[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 



L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:02

Letizia schreef:
Dat is wel jammer! Had je zelf wel een idee waar het mis ging?


Geen idee, had er echt een goed gevoel over. Vandaag ging het voor mijn gevoel minder en toen reed ik wel winst. Ach ja, het blijft een jurysport.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:40

Mijn B debuut is achter de rug! Ik ben mega trots op mijn baby! Ben je nog maar zo kort onder het zadel loop je voor het eerst tussen witte hekjes. Ik scheet ik mn broek van de zenuwen maar wat ben ik trots! 173 en 169.5 gereden.

Voor de liefhebbers:


Zie bij sommige mooie punten voorbij komen. Gaaf!! En hij andere wat minder lekker kilometers gaan maken! Volgend weekend gaan we weer dan rij ik bij mijn eigen vereniging en daarna zien we wel.

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack


Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:54

L_iek schreef:
Letizia schreef:
Dat is wel jammer! Had je zelf wel een idee waar het mis ging?


Geen idee, had er echt een goed gevoel over. Vandaag ging het voor mijn gevoel minder en toen reed ik wel winst. Ach ja, het blijft een jurysport.

Ooh, das wel jammer :\
Heb je het niet toevallig op film staan zodat je je staatje er naast kan houden?

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 19:44

Nicje87: Gefeliciteerd met je prijzen, ook nette punten!

Nouklime: Ziet er al netjes uit! Gewoon lekker kilometers gaan maken en dan komt het vast goed.

Liek: jammer van de vorige punten maar aan een jury sport valt helaas niks te doen. Fijn dat je vandaag wel winst hebt gereden!

Kabayo: Wat een knapperd! Gaat vast goed komen met jullie!

------

Miley heeft van de week vakantie gehad omdat ik zelf ook op vakantie was. Gisteren en vandaag weer lekker getraind. Ze pakte super fijn op, wel mocht het wat meer ontspannen. Vooral in de galop is dat nog een puntje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En na het rijden haar lekker afgespongst en toen moest ze natuurlijk weer rollen. :+

Afbeelding

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 19:53

Jeetje Liek dat was dan wel heel streng gepunt! Gelukkig vandaag wel gewoon winst gereden.

Jullie, wat een leuk puppypaard!

Ik ga morgen even goed bijleren, zit nu op mn telefoon.
Heb helaas mijn doel niet gehaald op 3 punten na. 4 winstpunten gehaald (197,5 en 207) en een 3e en 1e plaats.

Maar oh wat was hij braaf! Braaf met vlechten, braaf met trailer laden, braaf op het drukke terrein (er was ook een western wedstrijd bezig), braaf bij het jurybokje en zelfs braaf toen er een stroomlint keihard begon te klapperen halverwege mijn proef. Ben echt enorm trots op mijn paard die op zijn ouwe dag ineens als dressuurpaard door het leven moet gaan .

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Biebz

Berichten: 5497
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:19

Hoi hoi,
Mag ik mij hier ook melden?

Ik heb nog nooit officeel gestart en in de 14 jaar dat ik rijd 3 onderlinge wedstrijden gereden.

Nu heb ik van mijn vriendin het aanbod gehad om met haar 26 jarige gave leermeester te gaan starten!!

Aankomende zaterdag hebben wij een Proefgerichte clinic en daarna kijken of ik het nog steeds leuk vind :)

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 23:46

Gefeliciteerd iedereen met een winstpunt, en mocht dat niet gelukt zijn, volgende keer beter!

Wij hebben vandaag de eerste selectie gereden. De allereerste keer buiten, en dan gelijk op gras zonder hekjes dus dat vond ze wel even spannend. De eerste proef daarom helaas geen prijs maar wel 199 punten. De tweede proef liep ze al wat zekerder en die hebben we dan ook gewonnen met 205 punten! Dus een geslaagde dag! Na 3 wedstrijden mogen wij de B al uit, maar we blijven deze zomer nog lekker ervaring op doen in de B!

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:29

Gefeliciteerd alle dames met punten! En voor degene zonder punten inderdaad lekker veel kilometers maken. :)

De voorlopige startlijst voor aankomende zondag staat erop, begint nu wel spannend te worden hoor. De B rubriek start om 13:40, er staan geen tijden per persoon bij. Ik neem aan dat dat nog wel komt met de definitieve lijst. :+

Hoelang van tevoren willen jullie altijd aanwezig zijn op de wedstrijdlocatie?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:31

Je kan ook wel een beetje uitrekenen :) meestal wordt er rond 8 minuten per proef gerekend :). Ik denk dat ik altijd ongeveer een uur voor het starten aanwezig ben :)

Binnenkort een lesje inplannen voor de puntjes op de i en de proefjes oefenen.
Gisteren heeeerlijk getraind en krijg dan echt vertrouwen in ons als combinatie. We rijden nu een paar maandjes samen :)


Afbeelding

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:34

Bedankt Sterre98! :D Het word mijn allereerste KNHS wedstrijd dus ik ben nu al aan het voorbereiden. Zodra ik ook maar iets niet onder controle heb schiet ik in paniek. :+

Gaaf beest heb je daar onder je kont zeg!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:37

mcjv schreef:
Bedankt Sterre98! :D Het word mijn allereerste KNHS wedstrijd dus ik ben nu al aan het voorbereiden. Zodra ik ook maar iets niet onder controle heb schiet ik in paniek. :+

Gaaf beest heb je daar onder je kont zeg!

Herkenbaar :')
Ik ben dan weer niet zenuwachtig voor de proef zelf, maar meer er omheen dat ik iets vergeet/niet weet of zo :+

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:48

Heeeeel herkenbaar :+

Maak ook altijd chronisch lijstjes :')

Dan reken ik altijd vanaf de eerste proef naar het op stal zijn :p

Kan anders wel een voorbeeld maken?

En dankjewel! Het is een hele eer dat ik haar mag rijden :D ze wordt in mei alweer 19. Is niet aan haar te merken als je erop zit haha.

Heerlijk fanatiek dier en vooral een heerlijke leermeester. Ze geeft het ook niet cadeau, dus als je iets goed rijdt zoals je gehoopt had, dan is de beloning nog beter <3
Laatst bijgewerkt door Sterre98 op 08-04-19 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:49

@Sterre98, wat gaaf dat je daar gaat rijden! Is in Ermelo toch? Ik rij een kruising Gelderse maar sta ingeschreven bij het NAS stamboek. Wel jammer, leek me wel leuk om een keer tussen allerlei andere Gelderse te rijden. Helaas heeft mijn paard geen Gelderse gangen, ik moet echt kei hard werken om die beentjes de lucht in te krijgen.

Minoes, dat was dus een positieve eerste ervaring! Dat je er weer aan kan gaan rijden komt ook snel genoeg.

roosjenat, lekkere schnitzel heb je daar :D

Biebz, wat leuk dat je deze kans krijgt! 26 is wel al echt oud, is ie nog fit genoeg om mee op wedstrijd te gaan?

ginatje, wow mooie punten! Ga je je proberen te selecteren voor de regiokampioenschappen?

mcjv, wij zijn ongeveer een klein uurtje van te voren aanwezig. Ik maak altijd een heel tijdschema. Ik hoef mijn paard maar max 30min los te rijden en dan tel ik daar nog 20min bij op voor opzadelen en mezelf omkleden en nog 10min voor aanmelden, kijken waar de ringen liggen etc.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:59

Dee_Es schreef:
@Sterre98, wat gaaf dat je daar gaat rijden! Is in Ermelo toch? Ik rij een kruising Gelderse maar sta ingeschreven bij het NAS stamboek. Wel jammer, leek me wel leuk om een keer tussen allerlei andere Gelderse te rijden. Helaas heeft mijn paard geen Gelderse gangen, ik moet echt kei hard werken om die beentjes de lucht in te krijgen.

