Teleurstelling voor Van Der Lei na diskwalificatie Zeeland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Veronica2
Berichten: 2660
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:23

Jolien87 schreef:
Ze had zelf een foto van het plekje op fb gezet. Het was een plekje van hooguit 2 cm doorsnee waar de huid heel lichtroze was.
Het zat nieteens in de buurt van de mondhoek maar meer richting de onderlip.

Die foto heb ik ook gezien en dat zag er niet uit als aanleiding voor uitsluiting. Jammer dat die foto weg is, maar daar zal wel een reden voor zijn. Aan de startlijst te zien rijdt ze morgen de troostfinale en niet de special of de kur waar ze anders misschien wel had mogen rijden.


Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:04

Benzz schreef:
Janine1990 schreef:
Oh en Benzz en Rizette, ik lees nu idd het stuk waarbij de steward aangeeft naar de jury te gaan. Heel bijzonder dat die steward de beslissing niet in zijn/haar eentje durfde te maken. Lijkt me iemand die ze eens goed moeten bijscholen. :)*


Ik vind dit te makkelijk geoordeeld, dat zijn gewoon vrijwilligers die welliswaar opgeleidt zijn maar evengoed een jury de beslissing laten nemen.

GEbeurd overigens veel vaker hoor, dat er op het voor terrein al bloed is geconstateerd en dat de jury hier via een oortje op gewezen wordt en de combinatie uitsluit.

Het zijn vrijwilligers en het zijn mensen.........
Dat oordelen over wat die steward allemaal wel niet beter had moeten doen vind ik echt een beetje flauw.


Oh ik ben ook heel erg blij met vrijwilligers hoor.
Maar als je de gedegen opleiding niet kan geven, moet je niet gaan decentraliseren. Laat het dan maar wat langer duren, hoofdjury uit het hokje voor bittencontrole.

Ik heb niets tegen op uitsluiting wegens bloed, ook niet als er vanaf het voorterrein tijdens de proef naar de jury gecommuniceerd wordt (vanuit een adviserende/informerende rol), maar dan gebeurt het in ieder geval tijdens de proef.

Feit dat deze steward bevestiging nodig had van de jury, vind ik persoonlijk genoeg zeggen. En in het kader van communicatie en de berichtgeving in het nieuws hieromtrent, denk ik dat dit ook gewoon schadelijk is voor de sport. Of diskwalificatie nu wel of niet terecht was.
Als zo'n sport zo in de kijker staat, regelmatig negatief, dan wil je als overkoepelende organisatie dit soort geintjes voor zijn lijkt me.

Rizette
Berichten: 4329
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Teleurstelling voor Van Der Lei na diskwalificatie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:40

Wij hebben geen inzicht in de exacte procedures. W.s. heeft de steward de voorgeschreven procedures gevolgd.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:50

Rizette schreef:
Wij hebben geen inzicht in de exacte procedures. W.s. heeft de steward de voorgeschreven procedures gevolgd.


Als dat inderdaad het geval is, zou goed kunnen natuurlijk, dan ben ik van mening dat de FEI steken heeft laten vallen bij het opzetten van de procedures. Je wilt toch geen ruimte laten voor zoveel ruis?

Benzz
Berichten: 2883
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:05

Janine1990 schreef:
Rizette schreef:
Wij hebben geen inzicht in de exacte procedures. W.s. heeft de steward de voorgeschreven procedures gevolgd.


Als dat inderdaad het geval is, zou goed kunnen natuurlijk, dan ben ik van mening dat de FEI steken heeft laten vallen bij het opzetten van de procedures. Je wilt toch geen ruimte laten voor zoveel ruis?


Die ruis liet van der Lei zelf onstaan, door dingen op facebook te zetten. Wat ze overigens eraf heeft gehaald en er een ander bericht heeft neergezet.

Stewards hebben zovaak overleg met de jury, vaak zelfs door een oortje heen.


Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Teleurstelling voor Van Der Lei na diskwalificatie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:17

Ik zie het bericht nu ook...

Erg netjes van de amazone, een amazone met ballen! Maakt een hoop duidelijk.

In dit geval neem ik mijn woorden terug, wat betreft handelen van de steward.
Nog steeds erg jammer dat dit lichtje is opgestoken, hoe begrijpelijk ook vanuit emotie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: barrbara, Janneke2, Kirrietje, Muurp, Talindos en 97 bezoekers