[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 07:47

Afbeelding
Rianne hierbij zoals beloofd nog een foto van het zadel, nouja eigenlijk met mij op het zadel, vergeten een foto van alleen het zadel te maken :o
Flink wennen gister met rijden van de week gewoon nog maar een paar keer proberen.

robbie88

Berichten: 2087
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 09:55

Afbeelding
Ik lees al even mee maar kom dan nu maar naar het m topic.. IK heb de eerste puntjes al binnen vind het fijn om mee te lezen en te denken
Mijn eerste x M ging vooral heel hard en loeren, nu ben ik vorige week op trainingsweek geweest bij Dressagepro, en met wat mooie handvaten/ huiswerk thuisgekomen.
Nu zien dit vast te houden in de training

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:24

@ Buxy; Vrij plat zadel of niet? (als in weinig steun)
@ Robbie; Welkom, Blijft een gaaf beest! Gefeliciteerd met je punten.
Ik ben benieuwd naar de trainingsweek, wat heb je daar vooral moeten doen?

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:45

Dat valt best mee marietje heeft nog best een redelijk diepe zit en aardige wrongen, zal nog een foto maken zonder mij :D

Welkom Robbie, gaaf dier succes in het M1.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:07

Oh verwennerij Coquette! :)) Snap wel dat dat fijn is inderdaad! Al lijkt 't me weer nadelig als je niet meedoet aan de wedstrijd omdat de bak dan bezet is. Of hebben jullie meerdere bakken op stal?

Heeft toch altijd even tijd nodig, zo'n nieuw zadel, Buxy! Ik vind juist wel dat ie eruit ziet alsof ie diep zit en veel wrong heeft, haha. Maar zo zie je maar hoe 't kan vertekenen als je erop zit. Vanwaar 't bontje, ligt ie nog niet helemaal ok?

Welkom Robbie! Zag je topic voorbij komen, ziet er goed uit zeg. Komt vast helemaal goed +:)+ Lijkt me echt mega leerzaam, die trainingsweek daar. Alleen ook mega duur, haha. Succes in het M1 inderdaad!

--

Echt top, hier er nu ook nog voorhoofdholte ontsteking bij +:)+ Vanavond wel ff longeren en dan morgen hopelijk rijden als 't dan wat beter gaat. Paracetamol doet gelukkig wonderen.. Dit weekend een weekendje weg maar dan komt bijrijder gelukkig nog even trainen.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:45

Buxy, is idd toch even wennen, maar lijkt alsof je er goed in zit hoor.

Welkom Marjon

Bah wat balen Rianne! Beterschap zeg..

Hier doen we rustig aan. Geef zijn lichaam altijd even de tijd te herstellen na een cross. Morgen gaan we weer even dressuur trainen. Vrijdag denk ik buiten rijden het word mooi weer!

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:20

Wij zijn net terug van een heerlijke springles. Ze vindt het zo leuk en wordt er steeds handiger in, superfijn om te voelen. *\o/* Beetje afwisseling van de dressuur haha :D

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:23

Fijn dat springles goed ging aaidaa! Mijn vind springen ook altijd helemaal fantastisch, ik vind het altijd een beetje spannend :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:36

Inderdaad mooi weer vandaag Shelly! Van kunnen genieten?

Lekker aaida, klinkt goed! Ik heb echt te weinig lef om te springen. Binnenkort voor de afwisseling maar weer eens laten vrijspringen..

Chique zadel Buxy! <3

—-

Ennnnn buikgriep, yay :roll: Ik zou gisteravond rijden maar voelde me niet lekker dus in de planning om vanmorgen vroeg gaan rijden. Helaas vannacht dus ziek geworden. En als extra domper zouden we vanmiddag richting Limburg rijden voor een weekendje Centerparcs.. -O-

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:44

Rianne balen! Zoiets komt altijd op de verkeerde momenten! Hopelijk ben je snel weer opgeknapt!

Heel mooi zadel Buxy! Zit vast heerlijk!

