Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-19 19:53

Vandaag voor controle geweest. Op foto was breuk heel duidelijk te zien, duidelijker dan op vorige foto..... Staat ook wel stukje van elkaar lijkt wel..... Dus er moet veel bot terug groeien... Want naar elkaar toe gaat hem niet worden door de plaat en schroeven!
Kan de volgende arts ook aan mijn lijstje toevoegen: mag naar de neuroloog voor de gevoelsstoornissen... Hij denkt dat door het oefenen misschien de plexus brachialis in de verdrukking komt. Want de zenuw die voor middelvinger, ringvinger en pink zorgt, die leek niet betrokken te zijn in eerste instantie. Maar dat mag neuroloog dus uitzoeken....

Arm is gelukkig stuk minder stijf en zwaar, maar slapen blijft een drama..... Word meerdere keren per nacht wakker en kan dan mijn draai gewoon echt niet meer vinden.....
Beweging is ook verbeterd, maar zeker wel frozen shoulder.....

Vandaag ook mijn eerste vakantie maar geannuleerd, de elfsteden wandeltocht. Dat gaat hem gewoon echt niet worden helaas. Nijmegen is ook maar de vraag..... En dan moet ik dus nog gaan bedenken wat ik met die vakantie dagen ga doen. Wijzigen van data is niet zo makkelijk (verpleging), moeten het al 31 december hebben doorgegeven voor de zomer en dan wordt het in januari al dan niet toegekend....
En ondertussen modder ik lekker door, probeer ik meer beweeglijkheid en kracht te krijgen en besef ik me steeds meer dat dit nog een lange weg gaat zijn.....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84



hagelslag
Berichten: 8931
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:12

Nouja dus deels positief deels niet.
Je weet in ieder geval waar je aan toe bent!!!
En ja het is nog een lange weg, maar je gaat er komen!!

hagelslag
Berichten: 8931
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 06:36

We zijn alweer 10 dagen, hoe staat het er nu mee.
Ik had vanmorgen aan de binnenkant van mijn arm ineens een vieze pijn.
Maar dat is opzich logisch, het is zo waterkoud ochtends als ik net begin met werken

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-19 18:44

Het gaat met ups en downs, zowel fysiek als mentaal.... Ga Nijmegen morgen ook annuleren. Ook weer een klap....

Binnenkant van mijn arm heb ik vaak een vieze pijn, vooral als arm weer stijver wordt. Hoop dat de pijn bij jou weer minder is of weg is....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

hagelslag
Berichten: 8931
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 19:45

Mwa mwa, het ligt erg aan het weer qua pijn.
Heb vandaag na het werk alsnog doorgezet en in de bak gereden. Ging alsnog wel.
Mijn arm kringt nu 2 a 3 dagen "pause" moet morgen een kies laten trekken dus eventjes gas terug.
Dat je fysiek en mentaal een super klap gekregen hebt is echt begrijpelijk!
Ik heb ook echt de eerste weken flink lopen vloeken.
Hoeveel km was nijmegen qua wandelen?

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-19 10:29

In Nijmegen zou ik vier keer veertig kilometer lopen, dat is voor mij de reglementaire afstand. Had mijn voorbereiding goed gegaan, dan had ik misschien voor vijftig kilometer gekozen..... Maar 23 januari heeft daar een dikke streep door gezet....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

hagelslag
Berichten: 8931
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:35

Zo das een flinke afstand.
Ik vind ca 10 km wandelen al genoeg.

Lukt het momenteel om de arm fatsoenlijk te bewegen? Of nouja merk je minimale vooruitgang?

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-19 14:25

Fatsoenlijk bewegen, wat is dat?
Ik merk dat ik heel veel compenseer, omdat het anders gewoon niet lukt. Probeer dus ook echt wel erop te letten en het is al een stuk minder. Verder heb ik nog steeds aardige betrekking in het actief optillen van mijn arm. Passief lijkt ie aardig los...... Het is lastig!
En ja, er zit wel vooruitgang in, maar heel minimaal per keer heb ik het idee....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

hagelslag
Berichten: 8931
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:10

Tsja fatsoenlijk bewegen, is dat je enigsinds hem kunt gebruiken
De rest komt nog.
Ik compenseer ook nog veel.
Vandaag heb ik erg last van het uitstekende deel ondanks dat ik pijnstilling neem ivm getrokkenkies. Beetje raar.
En dat de vooruitgangen minimaal zijn is helaas normaal. Heb je eigenlijk alweer een keer op het paard gezeten?
Of is dat nog onmogelijk.
Ik ben toen via een opstapje erop gekomen. Dat ging opzich wel.
Mijn zusje heeft ons toen door de bak begeleid zodat ik nog niet zelf hoefde te sturen.
Dit kwam mijn humeur ten goede _O-

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-19 19:48

Ondertussen zijn we op twaalf weken na het ongeluk. Ups en downs wisselen elkaar af en vooral in downs vraag ik me af of het allemaal wel goed komt. Het heeft ook invloed op de mentale ups en downs.
Ben van de week gestopt met de paracetamol. Met had ik pijn, zonder ook en het ontloopt elkaar niet echt. Dan gewoon maar stoppen en evt slikken bij teveel pijn.

Ben deze week twee keer gaan zwemmen.... Ben een slome slak en word door iedereen voorbij gezwommen....

Van de week nog bij een andere fysio geweest die een kennis van mij met verbrijzelde schouderkop goed heeft geholpen. Die constateerde dat ik in mijn rug ook vast zat, mede door compensatie en dat heeft ie gekraakt. Verder tips gekregen voor nog andere oefeningen en dat gaat goed.

Vannacht voor het eerst door geslapen, het was half zes dat ik voor het eerst wakker werd.... Zo fijn! En dan ook nog een soort van zonder pijn of stijf zijn wakker worden..... Echt, ideaal!
Hydrotherapie was ook fijn en weinig last, dus oefeningen uitgebreid.

En vanavond voor het eerst weer een stal gemest.... Het was op tempo slak en vrij omslachtig, maar alle poep was eruit. Kruiwagen vol kan ik dan nog niet rijden, dat wordt volgende uitdaging.
Daarna maar geprobeerd om pony met longeerlijn te longeren en ook dat viel me niet tegen, jippie!

Fietsen gaat ook al steeds wat beter, had vanavond een hobbeltje over het hoofd gezien en ging er met volle snelheid overheen..... Niet fijn, maar zat ook niet tegen het plafond van pijn gelukkig!

Half mei weer voor controle en mijn eerste vraag gaat zijn of ik weer op het paard mag..... Wil ondertussen echt heel graag namelijk! Opstappen doe ik sowieso altijd al met krukje, maar nog ff bedenken hoe of wat verder met op- en afstappen.

Voor mij dus eigenlijk best een heel goede vrijdag!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

hagelslag
Berichten: 8931
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:59

Nou kijk aan,
Dua toch een beetje positief.
Kijk aub wel uit met uitmesten, neem niet te veel hooi op je vork ;)

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-19 20:23

Nee hoor, mest boy in de stal en met harkje erin schuiven (met goede arm) en dan de mest boy met goede arm in kruiwagen legen.
Met vlasschep zie ik nog niet zitten......

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

hagelslag
Berichten: 8931
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 07:30

Aahhh okay jaaa dat kan nog wel.
Ik dacht bij uitmesten een dikke strostal uitmesten _O-

En betreft paardrijden, een robdje stappen zonder dat je actief iets doet en iemand ander loopt er naast zou ik doen zonder de arts te vragen.
Maar actief met teugeldruk etc zou ik nog niet doen.
Over 2 weken gaan mijn zusje en ik met de paarden na ameland.
Dat wat we ook een week na mijn ongeluk eigenlijk hadden gepland.
Nu maar hopen dat ik niet weer eraf val _O-

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-19 18:17

hagelslag schreef:
Aahhh okay jaaa dat kan nog wel.
Ik dacht bij uitmesten een dikke strostal uitmesten _O-

En betreft paardrijden, een robdje stappen zonder dat je actief iets doet en iemand ander loopt er naast zou ik doen zonder de arts te vragen.
Maar actief met teugeldruk etc zou ik nog niet doen.
Over 2 weken gaan mijn zusje en ik met de paarden na ameland.
Dat wat we ook een week na mijn ongeluk eigenlijk hadden gepland.
Nu maar hopen dat ik niet weer eraf val _O-

Sinds de verhuis, de zaterdag na mijn ongeluk, staan ze beide op vlas! Heel fijn, haha!
Ja, wil toch enige goedkeuring van arts. Denk dat eigenaresse en instructrice dat ook wel fijn vinden.....
En het zou in het begin inderdaad gaan om erop zitten en stappen, de rest komt wel met de tijd.
Ga met je mee hopen dat je heel blijft tot die tijd!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-20 18:43

Vandaag zijn we precies een jaar verder, vandaar de grote schop omhoog!

Veel gebeurd het afgelopen jaar. Nog steeds hard aan het revalideren. Maak nog steeds progressie, maar door de zenuwschade zijn sommige dingen moeilijk.

De breuk groeit helaas niet aan elkaar, gaat ook niet meer gebeuren. Tzt zal ik nog een operatie moeten gaan krijgen om met een stukje heupkam en nieuwe plaat toch de boel aan elkaar te krijgen. Mijn arm zit nu dus alleen met de plaat en schroeven aan elkaar.

Paardrijden doe ik weer *\o/* , ben in mei begonnen. Het evenwicht tussen relaxed rijden en veel spanning of zelfs paniek is wankel. Maar er komen steeds minder paniek momenten, dus daar is een stijgende lijn in te zien.

Sinds begin december rij ik ook weer op mijn verzorgpony waar ik het ongeluk mee heb gehad. Nog wel aan de longeerlijn, maar op een goede dag stap, draf en galop beide kanten op.

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

hagelslag
Berichten: 8931
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:59

Jaaaa hier kan ik met de *\o/* smiley reageren

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
En euhh ja de rest weet je wel _O- *\o/*

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-20 20:14

hagelslag schreef:
Jaaaa hier kan ik met de *\o/* smiley reageren

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
En euhh ja de rest weet je wel _O- *\o/*

:') Deze kan ook hier *\o/*

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:53

Wat rot dat het biet meer verder wil groeien. Wel top dat het verder steeds beter met je gaat! *\o/*

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Hanneke137 en 3 bezoekers