Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Jildau

Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:49

sanso schreef:
bigone schreef:
Toen meneer Vegan Streaker het nodig vond om bij Paul de Leeuw te donderjagen was Paul hem te snel af, die trok hem op schoot, scheurde de onderbroek af en zei: Als je toch wil streaken moet je het ook goed doen, meneer Janssen was snel weg.


Is hier beeldmateriaal van? Lijkt mij wel geinig!


https://youtu.be/UM7NzqV_iBk


Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:58


Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:00

Oh, prachtig. Daarom hou ik zo van Paul. :')

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:02

Ninette schreef:
Ik wou er helemaal niks over zeggen maar moet wel zeggen dat ik deze ruiter heel hardhandig vind.....https://m.youtube.com/watch?v=zp1cRJdcd ... e=youtu.be


Dit heeft toch helemaal niks met die branddeken te maken?
Of gaan we nu allerhande bewijsmateriaal oprakelen waaruit blijkt dat de Efteling toch niet goed voor de beesten is?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:02

Ach, alsof dat niet overal gebeurd.
Op de gemiddelde dressuur wedstrijd word er nog meer in de mond gehangen.
Ik keur het niet goed, maar een keer hardhandig rijden, of een keer in de mond hangen dat gebeurd echt bij iedere tak van de ruitersport. Vind het een beetje overdreven om nu zo in te zoomen op die Ravelijn ruiters.

JM :#

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:04

Jolien87 schreef:
Ninette schreef:
Ik wou er helemaal niks over zeggen maar moet wel zeggen dat ik deze ruiter heel hardhandig vind.....https://m.youtube.com/watch?v=zp1cRJdcd ... e=youtu.be


Dit heeft toch helemaal niks met die branddeken te maken?
Of gaan we nu allerhande bewijsmateriaal oprakelen waaruit blijkt dat de Efteling toch niet goed voor de beesten is?


Dit... en daarnaast: als bij ons een paard eigenwijs of ongehoorzaam is corrigeren we dit toch ook? Ik zie liever 1x een goede correctie, dan iemand die een half uur lang maar tikjes blijft geven of blijft prikken met een spoor en niet de gewenste reactie krijgt. Je werkt met dieren, dus ja ook die doen weleens iets anders dan je eigenlijk wil Haha.

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:15

Nee gaat om de algemene discussie....en opzich ben ik er niet op tegen maar ben wel tegen het meppen van een paard.....

Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:22

Paul de leeuw is daar echt geniaal zeg.
Ik kan hem niet altijd waarderen, maar dit deed hij awesome! :')

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:23

Ninette schreef:
Nee gaat om de algemene discussie....en opzich ben ik er niet op tegen maar ben wel tegen het meppen van een paard.....


Dan kun je, je afvragen of dit topic wel de juiste plek is.
Wat dacht je? "Als we het toch over de paarden van Raveleijn hebben"?

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:27

Jolien87 schreef:
Ninette schreef:
Nee gaat om de algemene discussie....en opzich ben ik er niet op tegen maar ben wel tegen het meppen van een paard.....


Dan kun je, je afvragen of dit topic wel de juiste plek is.
Wat dacht je? "Als we het toch over de paarden van Raveleijn hebben"?

Nou nee hoor er vragen zich meer af in dit topic hoe er naar onze omgang van paarden wordt gekeken en of dit wel of niet oké is....had net zo goed een filmpje van dressuur ruiter kunnen zijn....en op zich maakte ik geen punt over de Efteling, vind ook jammer dat er kinderen getuigen van waren maar dan wordt gezegd paarden hebben goed en zijn getraind....ik kwam dit filmpje tegen en dacht misschien toch niet zo goed getraind..... Maar ga lekker iedereen met andere mening afbranden joh.... gezellig

Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:37

Jolien87 schreef:
Ninette schreef:
Nee gaat om de algemene discussie....en opzich ben ik er niet op tegen maar ben wel tegen het meppen van een paard.....


Dan kun je, je afvragen of dit topic wel de juiste plek is.
Wat dacht je? "Als we het toch over de paarden van Raveleijn hebben"?


Dat gebeurd toch over heel het yopic, bv paul de leeuw

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:03

Ninette schreef:
Jolien87 schreef:
Dan kun je, je afvragen of dit topic wel de juiste plek is.
Wat dacht je? "Als we het toch over de paarden van Raveleijn hebben"?

Nou nee hoor er vragen zich meer af in dit topic hoe er naar onze omgang van paarden wordt gekeken en of dit wel of niet oké is....had net zo goed een filmpje van dressuur ruiter kunnen zijn....en op zich maakte ik geen punt over de Efteling, vind ook jammer dat er kinderen getuigen van waren maar dan wordt gezegd paarden hebben goed en zijn getraind....ik kwam dit filmpje tegen en dacht misschien toch niet zo goed getraind..... Maar ga lekker iedereen met andere mening afbranden joh.... gezellig


Maar toch lijkt het me dan beter om dat in een apart topic te bespreken. Er zijn zo ontzettend veel zaken wat betreft omgang en rijstijl, dit lijkt me niet de juiste plek om die allemaal aan te halen.

JM :#

moonsparkle
Berichten: 21704
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:06

Sorry off topic maar ik ging echt stuk om die raaf die niet wou komen :')

On topic er was nog niet zo lang geleden ook een vacature voor stuntruiter van de show, dan ging je eerst ook voor een tijd naar Frankrijk om het te leren.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


SeaSide

Berichten: 2307
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:49

Ninette schreef:
Ik wou er helemaal niks over zeggen maar moet wel zeggen dat ik deze ruiter heel hardhandig vind.....https://m.youtube.com/watch?v=zp1cRJdcd ... e=youtu.be


Dit filmpje is van 2013 toen werd de show nog niet gedaan door de professionele stunt ruiters (volgens mij) en was hij rijtechnisch niet best. De ruiters zijn de afgelopen jaren echt enorm vooruit gegaan in de Efteling, dit filmpje kan je echt iet vergelijken met de ruiters die er nu zijn.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:14

SeaSide schreef:
Ninette schreef:
Ik wou er helemaal niks over zeggen maar moet wel zeggen dat ik deze ruiter heel hardhandig vind.....https://m.youtube.com/watch?v=zp1cRJdcd ... e=youtu.be


Dit filmpje is van 2013 toen werd de show nog niet gedaan door de professionele stunt ruiters (volgens mij) en was hij rijtechnisch niet best. De ruiters zijn de afgelopen jaren echt enorm vooruit gegaan in de Efteling, dit filmpje kan je echt iet vergelijken met de ruiters die er nu zijn.

Gelukkig dan maar :)

Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:21

Ninette schreef:
Ik wou er helemaal niks over zeggen maar moet wel zeggen dat ik deze ruiter heel hardhandig vind.....https://m.youtube.com/watch?v=zp1cRJdcd ... e=youtu.be



Ik zie op een gemiddelde wedstrijd wel harder trek en schop werk als een paard niet vooruit wil. Die tikken met de zweep is ook nog niks vergeleken bij wat je in de inrijring ziet bij protest. Tweede keer slaat die nog mis ook.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:40

xxCYNNxx schreef:
Ninette schreef:
Ik wou er helemaal niks over zeggen maar moet wel zeggen dat ik deze ruiter heel hardhandig vind.....https://m.youtube.com/watch?v=zp1cRJdcd ... e=youtu.be




Ik zie op een gemiddelde wedstrijd wel harder trek en schop werk als een paard niet vooruit wil. Die tikken met de zweep is ook nog niks vergeleken bij wat je in de inrijring ziet bij protest. Tweede keer slaat die nog mis ook.

Dus omdat iets anders erger is is dit okay???

Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:48

xxCYNNxx schreef:
Ninette schreef:
Ik wou er helemaal niks over zeggen maar moet wel zeggen dat ik deze ruiter heel hardhandig vind.....https://m.youtube.com/watch?v=zp1cRJdcd ... e=youtu.be




Ik zie op een gemiddelde wedstrijd wel harder trek en schop werk als een paard niet vooruit wil. Die tikken met de zweep is ook nog niks vergeleken bij wat je in de inrijring ziet bij protest. Tweede keer slaat die nog mis ook.

Dus omdat iets anders erger is is dit okay???[/quote]

Nee, maar zo kun je toch altijd doorgaan? Wat heb je er aan om dat te benoemen? Wat die ruiter daar doet zie ik ook op wedstrijd weleens gebeuren. So what? Wat wil je er aan doen?

JM :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:02

Nu gaan ze een actie beginnen 'Efteling dierenvrij'.. Zelf eet ik vegetarisch en als het even kan ook vegan, daarnaast ben ik blij dat er acties zijn voor betere behandeling van dieren, anti-dolfinarium ect: helemaal top. Maar dit? Nee sorry. Er is onderzoek gedaan en de uitslag is dat het paard geen stress/pijn of wat dan ook ervaart, ze worden goed verzorgd dus prima. Het komt er dus op neer dat ze helemaal tegen de paardensport zijn. Er zijn zoveel andere situaties waar veel beter aandacht aan kan worden besteed dan dit!

Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:36

Er zijn zo veel grotere misstanden met meetbaar leed. Laat ze daar eens mee beginnen

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:43


Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:55

Qimm schreef:
Er zijn zo veel grotere misstanden met meetbaar leed. Laat ze daar eens mee beginnen


Juist

JM :#

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:00

Elk leed, hoe groot of klein het is, verdiend aandacht.

Des te beter je mensen leert kennen des te meer je van dieren gaat houden.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:01

Ninette schreef:
Elk leed, hoe groot of klein het is, verdiend aandacht.


Je gaat toch geen aandacht besteden aan dat een ruiter een keer te hard schopt of een keer een ruk in de mond geeft? Ik bedoel wat zou je er aan willen doen behalve het benoemen?

JM :#

Jildau

Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:03

Ninette schreef:
Elk leed, hoe groot of klein het is, verdiend aandacht.


Maar dit is geen leed.

Mooi die 100 uur taakstraf, terecht!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, Clairtje_Sun, Esplen, Jihama, MiVita, rider, rien10 en 64 bezoekers