Sokken scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Sokken scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-19 07:08

Omdat ik de sokken van mijn Tinker kort wil houden ivm onderhoud zoek ik een scheerapparaat wat daar geschikt voor is.

Eis is vooral handzaam en duurzaam. Kootholte uitscheren moet “makkelijk” te doen zijn grote apparaten lijken mij dus niet handig. Maar ik ben een leek en wellicht maakt de grote niet uit?

En zit ik meteen aan een scheermachine vast of zijn er ook goede tondeuses die dat kunnen?


Silver_Bolly
Berichten: 958
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Sokken scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 07:15

Ik gebruik hiervoor de moser max 45

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-19 07:16

Silver_Bolly schreef:
Ik gebruik hiervoor de moser max 45



En dat werkt goed? Waar ben je tevreden mee en wat is minder?

En klopt het dat deze voor honden verkocht wordt? Hoe makkelijk komt hij door stug haar heen en hoe langs doe je met een set messen?


Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 07:19

Hier ook, enige nadeel is dat hij bedraad is. Voor de rest een heel fijn en sterk apparaatje voor niet al te veel geld. Sterke draadloze handscheermachines zijn fors duurder en de prijsvergelijkbare dingen komen niet door de haren heen.

Over je vraag hoe lang de messen meegaan... Dat hangt af van hoe vaak je ze gebruikt dus is niet te zeggen, je merkt het vanzelf wanneer ze geslepen moeten worden (of nieuw mes kopen). Die van mij heb ik nog nooit geslepen en is nog steeds scherp, maar ik gebruik het apparaatje niet heel vaak; alleen voor af en toe beetje bijwerken oren, kaaklijn en sok.
Laatst bijgewerkt door Finesse op 29-03-19 07:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 07:21

Ik scheer haar sokken met een heiniger scheerapparaat, via markplaats kunnen overnemen.
Werkt voor ons perfect, af en toe wat lomp inderdaad, als ik haar kootholte doe, til ik haar voet op en de rest gaat er makkelijk af. En het gaat lekker snel met een groter scheerapparaat :)

Silver_Bolly
Berichten: 958
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 07:30

belle_boef schreef:
Silver_Bolly schreef:
Ik gebruik hiervoor de moser max 45



En dat werkt goed? Waar ben je tevreden mee en wat is minder?

En klopt het dat deze voor honden verkocht wordt? Hoe makkelijk komt hij door stug haar heen en hoe langs doe je met een set messen?


Werkt heel fijn. Inderdaad het enige nadeel is dat hij met een draad werkt. Verder komt hij prima door het stugge haar van mijn tinker heen. Hoe lang je met de messen doet ligt ook heel erg aan hoe vies de vacht is als je gaat scheren. Ik heb het apparaat nu 3 jaar en nu voor het eerst mijn messen laten scheren. Ik heb wel 2 setjes

Duhelo

Berichten: 28500
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 07:39


Silver_Bolly
Berichten: 958
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Sokken scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 07:41

Die bovenste lijkt op de mijne

Anoniem

Re: Sokken scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 08:33

Sectolin SE-210. :) heeel tevreden over en leuke prijs!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:06

Ik gebruik ook de Sectolin SE-210
Toen ze hele volle sokken had heb ik ze wel grotendeels zo kort mogelijk met de schaar geknipt.
Fijn draadloos apparaatje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers