[VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SandraFaas

Berichten: 22
Geregistreerd: 12-04-13

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:07

Ik heb het allemaal wat zitten lezen en wat heb ik een respect voor je! Super dat je wel zoveel voor Harvey over hebt! Ik hoop dat de kreupelheid snel over gaat!


woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-19 14:23

Aw lief, dank je wel :)

Helaas gaat het niet beter. Vandaag dag 3 kreupel. Ik heb vanmorgen als eerste weer eens Masterson Method toegepast bij ‘m, dat pakte goed uit hij was enorm vaak aan het likken en kauwen en uiteindelijk moest ‘ie gapen.

Ik heb daarna zn benen en hoeven bevoeld en kom niet echt zwellingen, hitte, gevoelige drukplekken vinden, ook geen hoefbevangen ‘hartslag’ en geen stenen in zn hoeven.

Hier stap en draf in beide richtingen
https://youtu.be/2KEAmbNKjFU

https://youtu.be/Sd7NNqWM1W4

https://youtu.be/Ez289qNhkXw

https://youtu.be/VyA5x88phME

Op asfalt lijkt hij iets minder kreupel.

Hij is dus al 3 dagen zo. Uit het niets. Ik vond 3 dagen geleden ook verse rensporen/remsporen in de wei. En een stalgenootje zei dat ze Harvey gister heeft zien galopperen in de wei.

Vind het zo apart!
Ik kijk het nog een paar dagen aan, bij geen of ergere verandering bel ik de DA

Dit was ook vandaag, 10min nadat ik in de bak zn stap en draf had gechecked. Hij wilde niet terug naar stal dus hoefschoenen gehaald en kleine wandeling gemaakt <3

https://youtu.be/l1SSBdwWRH0

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-19 14:58

Heb Harvey vandaag weer even laten bewegen en hij is nog steeds kreupel -O-
Ik twijfel of ik hem misschien op stalrust moet zetten (niet echt op stal want die heeft hij niet, maar iig in zijn uitloop met schuilstal). Ik heb namelijk het vermoeden, aan zijn wei te zien, dat hij dagelijks nog sprintjes trekt en wild doet, ondanks zijn kreupelheid. Maar als ik hem op rust zet, zal hij daarna waarschijnlijk tijdelijk even EXTRA druk zijn in de wei en dat kan dan net alles weer verklooien.
Supplementen voor kalmte bijvoeren is lastig aangezien hij geen emmervoer krijgt. Dus dan moet ik dat weer langzaam her introduceren voordat ik supplememten of kruiden voor rust kan geven... Maar voorheen heb ik gemerkt dat deze rustgevende producten nooit zoveel effect hebben op die volbloed van mij :+ Daarnaast wil ik liever ook geen voer in zijn lijf, en alles wat erbij in zit wat niet nodig is. Op alleen hooi, met beetje gras en een vitamine liksteen en zout liksteen (en soms een tweede bak water waar zout in zit) doet hij het prima en ik vind het een fijn idee voor zijn darmgestel zoals het nu gaat.


Afbeelding


Komt ook nog bij dat hij zich vlak boven zijn oog verwond heeft, hij heeft een rechthoekig stukje huid en haar eraf geschaafd van een paar cm wijd -O- Dat is dus weer dagelijk schoonmaken en insmeren.

Ugh, volbloeden 8)7 Het is ook altijd wat :')

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:46

Ach arm beest toch, weet je zeker dat het niet stiekem toch een hoefzweer is die nog moet uitbreken? Een paard bij ons liep ook flink kreupel voor 2 weken tot de zweer uiteindelijk openbrak, daarvoor niets te zien/te voelen aan de hoef.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-19 18:21

Cera_D schreef:
Ach arm beest toch, weet je zeker dat het niet stiekem toch een hoefzweer is die nog moet uitbreken? Een paard bij ons liep ook flink kreupel voor 2 weken tot de zweer uiteindelijk openbrak, daarvoor niets te zien/te voelen aan de hoef.


Zou best kunnen maar bij de vorige hoefzweren gedraagde hij zich heel anders en dat waren twee verschillende hoefzweren (in de teen en in de zool, een diepe en ondiepe). Dat was in 1 dag pats boem op 3 benen. Dus zoals hij nu is doet me niet aan een zweer denken bij hem. Maar wie weet, kan alsnog natuurlijk!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:16

Ja zo lastig altijd...
Misschien inderdaad wel een goed idee om hem eventjes van de wei af te halen, maar misschien wel onder begeleiding wat stappen?
Want in stap op de weg liep hij toch wel zuiver?

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-19 14:36

Gister heb ik zn wondje schoongedept met water en ingesmeerd met pink hoof clay, want niet alleen voor hoeven is schijnbaar haha. Vanmorgen zat het er nog steeds op, beetje hard geworden maar dat geeft niet. Je hoort het opnieuw op te smeren als het eraf komt.

Afbeelding


En ja, hij was not amused toen mijn dochter de manenkam erbij pakte :=

Morgen rustig dagje dus ik zal hem eens voor een wandeling (rechtdoor & vlak) meenemen.
Ik vermoed heel erg dat er in zijn schouder ergens een spier niet lekker zit dus ik ga de fysio er bijhalen.
Nou heb ik 9 april ook de tandarts voor Harvey, dit gebeurt altijd zonder verdoving, terwijl hij in zijn uitloop staat. Hoewel hij erg braaf blijft staat er uiteraard wat stress op zijn lijf tijdens de behandeling. Wat is nou wijsheid, de fysio voor of na de tandarts boeken? Dus snel de fysio erbij en daarna de tandarts, of lang wachten op de fysio omdat de tandarts eerst moet komen...

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Anoniem

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 14:56

Ik doe altijd zoveel mogelijk eerst de tandarts en dan pas de osteo, maar bij acute problemen kan dat natuurlijk niet altijd. Tandarts gebeurt hier trouwens wel altijd verdoofd, en de osteo heeft als richtlijn dat er altijd een week tussen tandarts en osteo/fysio moet zitten omdat de kaak eerst moet kunnen settelen in de nieuwe stand. Het paardje dat ik nu train had dus afdelopen maandag de tandarts en morgen komt de osteo, eens kijken wat die ervan vindt.
Mijn osteo (ook dierenarts) kan trouwens niet goed behandelen als het paard kreupel is omdat een kreupel dier zijn scheefheid en stijfheid nodig heeft om te kunnen blijven functioneren met die blessure. Een kreupel paard wordt door haar dan ook maar heel minimaal losgemaakt. Als alle problemen bij jullie vanuit die schouderspier komt dan is loskneden natuurlijk erg wenselijk, maar als hij kreupel is vanuit bijvoorbeeld zijn hoef of onderbeen en daarnaast een stijve schouder heeft, dan is het ook mogelijk dat die stijve schouder het gevolg is van leven met een blessure en dan mag die stijve schouder niet zomaar losgemaakt worden als de blessure daaronder blijft bestaan, want dan haal je zijn coping mechanisme weg.
Lastig hoor! :(:)

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-19 15:11

xyzutu2 schreef:
Ik doe altijd zoveel mogelijk eerst de tandarts en dan pas de osteo, maar bij acute problemen kan dat natuurlijk niet altijd. Tandarts gebeurt hier trouwens wel altijd verdoofd, en de osteo heeft als richtlijn dat er altijd een week tussen tandarts en osteo/fysio moet zitten omdat de kaak eerst moet kunnen settelen in de nieuwe stand. Het paardje dat ik nu train had dus afdelopen maandag de tandarts en morgen komt de osteo, eens kijken wat die ervan vindt.
Mijn osteo (ook dierenarts) kan trouwens niet goed behandelen als het paard kreupel is omdat een kreupel dier zijn scheefheid en stijfheid nodig heeft om te kunnen blijven functioneren met die blessure. Een kreupel paard wordt door haar dan ook maar heel minimaal losgemaakt. Als alle problemen bij jullie vanuit die schouderspier komt dan is loskneden natuurlijk erg wenselijk, maar als hij kreupel is vanuit bijvoorbeeld zijn hoef of onderbeen en daarnaast een stijve schouder heeft, dan is het ook mogelijk dat die stijve schouder het gevolg is van leven met een blessure en dan mag die stijve schouder niet zomaar losgemaakt worden als de blessure daaronder blijft bestaan, want dan haal je zijn coping mechanisme weg.
Lastig hoor! :(:)


Dank je wel, helemaal duidelijk! Je maakt het er niet makkelijker op haha :+

Het is zeker lastig. Maar omdat ik NUL tekenen in zijn onderbenen en hoeven kan vinden, maar dan ook echt niks, heb ik het vermoeden dat het hoger zit. Het is jammer dat we in mijn studie nog niet de 'limb-lameness' hoofdstukken erbij hebben gepakt, die staan op het schema voor mei haha :=
We zijn nu druk met de pezen, spieren en ligaments, en daar worden af en toe wel peesblessures genoemd maar ze gaan er niet diep op in qua oorzaak, behandeling etc. Dat behandelen we pas na de anatomie, in mei dus.

Een peesblessure zou toch iets van een uiterlijk kenmerk moeten geven, zwelling, hitte, etc? En een probleem in de hoef ook, al is het maar een warme plek. Hij heeft wel eens een x een dikke steen in zijn straalgroeve gehad en liep daarna 2 dagen kreupel van de gevoeligheid maar toen was het ook weer over. Bij hoefzweren staat hij pats boem stil op drie benen. Ik heb hem nog nooit eerder zoveel dagen onveranderd kreupel zien draven EN terwijl nog lekker wandelen, en galopperen in de wei >;)

Ik heb mijn fysio een berichtje gestuurd en ook het filmpje van zijn draf. Eens zien wat hij adviseerd.

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-19 16:30

Vandaag is het een week geleden dat ik hem kreupel zag dus dierenarts is gebeld! Waarschijnlijk komen ze morgenmiddag, anders overmorgen.

Even wezen wandelen vanmiddag.

Weg van stal, op naar het wandelpad:


Afbeelding

Terugweg richting stal


Afbeelding

Ik heb het gefilmd en echt, z’n blikken van stal weg zijn een stuk vrolijker dan die terug richting stal :=

(Hij heeft niet echt een stal, eerder een schuilstal en met uitloop waar altijd hooi is, maar dat terzijde)

We hebben lekker kriskras gewandeld over het grote terrein, allerlei paadjes genomen. Hij bokte zelfs een keer toen hij zelf op een iets verhoogde grasbank ging lopen en vervolgens terug naar beneden gleed :') heb ‘m nog nooit zo rustig en soepel een bok zien geven!

Na de wandeling over het stalterrein waarbij we allerlei spannende dingen hebben gezien (volgens hem) en andere paarden tegenkwamen, hebben we even heen en weer gestapt op een recht geasfalteerd pad om de indrukken eruit te lopen. Hij brieste al gauw even lekker en daarna heb ik dus hem gefilmd waarbij hij nogal chagrijnig keek als we richting stal liepen en vrolijker toen we omdraaiden en hetzelfde stuk maar dan weg van stal liepen :')

Het is me d’r eentje

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Anoniem

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:12

Niet leuk om te zeggen, maar eigenlijk vind ik hem op beide foto's erg ongelukkig en pijnlijk kijken, met die samengeknepen oogjes die zo diep in hun kassen liggen, dus het ziet eruit alsof het inderdaad goed is dat de dierenarts langskomt. De oortjes staan wel anders, maar als een paard zo kijkt dan kun je denk ik niets meer zeggen over of hij de ene richting leuker vindt dan de andere.
Wel ontzettend balen dat hij zo blijft kwakkelen. :(:)

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-19 18:38

Ik zag het ook ja. Het is natuurlijk een moment opname maar wel toevallig in beide screenshots inderdaad. Ik ben ook erg benieuwd naar morgen!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-19 13:49

DA denkt suspensory (check) ligament sprain (weet NL woord even niet) rechtsvoor -O- Toch een heel klein stukje zwelling gevonden, halvewege de cannonbone. Als hij opbouwend druk uitoefende trok Harvey zn been weg. Om te checken deed hij dat ook linksvoor en daar was veel minder reactie van Harvey.

2 weken pijnstilling/ontstekingremmer, en kalmerend poedertje zodat hij hopelijk geen rare dingen meer doet in de wei.
Hij krijgt de medicijnen alleen in de ochtend zodat hij ‘s avonds/nachts in de wei de ongemakken weer voelt en zn gedrag daar dan op aanpast. Overdag 10 uurtjes op de uitloop met schuilstal. En 2 weken met rust laten dus geen wandelingen / training oid.

Over 2 weken komt de DA weer en kijken we hoe het gaat.

oliebol zeg!

DA zei dat hij niet denkt dat er iets gescheurd is oid, het ziet er heel mild uit.
Nadat ik even op internet heb gekeken ben ik alleen wel helemaal in de war, aangezien het meeste niet overeenkomt met wat de DA net allemaal zei :oo

We gaan het wel meemaken...

Afbeelding

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Leo

Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:36

He wat balen... -O- zuur dat dit er dan weer bovenop komt.
Is het een peesblessure / verrekking vrij vertaald?


Sterkte met hem, hopelijk knapt hij goed en snel op :(:)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:36

Als ik het zo lees idd een verrekking van het check ligament. Sterkte!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-19 21:23

Ja ik denk het :) en de suspensory is of de tussenpees of de strekpees.

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-19 12:15

Kom je de volgende dag op stal, is INEENS zn hoef warm (en de andere niet) en zet hij er amper gewicht op.
Been is niet warm, alleen de hoef.

Duid heel erg op een zweer nu %)
Heb de DA al gebeld om te vragen hoe en wat ivm voorgeschreven medicijnen... Heb gister £156 afgerekend daarvoor én een zak voer moeten kopen om het in te doen :$

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Tilmar

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:13

Jeetje het zit je ook niet mee... en arme Harvey.

Maar misschien dus toch niet het ligament?

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+3


woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-19 13:53

Tilmar schreef:
Jeetje het zit je ook niet mee... en arme Harvey.

Maar misschien dus toch niet het ligament?


Echt he, zo typisch weer om de dag nadat de DA is geweest ineens andere symptomen te hebben :+

Ik hoop idd dat het dus toch niet het ligament is. De DA zou mij terug bellen, hopelijk kan hij morgenochtend langskomen... Heb Harvey een dikke laag zaagsel én pellets in zn schuilstal gegeven en al z’n hooi binnen gehangen zodat hij niet steeds hoeft te heen en weren van het ene hooinet naar de ander. Hij zag er echt niet comfortabel uit.
Wel staat er nog hooi in de wei en het hek gaat vanavond open dus als hij wil bewegen dan kan dat de hele nacht...

Z’n voer met medicijnen mot ‘ie niet trouwens -O- Morgen even anders aanpakken, misschien iets minder kalmeringspoeder want dat ruikt best.

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-19 15:11

Ik ben nou eens benieuwd... Want ik krijg steeds vaker deze gedachten 'wat mis ik nou' en 'wat doe ik nou verkeerd'. Ik kan de rode draad maar niet vinden!

Voor degene die ons verhaal een beetje kennen, WAT zouden jullie doen als jullie mij zouden zijn?
Wat zie ik nou over het hoofd?
We hebben zoveel issues (gehad). Is het geen gezondheids probleem, dan is het wel weer gedrag vanwege verkeerd (ruw)voer en/of vanwege mijn fout of verkeerde stalling. En daarna weer terug naar gezondheidsproblemen.

Ik vraag me serieus af waar het allemaal voor nodig is. Bijna 3 jaar geleden kocht ik Harvey en sindsdien alleen maar gedoe, en verder dan rijden in stap lijk ik niet te komen -O-

Heb ik gewoon serieuze PECH in hoofdletters en zal dit gewoon dit paard zijn en altijd blijven?
Of.... Wat is hier de oplossing?

Ik heb zoveel verschillende soorten voer geprobeerd, zowel voor gedrags als gezondheidsredenen. Meer gras, geen gras, oud hooi, nieuw hooi. Wel krachtvoer, geen krachtvoer, wel of niet hoefsupplementen...
We zijn op 4 stallen geweest, zowel 's nachts binnen/overdag buiten als 24/7 buiten met schuiling. Zowel in kudde als niet in een kudde.
Hoefijzers en lijmijzers vielen in het begin elke paar weken eraf, vandaar dat we blootsvoets zijn. Nog steeds heeft hij amper hoefwand, alhoewel qualiteit beter lijkt. Ik begin steeds meer te denken aan ijzers eronder zetten, maar toch bang dat dat mis gaat en ze weer eraf komen en hoefwand scheuren... We zitten vooral met schimmels in zijn voet te klooien het afgelopen laatste jaar en we hebben 2 of 3 hoefzweren gehad. Daarnaast groeit hij amper hielen, die raak ik met bekappen al niet aan en op het asfalt van de uitloop heb ik nu stalmatten gelegd maar ook dat lijkt niet te helpen.
Qua gedrag gaat het nu heel stabiel en heb ik inmiddels zoveel geleerd, en ken ik hem zo veel beter nu. Dus dat lijkt goed te zitten, ook als er bv een verandering in zn gedrag zou komen weet ik nu wat te doen, daar word ik in gedachten niet op voorhand al onzeker van (in het begin wel)

Ik had écht niet verwacht dat ik 3 jaar lang verpleegster zou spelen en 0 buitenritten gemaakt zou hebben ;( En ik heb ook echt te doen met Harvey, al die ongemakken! En volgens mij zou hij het ook veel leuker vinden om kilometers te maken en lekker te draven en galopperen met mij buiten op de ruiterpaden, het strand en de heuvels!

Wat zouden jullie in mijn plaats doen, en veranderen aan hoe ik Harvey verzorg e.d.? Wees gerust eerlijk!
Ben serieus benieuwd

(nou is het lastig via internet ons écht te kennen, maar alsnog).

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Benoite

Berichten: 690
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:45

Poe ts.. Ik heb je vanaf het begin gevolg. En soms weet ik niet of je misschien TE goed Naar hem kijkt. Als k Naar mijn eigen lichaam kijk Is daar bijna altijd wel "iets" mis mee.. Pijntje hier, spierpijntje daar, iets raars gegeten, hoofdpijntje, ongesteld, blauwe plekken hier,iets overbelast, slecht geslapen.. En ik ga ook gewoon door zonder ook maar een enkele keer de arts te bellen of iets te nemen.

Aan de andere kant volg ik je nog steeds omdat ik bewondering voor je heb hoe goed jij naar je paard kijkt\luistert.
En dan heb k het niet alleen over alle fysieke dingen maar ook zijn gedrag.
Ik kan je nergens mee helpen maar dit Zijn wel mijn gedachtes als je het zo direct vraagt!

Not my monkey, not my circus!

Tilmar

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:22

Ik vind het ook knap hoe je met hem bezig bent. Misschien als hij weer beter is toch iets meer doorzetten en iets minder goed kijken wat hij er van vindt maar gewoon iets gaan doen.

En over dat lichamelijke.. Misschien is een volbloed toch wat minder geschikt om zo sober te houden. Ik heb ook een bloederig paard en die houdt toch wel van een schoon en droog stalletje op zijn tijd en een schep bix.

Over de hoeven heb we het privé al gehad, blijft lastig. Heeft de smid enig idee waarom hij steeds hoefzweren krijgt?
En zouden ijzers dan helpen?
In de zomer gaan de voeten wel weer beter groeien he?

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+3

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:29

Heb je al eens naast alle losse dingen onderzoeken een algeheel bloedonderzoek gedaan en daar ook dingen als pssm of cushing enzo in mee laten testen. Niet dat ik denk dat ie dat heeft of er echt verstand van heb. Maar als je steeds zo twijfelt of je het goed doet en of er niet meer mis is. Is dit misschien wel een optie om te weten te komen of er meer scheelt of dat je misschien zoals Benoite zegt te goed voor Harvey zorgt.

Ik vind het net als Benoite bewonderenswaardig hoe goed je naar hem probeert te luisteren en hoe goed je je best voor hem doet. Daarvoor sowieso chapeau! Succes en sterkte met Harvey!

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:36

Ik lees al vanaf het begin je verhalen mee. Soms met verwondering, vaak met bewondering. Ik sta er zelf volledig anders in dan jij en juist daarom vind ik het interessant om te lezen wat je doet en wat daar de resultaten van zijn. Ik vind het daardoor wel lastig om advies te geven, maar ik kan wel een beetje meegaan met Benoite. Soms lijk je dingen te goed te willen doen, perfect bestaat niet en soms is het een kwestie van doorzetten ( niet als ze op drie benen lopen met een hoefzweer trouwens). Maar dat is wat ik doe, en dat staat vaak haaks op wat jij doet, en zo heeft iedereen het recht om, zonder veroordeeld te worden, zijn eigen pad te volgen!

Eigenlijk reageer ik gewoon omdat ik het sneu vind hoe je steeds tegen vanalles aanloopt, hoop dat je mijn berichtje niet verkeerd opvat. Hoop dat je paard snel weer in orde is! Ik ga weer rustig meelezen :o

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 17:41

Ik volg je ook vanaf het begin en heb wel eens advies gegeven wat mij niet altijd in dank is afgenomen trouwens :) . Ik vroeg mij af wanneer een post als deze zou komen omdat ik mij soms oprecht de vraag stelde: Is dit voor jou nog wel je ontspanning en je hobby?

Ik denk dat je niet altijd het paard vind wat je wil, maar wel wat je nodig hebt :) . Ik denk dat Harvey jou heel veel over jezelf en de visie die jij hebt leert namelijk.

Dit soort rassen zijn apart in het houden en in hun gedrag. En dat betekend dat je daar je visie op zal moeten aanpassen.

En soms, is er ook niks mis met zeggen dat dat niet matcht.

Als iemand naar de Olympische spelen wil met een draver, zeggen we ook, koop dan een paard wat daar bij matcht.

Als je je paard natuurlijk wil houden en een ontspannen buitenrit wil maken, dan is Harvey misschien niet het paard.

Alhoewel je ook kan beslissen niet naar de Olympische spelen wil, en volgens mij neigt jouw laatste post daar naar :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers