Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:50

Als je met gegevens bedoelt dat we alles (dus je complete posthistorie) verwijderen dan is het antwoord nee. Als je met gegevens je persoonlijke gegevens bedoelt (bijv. als je ergens je volledige naam, woonplaats etc. hebt geplaatst) dan is het antwoord ja.
Maar beiden staan los van het besluit om al dan niet actief te blijven op onze site. Als je wilt dat je persoonlijke gegevens verwijderd worden dan doen we dat sowieso, ook als je actief blijft.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:54

Ik wil dat Ailill verwijderd wordt want hij is te persoonlijk, Oscar.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:56

Misschien kunnen we hem ter adoptie aanbieden? :))

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:57

Op het Vivaforum misschien...

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:58

Och germ, dat verdient ie niet :n
Als we voor adoptie kiezen dan zoeken we in elk geval een goed (te)huis :))

Ailill :(:)

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:00

Nou Ailill, heb jij weer....

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:00

Ach, hij kan wel tegen een geintje :)

Maar laten we weer ontopic gaan :)

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:18

Hoe ontopic het precies is weet ik niet en ik twijfel al een tijdje of ik het hier ter sprake zou brenge, maar het gaat in elk geval over anonimiteit en ik gooi het nu toch maar eens in de groep. Ik zou graag eens een advertentie plaatsen op de boktmarkt, maar de aard van de advertentie vraagt/eist wel een vrij precieze plaatsaanduiding (advertentie is vrij nutteloos anders). Nu doe ik juist mijn best om zo anoniem mogelijk te posten hier dus die advertentie met plaatsaanduiding gaat hem niet worden met dit account.

Toch zou ik hem willen plaatsen dus hoopte ik dat ik dat met een ander account/SA zou mogen doen zodat mijn plaats/regio niet aan mijn gewone account gelinkt zou worden. Ik heb dit (een tweede account enkel voor de markt om redenen van anonimiteit) vorig jaar besproken met een mod die over SA's gaat en met nog een andere mod (van de markt geloof ik) maar ik kreeg helaas nul op het rekest: SA's zijn enkel voor persoonlijke/pijnlijke onderwerpen en verder kon ik toch gewoon een regio neerzetten (nee, want dat vind ik te herkenbaar) plus ik kon altijd later de advertentie weer verwijderen (uiteraard, maar ondertussen kunnen mensen mijn account linken aan mijn plaats/regio en mij herkennen, wat ik dus niet wil).
Ik vind het wel jammer, ook omdat als het zakelijk zou zijn ik er wel een tweede account voor aan mag maken maar omdat het om iets 'particulier' gaat dus niet.

Ik vraag me af of gezien de discussies en ontwikkelingen omtrent privacy/anonimiteit hier nu wellicht nog eens naar gekeken kan worden?

koeien op de weg...

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:36

Ailill schreef:
Nope :n

Bizar!

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:39

Vrouwen :roll:

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:40

Hihihi }>

Willl65 schreef:
Ailill schreef:
Nope :n

Bizar!


Gewoon een pbtje sturen met wat je weg wilt hebben.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:52

Achaiah schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik denk dat ik heel makkelijk ben _O-


Je bent helemaal niet zo geanonimiseerd als je denkt. Ik ken jou helemaal niet, en heb geen moeite gestoken in naar je zoeken. Toch weet ik je oude schuilnaam, en je voornaam. Puur omdat ik je tegenkwam in een topic waar je nog onder je oude naam reageerde, die naam blijft gewoon staan in de quote, en iemand anders noemt je bij voornaam.


Een oude nickname en de voornaam :wow: Voor je het weet is je bankrekening leeg.

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:53

Die is sowieso al leeg :')

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 08:12

Oscar schreef:
Als je met gegevens bedoelt dat we alles (dus je complete posthistorie) verwijderen dan is het antwoord nee. Als je met gegevens je persoonlijke gegevens bedoelt (bijv. als je ergens je volledige naam, woonplaats etc. hebt geplaatst) dan is het antwoord ja.
Maar beiden staan los van het besluit om al dan niet actief te blijven op onze site. Als je wilt dat je persoonlijke gegevens verwijderd worden dan doen we dat sowieso, ook als je actief blijft.

