Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 06:51

Alles gewoon alles! Beter is mijn klas gewoon normaal want ik ben echt een tikkende tijdbom.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast


Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:30

Sterkte vandaag Lau :(:)

Aan dat de laborante door mijn ader heen heeft geprikt. Dat wordt een opgezette blauwe arm :+

hagelslag
Berichten: 8932
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:40

Moet straks na de kaakchirurg 8)7

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:46

Als familie misbruik maakt van je goedheid (of beter gezegd weten dat ik hier geen nee tegen ga zeggen) vanwege het feit dat je jaren terug fotografie als hobby had en ze het wel makkelijk en goedkoop vinden om mij dan nu aan te spreken voor communie foto's ipv een fotograaf in te huren, pfft.

Ondertussen doe ik het al een hele tijd niet meer en heb er zelfs een hekel aan om op feestjes foto's te maken. En nu wordt ik dan gevraagd om foto's te maken tijdens de communie van de zoon van mijn schoonzus, waar ik dus echt Geen zin in heb. Voel me best in een hoek gedreven en vind het mega banketstaaf om nee te zeggen. Maar ik kan me echt kapot irriteren ah feit dat mensen je zo in een hoek drijven terwijl ze eigenlijk wel weten dat ik het niet wil doen. Maar Nee zeggen doe je ook niet echt? Kan wel... Maar tja, blijft toch naaste familie wie je regelmatig ziet en waar je leuk en aardig tegen moet doen. Ugh.

(Voor het gemak vergeten ze ook even dat ik eigenlijk gewoon een gast ben die dag)
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 10-04-19 08:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:48

Gewoon nee zeggen en aangeven dat je graag geniet van het feest zoals elke andere gast.

Ania

Berichten: 6095
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:54

@cursebreaker:

Niet doen. Gewoon nee zeggen. Ik had hetzelfde met de trouwerij van mijn toenmalige beste vriendin. Ik was gast en fotograaf. Het was verschrikkelijk ongemakkelijk en ik voelde mij niet fijn.

Je bent of gast of fotograaf.

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:58

Ania schreef:
@cursebreaker:

Niet doen. Gewoon nee zeggen. Ik had hetzelfde met de trouwerij van mijn toenmalige beste vriendin. Ik was gast en fotograaf. Het was verschrikkelijk ongemakkelijk en ik voelde mij niet fijn.

Je bent of gast of fotograaf.


Ja dat klopt eigenlijk ook wel helemaal wat jullie zeggen, dat ik gewoon nee moet zeggen.

Ik heb jaren terug ook een bruiloft gedaan voor een toen goede vriendin van mij, maar achteraf zoveel spijt van. Vre-se-lijk gewoon. Ik voelde me idd ook ongemakkelijk en niet fijn en ik heb ook het idee gehad achteraf dat ze meer misbruik heeft gemaakt van me - ik deed het gratis voor haar, wat natuurlijk heel goed uitkomt want dat spaart behoorlijk wat centjes uit... Ik heb dus op een bewust 'niveau' niet veel meegekregen van haar dag en als vriendinnen zijnde, wil je toch juist dat je van elkaar zo'n gebeurtenissen meemaakt? Heel apart vond ik dat.

Maar toen ook geen nee durven zeggen en dan zit je met de gebakken peren. Je zou denken dat ik ervan geleerd heb - en op veel vlakken heb ik dat ook, want ik ben hierin op persoonlijk vlak echt in vooruit gegaan - maar situaties als deze laten me weer terugvallen in m'n oude patroon. Zo slecht.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:12

Cursebreaker: vind dat je het heel goed voor jezelf duidelijk hebt, ook de waarom. Spreek dit uit naar hen. Zeer grote kans dat ze het helemaal niet op deze manier bekeken hebben. Ik zou dat ook niet doen maar snap het nu juist goed.

Als ik zoiets zou vragen, zou ik ook denken iemand een plezier te doen. Je geeft iemand ook wat te doen op zo’n belangrijke dag, misschien voelen ze het zelfs als een eer dat jij dat zou mogen doen? Zou dus juist heel graag te horen krijgen waarom een ander dat liever niet doet, ipv wel het gevoel te krijgen dat er iets is, maar niet weten wat.

Zelf sta ik dus vaker aan de andere kant. Dus leer juist van dit soort dingen. Tijdje geleden ging het over benzine kosten terug vragen (hier). Nooit over nagedacht, ik rijd meestal zelf. Maar ging toen een dag met mijn moeder weg (begrafenis andere kant vh land) zij reed. Dag erna een bericht gestuurd met dat we het er niet over hadden gehad, maar wat ze van mij kreeg voor de bloemen en benzine. Vond ze toch fijn dat ik dit aanbood.

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:16

Je "moet" je afvragen welke rol je wilt spelen die dag:
- de rol van geïnteresseerde en enthousiast familielid
- de rol van fotograaf

Allebei kan niet.

Ik heb zelf 3x voor vrienden/familie/bekenden samen met mijn echtgenoot op verzoek hun trouwerijen gefotografeerd. Dat ging prima zo lang ik ook duidelijk voor iedereen (en vooral voor mezelf) de rol van fotograaf had. Als je me vraagt dat te doen, neem ik ook de regie als fotograaf zijnde. Ik ben dan dus niet de vriendin, het familielid of de kennis die gezellig mee doet. Mij maakt dat niet uit maar dat betekent wel dat je als gast niets meekrijgt van deze dag, want je vervult een functie.

Bij de eerste trouwerij die ik samen met mijn echtgenoot vastlegde voor een goede vriend van hem, was mijn echtgenoot trouwens ook getuige.

Je kunt gewoon nee zeggen en zeggen dat je liever optimaal het moment wilt meebeleven en er van genieten.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

CalipsoLover

Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:19

Al weken na dierenartsbezoek plots nòg een onverwachte rekening krijgen van 150 euro... |o

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Loeky01
Berichten: 7312
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:23

De persoon naast mij die tijdens het tentamen iedere ademhaling zijn neus echt heel diep ophaalde. Heb geen misofonie, maar dat werkte toch behoorlijk op mijn zenuwen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:09

hagelslag schreef:
Moet straks na de kaakchirurg 8)7

Wat ga je doen na de kaakchirurg dan?
Of ga je naar de kaakchirurg? In dat geval, succes!

VenoSnorlax

Berichten: 4498
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:45

Warhoofd anke die vanmorgen de antibiotica is vergeten en nu geen idee wat ik moet doen

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

[BB-HK] [VOLG] Wachten op de nieuwe pup Het avontuur van/met/over kleine Iroh

hagelslag
Berichten: 8932
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:54

Anoniem schreef:
hagelslag schreef:
Moet straks na de kaakchirurg 8)7

Wat ga je doen na de kaakchirurg dan?
Of ga je naar de kaakchirurg? In dat geval, succes!


Naar was het juiste woord.

Nu irriteer ik mij eraan dat het uitliep.
Iets meer dan een uur.
Oftewel, ik had vanmorgen niet bijna 2 uur vroeger hoeven opstaan. Om eerder te kunnen werken om dan ook eerder vrij te hebben.
Maarja....
Vrijdag word de kies getrokken, helaas niet vandaag al

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:04

Anke98 schreef:
Warhoofd anke die vanmorgen de antibiotica is vergeten en nu geen idee wat ik moet doen

Huisarts (of andere arts die de antibiotica voorgeschreven heeft) bellen!!

CalipsoLover

Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:13

Anke98 schreef:
Warhoofd anke die vanmorgen de antibiotica is vergeten en nu geen idee wat ik moet doen

Ik haal hem dan niet meer in als het al meer dan 6 uur geleden is, neem gewoon de volgende op het correcte uur en pak hem volledig uit tot het op is...

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Britta31

Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:19

Is dat zo erg dan als je het 1 keer vergeet :o?

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

nicole_floor

Berichten: 3211
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:41

Dat ik echt overal een schok van krijg.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

VenoSnorlax

Berichten: 4498
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:48

CalipsoLover schreef:
Anke98 schreef:
Warhoofd anke die vanmorgen de antibiotica is vergeten en nu geen idee wat ik moet doen

Ik haal hem dan niet meer in als het al meer dan 6 uur geleden is, neem gewoon de volgende op het correcte uur en pak hem volledig uit tot het op is...


Lijkt me de beste oplossing t is maar voor een middenoor en gehoorgang ontsteking dus gelijk bellen lijkt me wat overdreven toch bedankt iedereen :)

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

[BB-HK] [VOLG] Wachten op de nieuwe pup Het avontuur van/met/over kleine Iroh

CalipsoLover

Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:51

Het is normaal echt niet zo erg, als je hem gewoon niet elke dag vergeet en proper uit neemt kan het op zich echt geen kwaad.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:58

Net thuis van boodschappen doen... Ben ik wat vergeten natuurlijk |o

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:21

Lau schreef:
Alles gewoon alles! Beter is mijn klas gewoon normaal want ik ben echt een tikkende tijdbom.



ik doe echt met je mee, nog even en ik ontplof -:(-

:o I broke my heart in two,
one for me and one for you :o

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:27

De lieftallige dame die mij heeft gevaccineerd. Ik ben al geen held wat dat betreft, prikt ze me ook nog zodanig dat ik voel dat ze, nadat de naald in mn arm zit, ze die weer terug trekt en opnieuw in mn spier zet. Mijn gehele bovenarm voelt ontzettend beurs en hoewel ik de prik vanochtend om half 12 heb gehad, doet het nog steeds pijn en is de pijn inmiddels naar de achterkant van mn schouder getrokken en zit het ook in mn elleboog. Ik heb nog nooit in mijn hele leven zo'n pijn van een vaccinatie gehad


cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:30

taartjee schreef:
De lieftallige dame die mij heeft gevaccineerd. Ik ben al geen held wat dat betreft, prikt ze me ook nog zodanig dat ik voel dat ze, nadat de naald in mn arm zit, ze die weer terug trekt en opnieuw in mn spier zet. Mijn gehele bovenarm voelt ontzettend beurs en hoewel ik de prik vanochtend om half 12 heb gehad, doet het nog steeds pijn en is de pijn inmiddels naar de achterkant van mn schouder getrokken en zit het ook in mn elleboog. Ik heb nog nooit in mijn hele leven zo'n pijn van een vaccinatie gehad


Omg huilen dit! ;(

Zo had ik de laatste keer met bloedprikken een stagiaire die mij stond op te wachten. De medewerkster achter de balie keek naar mij en had volgens mij zoiets: zij is nog jong, zal wel goed te prikken zijn. Wat ik niet ben, mijn aders zitten diep en ik ben enorm panisch, wat nog zacht uitgedrukt is, lol. Dus ik zag de bui al hangen: een stagiaire die wat 10x moet prikken... Ze ging voelen naar m'n ader en toen begon het al: 'O jee, je ader zit diep zeg' en maar voelen voelen.. Toen ik op het punt stond te vragen of ze iemand anders wilde halen, ging ze zelf steun zoeken bij een ervaren medewerkster en die had de ader meteen te pakken, prik en klaar. Ik ben ook zo huiverig telkens dat ik weer iemand tref die gewoon nog niet veel ervaring heeft en dan me helemaal lek prikt. Oefenen doen ze maar op mensen die niet bang zijn voor naalden, doei :')

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

CalipsoLover

Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:54

taartjee schreef:
De lieftallige dame die mij heeft gevaccineerd. Ik ben al geen held wat dat betreft, prikt ze me ook nog zodanig dat ik voel dat ze, nadat de naald in mn arm zit, ze die weer terug trekt en opnieuw in mn spier zet. Mijn gehele bovenarm voelt ontzettend beurs en hoewel ik de prik vanochtend om half 12 heb gehad, doet het nog steeds pijn en is de pijn inmiddels naar de achterkant van mn schouder getrokken en zit het ook in mn elleboog. Ik heb nog nooit in mijn hele leven zo'n pijn van een vaccinatie gehad

Ugh wat vreselijk -:(-

Ook een keer gehad, stagiair vond geen ader in mijn hand voor een operatie. Bleef ze enkele minuten met die naald ronddraaien in mijn hand om tot de conclusie te komen dat ze er geen gaat vinden. Dan zit ze te prutsen (terwijl de andere naald nog in mijn hand zit) in mijn elleboog. Eindelijk vind ze een ader, en doet rustig verder met de buisjes monteren en plakkertjes etc. Loopt ze een paar keer tegen de naald die nog in mijn hand zit, vraag ik haar die naald te verwijderen en krijg ik een snauw terug. Loopt ze er nog een paar keren tegen, en terwijl ze me naar de operatiezaal brengt vergeet ze alsnog die naald in mijn hand _O-

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, Charlotte446, ChristaMoor, Corelli, Eleeke, janderegelaa, janna, Jannie79, Johnie, Kimberley_, ManonGrr, manonutjuh, maringe, Marleen_L, Miran, Roosch, Schapenvacht, Toffeltje, verootjoo, xSCWx en 74 bezoekers