[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:21

Welkom horsesbysuze! Alvast succes met oefenen voor je debuut.

Oeh spannend Meyonda! Succes met oefenen, en aan de foto's te zien komt dat vast goed!

-----------

Miley is weer gemeten, voor het laatst want ze word binnenkort alweer 8! Ze was in 2016 gemeten op 147 cm dus eingelijk had iedereen al voorspeld dat ze een E pony was geworden.

Ze is dus nu gemeten op 148 cm :+. (Een E pony is vanaf 148,1). Maar vanaf oktober maakt het toch niet meer uit, dan gaan we bij de paarden starten. :D

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur


mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 23:14

Bedankt allemaal! :D

Ik heb dus vandaag geprobeerd om mijn startpas aan te vragen. Maar als ik druk op selecteren soort pas kan ik alleen uit bixie kaarten kiezen. :+ Dusssss weeeeer een mailtje naar het KNHS. :')

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:53

Ik wil mij hier ook melden :D
Rij al zeker 30 jaar paard, heb al 20 jaar eigen paarden, maar nooit officieel gestart :+
Zit al een poosje te twijfelen om een startkaart aan te vragen. Wel al sinds vorig jaar maart lid van een vereniging, 3e op de clubkampioenschap dit jaar met vrnl alleen maar ervaren wedstrijd ruiters. Toen het idee vanuit stal kwam op met een groep een equipe te rijden (de meeste zitten bij de zelfde vereniging) en mij dit ook wel erg leuk lijkt, gisteren toch m'n startkaart aangevraagd 8-)
Ik hoop in april m'n debuut te maken!

Ik rijdt ook geen typische dressuur paard, maar een Arabische volbloed en nog bitloos ook :+

Dit zijn wij, even snel een foto in de rijbak na een buitenrit
Afbeelding

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:56

Welkom letizia! Mijn debuut staat nu officieel vastgeprikt. 14 april starten wij in Nieuwkoop. :D

Vandaag hebben we nog een sprongetje gedaan voor de afwisseling. Zondag hebben we weer les. :) sorry voor de kwaliteit. :+

Afbeelding

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 08:58

Welkom letizia!

Wat leuk mcjv!

Wij starten 6 april in Hoofddorp.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 15:06

Leuk mcjv!

Ik ga 14 april weer starten, allereerste keer outdoor voor mijn merrie, maar dit keer ook voor mij een eerste keer. Met mijn vorige merries alleen binnen gestart doordat buiten niet gehouden werd, maar nu heb ik een paard waarmee ik weg mag met de trailer dus gaan we ook maar eens outdoor proberen. Ben benieuwd hoe het gaat :') Ik voorspel: Enthousiast paard

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:13

Wat een leuk topic, ik wil graag meekletsen!
Ik heb sinds december een 5 jarige merrie, Jillz. 2 weken geleden zijn wij voor het eerst gestart in de B, en haalden we 193.5 en 188 punten. Dit was de allereerste keer dat ze mee was van huis! Vorige week voor de tweede keer weg geweest, en dit ging echt vele malen beter. We wonnen dan ook met 223.5 en 200. Nu op naar de eerste selectie volgende week *\o/*

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19


Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:56

ginatje schreef:
Wat een leuk topic, ik wil graag meekletsen!
Ik heb sinds december een 5 jarige merrie, Jillz. 2 weken geleden zijn wij voor het eerst gestart in de B, en haalden we 193.5 en 188 punten. Dit was de allereerste keer dat ze mee was van huis! Vorige week voor de tweede keer weg geweest, en dit ging echt vele malen beter. We wonnen dan ook met 223.5 en 200. Nu op naar de eerste selectie volgende week *\o/*



Waaauw super goed! Vind het altijd knap als mensen zulke hoge punten rijden.

Muronia

Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:09

Wauw dat is een prachtige score ginatje! Gefeliciteerd hoor.

Zijn er dit weekend nog meer op wedstrijd geweest?

Wij hadden gisteren onze derde officiële start en voor het eerst op deze locatie gereden. Ondanks dat ze wel een klein beetje onder de indruk was gedroeg ze zich uitstekend en liet zich goed rijden. We hadden 195 en 181,5 punten en hebben ook ons eerste prijsje gewonnen (derde). Superblij mee! Daarmee staan we na 6 proefjes in totaal al op 5 winstpunten. Beter dan ik had durven hopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:33

Gefeliciteerd met jullie punten! Super goed!
Volgende week gaan wij voor de 3e keer starten.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Muronia

Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:40

letizia leuk dat je ook wedstrijden wilt gaan rijden. Ik ben er ook jaren tussenuit geweest dus dit is ook echt wel een nieuw begin voor mij. Tot nu toe vind ik het erg leuk. Ik hou er juist van om niet met een typisch dressuurpaard de ring in te komen. Dat is de mijne ook niet als Groninger zijnde.

mcjv spannend! En wat een flinke sprong zeg, doe ik je niet na haha. Toevallig hier ook een sprongetje voor de afwisseling gemaakt deze week
Afbeelding

Nicje87 een buitenwedstrijd?

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:11

Leuk zeg Murosch gefeliciteerd met je punten.
Het springen ziet er toch prima uit? :D Ik heb 5 jaar geleden een best pittig ongeluk gehad met springen waardoor ik enorm bang ben geworden. Op mijn vorige paard heb ik nooit dat vertrouwen terug kunnen winnen maar inmiddels heb ik dat met Gaiya wel weer voor 99% terug. Ik kan er eindelijk weer van genieten zonder continu te verkrampen omdat ik bang ben dat ze lelijk stopt of aan de kletter gaat. Ik ben nu gelukkig zelfverzekerd genoeg om dat zelf op te lossen, en daar hecht ik meer waarde aan dan de hoogte die wij springen. :) Mocht het bij deze hoogte blijven vind ik dat ook prima, want we hebben wel iets overwonnen. :D

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 00:41

Super knap hoor Murosch, toch mooi 65%! En een mooie foto!

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 04:36

Wat een hoge punten allemaal _/-\o_ Iedereen gefeliciteerd met zijn punten & prijzen!

Zijn er hier nog meer mensen die dit jaar trainen voor hun B-debuut of in het B SGW starten?
Kas mag (ivm haar leeftijd) nog geen SGW starten, maar we trainen vast voor ons debuut. Hopelijk zal deze in augustus zijn. Ik volg lessen bij Jordy Wilken en neem deel aan de By Jordy Academy om Kas een zo'n goed mogelijke opleiding te geven.

Voor de liefhebbers een filmpje van onze training afgelopen vrijdag. Nog genoeg verbeter punten (voor haar en voor mij ;) ) maar zeker niet ontevreden gezien het de tweede keer was dat ze op een crossterrein was.


melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:35

Liep een beetje achter met bijlezen, ik zie mooie resultaten voorbij komen!

Ons officiële debuut is inmiddels ook opgegeven, 13 april gaan we voor het eerst in de B starten :D
Vorige week nog een keer BB gedaan, buiten losrijden en binnen de proeven, dat vond ze eerst wel even spannend maar uiteindelijk best heel fijn kunnen rijden. Beloond met 204 en 212 punten :D

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:01

Dressuur staat even op een laag pitje hier. Eventing seizoen is weer begonnen namelijk <3


Afbeelding
Afbeelding

❥ Esprit

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 03:06

Super leuk!
Ik ben niet meer zo'n held met springen. Erg jammer, want was het vroeger wel! Zou het wel weer eens op een braaf paard willen.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:39

Afgelopen weekend heb ik mee gedaan aan de stalkampioenschappen van onze stal. Dit was een mooie generale voor aankomende zondag, dan is onze eerste officiële wedstrijd. We hebben 199 punten gehaald :D


Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 00:36

Wat goed!! Heel veel succes!
Vandaag les gehad en de proeven geoefend.
Nog genoeg ruimte voor verbetering, maar het ging niet slecht :D

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed


Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:06

Hartstikke goed Minoes! :D

Heel stoer xsensibel en davinci2412 ! Zowel paardlief als ik vinden springen best leuk, maar ik krijg heel snel last van m'n knieën :\

Murosch schreef:
letizia leuk dat je ook wedstrijden wilt gaan rijden. Ik ben er ook jaren tussenuit geweest dus dit is ook echt wel een nieuw begin voor mij. Tot nu toe vind ik het erg leuk. Ik hou er juist van om niet met een typisch dressuurpaard de ring in te komen. Dat is de mijne ook niet als Groninger zijnde.

mcjv spannend! En wat een flinke sprong zeg, doe ik je niet na haha. Toevallig hier ook een sprongetje voor de afwisseling gemaakt deze week
[ [url=m/ExMRZa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super leuk paard heb je daar :D

Vandaag les gehad, echt heel fijn gereden! Djuun is een echte merrie, heel lief hoor, maar wel eentje die erg van het blijf van m'n lijf is. We staan nu sinds 4 maanden op deze stal, met 2 super fijne bakken en je merkt heel erg dat ze gewoon veel makkelijker op deze bodems loopt, hierdoor is ze veel toegankelijker en kunnen we heel fijn trainen. In draf was het nooit echt een issue, maar galop is altijd een beetje een dingetje geweest (buiten niet hoor :') ) maar we kunnen nu heerlijk sleutelen in de galop zonder zuur gedrag of een bok en jeetje, dan zet ze die hals er even mooi op <3 Echt genieten :D

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:12

Na het fiasco een aantal weken geleden zitten mijn merrie en ik in een hele erge dip. Ik heb het paard nu een maand of 5 en we gingen echt als een speer, maar sinds de wedstrijd waarbij ze het op een rennen zette vanwege de enge binnenbak en ik heb moeten afgroeten om dat ik haar niet goed onder controle kreeg, weet ze mijn zwakke plek. -O- Bij mijn instructrice 'doet ze het wel', dus ik weet dat het echt aan mij ligt. Ik mis alleen de ervaring om dit zo even op te lossen. We krijgen wekelijks privéles en het wordt iets beter, maar ze is echt aan het uittesten hoever ze kan gaan. Ze gaat er niet vandoor ofzo, maar ze is totaal niet nageeflijk meer en valt door m'n been. Niet meer netjes stil staan en ze gaf laatst zowaar een bok. Behoorlijk frustrerend en balen dus!

Inmiddels probeer ik het maar wat los te laten en het als een fase te zien. Over 2.5 week hebben we weer een wedstrijd staan, maar als het niet beter wordt zeg ik die maar gewoon af, jammer dan. Toch zijn tips heel erg welkom!

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:46

Ik hou het hier niet meer helemaal bij maar ik zie hele mooie resultaten. Nieuwe mensen, altijd gezellig. En ik zie sprongetjes! Eventing lijkt me echt heel tof maar mijn paard breekt zijn benen nog over een stoeptegel die scheef ligt dus we houden het maar bij dressuur.

Letitia, leuke uitdaging met een arabier in de dressuurring!

cijsalover, wat vervelend zeg! Maar bedenk maar zo, jullie zijn nog maar heel kort een combinatie, en dit soort dipjes horen erbij om samen een team te worden. Wat ik zelf doe als een paard onder me uitloopt is bedenken dat ik wil afstappen. Willen halthouden werkt niet maar als ik in mijn hoofd bedenk dat ik wil afstappen dan ga ik blijkbaar zo diep zitten dat de meeste paarden vanzelf terug komen. Maar het is lastig om tips te geven zonder jullie ooit gezien te hebben. Het ene paard moet je onder z'n tempo rijden, het andere moet je juist nog meer naar voren zetten als ze gaan rennen. In ieder geval zelf er aan blijven rijden en de leiding nemen. Je paard moet op jou vertrouwen en als jij zegt dat het allemaal oké is op wedstrijd dan moet het gewoon klaar zijn met het gemiep en moet ie luisteren.

Wij gaan zondag weer op pad. We zitten ook best in een dipje eigenlijk maar ik ben daar nu hard mee aan het werk samen met mijn instructrice en ik merk al verbetering. Voor mijn paard is alleen de stalling veranderd maar zelfs dat heeft echt al een flinke impact.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:46

Xsensibel gaaf zeg!

Minoes mooie score!

Cisjalover klinkt heel vervelend, maar eerlijk is eerlijk, bijna elk paard zal uitproberen. En ja ze hebben heel gauw door dat er iemand opzit die net dat beetje handiger is.
Blijf in jezelf geloven! Ik heb met mijn jonkie hetzelfde gehad, bit pakken hoofd omhoog en alle kanten op behalve de goede. De aanhouder wint!
Probeer veel overgangen en wendingen te rijden zodat het paard minder tijd heeft om na te denken en de focus bij jouw komt te liggen.
De wedstrijd gewoon even laten voor wat het is inderdaad, dat komt wel weer.

Hier gaat het best heel fijn op moment, alleen het linksom aangallopperen is even een dingetje. Al ze maar eenmaal in de linkergalop zit gaat ze heel fijn. maar voor het aanspringen komt ze wat door het binnenbeen waardoor ze regelmatig verkeerd gaat, ze weet dat zelf ook heel goed en wordt dan best gefrustreerd dat het niet lukt. Dan ook even weer wat anders doen, en dan weer opnieuw proberen.
Blijft leuk zo die jonge paarden, de galop zelf is in de laatste 2/3 weken wel enorm verbeterd :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CharleyT, Googlebot, onpaard en 16 bezoekers