1 April: De afterparty

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

1 April: De afterparty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-19 08:51

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Foto: Nikki de Kerf.


Het zal vast niemand ontgaan zijn. Maandag was het weer 1 April en het team heeft geprobeerd om voor jullie een mooie en grappige dag te organiseren. Al sinds 20 februari hebben jullie zitten speculeren over wat de grap zou zijn dit jaar: [FZ] 1 april 2019 .

De Bokt & Babes kalender had helaas niet de respons die we hadden gehoopt. Er waren hiervoor slechts 6 inzendingen. Hierdoor moeten we helaas meedelen dat het niet mogelijk gaat zijn om deze kalender uit te brengen.
Met de bokkers die wel hebben meegedaan hebben we inmiddels contact opgenomen.

Bokker EHRedactie (Eenhoornredactie) heeft ons goed geholpen maandag door ons te voorzien van allerlei interessante en leuke nieuwsberichten. Al deze berichten waren voorzien van een speciale FN (Fake News) tag.

Dit begon al vroeg met het volgende nieuwsbericht op de voorpagina: [KH] [FN] Bart op Horse & Hunk kalender . Jawel, onze eigen beheerder Bart komt op de Horse & Hunk kalender! Inclusief eenhoorn zelf, hoe tof is dat?

Jolliegirl schreef:
HAHAHAHAHHA LEKKERRRRR

Dit gaat je je hele leven achtervolgen :')


Ja Bart, de kans is klein dat je dit ooit nog vergeet :j

Oscar schreef:
Hmmmmm, dit is wel interessant. Maakt het werken voor Bart ineens een stuk interessanter <<)

Oscar schreef:
Giolli schreef:
Ik hoor mezelf dit nog zeggen over mijn baas. :')

Nu getrouwd en een baby, go for it! _O-


Ja ho even, dat gaat wel heel ver :D


Bloeit hier wat moois op tussen Mo & Bart?

Maar er was niet alleen maar leuk nieuws gisteren helaas. Zo kwam het bericht van het STVD dat ze nu echt stappen gaan ondernemen voor gelijke rechten op internationale wedstrijden. [KH] [FN] STVD ontevreden internationale wedstrijd klimaat .

NatasjavE schreef:
Ik vind gewoon dat ze gelijk hebben.
De Grand national heeft dat al veel langer begrepen. Daar is ook een race voor shetlanders. Al kunnen die ook nog wel een stapje verder gaan. Gewoon racen tussen de volbloeds.

Dus gewoon ook shetlanders op Jumping Amsterdam. Balken op de hoogste stand en hop er onderdoor!!!!


Precies! Wat nou, Shetlanders kunnen niet meedraaien op het hoogste niveau?

Siamsmeesje schreef:
Ze hebben groot gelijk :j
Als Stroller met Marion Coakes wel op de Olympische Spelen mocht springen, en Theodore O'Connor (via zijn moeder zelf verre familie van de actiegroep-leden :j) mee mocht doen bij de eventing.... Waarom zij dan niet? <<)

In de dressuur zouden ze een heel eind moeten kunnen komen, en (gezien de hierboven genoemde dieren) zijn ook andere disciplines zeker niet onmogelijk. So let's go *\o/*


Gelukkig staan er veel Bokkers achter het STVD! Aan fans komen ze dus zeker niet tekort.

Bubblewrap schreef:
Je ziet trekpaarden ook veels te weinig. Ik vind het not done dat STDV alleen voor zichzelf demonstreert, net nu er al veel meer verdeeldheid in de wereld komt zouden de paarden en ponies 1 moeten zijn...


Een pijnlijke, maar zeer terechte opmerking. Laten we hopen dat woordvoerder S. het Land dit goed oppakt.

Telpeva schreef:
Ik heb wel een paar suggesties voor shetten in de topsport!