Aaidaa van plan om ook te starten in het springen? Ik doe ook springles met f maar vind die parcoursjes nog best een ding :')

Het was super weer Shelly om lekker naar buiten te gaan!


Ik heb vandaag proefgerichte clinic gereden. Had 193,5 maar was het meest blij dat hij eigenlijk geen paniek in de proef heeft gehad en redelijk dat proefje door kon rijden. Was wel leuk om te horen dat ze wel 10x heeft gezegd wat een paard hè :') en ik mocht hem zo komen brengen als ik hem ooit weg zou willen doen haha

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:46

Haha, dat is altijd leuk om te horen! Top dat het proefje fijn ging.

Aaidaa, goed zeg! Ik heb staan twijfelen om te springen vandaag, maar toch voor balkjes gekozen. :+

Balen zeg, Rianne. Beterschap.

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 07:14

Ooh Rianne wat vervelend! Beterschap!

Coquette mooi resultaat en fijn commentaar!

Zadel zit inderdaad best oké moet nog heel erg wennen maar dat zal even tijd nodig hebben, hoop dat m'n vriend nog even wil filmen van het weekend zodat ik er ook een beeld bij heb :o

Doran was gister met rijden onwijs druk en lastig, maar even kijken of het vandaag beter gaat :Y)

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:16

En, ging het beter Buxy?
Beterschap Rianne. Buikgriep, naar -O-
Nies, balkjes lopen is sowieso ook een goede oefening toch :)
Das zeker fijn commentaar coquette, fijn ook dat het gevoel ook zo goed was.

Ik heb geen ambities om officieel te starten met springen. Het parcoursje in de les was 70/80cm, en dat vind ik eigenlijk ook wel genoeg. Paard springt gemakkelijk veel hoger en ik vind het ook niet eng, maar ze heeft niet de beste rug. De kliniek zei (al is dat al wel weer 3 Jr geleden en sindsdien is ze ontzettend veel sterker geworden) dat tot een meter springen geen probleem is, maar met echt hoog springen zou het kunnen zijn dat je haar rug teveel belast. En aangezien ze als ze niet uitkomt rustig even een cm of 30 extra hoog springt, wil ik eigenlijk geen parcours van een meter met dr doen. Wellicht ooit een keertje onderling of BB, maar dat zien we dan wel weer.
Vandaag heerlijk een paar uur naar buiten geweest met twee vriendinnen. Zo fijn, een veelzijdig paard <3

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:14

Hoi, mag ik mij ook alvast melden? Ik ga dan nog wel geen officieel M1 starten, maar heb wel over 2 weken (13 april) clubwedstrijd waar ik 1 M1 proefje ga rijden. Vandaag voor het eerst het proefje geoefend, ik merk dat de impuls ver weg zakt als ik de hele proef moet gaan doorzitten. Verder gaan de oefeningen echt wel goed.

Hebben jullie tips voor het doorzitten? Ik heb niet veel steun in mijn zadel (ondanks dat we de kniewrongen hebben aangepast) en daardoor word het doorzitten ook lastiger.

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 08:45

Oefenen oefenen oefenen veertje :+
Wat mij vaak wel helpt is paar passen doorzitten paar passen licht rijden en dan het aantal passen doorzitten steeds verder uitbouwen.. De paar passen lichtrijden gebruik ik dan om even alles te herstellen en doordat je het afwisselend gaat mijn paard vaak net wat minder heftig reageren op het doorzitten.

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 11:05

Lastig Lena, veel oefenen?
Buxy lekker zo'n weekend en fijn zo'n nieuw zadel. Moet vast even wennen indd.


