Stal omgeving Haarlem-Aalsmeer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Stal omgeving Haarlem-Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 08:35

Ik zou ook zeggen Wennekers, je mag hier onbeperkt voeren. Uitlopen zijn niet op zand maar er zijn een hoop mensen die van die rubber tegels in de uitloop leggen mocht je het beton te hard vinden. Voldoet verder aan al je eisen. Het is groot en ik stond hiervoor op een kleine stal (minder dan 30 paarden) en het hield me ook heel erg tegen maar in de praktijk merk ik niks van het 'massale'. Heb het er erg naar mijn zin en mijn paard ook.

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:05

_Nelleke_ schreef:
Ik zou ook zeggen Wennekers, je mag hier onbeperkt voeren. Uitlopen zijn niet op zand maar er zijn een hoop mensen die van die rubber tegels in de uitloop leggen mocht je het beton te hard vinden. Voldoet verder aan al je eisen. Het is groot en ik stond hiervoor op een kleine stal (minder dan 30 paarden) en het hield me ook heel erg tegen maar in de praktijk merk ik niks van het 'massale'. Heb het er erg naar mijn zin en mijn paard ook.



Uitloop kun je niet echt een uitloop noemen hoor. Ik heb er ook gestaan en het is wel heel fijn hoor, maar een uitloop is ong net zo groot als de stal.

Onbeperkt, weet je dat zeker? ze voeren zelf 2x en je mocht 1 hooizak zelf vullen. Dit is voor mij ook de reden dat ik weg ben gegaan, want ik mocht niet meer pakken terwijl mijn paard heel veel af viel omdat hij te weinig ruwvoer kreeg.

Verder is het echt een top stal hoor. Ik zou er graag weer gaan staan, maar alleen niet met dit type paard.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Stal omgeving Haarlem-Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:42

Ik weet niet hoe lang dit geleden is maar je kan daar wel onbeperkt voeren, je moet het alleen wel uit een slowfeeder achtig iets voeren. Dus een net of een zak of een bak ofzo zodat ze het niet vertrappen.

Zeelien
Berichten: 605
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 21:01

denisewinter schreef:
Ik weet dat je in halfweg een paddock paradis hebt. Ik weet niet of ze plek hebben maar is prachtig dAar. Aan het bos, longeerkraal, bak en land. Ook mogelijkheid om stal te nemen. Ik wilde daar toen kijken maar was te verweg voor mij. Ik weet voor 24/7 buiten met schuil stal , onbeperkt hooi 285 en als je stal wilde 315. Dit is all in.
Ik weet dat de eigenaar cassie tooms heet. Ze heeft Facebook. Je kan haar altijd even een bericht sturen.


Bedankt! Deze sla ik zeker even op mocht er weer plek zijn!


_Nelleke_ schreef:
Ik zou ook zeggen Wennekers, je mag hier onbeperkt voeren. Uitlopen zijn niet op zand maar er zijn een hoop mensen die van die rubber tegels in de uitloop leggen mocht je het beton te hard vinden. Voldoet verder aan al je eisen. Het is groot en ik stond hiervoor op een kleine stal (minder dan 30 paarden) en het hield me ook heel erg tegen maar in de praktijk merk ik niks van het 'massale'. Heb het er erg naar mijn zin en mijn paard ook.


Wennekers heb ik echt al van mijn lijstje afgestreept. De uitloopstallen zijn voor mij echt te minimaal en daar gaat mijn paard niet happy worden. In ieder geval bedankt voor het meedenken! :)


janouk schreef:
http://www.pensionstalvanderhulst.nl/Pe ... /Home.html

hoofddorp, Hoofdweg, veel weidegang. Volgens mij geen uitloopboxen, maar wel eigen paddocks


Deze paddocks zijn écht te klein.( iets van 3 bij 3) Dus voor mij ook geen optie helaas .
Wel bedankt voor het meedenken ook!


Ergens zal er toch een stalletje zijn wat volledig aan onze wensen voldoet :D :+

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 06:44


Zeelien
Berichten: 605
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 16:30


Arabian2903
Berichten: 13
Geregistreerd: 08-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:13

_Nelleke_ schreef:
Ik zou ook zeggen Wennekers, je mag hier onbeperkt voeren. Uitlopen zijn niet op zand maar er zijn een hoop mensen die van die rubber tegels in de uitloop leggen mocht je het beton te hard vinden. Voldoet verder aan al je eisen. Het is groot en ik stond hiervoor op een kleine stal (minder dan 30 paarden) en het hield me ook heel erg tegen maar in de praktijk merk ik niks van het 'massale'. Heb het er erg naar mijn zin en mijn paard ook.


Dus het maakt niet uit als je wilt dat hij 4 keer per dag hooi krijgt? zolang je maar zorgt dat er een hooizak/hooinet klaar staat? ik ben namelijk zelf aan het oriënteren of Wennekers wat voor ons is, maar hun voer beleid (2 keer ruw en 2 keer kracht) houdt me heel erg tegen. Zitten hier dan ook extra kosten aan verbonden?

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Stal omgeving Haarlem-Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:25

Zag van der hulst voorbij komen. Ben daar ook zeer over te spreken. Fijne mensen met hart voor de paarden.

Zelf sta ik op Ooms. Klein stalletje, volledig doe het zelf. 5* plek voor de paarden.

Phonix
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:35

Vredehof in Vijfhuizen?

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 09:00

Thatgrumpyh schreef:
Vredehof in Vijfhuizen?


Daar zou ik zelf echt nooit meer gaan staan. Een paard met ernstige maagzweren de laatste ruwvoerbeurt overslaan omdat het overdag al veel hooi krijgt, waardoor het ruim 11u zonder ruwvoer staat is niet het enige wat daar niet klopt 8)7

Arabian2903
Berichten: 13
Geregistreerd: 08-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 09:51

Remark schreef:
Zag van der hulst voorbij komen. Ben daar ook zeer over te spreken. Fijne mensen met hart voor de paarden.

Zelf sta ik op Ooms. Klein stalletje, volledig doe het zelf. 5* plek voor de paarden.


Ik ken Ooms niet waar ligt het stalletje?

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:33

Arabian2903 schreef:
Remark schreef:
Zag van der hulst voorbij komen. Ben daar ook zeer over te spreken. Fijne mensen met hart voor de paarden.

Zelf sta ik op Ooms. Klein stalletje, volledig doe het zelf. 5* plek voor de paarden.


Ik ken Ooms niet waar ligt het stalletje?


Vijfhuizerdijk. Het heeft verder ook geen website, vandaar wat onbekender

Arabian2903
Berichten: 13
Geregistreerd: 08-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:34

Ik ken Ooms niet waar ligt het stalletje?[/quote]

Vijfhuizerdijk. Het heeft verder ook geen website, vandaar wat onbekender[/quote]


Oh vandaar! Thanks

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Stal omgeving Haarlem-Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 17:12

Bij mij komen er per juli twee boxen vrij, info per pb

ppHalfweg
Berichten: 18
Geregistreerd: 04-03-19
Woonplaats: Halfweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 23:05

denisewinter schreef:
Ik weet dat je in halfweg een paddock paradis hebt. Ik weet niet of ze plek hebben maar is prachtig dAar. Aan het bos, longeerkraal, bak en land. Ook mogelijkheid om stal te nemen. Ik wilde daar toen kijken maar was te verweg voor mij. Ik weet voor 24/7 buiten met schuil stal , onbeperkt hooi 285 en als je stal wilde 315. Dit is all in.
Ik weet dat de eigenaar cassie tooms heet. Ze heeft Facebook. Je kan haar altijd even een bericht sturen.


Lol dit is mijn stal, Cassie werkt voor mij, maar doet inderdaad een hoop en ook intake gesprekken. Longeerkraal? Hebben we hier in de afgelopen 30 jaar niet gehad. Stalpaarden zijn hier verboden, stallen worden als opslag gebruikt. Wel schuilstallen ;) en die prijzen komen mij niet erg bekend voor haha. Onbeperkt A-klasse ruwvoer dan weer wel :) maar geen land, heel klein rotstukje gras wat ze binnen een dag kaal hebben... (allemaal suikergevoelige ponys , dus gras met hoog fructaangehalte is killing) 100% natural horsemanship mensen hier.
Verder heb ik niets te zeuren, wou het even rechtzetten :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding