Paard kopen in Italië

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Clint4ever
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-12-18

Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-19 18:20

Beste mede paarden liefhebbers,
Ik ben op zoek naar het perfecte paard voor mij. Nu heb ik een aanbod gekregen van een Nederlandse vrouw die vanuit Italië haar paarden exporteert naar verschillende landen. Het paard dat ze mij aangeboden heeft klinkt fantastisch en ziet er goed uit. Zij heeft een vaste chauffeur die hun paarden altijd vervoert. Nu is mij vraag of jullie ervaring hebben met het importeren van paarden naar Nederland? En kunnen jullie mij vertellen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt voor al jullie input!


fleurtjeuh
Berichten: 10265
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 18:22

Als ik jou was zou ik eerst get paard bezoeken.
Wat voor soort paard zoek je? Gewoon een fijn maatje om mee te rijden, of zoek je iets in de hogere sport/top sport? Of misschien een speciaal ras?

Love is Love

My current situation is not my final destination.

ikkedus
Berichten: 3241
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 18:32

Jeetje....Het perfecte paard vinden is met een aantal x proefrijden al bijzonder lastig te doen. Zo online kan je daar al helemaal niet op rekenen. Echt eerst even gaan kijken wat voor paard het is, voordat je vervoer gaat regelen.

[o]

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101352
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 18:37

Vraag Emita hier op Bokt, ze heeft haar 2 jarige vorig jaar uit Italië gehaald.

Anomien

Berichten: 7298
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 18:40

En wees op de hoede voor oplichting. Check het een en ander. Ook Italië heeft vast wel iets van een kvk. Vraag naar recensies. Meer gegevens... etc

Mama van mijn lieve meisjes

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 18:49

Ik verplaats dit topic naar transport, afspraken en overige.

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 18:59

Goh, ik zou toch ook willen testen hoor! Ik ben onlangs nog een paardje gaan proberen waarvan ik haast overtuigd was dat hij het ging worden. Het klonk super, ook veel filmpjes ontvangen en toch was het proef rijden erg teleurstellend.

Don't take anything for granted

Clint4ever
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-19 20:00

fleurtjeuh schreef:
Als ik jou was zou ik eerst get paard bezoeken.
Wat voor soort paard zoek je? Gewoon een fijn maatje om mee te rijden, of zoek je iets in de hogere sport/top sport? Of misschien een speciaal ras?


Ik ben vooral op zoek naar een echt maatje. Dat we samen kunnen groeien en een band opbouwen.

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:05

Altijd zelf heen gaan en zeker bij de keuring zijn.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Goof

Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:09

Clint4ever schreef:
fleurtjeuh schreef:
Als ik jou was zou ik eerst get paard bezoeken.
Wat voor soort paard zoek je? Gewoon een fijn maatje om mee te rijden, of zoek je iets in de hogere sport/top sport? Of misschien een speciaal ras?


Ik ben vooral op zoek naar een echt maatje. Dat we samen kunnen groeien en een band opbouwen.


Dan lijkt het me noodzakelijk dat je eerst kennis maakt met het dier en kijkt of deze bij jou past. Nooit kopen op een mooi verhaaltje. Voor hetzelfde geldt blijkt het een karakter te hebben dat totaal niet bij jou past en heb je een dier waar je geen klik mee hebt.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:16

Goof schreef:
Clint4ever schreef:

Ik ben vooral op zoek naar een echt maatje. Dat we samen kunnen groeien en een band opbouwen.


Dan lijkt het me noodzakelijk dat je eerst kennis maakt met het dier en kijkt of deze bij jou past. Nooit kopen op een mooi verhaaltje. Voor hetzelfde geldt blijkt het een karakter te hebben dat totaal niet bij jou past en heb je een dier waar je geen klik mee hebt.


Mee eens!

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:21

Clint4ever schreef:
fleurtjeuh schreef:
Als ik jou was zou ik eerst get paard bezoeken.
Wat voor soort paard zoek je? Gewoon een fijn maatje om mee te rijden, of zoek je iets in de hogere sport/top sport? Of misschien een speciaal ras?


Ik ben vooral op zoek naar een echt maatje. Dat we samen kunnen groeien en een band opbouwen.

Dan moet je toch echt eerst kennis maken..


Clint4ever
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-19 21:08

Bellatrix schreef:
Vraag Emita hier op Bokt, ze heeft haar 2 jarige vorig jaar uit Italië gehaald.


Dank je wel voor de tip! Ik heb haar een berichtje gestuurd.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:16

Er zijn in nederland elke dag honderden paarden te koop die aan je eisen voldoen. En dan is er altijd al de kans op een miskoop.

Het is nergens voor nodig om extra risico te nemen door een paard ergens anders vandaan te halen.

Clint4ever
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-12-18

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-19 12:00

Ik heb een nieuwe update. Ze geeft aan dat als de klik er echt niet is,ze haar weer terug neemt. Zijn al deze dingen dan niet in te dekken met een koopcontract?

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:04

En betaalt zij dan het transport ook? Stel dat het niet klikt ben je straks 1500 à 2000€ kwijt aan transportkosten alleen al >;)

Don't take anything for granted

Brainless

Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:04

Clint4ever schreef:
Ik heb een nieuwe update. Ze geeft aan dat als de klik er echt niet is,ze haar weer terug neemt. Zijn al deze dingen dan niet in te dekken met een koopcontract?

Hoe gaat het paardje dan weer terug naar Italië?
Vaak komen de vervoerskosten voor jouw rekening en je moet je geld maar weer zien terug te krijgen.

Ook moet je maar hopen dat je na betaling het paardje geleverd krijgt.
Procederen met iemand uit Italië is amper te doen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:15

Mmm, het kan natuurlijk helemaal legitiem zijn, maar ik zie toch ook wel overeenkomsten met auto's of motorfietsen die zogenaamd in het buitenland staan.

Hoeveel paarden heb je in Nederland bekeken? Een kennis is stad en land afgereden, vond het perfecte paard uiteindelijk een paar straten van huis. Mijn vorige en mijn huidige paard waren / zijn ook precies wat ik zocht. Beide op minder dan 50km van huis gevonden.

SjonnieZ

Berichten: 2253
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:16

Clint4ever schreef:
Ik heb een nieuwe update. Ze geeft aan dat als de klik er echt niet is,ze haar weer terug neemt. Zijn al deze dingen dan niet in te dekken met een koopcontract?


Als de klik het meest belangrijke voor je, waarom koop je dan ongezien een paard online? Papier is geduldig hè

Alles is contractueel te regelen..maar
Onder welke voorwaarden wil zij meewerken?
- wanneer wil ze hem terugnemen, bij niet leuk (geen klik) of niet gezond? En wat is dan niet gezond?

- bij dit laatste punt. Op welk moment wordt de koop gesloten? Voor vertrek uit Italië of na aankomst in Nederland. Ik heb geen idee wat in de paardenwereld gebruikelijk is. Onderweg van zon lange reis kan vanalles gebeuren hè, bewijs dan nog maar eens dat hij bij aankoop in Italië al niet gezond was.

- wie betaald de transportkosten van de terugreis.

- binnen welke termijn moet je beslissen dat je hem terugbrengt?

Ik zou gewoon lekker rondkijken in Nederland en diverse paarden bezoeken en proefrijden.

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:29

Wanneer een klik het belangrijkste is mis ik ook de reden om zonder zelf te gaan kijken een paard in het buitenland te kopen.

[o]

tienus63

Berichten: 11736
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:47

Clint4ever schreef:
Beste mede paarden liefhebbers,
Ik ben op zoek naar het perfecte paard voor mij. Nu heb ik een aanbod gekregen van een Nederlandse vrouw die vanuit Italië haar paarden exporteert naar verschillende landen. Het paard dat ze mij aangeboden heeft klinkt fantastisch en ziet er goed uit. Zij heeft een vaste chauffeur die hun paarden altijd vervoert. Nu is mij vraag of jullie ervaring hebben met het importeren van paarden naar Nederland? En kunnen jullie mij vertellen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt voor al jullie input!

Clint4ever schreef:
Ik heb een nieuwe update. Ze geeft aan dat als de klik er echt niet is,ze haar weer terug neemt. Zijn al deze dingen dan niet in te dekken met een koopcontract?


Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, is het meestal niet waar.

#trotsoponzeboeren

ikkedus
Berichten: 3241
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:56

Het gaat om een levend dier he! Het is geen pakje van de Wehkamp dat je terug stuurt als het niet past.
En van de retourkosten kan je ws wel 2 x op en neer naar Italië om kennis te maken.
Maar goed. Het is jouw keus en als jij je er goed bij voelt... Er zijn meer mensen die het zo aan pakken.
Maar dan zou ik bij geen klik wel gewoon zelf weer verkopen in NL.
Laatst bijgewerkt door ikkedus op 31-03-19 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

Autumnn

Berichten: 8010
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 13:02

Ik vind het allemaal erg bijzonder. Vanuit welke hoek kreeg jehet paard aangeboden? Als buitenstaander gaat er een belletje branden. Een vreemde (aanname) heeft opeens het juiste paard voor je. Als de klik er niet is neemt ze het paard mee? Lijkt mij “te mooi om waar te zijn”

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 13:09

Je bent nog wat vaag in wat je zoekt: een maatje, samen groeien en een band opbouwen....

Wat wil je graag gaan doen met dit paard, hoe oud/groot, wat voor soort karakter, wat is je ervaring, hoeveel ervaring moet het paard hebben? Een koper wil de dingen die je gaat doen graag met het paard uitproberen voordat je koopt, ook omdat paarden hun eigen karakter hebben en daarom verschillend kunnen reageren op verschillende mensen.
Zelfs als het paard op papier bij je lijkt te passen omdat hij zich nu op een bepaalde manier bij de eigenaar gedraagt wil dat niet zeggen dat het bij jou hetzelfde is.


Gezien wat je nu aangeeft te zoeken zou ik juist bijzonder belangrijk vinden eerst (meerdere keren) het paard te zien, mee om te gaan en mee te werken voordat je beslist. Dus je kan op deze manier kopen maar het risico dat het tegenvalt is vrij groot. En een eigenaar met ook maar enige ervaring weet dit ook...

Als mensen een paard ongezien kopen zijn het vaak fokpaarden die op bloedlijn en bouw gekocht worden en waar veel van bekend is of sportpaarden waarvan karakter en prestatie bekend zijn. In beide gevallen wordt er eerst gekeurd door zelf aangegeven dierenarts voordat de koop definitief wordt. Ook bepalen van welk land het recht geldt mbt het koopcontract: kopersbescherming kan in Italië heel anders zijn dan in Nederland, dat weet ik niet.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard kopen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 13:28

Ga eerst maar eens kijken.En zeker niet geld sturen voordat je het paard in bezit hebt.Ik heb eens geprobeerd een boek uit Italie te bestellen, maar de Nederlandse boekhandels zeiden geen zaken met Italie te willen doen wegens onbetrouwbaarheid!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers