

moonfish13 schreef:
Farandulera schreef:
Toevallig werk ik in de Efteling (attracties) :D :+ , en ik kan iedereen op het hart drukken dat de paarden van de Raveleijn show écht de verzorging en bescherming krijgen die ze nodig hebben. Als manager kom ik regelmatig langs het stallencomplex en het trainingcentrum van Raveleijn, wat hebben die paarden een leven daar! Ik denk dat mensen tegenwoordig ver gaan om een statement te maken, en dat ten koste van iets dat er niks mee te maken heeft.

Ik wil een meeting met die ene raaf die in het filmpje als laatst aan komt kakken. :D
Oh oliebol, guys, wacht effe op mij ja wil je! :')
De paarden zien er echt relaxed uit en zitten mooi in hun spieren.
Je ziet ze op het filmpje de ring uit komen en echt denken: zo dat is weer klaar.
Menig privépaard komt zo relaxed de bak niet uit na een training.
Zonde dat men er zoveel heisa van maakt, de brandende deken ziet er erg veilig uit en het paard lijkt er totaal niks om te geven.

Haha, aan het einde van elke show is er een meeting! Maar inderdaad, de paarden hebben het goed daar. Een collega die bij de Raveleijn show werkt moet regelmatig spullen tijdens de show opruimen. Onderandere de vuurdeken. Deze is écht aan de onderkant niet warmer geworden door het vuur. Er gaan jaren aan training en geduld vooraf voordat een paard voor 10 seconden die deken op krijgt.

'If you don't have any shadow, you're not standing in the light.' - Lady Gaga

Onali

Berichten: 18377
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:45

bigone schreef:
Toen meneer Vegan Streaker het nodig vond om bij Paul de Leeuw te donderjagen was Paul hem te snel af, die trok hem op schoot, scheurde de onderbroek af en zei: Als je toch wil streaken moet je het ook goed doen, meneer Janssen was snel weg.




Zelfde domme "streaker" bij Jensen en met 2 boeren uit Boer zoekt Vrouw.

Hele goede argumentatie :')
Hij mag van mij trouwens best wat meer eten, wat een eng dun kereltje.

Black is the colour of my true love's hair

Jildau

Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 22:08

Ja maar als je alleen gras en chiazaad eet wordt je niet dik natuurlijk..

Ik ga begin mei naar de Efteling en zal eens even bekijken hoe sielug de paarden zijn. Ben benieuwd! :D

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 22:24

Simbaa schreef:



Ik vind 3 maanden ontzeggen echt te schappelijk.
Zelfs een winkeldief krijgt een ontzegging van een jaar.

Kansloze discussie dit!
Waarschijnlijk mensen die 0 verstand hebben van paarden.

Vind dat filmpje van Paul e Leeuw wel geniaal trouwens!!!

.¨:
`.
Don Zhivago
Paardrijden is geen individuele sport... Het is een TEAM sport!!!
Z2 startgerechrigd. Met actief pensioen.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 22:54

Tjonge jonge...

Ik vind het ook niet echt nodig om voor de leuk vuur en paard te combineren, maar door je mening op zo'n manier te brengen, kun je toch wel vergeten dat mensen je serieus gaan nemen, laat staan dat je iets bereikt.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 23:41

Ninette schreef:
xxCYNNxx schreef:




Ik zie op een gemiddelde wedstrijd wel harder trek en schop werk als een paard niet vooruit wil. Die tikken met de zweep is ook nog niks vergeleken bij wat je in de inrijring ziet bij protest. Tweede keer slaat die nog mis ook.

Dus omdat iets anders erger is is dit okay???


Zeg ik dat ergens? Altijd weer die reactie gelijk...toch vreemd dat als mensen het hebben over bv armoede in Nederland diezelfde mensen dan wel gelijk aankomen met; in Afrika is armoede. Want dan geldt die reden ineens wel; ergens anders is het erger

Nee, nergens zeg ik dat het oke is, echter moeten we ook niet overdrijven he. Wat doet de gemiddelde ruiter als haar/zijn paard in protest gaat? Juist, die reageert precies zo als deze ruiter dat deed, alleen 9 van de 10 keer veel en veel harder. Maar omdat een of andere nitwit geklaagd heeft over de vuurstunt wordt er op elk dingetje een lading zout gegooid.
Maar laat de eerste ruiter naar voren komen die niet zijn/haar paard een klap met de zweep verkocht heeft als het paard volop in staking ging, of nog veel erger zelfs; paar rotschoppen met vol de sporen erin, liefst nog ff gecombineerd met wat flinke rukken aan de teugels, want dat zal het kreng leren. Vaak ook nog ff een paar flinke narukken als paard allang weer bij de les is ook nog, want er moet nog ff wat frustratie afgereageerd worden.

Niets van dat hier te zien trouwens in dat gelinkte filmpje; geen sporen om al, ja er wordt ff flink gedreven, maar bij lange na niet een paar rotschoppen in zn zij. Ja het paard krijgt 1 flinke tik, waar die ook ff een bok om geeft, maar de rest van de tikken zijn mis en die wel raak zijn, zijn echt niet hard geweest.

Moet je kijken op een gemiddelde amateurwedstrijd; dan zie je taferelen zoals ik net beschreef en dat bedoel ik; je kan wel doodleuk een filmpje linken waarop 1 van de ruiters even zn paard aanpakt, maar dat gebeurt wel op een manier waar geen haan naar gekraaid had als die ene pvdd nitwit zich niet geroepen voelde om te klagen over een stunt die in de puntjes is verzorgd met een goed getrained paard.
Want dit paard werd bij lange na niet zo grof gecorrigeerd als op een gemiddelde amateurwedstrijd gebeurt als een paard in de staak gaat....of manegeles for that matter. En niemand die ingrijpt, want hey; dat paard moet maar gewoon luisteren.

Gewoon hypocriet om dan wel de actie van deze ruiter te veroordelen, want ach; ze staan toch al op het schavot omdat ze paarden in de hens zouden steken, kan dit er ook nog wel bij.

Blijkbaar ben je trouwens al je bijdragen in het ovp topic ook allang weer vergeten dat je nu zo achter pvdd staat, terwijl ze wel de systematische verhongering van duizenden dieren oke vonden....maar nee; dit is erg. Een paard wat door en door getrained is en zijn rondje nog in zn slaap zou kunnen doen.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 05:41

Die kneus van een Peter was net op tv. Liet hij een filmpje zien waarbij een van die paarden een keer struikelde en over de kop sloeg. Is natuurlijk niet fijn maar dat kan zelfs op een bosritje gebeuren.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 05:59

Amandavd schreef:
Die kneus van een Peter was net op tv. Liet hij een filmpje zien waarbij een van die paarden een keer struikelde en over de kop sloeg. Is natuurlijk niet fijn maar dat kan zelfs op een bosritje gebeuren.


Het zou zelfs nog los in de wei kunnen gebeuren.

Grote broer geboren op 7-7-14
Kleine broer geboren 7-11-18

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 06:11

wemkelover schreef:
Amandavd schreef:
Die kneus van een Peter was net op tv. Liet hij een filmpje zien waarbij een van die paarden een keer struikelde en over de kop sloeg. Is natuurlijk niet fijn maar dat kan zelfs op een bosritje gebeuren.


Het zou zelfs nog los in de wei kunnen gebeuren.


Gebeurde bij mij afgelopen maand nog in de wei, met een sukkeldrafje..

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 06:42

Maar je moet toegeven dat het gevaarlijker wordt als je struikelt met een brandende deken op je rug.

Hoe dan ook denk ik dat er dringendere zaken zijn waar geprotesteerd zou moeten worden.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 06:52

Nou, ik zag gisteren op Facebook reacties van het doorsnee publiek, maar als men de publieke opinie volgt kan de paardenshow gewoon opgedoekt worden... de gemiddelde FaceBook nederlander vind het zielig om paarden in brand te steken (nou ja, daar hebben ze op zich wel een punt natuurlijk).. maar vinden het ook uberhaupt niet nodig om dieren te gebruiken voor enterainment, vergelijkbaar met zielig en dierenmishandeling..

Gezien de Efteling al eerder dingen heeft aangepast, zal dit ook uiteindelijk wijzigen denk ik..

Net zoals circussen en uiteindelijk waarschijnlijk wedstrijden..

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:07

Cer schreef:
Nou, ik zag gisteren op Facebook reacties van het doorsnee publiek, maar als men de publieke opinie volgt kan de paardenshow gewoon opgedoekt worden... de gemiddelde FaceBook nederlander vind het zielig om paarden in brand te steken (nou ja, daar hebben ze op zich wel een punt natuurlijk).. maar vinden het ook uberhaupt niet nodig om dieren te gebruiken voor enterainment, vergelijkbaar met zielig en dierenmishandeling..

Gezien de Efteling al eerder dingen heeft aangepast, zal dit ook uiteindelijk wijzigen denk ik..

Net zoals circussen en uiteindelijk waarschijnlijk wedstrijden..


Dat weet ik zo net nog niet, Raveleijn is een grote en populaire attractie compleet ingericht en gemaakt voor de paarden. Zonder paarden moeten ze alles weer afbreken.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:11

Ik vind stiekem wel mechanische paarden passen bij de slechte acteerprestaties. :=

Ik vind het goed dat mensen aandacht hebben voor sommige diersoorten in het circus, nooit nagedacht dat mensen ook problemen zouden hebben met paarden en honden.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:17

Als de druk van de publieke opinie te groot wordt, zullen ze het moeten aanpassen... En dit is nu gesignaleerd door het publiek (de mensen die waarschijnlijk niks met paarden hebben en zelden tot nooit in de Efteling komen) en die gaan er dingen over roepen..
Volgens mij is dat wel hoe het werkt.. :j

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:32

Cer schreef:
Nou, ik zag gisteren op Facebook reacties van het doorsnee publiek, maar als men de publieke opinie volgt kan de paardenshow gewoon opgedoekt worden... de gemiddelde FaceBook nederlander vind het zielig om paarden in brand te steken (nou ja, daar hebben ze op zich wel een punt natuurlijk).. maar vinden het ook uberhaupt niet nodig om dieren te gebruiken voor enterainment, vergelijkbaar met zielig en dierenmishandeling..

Gezien de Efteling al eerder dingen heeft aangepast, zal dit ook uiteindelijk wijzigen denk ik..

Net zoals circussen en uiteindelijk waarschijnlijk wedstrijden..

Tja ik heb ook mijn twijfels bij topsport met dieren. Circus twijfel ik niet eens over, dat vind ik niet van deze tijd. Shows snap ik de lol niet van, maar zie in deze show weinig kwaad, bij sommige is dat wel anders.

Dieren als verdienmodel is gewoon vaak niet erg handig. Als geld of roem belangrijker wordt dan welzijn ben je flink nat.

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:41

xxCYNNxx schreef:
Zeg ik dat ergens? Altijd weer die reactie gelijk...toch vreemd dat als mensen het hebben over bv armoede in Nederland diezelfde mensen dan wel gelijk aankomen met; in Afrika is armoede. Want dan geldt die reden ineens wel; ergens anders is het erger

Nee, nergens zeg ik dat het oke is, echter moeten we ook niet overdrijven he. Wat doet de gemiddelde ruiter als haar/zijn paard in protest gaat? Juist, die reageert precies zo als deze ruiter dat deed, alleen 9 van de 10 keer veel en veel harder. Maar omdat een of andere nitwit geklaagd heeft over de vuurstunt wordt er op elk dingetje een lading zout gegooid.
Maar laat de eerste ruiter naar voren komen die niet zijn/haar paard een klap met de zweep verkocht heeft als het paard volop in staking ging, of nog veel erger zelfs; paar rotschoppen met vol de sporen erin, liefst nog ff gecombineerd met wat flinke rukken aan de teugels, want dat zal het kreng leren. Vaak ook nog ff een paar flinke narukken als paard allang weer bij de les is ook nog, want er moet nog ff wat frustratie afgereageerd worden.

Niets van dat hier te zien trouwens in dat gelinkte filmpje; geen sporen om al, ja er wordt ff flink gedreven, maar bij lange na niet een paar rotschoppen in zn zij. Ja het paard krijgt 1 flinke tik, waar die ook ff een bok om geeft, maar de rest van de tikken zijn mis en die wel raak zijn, zijn echt niet hard geweest.

Moet je kijken op een gemiddelde amateurwedstrijd; dan zie je taferelen zoals ik net beschreef en dat bedoel ik; je kan wel doodleuk een filmpje linken waarop 1 van de ruiters even zn paard aanpakt, maar dat gebeurt wel op een manier waar geen haan naar gekraaid had als die ene pvdd nitwit zich niet geroepen voelde om te klagen over een stunt die in de puntjes is verzorgd met een goed getrained paard.
Want dit paard werd bij lange na niet zo grof gecorrigeerd als op een gemiddelde amateurwedstrijd gebeurt als een paard in de staak gaat....of manegeles for that matter. En niemand die ingrijpt, want hey; dat paard moet maar gewoon luisteren.

Gewoon hypocriet om dan wel de actie van deze ruiter te veroordelen, want ach; ze staan toch al op het schavot omdat ze paarden in de hens zouden steken, kan dit er ook nog wel bij.

Blijkbaar ben je trouwens al je bijdragen in het ovp topic ook allang weer vergeten dat je nu zo achter pvdd staat, terwijl ze wel de systematische verhongering van duizenden dieren oke vonden....maar nee; dit is erg. Een paard wat door en door getrained is en zijn rondje nog in zn slaap zou kunnen doen.


Pardon ik zit niet eens in topic van ovp?

Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:43

Ninette schreef:
xxCYNNxx schreef:
Zeg ik dat ergens? Altijd weer die reactie gelijk...toch vreemd dat als mensen het hebben over bv armoede in Nederland diezelfde mensen dan wel gelijk aankomen met; in Afrika is armoede. Want dan geldt die reden ineens wel; ergens anders is het erger

Nee, nergens zeg ik dat het oke is, echter moeten we ook niet overdrijven he. Wat doet de gemiddelde ruiter als haar/zijn paard in protest gaat? Juist, die reageert precies zo als deze ruiter dat deed, alleen 9 van de 10 keer veel en veel harder. Maar omdat een of andere nitwit geklaagd heeft over de vuurstunt wordt er op elk dingetje een lading zout gegooid.
Maar laat de eerste ruiter naar voren komen die niet zijn/haar paard een klap met de zweep verkocht heeft als het paard volop in staking ging, of nog veel erger zelfs; paar rotschoppen met vol de sporen erin, liefst nog ff gecombineerd met wat flinke rukken aan de teugels, want dat zal het kreng leren. Vaak ook nog ff een paar flinke narukken als paard allang weer bij de les is ook nog, want er moet nog ff wat frustratie afgereageerd worden.

Niets van dat hier te zien trouwens in dat gelinkte filmpje; geen sporen om al, ja er wordt ff flink gedreven, maar bij lange na niet een paar rotschoppen in zn zij. Ja het paard krijgt 1 flinke tik, waar die ook ff een bok om geeft, maar de rest van de tikken zijn mis en die wel raak zijn, zijn echt niet hard geweest.

Moet je kijken op een gemiddelde amateurwedstrijd; dan zie je taferelen zoals ik net beschreef en dat bedoel ik; je kan wel doodleuk een filmpje linken waarop 1 van de ruiters even zn paard aanpakt, maar dat gebeurt wel op een manier waar geen haan naar gekraaid had als die ene pvdd nitwit zich niet geroepen voelde om te klagen over een stunt die in de puntjes is verzorgd met een goed getrained paard.
Want dit paard werd bij lange na niet zo grof gecorrigeerd als op een gemiddelde amateurwedstrijd gebeurt als een paard in de staak gaat....of manegeles for that matter. En niemand die ingrijpt, want hey; dat paard moet maar gewoon luisteren.

Gewoon hypocriet om dan wel de actie van deze ruiter te veroordelen, want ach; ze staan toch al op het schavot omdat ze paarden in de hens zouden steken, kan dit er ook nog wel bij.

Blijkbaar ben je trouwens al je bijdragen in het ovp topic ook allang weer vergeten dat je nu zo achter pvdd staat, terwijl ze wel de systematische verhongering van duizenden dieren oke vonden....maar nee; dit is erg. Een paard wat door en door getrained is en zijn rondje nog in zn slaap zou kunnen doen.


Pardon ik zit niet eens in topic van ovp?



Ga dit ff lekker ergens anders uitvechten. Misschien mogen jullie meedoen met ravelijn :')

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:46

Als iemand iets beweert over mij mag ik heus wel melden dat dat niet klopt? En nee geen belang bij om mee te doen met Raveleijn

Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:37

Cer schreef:
Nou, ik zag gisteren op Facebook reacties van het doorsnee publiek, maar als men de publieke opinie volgt kan de paardenshow gewoon opgedoekt worden... de gemiddelde FaceBook nederlander vind het zielig om paarden in brand te steken (nou ja, daar hebben ze op zich wel een punt natuurlijk).. maar vinden het ook uberhaupt niet nodig om dieren te gebruiken voor enterainment, vergelijkbaar met zielig en dierenmishandeling..

Gezien de Efteling al eerder dingen heeft aangepast, zal dit ook uiteindelijk wijzigen denk ik..

Net zoals circussen en uiteindelijk waarschijnlijk wedstrijden..



De gemiddelde fb Nederlander roept ook maar wat zonder enige kennis van zaken. En het gros zal idd nooit de show gezien hebben en ook niet de moeite nemen om de show te bekijken (waar ze niet eens voor naar de efteling hoeven).
Diezelfde fb Nederlanders moet je eens tekeer zien gaan in artikelen over vegan/vegetarisch.....en dan wel zeuren over dieren en entertainment.
Maar idd, wat je zegt, zal niet de eerste keer zijn dat fb schreeuwers hun zin krijgen

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's


Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:47

Simbaa schreef:
Hier een leuk filmpje. Vanaf 8:25 zie je het paard dat de vuurdeken op krijgt en hoe deze wordt aangestoken. Ik zie weinig stress.
Ben sowieso onder de indruk van hoe relaxed de paarden de stallen uitkomen, terwijl ze vlak daarna de arena in gaan. Kunnen menig wedstrijdpaarden wat van leren ;) :D

https://youtu.be/oTeWGpYXZ4Q


Dat paard is 100x rustiger dan mijn verzorgpaard dat van 't weekend met mij het bos in moest. _O- :')

Ergens eerder in dit topic vertelde iemand van training, en dat je een paard geen plezier doet met alles dat ie eng vindt uit de weg gaan.
Inderdaad is aangetoond dat het welzijn van een dier (of mens, trouwens!) veel verbetert zodra er mogelijkheden zijn om met de evt. stress of angstige situatie om te gaan. Als het paard dus leert iets niet eng te vinden is dat alleen maar in zijn voordeel. :)

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:09

Ik maak me met dit soort dierenrechtenactivisten altijd zorgen om 1 ding. Als je goed naar ze luistert dan hoor je dat ze feitelijk paardrijden het liefst helemaal verboden zouden zien worden. Ik heb het helemaal al niet op dit soort lieden.
Ze gaan ook steeds een stap verder en geweldadiger te werk. Ook als je kijkt hoe boeren geterroriseerd worden door deze mensen.

Dit lijkt me een prachtige show en ik geloof echt wel dat de Efteling het prima voor elkaar heeft als het om dierenwelzijn aankomt.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:28

De gene waar ik eerder mij zorgen om maak zijn de ruiters tijden trick riding gedeelte. Die lopen echt de meeste risico's tijdens de hele show.

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:33

Loretta schreef:
Ik maak me met dit soort dierenrechtenactivisten altijd zorgen om 1 ding. Als je goed naar ze luistert dan hoor je dat ze feitelijk paardrijden het liefst helemaal verboden zouden zien worden. Ik heb het helemaal al niet op dit soort lieden.
Ze gaan ook steeds een stap verder en geweldadiger te werk. Ook als je kijkt hoe boeren geterroriseerd worden door deze mensen.

Dit lijkt me een prachtige show en ik geloof echt wel dat de Efteling het prima voor elkaar heeft als het om dierenwelzijn aankomt.



Als ze echt consequent zijn, dan gaat het nog veel verder dan dat; dan mogen we helemaal geen dieren meer houden, zelfs niet een hond als huisdier.

Hoe ze met boeren omgaan is al helemaal te ziek voor woorden en een partij als pvdd keurt dat nog goed ook nog

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

VogeltjeM

Berichten: 3727
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:54

xxCYNNxx schreef:
Cer schreef:
Nou, ik zag gisteren op Facebook reacties van het doorsnee publiek, maar als men de publieke opinie volgt kan de paardenshow gewoon opgedoekt worden... de gemiddelde FaceBook nederlander vind het zielig om paarden in brand te steken (nou ja, daar hebben ze op zich wel een punt natuurlijk).. maar vinden het ook uberhaupt niet nodig om dieren te gebruiken voor enterainment, vergelijkbaar met zielig en dierenmishandeling..

Gezien de Efteling al eerder dingen heeft aangepast, zal dit ook uiteindelijk wijzigen denk ik..

Net zoals circussen en uiteindelijk waarschijnlijk wedstrijden..



De gemiddelde fb Nederlander roept ook maar wat zonder enige kennis van zaken.


Het valt mij op dat "de gemiddelde Nederlander", dus niet-paardenmensen, vaak überhaupt anders tegen paardrijden aankijken. Die vinden veel minder normaal dan wij en hebben veel sneller hun bedenkingen bij zaken zoals een bit of een zweep (en blijkbaar ook bij zoiets als een vuurdeken). Misschien omdat zij als buitenstaanders met een frisse blik kijken, zonder cultureel geïndoctrineerd te zijn zoals wij?

Instagram: lusitano_roux


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Birgit__, cijsalover, Daantje_1996, Fabienne_Z, Freyr, Happy16, hesterve, LaDonna75, M_arjolein, Marcella, SuusvL, xAnthea, xSalina, Zwerte en 40 bezoekers