Stuiteren in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Stuiteren in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-19 20:59

Wanneer ik linksom galopeer kan ik niet goed stilzitten,wel als ik me vastklem voor zover dat kan met een westernzadel met me onderbenen.
De andere kant op ging beter.ik zat stiller.waar zou dat in zitten,hebben julie een idee?



midgie

Berichten: 7244
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Re: Stuiteren in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:26

Waarschijnlijk is je paard scheef en gooit jou een kant op, nooit gaan klemmen, dat maakt je paard alleen maar schever, dan kun je beter je paard gaan rechtrichten , dus niet recht rijden maar gymnastiseren en zelf zou ik dus niet meer galopperen op dit paard, maar zorgen dat hij daar in gaat verbeteren en jou beter kan laten zitten, dus werk voor jullie beide.

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:58

Je paard en/of jij zelf zal scheef zijn. Door te klemmen ga je dit alleen maar verder scheef maken. Heb je les? En werken jullie dan aan rechtrichten? Wellicht zou je eens een aantal zit lessen kunnen nemen, daar ga je ook veel onafhankelijker van zitten.

I won't stay quiet
'Cause staying silent's the same as dying


&if=1

Feromisa

Berichten: 46
Geregistreerd: 20-01-19
Woonplaats: Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:51

Laat je gewicht op je voeten rusten.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Stuiteren in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 23:08

Los van bovenstaande is het ook nog mogelijk dat je paard in de verkeerde galop zit of overkruist galoppeerd, maar dit merk je alleen in de bochten, of kijken welke schouder voor is. Je merkt het niet rechtuit als je rechtuit galoppeert.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Re: Stuiteren in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-19 10:03

Zonder zadel gaat het beter
Met zadel ga ik voorlopig niet meer galoperen
Ik heb thuis een zadel op een bok waar ik soms op zit,en voel ik precies hoe ik zit.er zit vaak heel veel spanning in me spieren

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 10:16

Mijj instructrice zei altijd: Dirty dancing kijken en dan zien hoe Patrick Swayze dat deed met zijn heupen.

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 10:16

Heb je al eens overwogen om zitles te nemen? Het is heel menselijk om - vooral als je net begint met paardrijden - de ene kant makkelijker te blijven zitten dan de andere. Zitles doe je het best met een barebackpad. Je zou ook sowieso een tijdje met alleen een barebackpad kunnen gaan rijden: dit is ontzettend goed voor je balans. Je voelt dan beter wat het paard doet dan met een zadel.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Re: Stuiteren in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 21:30

Ik rijd heel veel in de bak zonder zadel op een barebackpad,dat gaat vaak heel goed,ik wil het liefst zonder beugels rijden,maar als ik ze van mijn westernzadel af haal lijkt me dat geen goed plan,

Janneke2

Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:41

Citaat:
Los van bovenstaande is het ook nog mogelijk dat je paard in de verkeerde galop zit of overkruist galoppeerd, maar dit merk je alleen in de bochten, of kijken welke schouder voor is. Je merkt het niet rechtuit als je rechtuit galoppeert.

|(
Een goede ruiter voelt al bij de eerste galoppas of dit de linker- of de rechtergalop is (of iets er tussen in).

Goed voelen, "diep" (= met gekanteld en bewegelijk bekken) zitten en kunnen ontspannen (met actieve "core" spieren) gaan hand in hand.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:07

Je geeft zelf aan dat er veel spanning is in je zit. Daardoor ga je stuiteren. Misschien een zitles en leren ontspannen??

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:15

Xyris schreef:
Los van bovenstaande is het ook nog mogelijk dat je paard in de verkeerde galop zit of overkruist galoppeerd, maar dit merk je alleen in de bochten, of kijken welke schouder voor is. Je merkt het niet rechtuit als je rechtuit galoppeert.

Daar hoef ik geen bocht voor door hoor := Zou wat zijn.


Zit je wel goed in je zadel? Ik vind het bijzonder dat je zonder zadel beter zit dan met, een zadel is toch juist bedoelt om makkelijker te zitten.

floflooo
Berichten: 35
Geregistreerd: 20-02-19

Re: Stuiteren in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:57

Heb lang hetzelfde probleem gehad. Maar bij mij lag het eraan dat mijn heup en bekken vastzaten. Na wat fysio behandelingen gaat het al een stuk beter!

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:16

Nies_ schreef:
Xyris schreef:
Los van bovenstaande is het ook nog mogelijk dat je paard in de verkeerde galop zit of overkruist galoppeerd, maar dit merk je alleen in de bochten, of kijken welke schouder voor is. Je merkt het niet rechtuit als je rechtuit galoppeert.

Daar hoef ik geen bocht voor door hoor := Zou wat zijn.


Zit je wel goed in je zadel? Ik vind het bijzonder dat je zonder zadel beter zit dan met, een zadel is toch juist bedoelt om makkelijker te zitten.

Zonder zadel kun je beter aanvoelen wat een paard doet en ga je onbewust in een bepaalde houding zitten, anders lig je eraf. ;)

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Re: Stuiteren in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-19 22:44

Zonder zadel stoor ik me niet aan me beugels en knijp ik me niet vast,als ik in een zadel zit ,komt er spanning in me spieren aan de binnenkant van me bovenbenen,

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Re: Stuiteren in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-19 22:45

Zonder zadel lig ik er minder snel af ,anders word ik door de beugels er af geschoten

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Re: Stuiteren in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-19 22:51

Ik heb gekeken waar me voeten zijn als ik ze uit mijn beugels heb,dat was drie gaatjes langer,dus ik heb nu me beugels langer gemaakt alsof ik zonder zadel rijd,dat gaat een stuk beter en ontspannender


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 27 bezoekers