Klinkt leuk zo'n studentenwedstrijd aaidaa

Shelly, naast magnesium de recuptex deken van bucas? Ik heb het een weekje mogen proberen, dacht toen.. is het toeval of niet dat ze zo rustig is. Toen 2 dagen niet gedaan en was ze gelijk weer drukker en stond meer op scherp. :+
Confidence eq heb ik ook, 1x geprobeerd maar was er niet van onder de indruk. Beide niet :')

Over de proeven, naar mijn inziens meer bergop, grotere verschillen tussen arbeid en middengangen. En basis moet goed zijn. En doorzitten, gewoon thuis veel meer doorzitten denk ik.

Leuk zo'n trainingsweek bij dressagepro. Had ik ook naar geïnformeerd, maar vond wel prijzig.. Had ik er nu niet voor over.

Leuk zo wat afwisselen aaidaa

Rianne wat een pech heb je. Hopelijk heb je nog een lekker weekend :)

-----------------

Hier ging Hope echt fijn worden. 2 dagen vrij gehad + mooi weer en niet los in de rijbaan, alleen in paddock. Dacht ik gisteren éven rijden. Ze was zo'n bommetje. Dat ik dacht, ach.. hoeven voorlopig toch niks. Afgestapt en los gedaan in de bak :D
Die is mega blij, zit lekker in der vel geloof ik


Afbeelding
<3

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:36

Ah bah beterschap Rianne! Wat balen zeg..

Coquette, haha tis ook een heel gaaf dier. Mooie punten.

Meya, de recuptex deken hebben we ook al ja :')
Dacht dus zelf wan confidence nog te proberen. Hoor wisselende verhalen een doet het er heel goed op en ander merk totaal geen verschil.

Heerlijke foto van hope <3. Ben ook lekker 2 dagen naar buiten geweest met Xaf. Gewoon lekker genieten. Maandag hebben we wel les.

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:28

Gave foto Meya en lekker buiten trainen is heerlijk met dit weer Shelly!

Gister hier niet aan rijden y
Toegekomen dus vanmorgen maar meteen gaan rijden, denk dat hij het voorjaar in z'n bol heeft :D
Gras groeit natuurlijk ook al weer redelijk.
Heb een stukje film van vanmorgen :

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:46

@Meya, moet het idd in training ook meer meenemen en ontspanning blijft een aandachtspunt.

Vandaag debuut gehad. Was voor ons allebei de eerste keer en ben heel tevreden.

Losrijden heel fijn en ontspannen.Eerste proef was ik het een beetje kwijt, maar op zicht fijn kunnen rijden. Tweede proef was het muntje een beetje op en dure foutjes in de laatste lijntjes. Weet waar we aan moeten werken nu haha

Toch 183,5 en 178,5, dus officieel M1 *\o/*

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:51

Gefeliciteerd Lena!

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:19

Prima debuut toch Lena, gefeliciteerd!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:21

Thnx! Ben heel tevreden, vind het al heel wat dat we hier zijn gekomen haha

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 09:26

@ Rianne; Hoe is het nu? :(:)
@ Shelly; Lekkere buitenrit gemaakt? Zou ik ook wel weer eens willen!
@ Aaida; Fijn gesprongen
@ Buxy; Oh ja, nu ziet het zadel er heel anders uit
@ Coquette: Dat zijn mooie punten! Fijn dat er geen spanning was!
@ Veertje; Welkom!
@ Meya; Wat een leuke foto, ze ziet er goed uit
@ Buxy; Leuk filmpje, ziet er fijn uit! Hij is al mooi recht. Enigste dat ik 'm wat meer zou willen zien doen is bollen vanaf de schoft en de kaak net wat meer open.
@ Lena; Mooi debuut; gefeliciteerd met je punt

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 09:50

Bedankt voor je reactie Marietje, zou je kunnen uitleggen wat je precies bedoeld met openen in de kaak? :o

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 09:53

Buxy schreef:
Bedankt voor je reactie Marietje, zou je kunnen uitleggen wat je precies bedoeld met openen in de kaak? :o

Hij kruipt achter de loodlijn met de neus, dus zeg maar het neusje er meer uit door niet vals te knikken in de kaak/nek. Ze mag in het geheel wat meer vanuit de schoft omhoog komen.