Welke klasse starten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:09

Waar doet de TS onaardig? Ik vind de reactie van niniroosje dan ook zeer onsympathiek. Eveneens van nies en van sweetvanille.

Ts zegt dat er niet zo soepel gejureerd wordt bij de onderlinge wedstrijden bij haar op stal. Wat is daar onaardig aan al dan niet uberhaubt persoonlijk naar iemand gericht en dan springt er 3 man bovenop de TS. Wat een achterlijk gedoe zeg...

TS. Officieel moet je gewoon in de B starten, maar als je al zo lekker rond stuurt dan ben je makkelijk in 3 wedstrijden door de B heen, dan hoef je er daarna niet meer naar om te kijken en kun je lekker verder gaan. Veel succes en plezier!

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]



Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:10

Ik vind TS helemaal niet onaardig reageren? Gewoon heel to-the-point.

Veel succes en plezier met starten TS!!

Anoniem

Re: Welke klasse starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:37

Ik vind de ts ook niet onaardig reageren maar wel arrogant. Er waren al tig reacties dat ze gewoon b moest starten. En dan nog vraagt ze of ze niet toch L mag starten. Krijgt daar weer reactie op dat dat niet mag. En daarna geeft ze aan dat onderling bij hun zeker niet soepel gejureerd word.

En tja dan kan ik het niet laten om daar een keer bijdehand op te reageren.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Welke klasse starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:38

Dat is inderdaad beter verwoord.

girlyggirl

Berichten: 3094
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:38

Niet onaardig maar wel een tikkie arrogant/naief. Denk dat het een pittige eyeopener gaat worden van f proefjes naar knhs.

xFanta
Berichten: 24
Geregistreerd: 24-03-19

Re: Welke klasse starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-19 23:54

Ik kon uit alle reacties niet echt duidelijk opmaken of L nou wel of niet mocht :’) Vandaar dat ik het nog een keer vroeg. Kan zijn dat het arrogant klinkt maar zo bedoel ik het niet! Heb al 6 jaar lang geen F proeven meer gereden en gewoon de oefeningen voor het Z geoefend voor mijzelf. Nu wil ik niet weer arrogant klinken, maar aangezien Mn paard wijken al met 2 vingers in zn neus doet en alle vliegende wissels ook al zijn bevestigd wilde ik dus weten of ik meteen in het L1 mocht. Zodat ik eerst B kon rijden en ookal heb ik geen 10 wp daar maar gaat het gewoon goed en heb ik het gevoel dat hij L1 prima aankan, ik gewoon door kan gaan. Ookal heb ik die 10 wp niet. Hij houdt ook wel van een beetje uitdaging en dat is de B niet echt voor hem denk ik xD

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Re: Welke klasse starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:59

Je mag niet hoger dan de B starten en zult gewoon 10 winstpunten moet halen om te mogen promoveren. Maar als jullie de B met twee vingers in je neus kunnen dan ben je daar in het outdoor seizoen met 2 wedstrijden uit.

En je paard zal zich heus niet gaan vervelen die paar keer 5 minuten van een B proefje.

I won't stay quiet
'Cause staying silent's the same as dying


&if=1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:59

Als het echt allemaal zo goed gaat kun je in twee weekenden de B door zijn als je goed plant. Twee proeven per dag rijden en dan steeds twee wp per proef rijden. Dan ben je er toch zo doorheen?

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 00:01

Je hebt een M geklaseerd paard, Z startgerechtigd .. ( waarbij er in de Z1 nog geen vliegende wissel hoeft, maar goed.. .kennelijk zijn deze bevestigd)

Kortom: geen enkele twijfel dat je paard dit kan....

Alleen hebben jullie als combinatie ( als jij niet eerder officiele KNHS wedstrijden hebt gereden) op papier nog "niets" geprestereerd, nog geen winstpunten gereden... Dat wil zeggen: je paard wel, maar jij niet..

Dan zijn de regels gewoon dat je in de B moet starten >Simpelweg omdat jij nog niet eerder officieel gestart hebt, nog geen winstpunten hebt. Dan is het heel fijn dat je paard allerlei oefeningen goed beheerst, maar daar gaat het dan niet om..

Je voldoet gewoon niet aan de voorwaarden om L te mogen starten, dus je mag het niet...


Iedereen een Connemara!!


.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 00:13

xFanta schreef:
Ik kon uit alle reacties niet echt duidelijk opmaken of L nou wel of niet mocht :’) Vandaar dat ik het nog een keer vroeg. Kan zijn dat het arrogant klinkt maar zo bedoel ik het niet! Heb al 6 jaar lang geen F proeven meer gereden en gewoon de oefeningen voor het Z geoefend voor mijzelf. Nu wil ik niet weer arrogant klinken, maar aangezien Mn paard wijken al met 2 vingers in zn neus doet en alle vliegende wissels ook al zijn bevestigd wilde ik dus weten of ik meteen in het L1 mocht. Zodat ik eerst B kon rijden en ookal heb ik geen 10 wp daar maar gaat het gewoon goed en heb ik het gevoel dat hij L1 prima aankan, ik gewoon door kan gaan. Ookal heb ik die 10 wp niet. Hij houdt ook wel van een beetje uitdaging en dat is de B niet echt voor hem denk ik xD

Ik begrijp je wel hoor. Ik vind B proeven ook niet bepaald leuk. Dat was eens en nooit weer, maar als je paard het echt zo makkelijk doet als jij zegt en je stuurt hem netjes rond heb je in het B zo 2 winstpunten per proef te pakken en in het L1 is die kans dan ook aanzienlijk.

Maak het dan een uitdaging om zo precies mogelijk op de letter te rijden, daar heb je in de hogere klassen alleen maar profijt van. Ik ben zelf afgelopen weekend een M1 proef gestart na 4 jaar wedstrijdpauze en ondanks dat ik beter ben gaan rijden is dat toch echt andere koek. Vergis je daar niet in.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 07:24

Annelien92 schreef:
Dus eigenlijk kan je zeggen dat FNRS meer naar de rijvaardigheid van de ruiter kijkt? En niet zozeer naar het complete beeld? (laatste is niet helemaal correct verwoord, maar weet even niet hoe ik het anders neer moet zetten :+)

Dat klopt inderdaad, als je bij een B proef kijkt heb je 4 punten met rijvaardigheid, effect van de hulpen en verzorging, de overige punten onderaan zijn de gangen van het paard (stap, draf, galop en impuls volgens mij?), in een F11 heb je dan bijvoorbeeld al 10 punten met zit, beenligging, houding, handhouding, juistheid beenhulpen, juistheid teugel hulpen en juistheid van het tempo.

Nou komt dit uiteraard in een B proef ook wel naar voren gedurende de onderdelen maar er wordt niet zo specifiek naar gevraagd als bij de F proefjes :)

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 07:34

Het gaat nog veel verder xxwienekexx, in een fnrs proef is een middendraf al goed als de ruiter de juiste hulpen geeft.
Of de pony echt veel verruimt of helemaal in tact loopt maakt niet uit.
In de B kijk je dus vooral of het paard verruimt, in tact loopt en of de aanleuning bewaard blijft.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 07:36

Tilmar schreef:
Het gaat nog veel verder xxwienekexx, in een fnrs proef is een middendraf al goed als de ruiter de juiste hulpen geeft.
Of de pony echt veel verruimt of helemaal in tact loopt maakt niet uit.
In de B kijk je dus vooral of het paard verruimt, in tact loopt en of de aanleuning bewaard blijft.

Dat ligt ook wel een beetje aan welke F proef en welke jury, in de F7 vind mn moeder het inderdaad prima als je iets verschil ziet en de hulpen juist zijn maar in de F11 wil mn moeder toch echt voor een manegepaard een nette verruiming, regelmaat en tact zien, aanleuning is inderdaad nog niet aan de orde, dat komt pas echt meetellen vanaf de F13 :) Maar toen ik zelf nog FNRS reed heb ik ook wel verschil in jury gemerkt (allemaal mensen haha, dat merk ik nu net zo hard in de westernwereld), dus de een zal het wel ok vinden en de ander niet. :)

Wat leuk trouwens, mede jurylid zie ik! :D Ik loop al ruim 14 jaar met m'n moeder mee in het FNRS jurywereldje :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers