[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:27

Rustig hier...

Vanmorgen een rondje bos met herinneringen aan Manon in gedachten.... life goes on.. denk nog steeds dagelijks aan haar en haar gezin.

Forever in our hart, you will be missed .......


happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:47

biancacoon :(:)
wat knap tine van patrick!
ik heb gisteren de andere kant van de vaardigheid gezien...parcourshulp. parcours was pittig gebouwd dus ballenregen en veel lopen om boel weer te herstellen(was bijna geen ballenregen omdat de ballen s"nachts gestolen waren,gelukkig mochten we ze lenen van andere vereniging)

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:04

Mooie herinneringen dat wel..vandaag 2 jaar geleden ....
Ja, ik las het op fb van die gestolen tennis ballen... Belachelijk ! Gelukkig konden jullie het oplossen.
Tine, heel gaaf dat het zo goed gaat met Patrick en de paardjes en wedstrijden.
Slapen.... misschien een slaapdeskundige vragen via huisarts ??
Ik ken het helaas wel..niet slapen...wakker zijn... Ik vooral door pijn in m'n lijf.. ik maak me er niet meer druk om... Doe wel overdag echt een kwartier niks..plat op bed liggen en niks .geen boek, geen geluiden, geen telefoon...niks, lichaam rust geven..als ik slechter ben..soms 3x per dag. Dat helpt wel goed gek genoeg slaap ik dan snachts iets beter..meer rust in hoofd... Maar moet er wel echt tijd voor maken... Je lijf heeft recht op echte pauze,..even niks. Echt niks !!

Forever in our hart, you will be missed .......

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:44

Biancacoo schreef:
Rustig hier...

Vanmorgen een rondje bos met herinneringen aan Manon in gedachten.... life goes on.. denk nog steeds dagelijks aan haar en haar gezin.




Zo raar dat de wereld gewoon doordraait

Ik ben vorige week bij osteopaat geweest.
Na de griep heel laang hoestanvallen gehad. Pijn in mijn ribben van het hoesten. Na de behandeling pijn weg en kon meteen weer goed door ademenen en slapen de hele nacht. Ppppfff zalig

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 13:49

janouk schreef:
Zo raar dat de wereld gewoon doordraait


Ik heb ook niet het gevoel dat er al 2 jaar voorbij is... :(

Wat heerlijk opluchting na de osteopaat Janouk ! Zo zie je...wat zoiets soms kan helpen, geweldig !

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:14

Bianca, ik kende haar veel minder goed, maar denk toch ook best nog vaak aan haar. Hoe raar het soms zo maar kan lopen in het leven. Zo oneerlijk. Heel veel sterkte!!
Janouk, weer lucht na behandeling. Ik word morgen weer mishandeld door de osteopaat, maar daarna is gaat het weer zoveel beter.
Ht, ik had het op fb gelezen van de ballen. Daarom legden wij de ballen pas op de ochtend zelf op de pilonnen.

Net bij huisarts geweest, heb slaappil gekregen, dus hopelijk eindelijk eens een goede nacht vanavond.

Fijne dag nog allemaal, geniet nog van de zon.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:36

Hopelijk werkt de slaappil. Pas wel op dat je er niet van afhankelijk wordt......
Ik heb ze ook maar neem liever een voetenbad met lavendelolie en een warme kruik in mijn rug.

2 jaar al weer.......... Tijd vliegt.

Gem hoe was je wedstrijd?
HT op wedstrijd in een andere rol, wat leuk.

Weinig te melden. Druk met werk. Vrijdag was in in de Efteling, mooi weer en genieten. Nu nog steeds an het bijkomen daarvan.

Fiesta, freiberger, what else?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:51

Als niets werkt, moet een slaappil wel. Ik neem maar 1 nacht daarna probeer ik weer zonder. Doorgaans werken ze de 2e nacht niet meer bij mij.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:48

Tine vervelend dat het moeilijk is om in slaap te komen.
Hier daar moeilijkheden mee na drukke avonden (probeer dat dus zo veel mogelijk te vermijden).
Of dat ik te moe ben raar maar waar dan lukt het vaak ook niet. Nu teveel gedaan en last van mijn spieren dan neem ik voor het slapen gaan een paracetamol.

Ht je kan tegenwoordig niks meer voor de grijp laten liggen dan is het weg.

Janouk fijn dat de osteopaat geod geholpen heeft.

Het lijkt hier dat Pep tellen kan. Zaterdag met Eef naar menles geweest en zondagochtend een rondje op maflinger, s'middags Pep van een pak haar verlost en weer terug gezet, en in de namiddag de sulky en tuig klaar gezet, ik de wei in en daar kwam Pep weer aan, van nu is het mijn beurt voor een uitje.


Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 00:48

Ik denk nog vaak aan Manon, was vlak voor het weekend voornemens om op maandag een kaarsje op te steken. Na het drukke wedstrijdweekend echter alleen nog maar bezig was de maandag te 'overleven', was bek-af.

Heukelom ging heel goed, zeker voor een debuut in de Z. Dressuur gewonnen, vaardigheid derde, marathon vierde, in eindklassement tweede achter WK - gangster Eline Houterman .... nou, das niet de minste om achter te eindigen. Okee, even voor de duidelijkheid: ik was slechts groom achterop hè :D . Maar was blij dat alle hindernissen volgens plan gingen en ik nergens fouten gemaakt heb.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:32

Gem, zonder grooms zijn we nergens hoor! Dat weet jij ook.

Tine, ik draag nu sinds een week een fitbit horloge en die registreert ook de slaap, ik snap wel waarom ik me vaak zo lui/moe voel. Slaap heel veel in lichte slaap, veel momenten dat hij wakker registreert etc.
Maar hoop dat de slaappil je even een nacht lekkere diepe slaap heeft gegeven.

Vandaag voor het eerst bij de fysio geweest, heb een tennisarm -O-

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:40

Met de slaappil ook gewoon nog 3x wakker geworden. Maar goed, dat is minder dan normaal zeg maar...... Nog steeds erg moe, dus ik ga nu maar weer even naar bed. Straks komt de hoefsmid nog om de Sam en Rocky op ijzers te zetten en zoonlief heeft later nog springles.

Ips, klinkt als interessant horloge! En tennisarm, balen, daar zit je wel even mee.
Gem, super gedaan! En groom is heel belangrijk hoor!!
Marga heeft tellende Pep hihi
Bianca heeft lekker getraind.
Janouk, hoe gaat het met je beestenspul?
VHU, alles goed?
Belker, ik heb al 25 jaar slaapproblemen (blijkt een familiekwaal), maar zoals nu nog niet eerder gehad.

Verder weeet ik even niet meer. Sorry als ik je vergeten ben...Dat is dan niet expres.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:16

Tine, ik heb ook de fitbit, dat is idd erg fijn. Die monitort de slaap, hartslag en nog wat meer dingen.
Ik heb al mijn leven lang slaapproblemen. Dus ik snap je wel. Ik probeer alleen te leven met zo min mogelijk medicatie, dit omdat ik heel sterk reageer op medicatie en medicatie vaak contra werkt.
Ik richt me veel op natuurlijke dingen. Hopbloemen thee, lavendelolie, magnesium, yoga. Zolang ik regelmatig wissel ondersteunt het me.
Ik kreeg een betablokker voor mijn hart en daar sliep ik dus erg goed op en ik stond uitgerust op. Helaas hield ik extreem veel vocht vast, nam de neuropathie extreem toe en ging ik negatiever in de wereld staan. Daar ben ik dus mee gestopt. Jammer voor mijn nachtrust.

Knap gedaan Gem, gaaf. Een goede groom is goud waard ein dit geval zilver :D
Tennisarm is balen Ips. Krijg je rust of wordt je ingespoten?

Fiesta, freiberger, what else?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:05

Ips tennisarm, je moet Banjer ook niet zo veel trainen.... Veul te sterk dat peerd, met peper in zijn reet.
Fitbit....oehhh die zou ik ook handig vinden !
Gem heeft super gegroomd.
Tine, heeft iets langer geslapen.
Baudyh..hoe is het ??... Is het 2e veulen er al, en hoe is het met je arm.

Forever in our hart, you will be missed .......

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:20

Gem gefeliciteerd *\o/* zonder een goeie groom is een menner nergens :D
Die moet je koesteren als menner.

Ips sterkte met jou arm, misschien helpt een bandje om de druk te verleggen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:33

Dank jullie, dank :) .... vind het altijd een beetje raar overkomen als groom, omdat uiteindelijk alleen de menner op het podium en in de boeken staat. Maar inderdaad, de groom kan soms wel het verschil maken.

Rare dagen hier hoor, met pieken en dalen. Gisteren zo blij als een kind dat ik weer met Miepje voor de koets heb gereden en dat mijn oudste zoon nu al, al zijn punten bij elkaar heeft voor een positief bindend studie-advies op de uni. Maar diezelfde dag hoor ik dat de dochter (18 jaar) van een bekende van ons al 3 dagen in coma ligt na een concert / festival bezoek van Ronny Flex en een jongen van 19 op de zorgboerderij waar ik werk, uitzaaiingen heeft (kanker) naar lever, buik en longen. Ik slaap daar dan slecht van.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:48

Jeetje Gem je zit in een rollercoaster :(:) heftig zulke berichten.

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:57

Gem, wat vreselijk :(:)

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:46

Gem wat een vreselijke berichten en zulke jonge mensen |(

Ips dat is geen pretje een tennisarm... hoop dat het te verhelpen is met fysio en rust :(:)
Niet kunnen slapen is een ramp... voor mijn burnout heb ik een paar jaar slecht geslapen, een ding weet ik zeker, als ik slecht slaap langere tijd gaat het helemaal mis met me (of andersom als ik slecht slaap is het mis) dus het is bij als ik een paar nachten slecht slaap dat de alarmbellen afgaan en dat ik echt gas terugneem, of het nu kan of niet (en tja, wat is 'niet kunnen') en mijn rust op zoek.
Dat kwartiertje 'even' helemaal niets doen is ook iets wat ik regelmatig doe als het even kan elke dag. Vind het bizar hoe goed dat je lijf doet.

En Avaluna.... blijft zo triest. Hoop dat het met haar dochter en man naar omstandigheden goed gaat...

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

marga1
Berichten: 889
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:43

Rustig hier.

Ondanks dat ik de pony's zeker om de dag goed borstel vandaag Pep een extra beurt gegeven hij heeft zo veel haar dat hij kwijt moet mannetje heeft een soort van driedubbele vacht, altijd al gehad, ik kon hem net nog niet plukken maar het scheelde niet veel, en hij is zuinig op die superlange winterharen ook zijn baard is nog vol. Die anderhalve baardhaar bij Eef heb ik afgenkipt dat zag er zo zielig uit. Het is verwonderlijk, het zelfde ras maar zo verschillen in vacht en manen.
Ik was net optijd klaar met borstelen voor de sneeuwbui, man wat een dikke vlokken, als dit in de winter was kon je in een uur sleeën. En nu schijnt de zon weer. Strak Eef nog voor poetsen voor morgen (wedstrijd finale wintercompetitie).

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:52

Succes alvast voor morgen.

Hier ook een aard met al de helft minder haar maar nog steeds heel veel haar.
We hebben genoten in het bos. Met een enkele vlok.
Afbeelding

Fiesta, freiberger, what else?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:21

Even een vraagje aan de fitbit gebruikers.Welke adviseren jullie?

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:57

De nieuwste. Die is ook waterdicht.
Ik heb de charge2.

Fiesta, freiberger, what else?

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 22:51

Ik heb de Versa, maar het is wel mijn eerste pas sinds kort. Hij draagt heel fijn, heb m echt 24/7 om en hoef m niet zo vaak op te laden.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:18

Wat een heerlijke foto Belker <3

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers