[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:09

Bedankt, ik was op stal echt zenuwachtig eenmaal op het terrein was ik veel te vroeg en niet meer zenuwachtig, iets van niet goed op de startlijst gekeken :') Iedereen had wedstrijdkleren aan dus ik ook :D, had dus wel een extra rijbroek mee haha.

De eerste proef ging voor mijn gevoel wel wat beter. De tweede proef werd ze voor mijn gevoel wat traag en traag aan het been. Bleek volgens de jury beter te gaan dan de eerste proef.
Ik had met de eerste proef 182,5 en tweede proef 186. Met de eerste proef ben ik tweede geworden en met de tweede proef eerste, dus super trots op ons beide. Veel commetaar super fijn vind ik dat altijd.
Beetje jammer dat het een oefendressuur is, anders 2 winspunten :D, maar goed ik ga mij inschrijven bij een vereniging en die startkaart aanvragen.

Proef 5, aanklikbaar

Afbeelding

Proef 6, aanklikbaar

Afbeelding
sorry voor dat die gedraaid is :o



@loes, wil zeker SGW gaan starten, maar de winspunt in het springen word lastig tussen de paarden. Daarna wil ik SGW starten en zeker ook blijven dressuren, het springen dan wat minder als ik een winstpunt haal, dan denk niet meer springen.

Jammer dat je met meerdere rijd, misschien rijd die toch heel anders dan jou. Ik rijd niet met zweep dus daar kan ik je niet in helpen. Ook al wil ik volgende wedstrijd wel een zweepje bij mij hebben, maar het constant wisselen vind ik vervelend

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver


Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:40

Wat netjes Joyce!

Ik ben best jaloers als ik al jullie uitslagen zie. Inmiddels met mn nieuwe pony 3 concoursen gehad maar nog steeds geen winstpunt. Motivatie gaat er wel wat af zo...


L_iek
Berichten: 9665
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:44

Myrthe3 schreef:
Wat netjes Joyce!

Ik ben best jaloers als ik al jullie uitslagen zie. Inmiddels met mn nieuwe pony 3 concoursen gehad maar nog steeds geen winstpunt. Motivatie gaat er wel wat af zo...


Geef niet op! Bij mij gaat het ook moeizaam. Iedereen om mij heen is in 4 wedstrijden de B uit en ik heb pas 3 winst. Komt vanzelf goed!

JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:01

Beter dan je best kan je niet doen. Weet niet of ze hier soepel hebben gejureerd, volgens mij waren het leerlingen. Die moesten een evenement organiseren en hadden dus oefendressuur, maar ook dressuur/spring clinics enzo.

Dus ben benieuwd als we officieel gaan we ook gelijk winstpunten halen. Denk dat mei pas word.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:05

Goed gedaan joyce!
Balen Myrthe. Heb je eventueel je proefjes op youtube staan? En hoe gaat het rijden wanneer je les hebt?

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:27


Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:54

Dankjewel Loes, en veel succes morgen!! Wij mogen ook weer, ben benieuwd!

Wauw mooi debuut Melissa met je jonkie! Dat beloofd veel goeds *\o/*


Joyce ook gefeliciteerd en fijn dat je je zenuwen onder controle had.


En Myrthe over de winstpunten, die komen vanzelf wel! Gewoon lekker rijden en genieten en dan komt dat helemaal goed :D


Mooie punten Nicje!

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 18:07

melissa_93 schreef:
Loes vervelend dat je zelf zo gespannen raakt. probeer te ontspannen en ga juist eens iets anders doen als het even niet wil. Maak een sprongetje of zoek het bos op. Vaak helpt dat wel

Hier heel tevreden met het debuut :D losrijden even een rondje aan de hand gestapt, spandoeken langs de kant waren even eng maar ze was al gauw ontspannen. lekker kunnen losrijden. 1e proef vond ze het binnenkomen de auto heel eng, dus stonden we halverwege stil, heb haar naar links gedraaid en toen ontspannen verder kunnen rijden. Keer verkeerde galop maar snel kunnen herstellen. Daar 185. 2e proef ging al een heel stuk fijner, auto was niet meer eng en beide kanten meteen goede galop. De overgangen mag ze nog wel net wat nagevelijker blijven en middendraf mag nog wel meer etc. Daar 199,5 en een 3e prijs :D Onwijs blij met ons debuut, ze heeft heel veel gezien en geleerd met vertrouwen.
Hier kunnen we mooi mee verder knutselen :D


Sorry helemaal gemist! Gefeliciteerd met je punten en super knap van je jonkie!!

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

CarolsPhoto
Berichten: 24
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 18:35


roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 19:24

Joycexenya: nette punten! Gaat vast goedkomen in de Officiële B.

Melissa: Wat een mooi debuut!

-------

Ik heb net voor Miley een nieuwe hoofdstel besteld, ik heb nu een hoofdstel met allemaal losse onderdelen en daar ben ik nu wel klaar mee haha.

Ook een afspraak gemaakt bij de tandarts voor haar en begin mei krijgt ze een sportmassage dus dan kan ze er weer even tegen aan haha.

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Biebz

Berichten: 5471
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 19:28

JoycexEnya
Super leuke Fjord! En wat een leuke plannen heb je! Gaaf, crossen met een fjord.
Je hebt mooie punten gereden :) succes straks met je officiële debuut!

Melissa_93
Wat een super debuut zo! Gefeliciteerd met je 3e prijs. Lekker begin :D

Myrthe3
Jammer dat je motivatie wat minder wordt zo :(:) Is ook niet echt motiverend.
Maar gaat vast goed komen met jullie!

Nicje87
Dat zijn ook hele mooie punten!


Ik heb vandaag mijn proefgerichte clinic gereden met mijn leermeester.
In totaal heb ik hem nu 6x gereden :+ Maar onder het mom van, gewoon gaan genieten gegaan!

Wat had meneer er een zin in _O- 26? Niemand die het geloofde, hij ging als een raket..
Dat was ook gelijk ons aandacht punt waar na de proef op verder gewerkt werd.

De proef zelf vond ik wat rommelig, ik kon niet alles netjes afwerken. Meneer wist heel goed wat er verwacht werd en daardoor was ik de controle ook wat kwijt. Dit hoorde ik ook veel terug.
Desondanks een mooie 197 punten gereden!

Daarna nog heel fijn kunnen werken aan het feit dat hij zelf al gaat voordat ik dingen vraag.
Dus bewust wachten tot ik wat vraag. Dit zorgde ervoor dat we veel terug naar stap moesten.
Maar uit eindelijk heb ik heel fijn, op mijn tempo en mijn hulpen kunnen rijden :+:


Afbeelding

Afbeelding

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:35

Melissa van harte met je punten! :D

Biebs leuk paard heb je daar! Fijn dat je goede tips hebt gekregen. Staat je debuut al gepland? :)

Ik heb vandaag al wat voorbereidingen getroffen voor morgen. Ik moet alleen nog vlechten en mijn zenuwen de baas blijven. :+ Om 12:45 ben ik aan de beurt :D Spannenddddd!!!!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 22:45

Bedankt allemaal :)
Biebz een leerzame clinic dus, leuk! En gelijk al mooie punten gereden, super!!

Joyex ook al mooie punten, lekker gaan starten dus! Gaat goedkomen

Mcjv succes morgen!

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 07:43

Succes iedereen vandaag.
Wij hebben een oefencross.

Komt goed mcjv, succes :D

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 07:49

Mcjv succes! Je zult zien dat als je er eenmaal opzit de zenuwen wat wegvallen. Lekker rijden!

Wij mogen volgende week weer, maar de wedstrijd is van outdoor naar indoor verplaatst. Vandaag dus alvast even in die bak rijden, zodat ze het alvast gezien heeft en het daardoor tijdens de wedstrijd hopelijk minder eng vindt. Wat is jullie ervaring, werkt dat?

roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:47

cijsalover schreef:
Mcjv succes! Je zult zien dat als je er eenmaal opzit de zenuwen wat wegvallen. Lekker rijden!

Wij mogen volgende week weer, maar de wedstrijd is van outdoor naar indoor verplaatst. Vandaag dus alvast even in die bak rijden, zodat ze het alvast gezien heeft en het daardoor tijdens de wedstrijd hopelijk minder eng vindt. Wat is jullie ervaring, werkt dat?


Ja! Maar het ligt ook aan je paard natuurlijk. Ik heb meerdere wedstrijden gehad waar je eerst even mocht baan verkennen, en dat heeft echt geholpen.

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:02

Succes vandaag!

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:20

Niet helemaal een debuut maar gisteren voor het eerst sinds een jaar weer op wedstrijd gegaan. Eerste proef 180 en tweede 170. Maar hé, toch een winstpunt.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:47

Gefeliciteerd met je winstpunt. En inderdaad winstpunt is winstpunt.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:46

Wij zijn vanochtend weer vroeg op pad geweest.. En wat was het koud :brr: Dit was ook wel te merken aan Jillz, ze was echt super fris. Uiteindelijk wel een fijn proefje kunnen rijden, de bodem was wat zwaar en merkte dat ze er soms wat moeite mee had. We hadden de 1e plek met 204 punten *\%/* We hadden deze keer ook maar 1 proefje gereden.

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19


Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:16

Vandaag 28,5 punt verschil tussen de twee juryleden :')
B proef 5 187,5
En een monsterscore op proef 6 met 210 punten :wow:
:') W a u w hahahaha

@ginatje gefeliciteerd met je punt! Bij ons was het ook te merken dat het koud was, maar dit vond ik eigenlijk wel fijn, hierdoor liep ze echt wat meer uit zichzelf en was het minder nodig haar actief te maken :')
@cijsalover Ik wist niet dat dat mocht, in het outdoor seizoen nog een indoor wedstrijd organiseren. Wel fijn dat je alvast kan oefenen binnen! :))
@melissa_93 fijn zo'n debuut! Goed gedaan :)

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:24

Loes1996 schreef:
Vandaag 28,5 punt verschil tussen de twee juryleden :')
B proef 5 187,5
En een monsterscore op proef 6 met 210 punten :wow:
:') W a u w hahahaha

@ginatje gefeliciteerd met je punt! Bij ons was het ook te merken dat het koud was, maar dit vond ik eigenlijk wel fijn, hierdoor liep ze echt wat meer uit zichzelf en was het minder nodig haar actief te maken :')
@cijsalover Ik wist niet dat dat mocht, in het outdoor seizoen nog een indoor wedstrijd organiseren. Wel fijn dat je alvast kan oefenen binnen! :))
@melissa_93 fijn zo'n debuut! Goed gedaan :)


Hele nette punten, gefeliciteerd! Dus ondanks dat de voorbereidingen minder gingen, ging het vandaag toch goed :D

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:50

Gefelciteerd met de wintpuntjes.
Wow loes.
Vandaag had ik oefencross, ging veel beter dan vorige week :D

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:06

Iedereen gefeliciteerd met de mooie punten en winstpunten.

Ik heb ook eens in het outdoorseizoen, augustus vorigjaar gehad dat ik mijn proef binnen moest rijden ipv buiten, maar dit kreeg ik pas te horen toen in aankwam.
Dat kwam omdat de ringen dusdanig onder water stonden dat t echt niet kon.


Zondag 22 april hebben wij ons officiele b debuut. Doe het al bijna in men broek als ik er aan denk, want meneer kan met de galop wel eens een eigen weg bewandelen.
Maar het gaat mij gewoon om de ervaring en dat hij ergens anders loopt. Dit wordt de tweede keer op vreemd terein namelijk.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers