Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Amado7

Berichten: 10717
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:58

Shaggy09 schreef:
[naam] schreef:
Ailil ik heb jou al gevonden.

Ik vind het super dat ik gewoon bokt kan mailen en berichten kan laten verwijderen.


Hoe dan? Ze verwijderen alleen berichten bij bepaalde urgentie en dat gaat allemaal zo moeizaam.

Het ging ook om iets belangrijks.

Niet perfect is ook goed


Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:00

Shaggy09 schreef:
amado7 schreef:
Ailil ik heb jou al gevonden.

Ik vind het super dat ik gewoon bokt kan mailen en berichten kan laten verwijderen.


Hoe dan? Ze verwijderen alleen berichten bij bepaalde urgentie en dat gaat allemaal zo moeizaam.


Welnee, als je een berichtje stuurt dat je iets weg wil hebben dan doen ze dat. Ik heb alle berichten waarin ik bepaalde namen noem laten verwijderen en een topic laten anonimiseren. Ging heel relaxt.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:01

Eens, google is dan wel weer wat lastiger.

#BoktMarkt

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:02

Oh, mijn nummer staat ook op Google niet meer verbonden met Bokt, Lee, wil jij vanuit NL eens checken?

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Niobe

Berichten: 7961
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:03

MarlindeRooz schreef:
I love stalken. :))

Iemand? :))


Ga je gang, maar ik ben wel heel makkelijk :')

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:04

MarcoBorsato schreef:
Shaggy09 schreef:

Hoe dan? Ze verwijderen alleen berichten bij bepaalde urgentie en dat gaat allemaal zo moeizaam.


Welnee, als je een berichtje stuurt dat je iets weg wil hebben dan doen ze dat. Ik heb alle berichten waarin ik bepaalde namen noem laten verwijderen en een topic laten anonimiseren. Ging heel relaxt.


Nja ik wilde een topic graag verwijderd hebben maar dat kan dus idd alleen geanonimiseerd worden. :P
Weetje, als ik gewoon het topic/berichten had kunnen aanpassen zou het niet eens geanonimiseerd of verwijderd hoeven te worden. Maar dat je niet eens je bericht kan aanpassen blijf ik apart vinden.. Bij vrijwel alle andere fora heb je zelf gewoon de regie in handen van je eigen berichten/topics.

JM :#

Amado7

Berichten: 10717
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:07

Ik kan best begrijpen dat dat vervelend is voor bokt, omdat topics dan misschien uit zijn verband gerukt worden. Maar ze kunnen dan ook bijvoorbeeld doen dat je van topics die een jaar oud zijn zelf allemaal kan wijzigen.

Niet perfect is ook goed

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:09

Shaggy09 schreef:
Nja ik wilde een topic graag verwijderd hebben maar dat kan dus idd alleen geanonimiseerd worden. :P
Weetje, als ik gewoon het topic/berichten had kunnen aanpassen zou het niet eens geanonimiseerd of verwijderd hoeven te worden. Maar dat je niet eens je bericht kan aanpassen blijf ik apart vinden.. Bij vrijwel alle andere fora heb je zelf gewoon de regie in handen van je eigen berichten/topics.


Nee ik kon kiezen, verwijderd of geanonimiseerd. Omdat ik het leuk vind om terug te lezen maar niet mijn naam erbij wil hebben voor anoniem gekozen. En nee, is geen belangrijk topic. Verre van dat.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:11

Toch niet weer dat naakt-foto-topic?!

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:12

MarcoBorsato schreef:
Shaggy09 schreef:
Nja ik wilde een topic graag verwijderd hebben maar dat kan dus idd alleen geanonimiseerd worden. :P
Weetje, als ik gewoon het topic/berichten had kunnen aanpassen zou het niet eens geanonimiseerd of verwijderd hoeven te worden. Maar dat je niet eens je bericht kan aanpassen blijf ik apart vinden.. Bij vrijwel alle andere fora heb je zelf gewoon de regie in handen van je eigen berichten/topics.


Nee ik kon kiezen, verwijderd of geanonimiseerd. Omdat ik het leuk vind om terug te lezen maar niet mijn naam erbij wil hebben voor anoniem gekozen. En nee, is geen belangrijk topic. Verre van dat.


Really? Ik heb dit recent aangevraagd en het kon alleen geanonimiseerd worden :+
Wanneer had jij dat gevraagd?

JM :#

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:13

Ailill schreef:
Toch niet weer dat naakt-foto-topic?!

:') :')

JM :#

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:19

Shaggy09 schreef:
Really? Ik heb dit recent aangevraagd en het kon alleen geanonimiseerd worden :+
Wanneer had jij dat gevraagd?


Paar weken geleden.

Shaggy09 schreef:
Ailill schreef:
Toch niet weer dat naakt-foto-topic?!

:') :')


<<)

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:25

Interessant! :))

Anyway, ik zal eens binnenkort weer een mod pbĀ“en. Misschien was mijn topic nog te recent ofzo.

JM :#

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:20

Het maakt inderdaad een verschil of een topic heel recent is, maar ook of een topic van informatieve waarde is. Als een topic recent is en het heeft informatieve waarde, dan wordt er anders gehandeld dan wanneer iets minder recent en/of minder informatieve waarde heeft. Ook speelt het aantal reacties van anderen mee.

Met de Marktadvertenties lijkt iets niet goed gegaan te zijn. Die zouden eens in de zoveel tijd automatisch opgeschoond moeten worden maar dat lijkt mis te gaan. Marktadvertenties worden altijd verwijderd als erom gevraagd wordt, dus mocht iemand een verzoek hebben dan mag dat aan 1 van de Marktmods gericht worden en dan wordt een advertentie handmatig verwijderd. De namen van de Marktmods staan hier: [MZ] Enkele tips voor veilig handelen op de Bokt Markt
Ondertussen gooi ik bij Bart nogmaals een balletje op over het automatisch verwijderen van oudere advertenties want die vraag staat nog steeds open.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:22

Het topic waarin ik vertelde hoe verliefd ik ben op mijn partner werd als 'niet informatieve waarde' weggezet :')

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:23

En terecht :D

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:23

MarcoBorsato schreef:
Het topic waarin ik vertelde hoe verliefd ik ben op mijn partner werd als 'niet informatieve waarde' weggezet :')


Nee, dat lezen we wel in de story :+

[o]

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:24

verootjoo schreef:
MarcoBorsato schreef:
Het topic waarin ik vertelde hoe verliefd ik ben op mijn partner werd als 'niet informatieve waarde' weggezet :')


Nee, dat lezen we wel in de story :+


Leontien is me schat forever!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:25

_O-

Bedankt voor de info Oscar, ik vond het al zo apart. Nu is het topic wat ik heb geopend wel informatief. Enigszins althans :D.

JM :#

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:03

MarlindeRooz schreef:
I love stalken. :))

Iemand? :))


Ik ben serieus wel benieuwd wat je allemaal over mij te weten kan komen :)) Je mag mij wel een PB doen als je nog zin hebt om te stalken!


Over informatieve topics: in hoeverre is een topic van 10 jaar geleden nog informatief/relevant als er steeds nieuwe en betere onderzoeken gedaan worden?

Ik zou ook nog steeds graag alle oudere berichten van mij verwijderen, maar vind het belachelijk als een mod al mijn berichten moet opzoeken en deleten.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:08

Maar je kan toch ook jezelf Googelen en kijken wat er allemaal vindbaar is?
Daarvoor hoef je toch geen oproep te doen in een topic op Bokt waar mensen juist pleiten voor meer anonimiteit? :D

Amado7

Berichten: 10717
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:26

Gini schreef:
Maar je kan toch ook jezelf Googelen en kijken wat er allemaal vindbaar is?
Daarvoor hoef je toch geen oproep te doen in een topic op Bokt waar mensen juist pleiten voor meer anonimiteit? :D

Soms is dat lastig omdat je zelf wel informatie heb en exact weet waar je op kan zoeken. Dus voor jouzelf is het soms heel makkelijk. En daarbij ben je zelf overal ingelogd dus dan kom je er veel sneller bij.

Niet perfect is ook goed

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:50

Ik ga even mensen stalken en een PB doen. En nee ik heb niks beters te doen. _O-

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:53

antje_vip schreef:
Over informatieve topics: in hoeverre is een topic van 10 jaar geleden nog informatief/relevant als er steeds nieuwe en betere onderzoeken gedaan worden?


Sommige informatie zal inderdaad achterhaald zijn, terwijl andere onderwerpen de tand des tijds ruimschoots doorstaan en bij wijze van spreken over 50 jaar nog steeds relevant zijn.

Als je berichten hebt geplaatst waar persoonsgegevens in staan dan kun je altijd een verzoek sturen: we moeten hier van rechtswege gehoor aan geven en doen dat uiteraard ook. Soms wordt een post of topic dan verwijderd, soms wordt er in overleg een aanpassing gedaan zodat de posts van anderen ongemoeid worden gelaten. We proberen daarin altijd een weg te vinden die voor alle partijen acceptabel is. Dit geldt ook voor posts waar niet zozeer persoonsgegevens in staan maar waar je wel last van kunt hebben. Bijv. iemand die op jonge leeftijd iets geplaatst heeft en daar nu spijt van heeft. We verwijderen niet 'zomaar' alle berichten, maar als iemand een net verzoek doet dan zijn de mods daar eigenlijk altijd welwillend in.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Anoniem

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:59

Maar waarom blijft het zo moeizaam allemaal...
Waarom niet bokkers zelf de regie geven


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers