Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:04

In oudere HK-topics hebben bokkers zelf die regie al. We zijn ook nog aan het kijken of we dit nog verder uit zouden kunnen breiden.

En de rest is eigenlijk al meerdere keren door o.a. Bart uitgelegd. Het is heel simpel: Bokt bestaat grotendeels van onze content. En dat is heel anders dan andere sites die bijv. helemaal geen belang hebben bij je berichten omdat ze alleen uit zijn op bijv. het doorverkopen van je gegevens. Wij doen dat allemaal niet, maar dat betekent wel dat we voorwaarden stellen aan bijv. het verwijderen van berichten. Als we dat niet zouden doen dan zouden we andere manieren moeten vinden om onszelf te bedruipen en die zijn over het algemeen een stuk minder onschuldig dan alleen het bewaren van berichten die iemand zelf geplaatst heeft. Vandaar dat dit de keuze is die we gemaakt hebben.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Hilli

Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:18

Maar gaat het dan echt alleen maar om de kwantiteit van de berichten? Ben je voor adverteerders interessant omdat er 826379277392726 berichten op Bokt staan, of vanwege de traffic die je dagelijks genereert? Is er een duurzamere manier om Bokt/de kennis op Bokt te vermarkten, of hebben jullie daar geen interesse in, of zijn er andere redenen om dat niet te doen?

Ik denk dat heel veel mensen Bokt een warm hart toedragen, en dat dat de discussie ook helemaal niet is, maar dat deze telkens terugkerende discussie wél een signaal is.

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:26

Hilli, dat is zeker zo :j
Het is ook mede de reden geweest om de oudere HK-berichten toegankelijk te maken voor aanpassing/verwijdering omdat die in elk geval nooit een informatieve waarde hebben.
We zijn ook aan het kijken of we die functie nog uit kunnen breiden omdat we ook weten dat gebruikers dit heel belangrijk vinden. Daarnaast kijken we (maar heel eerlijk: die 'we' is dan voornamelijk Bart) inderdaad ook of er andere manieren zijn en wat de voor- en nadelen daarvan zijn.

Linksom of rechtsom blijft dan wel staan dat je ergens je inkomsten vandaan moet halen en dat iedereen dat op z'n eigen manier doet. Dat is ook wat ik hierboven uit wilde leggen, dat bijv. het kunnen wijzigen/verwijderen van je berichten niet perse heilig is. Ik weet ook dat er sites zijn waarbij dat geen enkel probleem is, maar dan is het wel belangrijk om de achterliggende gedachte te weten: als er geen belang is bij je berichten, dan komen de inkomsten ergens anders vandaan.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Hilli

Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:32

Snap ik ook heel goed, Oscar. Maar het zou gewoon zo mooi zijn als je inkomsten uit een andere bron/ander businessmodel voortkomen. En daarvan weet ik te weinig om te zeggen wat de juiste weg is, maar ik hoop gewoon dat het kan :j

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:35

Ik hoop dat met je mee :j
'k Zou ook niets liever zien dan 100% tevreden gebruikers en dat we ieders wensen in zouden kunnen willigen. We doen ons best :)

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Anoniem

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:39

Ik zou er ook blij van worden.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:44

amado7 schreef:
Gini schreef:
Maar je kan toch ook jezelf Googelen en kijken wat er allemaal vindbaar is?
Daarvoor hoef je toch geen oproep te doen in een topic op Bokt waar mensen juist pleiten voor meer anonimiteit? :D

Soms is dat lastig omdat je zelf wel informatie heb en exact weet waar je op kan zoeken. Dus voor jouzelf is het soms heel makkelijk. En daarbij ben je zelf overal ingelogd dus dan kom je er veel sneller bij.


Caches en cookies verwijderen of naar een incognitovenster. Kan je volledig zelf kijken wat er allemaal over je online staat. :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:16

Ik heb bij iedereen nog wel de facebook / de naam gevonden. Kwestie van stalnaam noemen/ stal omschrijven of via via via andere dingen zoeken. Maar dat kan iedereen met rare bedoelingen. :P

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:54

MarcoBorsato schreef:
Ik denk dat ik heel makkelijk ben _O-


Je bent helemaal niet zo geanonimiseerd als je denkt. Ik ken jou helemaal niet, en heb geen moeite gestoken in naar je zoeken. Toch weet ik je oude schuilnaam, en je voornaam. Puur omdat ik je tegenkwam in een topic waar je nog onder je oude naam reageerde, die naam blijft gewoon staan in de quote, en iemand anders noemt je bij voornaam.

