Buiten rijden in de hoeksche waard(of net erbuiten)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mls_w

Berichten: 152
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Oud-Beijerland

Buiten rijden in de hoeksche waard(of net erbuiten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 13:02

Ik sta met mijn pony midden in de polder, helaas is er weinig in de buurt waar je kan rijden, zijn er ruiterpaden of plekjes waar je wel mag komen met je paard? Zuid beijerlandse bos is aan te rijden helaas mag je daar niet komen. -O-

Net erbuiten kan ook dan pakken we de trailer, het is alleen voor kleinere rondjes of iig niet waar je eerst een uur naartoe moet met de trailer, zodat we tussendoor of na 't werk enzo ook lekker naar buiten kunnen. Wie o wie?
Uiteraard kunnen we door de polder ook, maar ja een leuk paadje buiten gewoon de polder wegen zou leuk zijn

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Buiten rijden in de hoeksche waard(of net erbuiten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 13:12

Ik geloof dat ze op dit moment wel bezig zijn met ruiterpaden in de Hoeksche waard: https://www.omroephw.nl/2019/02/ruiterp ... che-waard/ Maar of en wanneer dat gaat gebeuren is de vraag..

Verder heb je richting Barendrecht/Heerjansdam het Develbos en in ridderkerk het Reijerparc maar dit zijn maar kleine parkjes, Kun je niet uren in rijden als je daar naar op zoek bent.

mls_w

Berichten: 152
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Oud-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 13:33

Develbos en reijerpark is allebei erg klein, dat vind ik 't niet waard om een trailer voor te huren zegmaar :=
Met de ruiterpaden zijn ze elke x bezig naar t schijnt maar er komt nooit echt wat -O-

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Buiten rijden in de hoeksche waard(of net erbuiten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 13:52

Waar sta je precies? In strijensas kun je best mooi rijden maar als je er met de trailer heen moet dan zou ik persoonlijk iets langer rijden en dan naar strand of bos gaan

mls_w

Berichten: 152
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: Buiten rijden in de hoeksche waard(of net erbuiten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 14:35

Tusseb Oud nieuw en zuid beijerland een beetje, dus sas is wel wat ver onder 't zadel -O-

vordur

Berichten: 600
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Heiloo

Re: Buiten rijden in de hoeksche waard(of net erbuiten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 15:09

In strijensas is inderdaad een klein stukje ruiterpad.
Verder kun je hier alleen langs de weg verder zijn alle kleine bosjes en parkjes verboden.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:42

In de Hoekse waard opgegroeid kan ik alleen maar zeggen: zorg dat je paardgoed verkeersmak is.
Ik heb inderdaad ook alleen maar langs eindeloze saaie polderwegen en dijkwegen gereden waar het verkeer flink hard aan je voorbij komt. Ik mis er niets aan :+

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Buiten rijden in de hoeksche waard(of net erbuiten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:50

In de Ambachtsheerlijkheid bij Numansdorp kan je ook wel leuk en vrij rustig rijden. Al hebben ze daar wel allemaal enorme huizen gebouwd. Ben er al een tijdje niet meer geweest.
En verder zou ik echt buiten de Hoekse waard gaan als je toch een trailer huurt.

mls_w

Berichten: 152
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Oud-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 19:41

Sizzle schreef:
In de Hoekse waard opgegroeid kan ik alleen maar zeggen: zorg dat je paardgoed verkeersmak is.
Ik heb inderdaad ook alleen maar langs eindeloze saaie polderwegen en dijkwegen gereden waar het verkeer flink hard aan je voorbij komt. Ik mis er niets aan :+

Dat is ze gelukkig wel hoor, maar een x wat anders wat niet verweg is is ook leuk. Tuurlijk kunnen we naar het strand of whatever maar als ik een middagje vrij ben vind ik dat echt te ver haha.
Dan maar de polder rond :j

Anoniem

Re: Buiten rijden in de hoeksche waard(of net erbuiten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:43

Je zou nog richting Heerjansdam/Zwijndrecht kunnen gaan en langs de Oude Maas rijden maar dan moet je wel een mak paard hebben :)

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Buiten rijden in de hoeksche waard(of net erbuiten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:11

Ik ben ooit eens naar het strandje in Numansdorp gereden. Geen aanrader, wel een hele goede test of je paard stalen zenuwen heeft :')