Factuur nieuwe startpas, niet aangevraagd.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

mala26

Berichten: 4971
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:34

c_alsemgeest schreef:
mala26 schreef:
Niet negeren in ieder geval. De knhs is gek op zijn geld en de verhogingen zijn dan ook niet mis.
Bel gewoon even en leg het uit misschien kunnen ze wat doen maar ik denk dat je gewoon zult moeten betalen

En terecht toch ook?
Staat duidelijk beschreven hoe het werkt.
TS bel even met de KNHS, leg het uit dat je vergeten bent op te zeggen omdat het paard verkocht is.
Misschien hoef je het dan niet tr betalen.
Wanneer je geen contact op neemt zal je sowieso moeten betalen.


Met dit soort dingen zeker.

Iemand zei dat die een mail had gehad over dat de startpas werd verlengd binnenkort.
Die heb ik niet gehad maar dan nog weet ik dat die verlengd wordt elk jaar.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.


Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:44

Jester_ schreef:
Je kan het beste even bellen. Ik ken wel een paar verhalen dat de knhs daar wel coulant mee omging, maar ga er niet vanuit

Was bij ons ook toen de pony wegens blessure niet meer kon starten. Contact opnemen, netjes situatie uitleggen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Factuur nieuwe startpas, niet aangevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:48

Bij mij ook... paard was overleden en mijn medeberijdster had haar startpas geannuleerd.
Ik kreeg toen zelf ook meteen het restant van het jaar terug gestort.
Vond het wel netjes, ik had er noet op gerekend dat ik wat terug kreeg omdat je altijd gewoon per volledig jaar af neemt.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

SimplySusan

Berichten: 190
Geregistreerd: 06-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:52

Jester_ schreef:
Je kan het beste even bellen. Ik ken wel een paar verhalen dat de knhs daar wel coulant mee omging, maar ga er niet vanuit

Was bij ons ook toen de pony wegens blessure niet meer kon starten. Contact opnemen, netjes situatie uitleggen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

In geval van een langdurige blessure moet je ook een verklaring van de behandelende dierenarts aan de KNHS overleggen.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:52

LadyMadonna schreef:
Automatisch verlengen mag toch niet meer?


Ik heb netjes een waarschuwingsmail/herinneringsmail gehad ivm automatisch verlengen of op tijd afmelden.

Runa

Berichten: 1107
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Factuur nieuwe startpas, niet aangevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:59

Gewoon even bellen. Je kan de pas in ieder geval voor volgende maand opzeggen en dan krijg je het overgrote deel van het geld terug. En wie weet hoef je de eerste maand ook niet te betalen, maar dat is aan de KNHS zelf.

Zie ook
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... onnementen

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:32

Runa schreef:
Gewoon even bellen. Je kan de pas in ieder geval voor volgende maand opzeggen en dan krijg je het overgrote deel van het geld terug. En wie weet hoef je de eerste maand ook niet te betalen, maar dat is aan de KNHS zelf.

Zie ook
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... onnementen


Citaat:
Uitzonderingen
Lidmaatschappen van verenigingen en verzekeringen vallen niet onder deze regels.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Factuur nieuwe startpas, niet aangevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:59

Ik heb ook netjes 5 a 6 weken voor de verlenging een mail gehad. Dus ik denk dat je moet betalen nu tenzij de knhs coulant optreed

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

veerledec

Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:00

Maar de startkaart is iets anders dan het abonnement.

Runa

Berichten: 1107
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:16

Anoeska schreef:
Runa schreef:
Gewoon even bellen. Je kan de pas in ieder geval voor volgende maand opzeggen en dan krijg je het overgrote deel van het geld terug. En wie weet hoef je de eerste maand ook niet te betalen, maar dat is aan de KNHS zelf.

Zie ook
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... onnementen


Citaat:
Uitzonderingen
Lidmaatschappen van verenigingen en verzekeringen vallen niet onder deze regels.

Gelukkig is het geen verzekering of lidmaatschap.

aadburg
Berichten: 624
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:17

In het geval van een overleden paard zijn ze zeker soepel. In dit geval zou ik opbellen, ze mogen je tegemoet komen als ze dat willen.

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Factuur nieuwe startpas, niet aangevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:37

@runa, knhs valt toch onder lidmaatschap?

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Runa

Berichten: 1107
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Factuur nieuwe startpas, niet aangevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:51

Je kunt inderdaad lid worden van de KNHS, maar de startpas is niet hetzelfde als het lidmaatschap.

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:59

niet betalen is echt geen optie. Je wordt er immers vrijwel direct op geattendeerd dat de startpas automatisch verlengd wordt en dat je dus zelf moet afmelden. Ik meen 1 maand voor de startpas afloopt dat je moet afmelden.
Dit wordt al medegedeeld als je de startpas aanvraagt via de site OF het stond in de bevestigingsmail van je bestelling....weet zo uit mn hoofd niet meer, maar het was 1 van de 2...heb vorig jaar namelijk zelf ook een startpas aangevraagd. Dus je was er vrijwel direct van op de hoogte gebracht dat je zelf moet afmelden.

Betaal je niet, dan ga je dus gewoon een incasso op je dak krijgen uiteindelijk. Met alle bijkomende kosten.
Zou gewoon even bellen, situatie uitleggen dat je het paard niet meer hebt en wie weet heb je mazzel...en anders wordt het toch betalen.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 23:23

Je zult ivm opzegtermijn moeten betalen en als je een jaarpas hebt, is dat ook voor een jaar... MAAR wat kan is als je een nieuw paard al hebt waar je mee wil starten, kun je eenmalig een verzoek indienen om de pas over te zetten naar deze nieuwe combinatie. Daarvoor moet je even naar de KNHS bellen en bespreken. Dit heb ik ook precies zo gedaan vorig jaar toen idd verkocht in mei, had net verlenging betaald, nieuw paard einde die maand gekocht, gebeld en kon per direct omgezet worden zonder aanvullende kosten.

Rivjenn

Berichten: 4020
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:34

vladimir1979 schreef:
Je zult ivm opzegtermijn moeten betalen en als je een jaarpas hebt, is dat ook voor een jaar... MAAR wat kan is als je een nieuw paard al hebt waar je mee wil starten, kun je eenmalig een verzoek indienen om de pas over te zetten naar deze nieuwe combinatie. Daarvoor moet je even naar de KNHS bellen en bespreken. Dit heb ik ook precies zo gedaan vorig jaar toen idd verkocht in mei, had net verlenging betaald, nieuw paard einde die maand gekocht, gebeld en kon per direct omgezet worden zonder aanvullende kosten.

Oh echt?
Jammer dat ik dat niet eerder wist. Vorig jaar mei startkaart verlengt. Pony in juni verkocht en toen hadden we ook net een nieuwe.
Afgelopen januari startkaart voor de nieuwe aangevraagd en van de oude pony opgezegd.
Helaas dus wel twee keer kosten

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Melzazu en 12 bezoekers