Nieuw: Buitenrijden.nl

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Nieuw: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-19 15:08

*KNHS
Recreatief

Afbeelding
Foto: Marjoow


Ben jij dol op buitenrijden en vind je het leuk om met je paard prachtige nieuwe gebieden en routes te ontdekken? Of maak je juist graag een groepsbuitenrit op een manegepaard? Neem dan snel een kijkje op het nieuwe platform van de KNHS Buitenrijden.nl!

Alle officiële ruiter- en menpaden van Staatsbosbeheer komen samen op buitenrijden.nl. Daarnaast werken we samen met Natuurmonumenten aan de digitalisering van al hun paden, zodat je deze straks ook op ons platform kunt vinden. Op dit moment werken we nog hard om mooie routes op het platform beschikbaar te maken. We verzamelen die en worden ook allemaal gereden voor de check. Dat is uniek en nog niet eerder gedaan. Gaandeweg gaan we steeds meer details over de paden en de routes opnemen, zoals of de ondergrond hard of zacht is, of je obstakels tegenkomt en of je door een wildhek moet.

FNRS-maneges waar je een buitenrit kan maken staan ook op buitenrijden.nl, met informatie over buitenrijden, georganiseerde ritten en, als dat van toepassing is, overnachtingsmogelijkheden. Daarnaast ontsluiten we op buitenrijden.nl georganiseerde buitenritten en ruitervakanties in binnen- en buitenland.

Op buitenrijden.nl brengen we alle informatie over buitenrijden en ruitertoerisme samen. Accommodaties kunnen zich aansluiten bij het label Paarden Welkom. Het gevelbord van Paarden Welkom bij een accommodatie staat voor passende voorzieningen voor ruiter en paard, fijne accommodatie en prima lunchmogelijkheden. Je vindt al een aantal Paarden Welkom bedrijven waarmee we een pilot draaien. Het aantal accommodaties zal nog groeien.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Nieuw: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:18

Wat een leuk initiatief! Zou ook leuk zijn als meer horecagelegenheden hierdoor iets gaan regelen waar je je paard even (vast) kan zetten.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Nieuw: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:23

Het initiatief is leuk, maar ik heb even gekeken en van de paden klopt heel veel niet (Utrechtse Heuvelrug). Dus leuk dat ze nog gaan verbeteren, maar nu heb je er wat mij betreft niks aan en is ruiterenenmennen.nl beter (daar staan de paden over het algemeen wel goed op en kun je je route tenminste rondklikken).

Oy with the poodles, already

Smotz

Berichten: 664
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:29

Het idee is top, vooral als er meer info bij komt zoals knooppunten, parkeerplaatsen, tunnels etc etc

Maar in mijn gebied klopt er veel niet. Zoom maar in op de Utrechtse Heuvelrug en vergelijk met ruiterenenmennen.nl.
Het GNR en de Treek kloppen aardig, hier en daar foutjes of paden niet niet aansluiten of over een natuurbrug gaan. Maar de rest zit nog een hoop werk aan.
Ook bij kootwijk zitten er fouten in of rare dingen.

Kortom, leuk plan maar oppoetsen en dan pas online gaan had beter geweest! Dan heb je er daadwerkelijk wat aan.

Info over rijden op de Utrechtse Heuvelrug: http://www.paardrijdeninutrecht.nl

Santos_05

Berichten: 3059
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:51

Gypsy schreef:
Wat een leuk initiatief! Zou ook leuk zijn als meer horecagelegenheden hierdoor iets gaan regelen waar je je paard even (vast) kan zetten.


DFW heeft die faciliteiten ☺️jammer dat die er idd niet bij staan.

In Drenthe mis ik veel gebieden: Grolloo, Schoonoord, Slenerzand, Valtherbos enz

Evenementen zijn leuk, maar zou fijn zijn om te kunnen filteren op provincie ;)
Laatst bijgewerkt door Santos_05 op 11-04-19 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Nieuw: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:55

Dfw?

Ik zie trouwens dat ze in "mijn" bos de ruiterpaden met de menroute op 1 hoop gegooid hebben. Maar je mag daar niet rijden op het menpad. Afijn het is een beta versie dus het zal nog wel goed komen.

Santos_05

Berichten: 3059
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Nieuw: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:57

Drents Friese Wold ;)

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:02

Santos_05 schreef:
Drents Friese Wold ;)


Ohhh, daar ben ik geweest idd! Superleuk daar!

In de loonse en drunense duinen kun je bij veel cafeetjes ook je paard even in een stand zetten. Dat zou er ook wel bij mogen.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Nieuw: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:56

Jammer dat ze het wiel opnieuw willen uitvinden in plaats van samen te werken met een club die hier al 5 jaar mee bezig is.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Nieuw: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:06

Zeker jammer maar wss dan wel beter te managen en samen te laten vloeien met andere bestaande organen zoals die regio aanspreekpunten. Goed hoor!
Vraag me wel af of het van de 'community' af gaan hangen op paden in te tekenen (heel Brabant is nog leeg) of dat dat juist vanuit hen gaat gebeuren

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Nieuw: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:07

Ah wacht in Brabant is het natuurlijk allemaal van Natuurmonumenten of Brabants landschap en niet van staats bosbeheer

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:07

Geen idee hoe jullie het vonden maar wat ontzettend onduidelijk. Ik was aan het zoeken naar ritten/padden maar kon ze niet vinden nu ben ik er achter dat ze erg lijken op water(blauw dus).
Hier is verder weinig tot niets van Staatsbosbeheer dus kan er nog niets mee. Beetje jammer want ondanks dat ruiteren en mennen ook zeker wat foutjes had in het begin waren ze wel een stuk completer toen ze online gingen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Nieuw: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 06:59

De Utrechtse heuvelrug staat er dus wel op, maar de paden die daar zijn getekend zijn niet allemaal Staatsbosbeheer. Ik zie ook paden van Utrechts landschap en van particulieren / landgoederen, dus de “alles van Staatsbosbeheer en niet van anderen” klopt ook niet.

Oy with the poodles, already

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Nieuw: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:22

Ik heb zitten wachten tot de paden van de Veluwe zouden laden, maar de paden van de Veluwezoom staan er volgens mij (nog) niet op, aangezien de Heuvelrug wel zichtbaar was. Jammer! Is natuurlijk van Natuurmonumenten en niet van SBB. Dus misschien komt het nog.
Tot die tijd gewoon maar ruiternenmennen.nl gebruiken. Praktischer ook, want daar kun je je route mooi intekenen. Ideaal!

Maar mooi initiatief, als dit daadwerkelijk uitgebreid gaat worden met alle ruiterpaden en mogelijkheid van een routeplanner.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:42

Ik vind de site van ruiterenmennen echt 10 keer beter. Er mist nog heel veel info. Ook qua vakanties. 1 hotel en 3 B&B's. Waar zijn al die leuke campings waar je met je paard heen kan? Die moeten zich zeker eerst aansluiten bij dat platform.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re: Nieuw: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:52

sorry, maar gooi zuks dan nog niet online als er zo veel dingen niet kloppen. de plekken waar ik altijd rij staan er helemaal niet op... late 1 april grap ofzo?

tja....

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:57

SusanH schreef:
Ik vind de site van ruiterenmennen echt 10 keer beter. Er mist nog heel veel info. Ook qua vakanties. 1 hotel en 3 B&B's. Waar zijn al die leuke campings waar je met je paard heen kan? Die moeten zich zeker eerst aansluiten bij dat platform.

Die site stuurt je hier in de buurt zonder problemen (bijna alleen maar) over smalle 60 wegen, heb deze site even bekeken en die toont niet alle maar wel enkel redelijk paardvriendelijke routes +:)+


Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:20

Grappig dat de route van de bijgaande foto er niet opstaat :7

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Nieuw: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:07

Hier staan ook veel paden er niet op. Doe mij ook maar ruiterenenmennen.nl. Daar kan je zelf ook gewoon een mailtje heen sturen om situaties te laten verbeteren.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Sure_lee

Berichten: 10348
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Nieuw: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:16

Ik had ook even gewacht met online zetten.
Beta versie is prima. Maar dan verwacht ik wel dat het bruikbaar is.
Dat is dit in mijn ogen nog absoluut niet.

Siers83

Berichten: 7260
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Nieuw: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:22

Heel Texel staat er nog niet op. Beetje jammer dat t nog lang niet compleet is dus.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:32

De paden in Wageningen kloppen niet helemaal. Ik snap niet dat ze niet samenwerken met bijvoorbeeld ruiterenenmennen. Daar staat het tenminste wel compleet op.

Malenka

Berichten: 7514
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:22

ninaphilo schreef:
De paden in Wageningen kloppen niet helemaal. Ik snap niet dat ze niet samenwerken met bijvoorbeeld ruiterenenmennen. Daar staat het tenminste wel compleet op.


Voor zover ik weet wil KNHS alleen 'samenwerken' als je onderdeel van de KNHS wordt met je vereniging of stichting. Veel organisaties zien dat niet zitten.

Nibbit

Berichten: 10405
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Nieuw: Buitenrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:29

Van het bos hier in de buurt missen ook veel paden.

Wel zonde want verder ziet het er goed uit, misschien komt het nog.

Claudia93

Berichten: 43
Geregistreerd: 08-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:38

Malenka schreef:
ninaphilo schreef:
De paden in Wageningen kloppen niet helemaal. Ik snap niet dat ze niet samenwerken met bijvoorbeeld ruiterenenmennen. Daar staat het tenminste wel compleet op.


Voor zover ik weet wil KNHS alleen 'samenwerken' als je onderdeel van de KNHS wordt met je vereniging of stichting. Veel organisaties zien dat niet zitten.


Mede daarom is het extra “grappig” dat het eerste wat je op de site ziet, het woord “onafhankelijk” is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bernadth99, Earth, Jorex, rosak, VuurVleugels en 24 bezoekers