[Volg] Avalanche zoekt een kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:20

Avalanche81 schreef:
Hij is ook echt vreselijk speels.

En leuk met de hond.
*loopt naar hond*

Hello friend! :D

Hond: wacht, ik ken jou niet. Vriend? Oké :D

Ahwww nou zo wil je het hebben he?
Hond heeft niet eerst naar klauwtjes van nieuwe vriend gekeken? :D

Avalanche

Berichten: 15931
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 17:30

Nah. Hond vind hem fluffy <3

Die klauwen zijn wel echt eng. Nagels zijn heel lang en heel scherp :oo

Anoniem

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:36

Dat geloof ik best ja.
Nu hebben die van mij iets kleinere pootjes, maar daar zitten wel venijnige naaldjes aan die ze met liefde in mijn been of buik zetten tijdens kroelen. Ik knip om de zoveel tijd even de scherpste puntjes er af met een nagelknippertje.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:52

Ik zit te lezen en ben verbaasd. Onze rooie is een gedumpte kat, haalde uit en was echt niet altijd aardig naar ons of de honden. Maar dat ging steeds beter en beter. Nu de grootste knuffel en haalt echt niet meer uit.
Een kat is niet altijd te peilen en reageert op elke omgeving anders. Soms hebben ze gewoon rust en tijd nodig.

Maar hey, die nieuwe ziet er geweldig uit, dus hartstikke leuk om naar uit te kijken.

Wij hebben in onze tuin aan de heg van 2 meter hoog bamboe dat naar binnen wijst en daar gewoon vijver gaas over gespannen. dat zie je nauwelijks, maar de katten wel. Achterin is laag en een stuk omhog nog eerst. Je ziet het echt amper.

Aan ene kant gaat de zwarte van 1,5 er toch uit, dus nu een bredere strook aan het maken, zodat hij er niet meer tussendoor kan komen.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:16

Leuk beest die rode! wij hebben een eigenzinnige rode en die heet Rooie :+

Avalanche

Berichten: 15931
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 18:21

superpony schreef:
Ik zit te lezen en ben verbaasd. Onze rooie is een gedumpte kat, haalde uit en was echt niet altijd aardig naar ons of de honden. Maar dat ging steeds beter en beter. Nu de grootste knuffel en haalt echt niet meer uit.
Een kat is niet altijd te peilen en reageert op elke omgeving anders. Soms hebben ze gewoon rust en tijd nodig.

Dit is precies wat ik gezegd heb, en 't is ook niet alsof ik morgen een kind ga baren of zo :+ kindjes moeten ook gemaakt worden :) Ik blijf het echt heel vreemd vinden. Maar goed, laat die geitenwollen sokken figuren maar kletsen, dan doe ik het wel op een andere manier.

Maar je zou denken dat mensen blij zijn als je een oudere kat wil. Kittens raak je wel kwijt.


superpony schreef:
Maar hey, die nieuwe ziet er geweldig uit, dus hartstikke leuk om naar uit te kijken.

Die nieuwe is ook vreselijk leuk, hij gaat ook naar iedereen toe: hello friend!

:')

Echt heel open kat wel, heel gezellig ook. Is echt ontzettend sociaal, en heel vriendelijk. Beetje te slim, dus die netten en gaas zijn ideale tips, want ik vrees dat hij net zo gezellig is op straat, en dat moeten we niet hebben.

Maar volgens mij weet ie ook heel goed dat ie groot en sterk is, als hij het zat is slaat ie de andere katten gewoon neer. Maar hij is ook best heel verdraagzaam en geduldig, zeker met kittens, dus neerslaan doet ie niet heel snel. Maar is dus ook totaal niet onder de indruk van de hond :D

Ik heb nog nooit zo'n zelfverzekerde kat meegemaakt :D

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 01:19

Onze vorige rooie kwam volwassen bij ons en heeft echt dagen verstopt gezeten, maar was daarna echt de liefste.
Onze huidige rooie was dus echt half verwilderd, maar kwam binnen, ging languit op de grote stoel liggen en heeft dagen liggen slapen. Sloeg erg naar de honden en wij konden ook nog niet veel, maar lekker laten gaan.

Die vorige rooie sliep ik mee en dacht echt, dat gaat met deze rooie nooit gebeuren, maar kan er echt alles mee. Oppakken, overal aaien, medicatie of pilletje geven, kammen...

Verder altijd zwarte gehad van jongs af aan geloof ik ( even terugdenkend ) maar nu een zwart-witte van een boerderij en die spoort totaal niet. Is 1,5 en verder lief, maar mist er gewoon een paar.

Wij hebben dat net van de welkoop bij vijver afdeling. Ik wil wel mn uitzicht op stukje bos achter ons huis houden en de katten zien het echt als; kan niet verder :)

Jis_

Berichten: 11572
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:28

Oeh wat een mooie rooie! <3 Ik vind het een Rufus, betekend roodharig :D Is het een Maine Coon?

Heb een crème kleurige Maine Coon dame en is heel close met 1 van mijn honden, ze is eigenlijk verzot op alle honden. Bij de fokker speelde ze ook meer met het hondje daar dan de andere kittens.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 05-04-19 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 15931
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 10:37

Yep, is een Maine Coon. Rufus is een leuke naam idd. Ja, het ras schijnt heel goed te zijn met honden, maar wat ik weet, zijn het sowieso heel sociale, vrolijke katten. Nou is het natuurlijk ook zo dat de eigenaar een blije kat maakt.
Hoe dan ook, ik ben erg gecharmeerd. Van de looks en karakter. En de maat, ik hou wel van grote katten.

Superpony: wat leuk, wat hartverwarmend je verhalen. Ja ze zijn speciaal. Ik heb ook iets met rode katten, mijn kat die doodgereden is was ook rood. Afbeelding

Lief kereltje. Hopelijk is deze net zo leuk, en iets knuffeliger, zou ik wel leuk vinden.

Jis: moet je veel kammen? Mijn Noorse boskat hoefde ik nooit te kammen. Hij vond het wel heerlijk hoor, maar was niet nodig.

Jis_

Berichten: 11572
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:48

Maine Coons zijn over het algemeen niet echt schootkatten maar die van mij wel. Wel heel graag in de buurt van zijn/haar mens. Horus is heel zacht van karakter en zelfverzekerd, niet snel gek te krijgen. Heb nu een paar dagen een hondje opgenomen en zij is dan gelijk ook als de rooie die bij jou komt, hallo wie ben jij? Ze zou buiten te kwetsbaar zijn als het gaat om vreemde honden. Heel verschil met mijn andere kat en niet Maine Coon.

Ja ik moet kammen (1 keer in de week, te vaak kammen is ook niet goed voor de vacht) en dat vind zij niet leuk, (ook al heb ik dat toen ze kitten rustig aan laten wennen) doe het dan ook met veel afleiding.

Avalanche

Berichten: 15931
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 12:59

Klinkt idd wel ans hetzelfde type karakter. Ik wil ook echt een kat die niet naar buiten gaat
Beter van niet, zeg maar :) 1x per week kammen is wel oké.

Avalanche

Berichten: 15931
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 16:31

Oh kinders, die rooie kater is wel echt vreselijk leuk, ik ben verliefd :) hij wordt wel gecastreerd voor hij verhuist trouwens :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:39

Ik hoef niet per se rood en vind het ook niet per se mooi, maar ze komen op ons pad.....Had daarvoor altijd zwarte en nu ook ene zwart-witte erbij die anders verzopen werd, want zwart wil niemand......

Kennis fokt Maincoon's en ken ze wel, maar zijn best rustig en heel verdraagzaam. Daar kan echt gewoon een nieuwe kat bij en geen echte problemen met elkaar.
Onze rooie is daar wat lastiger in.

Ik moet onze rooie ook goed kammen tijdens verharen. Of veel stofzuigen, hahaha Daar heeft de zwarte amper last van.

Je valt gewoon op een dier, wordt verliefd en ze hebben je, hahaha

Anoniem

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:49

Oh oh... Daar ga je ;)

Avalanche

Berichten: 15931
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 17:47

I'm head over heels. Like, it's that bad.

Morgen weer knuffen!!! <3

Vreselijke charmeur is het. Hij is ook slim, als hij een keer ruzie heeft met de andere katten haalt hij gewoon de hond op :')

Avalanche

Berichten: 15931
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 11:01

Liefjes, Avalanche heeft een kat gevonden <3 en het is idd de rooie duvel geworden.

Zijn naam is Mr. Grey, hij is een Maine Coon, en de allerleukste en allerliefste kat ooit.

Ik ben verder totaal niet verliefd, dat lijkt alleen maar zo O:)

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 11:04

Gefeliciteerd! :D Wanneer komt hij?

Anoniem

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 11:10

*\%/*
Gefeliciteerd!

Avalanche

Berichten: 15931
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 11:10

Volgend weekend. Zijn ballen moeten er nog af, en het is handiger om dat nog even bij de fokker te doen, zodat ie niet half onder narcose kennismaakt met de hond :) dat moet wel een leuke ervaring worden, en als ze nog half onder zeil zijn kan zoiets ook super angstig zijn, en dat moeten we niet hebben :)

Morgen ga ik hem wel weer knuffen natuurlijk :D Mr. Grey komt van een cattery.

Ergens wel stom, ik was heel graag voor een asielkat gegaan, want de kittens zijn zo weg, maar volwassen katten vinden veel moeilijker een plekje. Maar goed, vind dat asielen op die manier niet zo handig hun dieren promoten eigenlijk, en ik heb al meer nare ervaringen, dus helaas voor ze, maar ik vind dit een fijnere manier. De fokker is echt heel lief, en de katten zien er super uit, en zijn echt belachelijk sociaal, dus zeker met eventuele kindjes vind ik dit een meer verantwoorde keuze.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 12:30

Leuk hoor!!

En je hebt wel een punt. Als je naar een stichting of asiel gaat, zijn ze soms onredelijk. Het voorkomt vast veel ellende, maar soms oordelen ze niet goed en gaat ten koste van en goed huisje.

Misschien af en toe ook mensen uitnodigen met kleine kinderen, dat ie het af en toe wel ziet. Maar verwacht dat een main coon wel heel tolerant is tegen die tijd.

Spannend nog even, succes!!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 12:44

Ik kom ook aanhaken, heb alles bij gelezen.
Zo zonde van Tycho zeg! ;( Laten ze je 2 keer komen om uiteindelijk nee te zeggen vanwege een kinderwens? Alsof ze dat niet van een eerste gesprek weten. :+ Tof dat het asiel alles zo serieus neemt en echt hun best doen om te verzekeren dat de kat een goede plek krijgt, maar dit is toch te belachelijk voor woorden.

De nieuwe heer ziet er ook heel leuk uit zeg! <3 Ik ga mee aftellen tot hij er is. *\o/*
En wat een mooie hond heb je! :))

Avalanche

Berichten: 15931
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 13:29

Wel heel tof met een raskat, je krijgt alle test resultaten en informatie die er maar is :) dat is wel een basis waarop ik een dier durf te kopen, zeg maar.

Avalanche

Berichten: 15931
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 20:36

Ik heb nog even een vraag aan iedereen :)

Mr. Grey eet nu RC Maine coon.

Maar omdat ik toch wel een beetje zit met enge verhalen over blaasgruis wil ik graag weten wat ik kan voeren zodat hij voldoende vocht binnen krijgt. Hij heeft wel een water fontein bij de fokker, maar hij gooit er muizen in :+

Rauw is geen succes, hij vindt het niet lekker.

Jis_

Berichten: 11572
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:20

Natvoer voor er bij van goede kwaliteit, Schesir Bijvoorbeeld.

Avalanche

Berichten: 15931
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [Volg] Avalanche zoekt een kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 15:39

Ok thanks!!!\

Oh man wat is deze kat leuk zeg, en zo sociaal!!! Ik heb een enorme krabpaal besteld :)