Oscar lees dit eens
https://www.security.nl/posting/40390/J ... ijderen%3F
Als ik het goed begrijp heb je gewoon wel heeeeel zwaarwegende motieven hebben wil je berichten laten staan. Er staat in bijna ieders bericht wel persoonlijke dingen. Als een lid al zijn berichten verwijderd wil hebben lijkt het erop dar jullie dat toch echt moeten doen.of het bericht dusdanig moeten aanpassen dat er eigenlijk totaal niets meer instaat wat naar de gebruiker kan leiden. Ik zou het er in ieder geval niet op wagen verzoeken te weigeren. Je loopt wat dat betreft echt enorm achter met Bokt als het gaat om de privacy wetgeving
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 07-04-19 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 08:30

Het artikel is ons bekend en deze jurist is goed op de hoogte in de forumwereld. Hij bevestigt ook precies ons beleid.

Laat ik het nog een keer anders zeggen: ons beleid komt niet zomaar uit de lucht vallen. Het is opgesteld in samenwerking met juristen en het is niet alleen zo bedacht maar ook getoetst. Daaruit is gebleken dat het voldoet. Op het gebied van verwijderen/anonimiseren doen we wat we moeten doen en op sommige punten doen we zelfs nog een stuk meer. Dat we in de toekomst graag nog meer willen doen is iets waar we constant mee bezig zijn, maar dat wil niet zeggen dat het huidige beleid niet voldoet. We kunnen het er lang of kort over hebben maar daarin blijven we bij ons standpund, gesteund door juristen en relevante instanties.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 08:36

Oscar schreef:
Het artikel is ons bekend :j
Laat ik het nog een keer anders zeggen: ons beleid komt niet zomaar uit de lucht vallen. Het is opgesteld in samenwerking met juristen en het is niet alleen zo bedacht maar ook getoetst. Daaruit is gebleken dat het voldoet. Op het gebied van verwijderen/anonimiseren doen we wat we moeten doen en op sommige punten doen we zelfs nog een stuk meer. Dat we in de toekomst graag nog meer willen doen is iets waar we constant mee bezig zijn, maar dat wil niet zeggen dat het huidige beleid niet voldoet. We kunnen het er lang of kort over hebben maar daarin blijven we bij ons standpund, gesteund door juristen en relevante instanties.

Bijzonder. Zeker als je bedenkt dat zogenaamde berichten die annoniem gemaakt zijn toch via google opduiken is er wat mij betreft niets annoniem aan. En dat is dan echt discutabel lijkt mij.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 08:39

Excuus, ik was nog iets aan het editen.

Bokt en Google zijn natuurlijk niet hetzelfde. Als een bericht op Bokt aangepast is, dan staat dat geheel los van Google. Wij hebben daar ook geen invloed op en ook geen verantwoordelijkheid in. Wij zijn verantwoordelijk voor wat er op Bokt staat en niet voor wat er met Google vindbaar is, dat is iets waar je zelf het initiatief voor moet nemen. Je kunt zelf een verzoek indienen bij Google om de gegevens aan te laten passen: http://bokt.digidip.net/visit?url=https ... 3p99256160

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

oji

Berichten: 4213
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 09:21

Willie65 daar is helemaal niets bijzonders aan. In principe is alles wat je ooit op internet plaatst voor de eeuwigheid, dat zouden mensen zich beter moeten realiseren. Op het moment dat je iets plaatst met jouw persoonsgegevens erin, hoeft er maar 1 iemand op het moment van plaatsen een printscreen te maken en het is al out of your control.

Bedrijven als Google maken ook allerlei zoek referenties aan zodra jij iets plaatst met een stukje van de oorspronkelijke info, wat zij weer in hun eigen databases opslaan vanwege snelheid. Daarom vind je bv ook altijd als je via Google zoekt allerlei verwijzingen naar reeds verwijderde advertenties op marktplaats. Dit is allemaal niet verboden om die referenties op te slaan.

Het enige waar de wetgeving over gaat is over persoonsgegevens die herleidbaar zijn naar een natuurlijk persoon. Dus als zet jij je hele ziel en zaligheid op Bokt, al je hersenspinsels en je hele medische doopzeel...dan hoeft Bokt daar niets van te verwijderen zo lang jij geen referentie naar een naam of ander persoonsgegeven hebt gepubliceerd.
Als je naam ergens in een bericht voorkomt of je sofi nr, je directe email adres etc, dan zijn ze wel verplicht dit op verzoek te verwijderen, maar mogen de rest van de inhoud dus laten staan.

Dus als Bokt meewerkt aan grootscheepse opruimacties is dat coulance, maar niet afgedwongen bij wet. Ik snap dat dat voor jonge gebruikertjes die nog niet de consequenties van alles wat ze schrijven kunnen overzien, die coulance wordt toegepast. Maar een volwassen persoon zou in mijn ogen gewoon beter moeten nadenken over hoe die internet en social media gebruikt.

Met grootscheeps verwijderen loopt Bokt een risico, want als een forum teveel dode links gaat bevatten, wordt het oninteressant en dan lopen de advertentie inkomsten terug. Juist voor een vooraanstaand informatief forum als Bokt in een niche markt, vind ik het rete-irritant als, ook in de oude berichten allemaal gaten vallen.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 09:30

oji schreef:
Willie65 daar is helemaal niets bijzonders aan. In principe is alles wat je ooit op internet plaatst voor de eeuwigheid, dat zouden mensen zich beter moeten realiseren. Op het moment dat je iets plaatst met jouw persoonsgegevens erin, hoeft er maar 1 iemand op het moment van plaatsen een printscreen te maken en het is al out of your control.

Bedrijven als Google maken ook allerlei zoek referenties aan zodra jij iets plaatst met een stukje van de oorspronkelijke info, wat zij weer in hun eigen databases opslaan vanwege snelheid. Daarom vind je bv ook altijd als je via Google zoekt allerlei verwijzingen naar reeds verwijderde advertenties op marktplaats. Dit is allemaal niet verboden om die referenties op te slaan.

Het enige waar de wetgeving over gaat is over persoonsgegevens die herleidbaar zijn naar een natuurlijk persoon. Dus als zet jij je hele ziel en zaligheid op Bokt, al je hersenspinsels en je hele medische doopzeel...dan hoeft Bokt daar niets van te verwijderen zo lang jij geen referentie naar een naam of ander persoonsgegeven hebt gepubliceerd.
Als je naam ergens in een bericht voorkomt of je sofi nr, je directe email adres etc, dan zijn ze wel verplicht dit op verzoek te verwijderen, maar mogen de rest van de inhoud dus laten staan.

Dus als Bokt meewerkt aan grootscheepse opruimacties is dat coulance, maar niet afgedwongen bij wet. Ik snap dat dat voor jonge gebruikertjes die nog niet de consequenties van alles wat ze schrijven kunnen overzien, die coulance wordt toegepast. Maar een volwassen persoon zou in mijn ogen gewoon beter moeten nadenken over hoe die internet en social media gebruikt.

Met grootscheeps verwijderen loopt Bokt een risico, want als een forum teveel dode links gaat bevatten, wordt het oninteressant en dan lopen de advertentie inkomsten terug. Juist voor een vooraanstaand informatief forum als Bokt in een niche markt, vind ik het rete-irritant als, ook in de oude berichten allemaal gaten vallen.

Klopt ook wel, google heeft daar inderdaad verantwoordelijkheid in. Persoonlijk heb ik geen moeite met wat er over mij te lezen is. Ik ben mij al bewust van wat ik schrijf. Zelf jarenlang een voor moeder door moeders site gehad die echt volledig alleen door leden te lezen was. Ben er op gegrven moment mee gestopt toen hadden we 16000 leden omdat ik de uitgaven niet meer kon dragen en annimo van leden om een bijdrage te leveren nihil was. Wens jullie in ieder gevel veel succes. Op mijn werk is de invoering avg echt een hel geworden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 4 bezoekers