Shetling: curling, maar dan met een shetlander in plaats van een bal. Om het dier vooruit te krijgen kunnen de deelnemers met stalbezems een snoepje vooruit rollen voor de pony, zo snel mogelijk

Shetwerpen, een variant op dwergwerpen dat in sommige kroegen populair is

Polstokshetspringen, met een stok en een aanloop over een shet springen.

Monstertruckshetness: een shetlander (gepimpt uiteraard) een parcours laten lopen waarbij je punten krijgt voor alle wheelies, air time, en uiteraard bonuspunten wanneer je met de shet over een serie geparkeerde auto's heen dendert en alles in het parcour sloopt.

Formuleshet: op een racecircuit rondjes rijden met een stoere racewagen met shetlander op schoot

Shetbal: twee shetlander teams, met een voerbal met van die snoepjes die er af en toe uit vallen. Het team dat de meeste snoepjes heeft kunnen opeten wint.

Shetscaperoom: de shet die het snelst zijn box open gepuzzelt krijgt, de route naar de voerton vind en de voerton open krijgt en een hap neemt wint.


Nou met deze opties lijkt het mij hoog tijd dat de FEI aan het werk gaat!

In ander nieuws werd bekend dat Bokt.nl een sponsorschap aangaat met teamlid Esther Sablerolle. Bokt.nl heeft voor haar het Olympische paard Glok's Londin aangeschaft: [KH] [FN] Bokt.nl sponsort Olympisch debuut Esther Sablerolle

Bubblewrap schreef:
Wat een kans zeg! Geniet van Bokt's Unicorn Londin!


Uiteraard moest de sponsornaam nog aangepast worden :) .

Essie73 schreef:
NikkiDeKerf schreef:
Geweldig nieuws Esther! En chapeau voor bokt, dat is nog eens waardering tonen voor je vrijwilligers :) Hoe is Londin zijn voormalige ruiter Greet Sreuder eronder?


Dat ging niet zonder slag of stoot, maar gezien mijn formidabele springkunst gunt ook zij mij deze kans


Het is sowieso altijd fijn als de oude ruiter er ook zo in staat.

In een poging om nieuw talent te ontdekken, hebben enkele tv-bobo's een heuse talentenjacht voor paarden opgezet. En dit wordt door jullie met open armen ontvangen. [KH] [FN] Talentenshow voor paarden

Leo schreef:
Jaaaaa Wie is de Knol :):) *\%/*


Gepresenteerd door Enzo Knol uiteraard :j .

Mariett schreef:
Zijn er ook eetwedstrijden voor paarden? Mijn haflinger zegt hier wel interesse in te hebben.


Wanneer jouw paard uitzonderlijk goed is in eten, zou ik niet zien waarom je hem niet op kan geven!

Mondy schreef:
Expiditie knolison
Bonje in de schuren
Rijdende rechter ( :)) )
Spoortjesloos
Groene weiden slechte weiden


Ik ruik kansen !


Uiteraard zullen wij deze opties doorspelen naar de redactie van de talentenjacht. Zeker Groene Weiden, Slechte Weiden zal echt een kanshebber zijn!

MaiNat schreef:
Mijn shet wil zich opgeven voor Temptation Weiland _O-


Oelala, dat wordt wel een pittig programma!

Eerder vermeldde we al dat het STVD niet tevreden was met de verticale discriminatie. Maar nu blijkt dat ook de NBDP het helemaal zat is. Ze sluiten zich aan bij de gele hesjes en hebben aangegeven te gaan staken wanneer hun eisen niet gehonoreerd worden: [KH] [FN] NBDP sluit zich aan bij de gele hesjes .

NatasjavE schreef:
:') :') _O- _O-

Het is goed dat een paar bekende het gezicht willen zijn voor deze beweging.

Bella geeft aan mij door dat ze wel hoopt dat het voor het gewone paard wel mogelijk is om ook gezien te worden binnen deze beweging en dat er niet alleen oog is voor de elitaire paarden.


De bekende gezichten zijn zeker heel fijn voor het NBDP. Zo worden ze toch een stuk serieuzer genomen.

Bubblewrap schreef:
Ben benieuwd hoe S. het Land dit vindt. Aangezien dit toekomst kan worden voor hun.

Ben benieuwd hoe het komt met de gele hesjes demonstraties. Dressuurpaarden zijn over het algemeen wat rillerig, dus straks rennen ze van angst nog weg... -> Geen demonstratie.

Ook hier zie ik een mooie samenwerking met de demonstratiepartij van de Shets opkomen. Die haarbollen deinzen nergens voor terug.


Ik denk inderdaad dat het NBPD en het STVD hierin heel goed samen kunnen werken!

Nog meer ontevreden paarden. In de Oostvaardersplassen zijn de bewoners namelijk allesbehalve blij met het huidige beleid. Zo worden de verkeerde dieren afgeschoten en zijn ze bang dat ze moeten verhuizen naar het koude Rusland. [KH] [FN] Bewoners niet blij met beleid Oostvaardersplassen

Bubblewrap schreef:
Rotbeest en grote boze wolf _O-

Ben benieuwd wat het resultaat van het gesprek wordt tussen de bewoners en provincie en pvdd. Denk dat er een paardenfluisteraar nodig is om de vertaling te doen. Maar paardenfluisteraars staan in een slecht daglicht... Hier gaan nog jaren overheen ben ik bang.


Dit is zeker een heikel punt. Maar ik heb uit zeer betrouwbare bron dat de woordvoerder wel wilt spreken met Tom Booker. Of de provincie zo ver wilt gaan om deze man naar Nederland te halen is echter nog maar de vraag.

Dat de FEI al jaren nadenkt over hoe ze de sport toegankelijker en beter te begrijpen kan maken voor het grotere publiek is al even bekend. Ze komen nu naar buiten met een idee dat de onderlinge verschillen kleiner moet gaan maken en de rol van de ruiter moet gaan vergroten: [KH] [FN] Rol van de ruiter per 2025 cruciaal

Mariska_28 schreef:
Mondy schreef:
Totilas graag ! Dat is toch het paard waarvan iedereen het beter weet. Nu kunnen ze het laten zien :j
Die blessures van m komen later wel weer.
Beest heeft nog genoeg jaren over om weer op te knappen of kan meteen de knakworst in dan !

Nee dat wordt dan een westrijd: "Wie kan hem heel houden?"


Een interessante nieuwe rubriek in de dressuursport!

Dammie schreef:
Prima idee +:)+
Maar dan moeten de manegepaarden ook gestandaardiseerd worden.
Je krijgt echt grote ongelukken als je beginners op Totilas zet.
Dus ik wil een:
brave standaard haflinger
niet eigenwijze shetlander
en een tinker die zijn sokken schoon houdt en niet lomp is.
:D


Vanuit de zakenwereld horen we inderdaad al geluiden dat wanneer deze proef van de FEI een succes is, ze dit breder willen gaan trekken en zo ook manegepaarden willen gaan klonen.

Vrolijk nieuws uit Duitsland! De beroemde zwarte hengst Totilas is eindelijk beloond met een prestigieuze award, namelijk een Emmy Award! Zijn acteerkunsten zijn niet onopgemerkt gebleven: [KH] [FN] Totilas wint Emmy Award .

Sokje_6 schreef:
Suzanne F. schreef:
Whahaha vergeet As the horse turns niet. En de musical The horse king. En Totanic uiteraard.

Totanic _O-

Vergeet ook Harry Trotter niet.


Totilas is van alle markten thuis, dat blijkt maar weer!

Het zat er natuurlijk al even aan te komen. Maar nu is het officieel. Het EU-beleid met betrekking tot de maat van pony's en paarden treft ook Nederland: [KH] [FN] EU-beleid treft ook de ponysport in Nederland .

Rex_Rolfo schreef:
Ik denk dat dit een streek van die S. het Land is, die is er echt op uit de grote concurrenten uit te schakelen _-:(


Dat zou wel een slimme actie zijn natuurlijk!

Wij willen jullie bedanken voor de leuke dag, iedereen heeft genoten van de berichten en de reacties erop :D .

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Anoniem

Re: 1 April: De afterparty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:58

Wat een toffe samenvatting! :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:58

:D het was erg grappig. Vooral meneer S het Land en Bart natuurlijk :))

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: 1 April: De afterparty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 09:14

Oeps, voel mezelf nu heel dom. Nu pas valt het kwartje van S. het Land..... :o?

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 09:24

Hier ook genoten van 1 april en alle nieuwsberichten!

Leuk gemaakte samenvatting ook!

Op naar 1 april 2020! *\%/*

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Denise_Storm

Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 09:29

chamion schreef:
Oeps, voel mezelf nu heel dom. Nu pas valt het kwartje van S. het Land..... :o?


Bij mij ook _O-

Geweldige samenvatting en complimenten voor de schrijvers van de FN nieuwsberichten +:)+

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Re: 1 April: De afterparty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 09:44

Leuk gedaan!! Heb me goed vermaakt met alle topics inclusief reacties *\%/*

Myrsky

Berichten: 4120
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: 1 April: De afterparty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:01

Het was weer leuk :D

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:07

Ik heb heel wat gemist op 1 april blijkbaar :')

Sjimmy & Goldy :+:
★ Binky&Rocky first you were the best on earth, now you're the best in heaven.★

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:41

Het was een mooi dagje met al het fake news. Bedankt teamies en mede-bokkers voor de leuke reacties. *\o/* Temptation weiland. _O- Proest!



Ennuhm Bart, durf je nog online te komen na die foto? }> <<)

Femke_Tweety

Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:45

Het was lollig!


Hoewel ik heeeeel te ver doordacht en op zoek was naar dingen die er blijkbaar niet waren... :')

Amado7

Berichten: 10718
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: 1 April: De afterparty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:48

Geslaagd ! :D

En wie zat er achter de EH redactie ? :+

Niet perfect is ook goed

Femke_Tweety

Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: 1 April: De afterparty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:49

De pink fluffy unicorn natuurlijk...

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:33

Denise_Storm schreef:
chamion schreef:
Oeps, voel mezelf nu heel dom. Nu pas valt het kwartje van S. het Land..... :o?


Bij mij ook _O-

Geweldige samenvatting en complimenten voor de schrijvers van de FN nieuwsberichten +:)+


Kan iemand mij die uitleggen? S. het Land snap ik nog steeds niet :')

Anoniem

Re: 1 April: De afterparty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:34

Shetland :D


Femke_Tweety

Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:34

Shetland


De naam s het land spelt Shetland.

En de fictieve woordvoerder voor die onderdeurtjes....

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Re: 1 April: De afterparty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:37

Oooh :)* Bedankt, die zag ik echt niet :Y)

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:41

Die regenboogkleuren zijn wel lastig te lezen ^)

Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: 1 April: De afterparty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 17:32

Ik he genoten! Heerlijke 1 april grappen :j

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Mariska_28

Berichten: 10486
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:10

Was erg grappig, leuk gevonden! En leuke samenvatting!

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:12

Bokker EHRedactie (Eenhoornredactie) heeft ons goed geholpen gisteren door ons te voorzien van allerlei interessante en leuke nieuwsberichten. Al deze berichten waren voorzien van een speciale FN (Fake News) tag. [i][/i]

Pssst.. Gisteren was het 2 april, dit topic van 3 april...

Desalnietemin heb ik in stilte genoten van jullie 1 april. Wat een werk weer.

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:13

Jammer dat de Bokt & Babes kalender uiteindelijk niet door kon gaan! Krijgen we nog wel een kijkje naar wat had kunnen zijn? :P

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: 1 April: De afterparty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:56

Ahh het was weer een geslaagde 1 april. Ik heb smakelijk gelachen om heel veel reacties. Heerlijk hoe iedereen er in mee gaat.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amyyy, vikawiek en 19 bezoekers