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:58

Achaiah schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik denk dat ik heel makkelijk ben _O-


Je bent helemaal niet zo geanonimiseerd als je denkt. Ik ken jou helemaal niet, en heb geen moeite gestoken in naar je zoeken. Toch weet ik je oude schuilnaam, en je voornaam. Puur omdat ik je tegenkwam in een topic waar je nog onder je oude naam reageerde, die naam blijft gewoon staan in de quote, en iemand anders noemt je bij voornaam.


Maar daarom zeg ik ook dat ik heel makkelijk ben.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 23:00

Ja, maar t schiet wel een beetje zn doel voorbij zo. Dat anonimiseren :P

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 23:02

Achaiah schreef:
Ja, maar t schiet wel een beetje zn doel voorbij zo. Dat anonimiseren :P


Nee hoor, je begrijpt het verkeerd. Er is een topic van mij geanonimiseerd, dat betekent dat er gebruiker3675577 in staat ipv mijn eigen naam. En met heel veel moeite zal dat te vinden zijn.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 23:06

MarcoBorsato schreef:
Achaiah schreef:
Ja, maar t schiet wel een beetje zn doel voorbij zo. Dat anonimiseren :P


Nee hoor, je begrijpt het verkeerd. Er is een topic van mij geanonimiseerd, dat betekent dat er gebruiker3675577 in staat ipv mijn eigen naam. En met heel veel moeite zal dat te vinden zijn.


Ah op die manier. Ik dacht dat je helemaal anoniem wilde zijn en daarom onder Marco Borsato bent verder gegaan. Maar dat is dus niet zo diepzinnig :D

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 23:11

Nee dan had ik dit account laten sluiten.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 23:52

Marco heeft gewoon onwijs leuke muziek!

Marlinde ik doe je ook een pb'tje, ik ben heel benieuwd :D

JM :#

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 23:54

Morgen zijn jullie aan de beurt. :))

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 23:54

*\o/*

JM :#

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 06:19

MarcoBorsato schreef:
[

Maar daarom zeg ik ook dat ik heel makkelijk ben.


Sterker nog, je hebt zelfs je eigen wikipedia pagina en fanclub :7

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 08:56

:')

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Cinnepin

Berichten: 8900
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:45

ik weet ook de eerdere schuilnaam van marco borsato...ook door qoutes. Maar heb je je naam dan niet juist veranderd voor anonimiteit? Ander staat het toch in je profiel onder je naam hoe je voorheen heette?

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:47

Cinnepin schreef:
ik weet ook de eerdere schuilnaam van marco borsato...ook door qoutes. Maar heb je je naam dan niet juist veranderd voor anonimiteit? Ander staat het toch in je profiel onder je naam hoe je voorheen heette?


Je kunt aangeven of je dat wil. Ik wil dat niet.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Cinnepin

Berichten: 8900
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:49

ooh ok, ik dacht dat dat standaard was :)

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:52

Nope.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:19

Oscar schreef:
Het maakt inderdaad een verschil of een topic heel recent is, maar ook of een topic van informatieve waarde is. Als een topic recent is en het heeft informatieve waarde, dan wordt er anders gehandeld dan wanneer iets minder recent en/of minder informatieve waarde heeft. Ook speelt het aantal reacties van anderen mee.

Met de Marktadvertenties lijkt iets niet goed gegaan te zijn. Die zouden eens in de zoveel tijd automatisch opgeschoond moeten worden maar dat lijkt mis te gaan. Marktadvertenties worden altijd verwijderd als erom gevraagd wordt, dus mocht iemand een verzoek hebben dan mag dat aan 1 van de Marktmods gericht worden en dan wordt een advertentie handmatig verwijderd. De namen van de Marktmods staan hier: [MZ] Enkele tips voor veilig handelen op de Bokt Markt
Ondertussen gooi ik bij Bart nogmaals een balletje op over het automatisch verwijderen van oudere advertenties want die vraag staat nog steeds open.


Mag ik ervan uitgaan dat als je besluit geen lid meer te zijn van bokt jullie dan al mijn gegrvens verwijderen?

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:20

Nope :n

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers