Geniaal naar bijna 71% in Lichte Tour-debuut

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Geniaal naar bijna 71% in Lichte Tour-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-19 20:36

kwpn
Dressuur

Afbeelding
Dinja van Liere met Geniaal. Foto door aniek1985

Onder Dinja van Liere debuteerde de KWPN-goedgekeurde hengst Geniaal zaterdag in de Prix St. George. De Vivaldi-zoon liep in Heeswijk-Dinther direct naar een veelbelovende score van 70,956%.

De score van bijna 71% leverde Geniaal en Dinja van Liere de overwinning op in de gecombineerde Prix St. George en Inter I-rubriek. De combinatie richt nu haar pijlen op het NK Dressuur, eind mei barst daar de strijd los om de Nederlandse titel in de Lichte Tour.

Strakker
“Ik ben er heel blij mee”, begint Dinja van Liere tevreden. “Geniaal liep heel fijn en het is gewoon een superfijn paard. Hij heeft drie goede gangen en kan alle oefeningen heel goed. In de series zat vandaag nog een slingertje, maar daar kan hij hoog op gaan scoren. Ook de pirouettes kan hij echt heel goed. We hebben vandaag een foutloze proef neergezet, maar het kan nog wel beter dan dit. Alles kan nog wat strakker.”

NK Dressuur
“Geniaal is heel opwaarts gebouwd en heeft veel houding, dat is heel fijn om mee te werken. Dat in combinatie met zijn super karakter en kwaliteit in alle drie de gangen maakt hem een heel fijn paard. Ik ben gek met dit paard en heel blij dat ik hem mag rijden. De planning is nu om de scores voor het NK Dressuur, twee maal 68%, te behalen. Dan zou ik hem graag op het NK aan de start brengen."

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Elisa2

Berichten: 36691
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Geniaal naar bijna 71% in Lichte Tour-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 07:53

Dat is een knap debuut!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Geniaal naar bijna 71% in Lichte Tour-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:09

Fijne amazone, die Dinja. Ik hoop haar ooit eens te zien schitteren op de OS!

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:20

Wat is dat nog een mooi degelijk paard zeg.

Hobbyhorse

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Geniaal naar bijna 71% in Lichte Tour-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:38

Ja vind ik ook Moonfish. Mooi type hoor.

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:01

Tenminste niet zo extreem.
Niet zo hypermobiel, degelijk beenwerk en niet zo extreem in zijn beweging.
Volgens mij blijft een paard als deze stukken langer heel als die in de koten doorzakkende hypermobiele voorbeenzwaaiers.
Ik vind ze prachtig hoor om te zien, maar gezond kan het toch niet meer zijn.
Gelukkig heb je ook nog een merrie bij het fokken, dan compenseert het wel.
Maar toch, moeten we het willen..
Dan is een Geniaal wel gewoon degelijk.
Ik hoop dat ze hem goed in de kijker kan rijden en er goed mee gedekt gaat worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BulletjeBeer, JudithO, Mnoonn, ogidni, sterregoud en 29 bezoekers