Minoes, dat was dus een positieve eerste ervaring! Dat je er weer aan kan gaan rijden komt ook snel genoeg.

roosjenat, lekkere schnitzel heb je daar :D

Biebz, wat leuk dat je deze kans krijgt! 26 is wel al echt oud, is ie nog fit genoeg om mee op wedstrijd te gaan?

ginatje, wow mooie punten! Ga je je proberen te selecteren voor de regiokampioenschappen?

mcjv, wij zijn ongeveer een klein uurtje van te voren aanwezig. Ik maak altijd een heel tijdschema. Ik hoef mijn paard maar max 30min los te rijden en dan tel ik daar nog 20min bij op voor opzadelen en mezelf omkleden en nog 10min voor aanmelden, kijken waar de ringen liggen etc.


Nee is in Putten :)

Toen ik las dat ik op het terrein van Alice Naber-Lozeman ging rijden sloeg mijn eventing hartje wat harder :+

Heb vrijdag voor het eerst een sprongetje gemaakt met haar. Begreep van de eigenaresse dat ze vroeger L gesprongen heeft. Maar ik vind het echt een typisch dressuurknol dus hield mijn hart vast :+

Ging eigenlijk heel prima, tot ze een vreugde sprongetje maakte waar ik niet op voorbereid was, dus heel charmant eerder afgestapt dan wat de bedoeling was. Wel op 2 voeten geland en voor de toeschouwers een buiging gemaakt :P

Springen met haar dressuurzadel is toch wel spannend haha

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:00

Oh wat fijn dat ik niet de enige ben met mijn trekjes. :+ Sterre98 een voorbeeld zou top zijn. :D
Dee_es: bedankt voor je voorbeeld. Ik heb altijd weer de zwakte dat ik voor alles veel te veel tijd ga rekenen, en dan ben ik er echt veel en veel te vroeg. :+

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:10

Springen met een dressuurzadel is sowieso spannend :=

mcjv, als je fijne hulp bij hebt dan hoef je niet zo bang te zijn dat je een keer in tijdnood komt. Dan kunnen zij jou even helpen met aanmelden, zadelen etc.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:31

mcjv schreef:
Hoelang van tevoren willen jullie altijd aanwezig zijn op de wedstrijdlocatie?


Meestal een uurtje, maar ik ken de locatie nu een beetje. Ik hoef er niet lang van te voren op te zitten, meestal maar 20 min. Ook met zadelen enzo ben ik veel sneller dan dat ik vooraf had gepland toen ik voor het eerst weg ging. Meestal reken ik terug vanaf de proef. Beetje zoals dit:

18:00 uur start proef
17:30 helemaal klaar richting inrijring. Even rustig aan de hand rondstappen in de losrijring en opstijgen. Uiteindelijk ongeveer 20 min losrijden
17:00 aanwezig op wedstrijd terrein, inschrijven, even naar het toilet, paard uit trailer halen en zadelen
16:30 vertrek van stal en rijden naar locatie
16:00 trailerladen ivm moeilijk te laden paard
15:30 invlechten, laatste poestbeurt
15:00 paard uit land halen en kijken wat de status is van de witte voeten :+
14:30 trailer klaar zetten en alle spullen inladen
14:15 richting stal

De dag ervoor doet ik witte achterbenen wassen en staart wassen en helemaal borstelen. Ook vul ik dan het hooinet, omdat ik daar standaard ruzie mee heb. Meestal blijft dat wel goed tot de dag erna. Ook even een doekje over het tuig halen en poetskist en dergelijke even klaarzetten.

@Sterre98 wat leuk een 19 jarige! Die van mij is vandaag 19 geworden. Je merkt het alleen totaal niet aan haar en ze wordt regelmatig 10 jaar jonger geschat.

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:35

Ik reken meestal terug. Dus als je om 15u wil starten, wil ik er 13.45 -14u zijn.
Afhankelijk van hoelang het rijden is, reken ik extra (dubbele) maar het laden zit daar wel bij in. Dus als het een half uur zonder aanhanger is. Dan wil ik dus 13u gaan laden.
En dan dus afhankelijk hoeveel er gewassen moet worden en geknot (en of ik hulp heb) reken ik 1 a 2 uur van tevoren.

Dus 11u op stal, auto inladen, vlechten, knotten, wassen
13u laden
1345-14u aanwezig, aanmelden, opzadelen inrijden
15u proefje.

Spullen die je mee moet nemen
Mens:
Cap
Jasje
Overhemd
Witte broek
Laarzen
Plastron
Haarnetje

Paard
Zadel
Wit dekje
Hoofdstel
Bandages (witte achterbenen)
Hooinet in trailer
Halstertouwen in trailer
Poetskist
Extra halsters +touwen+ leadrope
Longeerlijn(en)
Brokken
Recuptex
Emmer voor water
Ehbo kit
2 liter fles water (voor wat dan ook)

Eigenlijk gewoon mn hele paardenkast :')

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:39

Printje van de proeven is ook handig, paspoort paard, eigen portemonee en cash geld (meestal moet je cash proeven afrekenen)

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 12:01

Sakura789 schreef:
Printje van de proeven is ook handig, paspoort paard, eigen portemonee en cash geld (meestal moet je cash proeven afrekenen)


Jeetje dat ik die vergeten ben. Goeie!

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 12:51

Dee_Es schreef:
@Sterre98, wat gaaf dat je daar gaat rijden! Is in Ermelo toch? Ik rij een kruising Gelderse maar sta ingeschreven bij het NAS stamboek. Wel jammer, leek me wel leuk om een keer tussen allerlei andere Gelderse te rijden. Helaas heeft mijn paard geen Gelderse gangen, ik moet echt kei hard werken om die beentjes de lucht in te krijgen.

Minoes, dat was dus een positieve eerste ervaring! Dat je er weer aan kan gaan rijden komt ook snel genoeg.

roosjenat, lekkere schnitzel heb je daar :D

Biebz, wat leuk dat je deze kans krijgt! 26 is wel al echt oud, is ie nog fit genoeg om mee op wedstrijd te gaan?

ginatje, wow mooie punten! Ga je je proberen te selecteren voor de regiokampioenschappen?

mcjv, wij zijn ongeveer een klein uurtje van te voren aanwezig. Ik maak altijd een heel tijdschema. Ik hoef mijn paard maar max 30min los te rijden en dan tel ik daar nog 20min bij op voor opzadelen en mezelf omkleden en nog 10min voor aanmelden, kijken waar de ringen liggen etc.



Zou wel heel leuk zijn en wel mijn doel, maar mocht het niet lukken dan proberen we het van de winter gewoon weer, ik heb haar ook pas sinds december. Bij ons zijn er 5 selectiewedstrijden en de beste 3 tellen, dus we hebben nog 4 kansen nu *\o/*

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 13:24

Ik reken vaak een beetje zo.

Heb de avond voor de wedstrijd al t paard klaar gemaakt.

15.00 eerste proef
14.30-14.35 losrijden
14.15 opzadelen
14.00 aanmelden
13.45 aankomst op terrein
13.15 vertrek van stal
13.00 inladen
12.45 spullen inladen
12.20 laatste vlekken eruit
12.00 op stal

Dee_Es; je kan altijd kijken of je genoeg gelders bent of je mee mag doen :)
als je via mijnknhs kijkt staat dat er wel bij :)
even een voorbeeld van een concours 10 minuten vanaf stal :+

Biebz

Berichten: 5497
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:06

Dee_Es: hij loopt momenteel nog Z wedstrijden met veel enthousiasme. Ik heb soms moeite om hem bij te houden.

Maar vanwege zijn leeftijd gaat hij stoppen met het Z en mag ik nog even plezier maken.

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnneMarijeP en 33 bezoekers