[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:51

Bluf heeft ook tijd nodig om los te
worden. Duurt zeker 30 min

de wereld een beetje mooier maken www.watmooi.nl


nummie

Berichten: 408
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 22:32

Wij hebben vandaag een rondje gespeeld bij de oefencross in Diepenheim❤️
Over twee weken nog een oefencrossje in Bathmen om het ritme te houden richting Potdijk. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 22:54

Ik heb L Alphen-Chaam gestart (mijn 3de L wedstrijd). Helaas ging het allemaal niet helemaal zoals gepland...

Dressuur helemaal verprutst, ik mag er geen excuus voor maken maar de harde hagel met losrijden en de zware ring hielpen niet echt mee, met mijn paard dat al niet al te best ontspant. Springen daarintegen liep ie wel lekker, helaas één pechbalkje en 4 tijdsfouten. Ik moet echt wat meer tempo rijden in het springen, maar heb liever een rustig fijn rondje, vooral met de ring die er niet al te best aan toe was.

Na het springen afgestapt en op weg naar de DA. Helaas ben ik toen hard op mijn bovenbeen getrapt door een paard wat opgezadeld werd in het looppad. Gevalletje van verkeerde moment verkeerde tijd helaas. Kwartier gezeten, en EHBO bij geweest, maar die konden verder natuurlijk ook niet zoveel doen. Toch maar weer opgestapt en gelukkig heeft de organisatie me wat naar achteren gezet. Toch nog een foutloos crossrondje gereden, maar echt 2 minuten buiten de tijd :+

Maar dit was voor mij even het meeste wat er uit te halen viel haha. Wel trots op hoe die alles sprong! Ik vond er zelf toch wel pittige hindernissen inzetten, vooral die bij het water, een hindernis in het bos met een grote greppel ervoor, en de trakehner dubbel. Maar zoals gewoonlijk was ik er banger voor dan mijn paard haha.

Ik heb er helaas een flinke blauwe (ondertussen groen, paars en bruin) plek aan over gehouden van net onder mijn heup tot boven aan mijn knie :')

Iedereen die morgen start in Alphen-Chaam, veel succes! En plezier natuurlijk :D

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:57

Dat is mooi sh*t Dorette, wel fijn dat je nog foutloos hebt gecrosst!
Nummie, leuke foto's!
Hoe ging Alphen Chaam voor degenen die gister zijn geweest?

Ik heb afgelopen vrijdag m'n eerste crossles weer gehad *\o/* *\o/*
Heerlijk gereden, nog niet heel veel spannende dingen gedaan, maar ze deed het echt top.


Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:05

Sannesxpikey: balen dat je niet kon starten.
Nummie : leuke foto’s, gaat vast goed komen.
DoretteK: foutloze ronde, fijn! Wat balen van je been, wat een pech!
Kamsel: fijn getraind.

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:35

Leuk om alles weer even bij te lezen!
Zijn er nog meer bokkers die 7 april de oefencross in Bathmen mee rijden?

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:54

DreamGuide schreef:
Leuk om alles weer even bij te lezen!
Zijn er nog meer bokkers die 7 april de oefencross in Bathmen mee rijden?


Ik rij ook mee!! De 80 cm :).

Ik heb ook gereden afgelopen weekend in Alphen-Chaam bij de B paarden. Onze officiele eerste SGW wedstrijd. Was een vroeg dagje. 5 uur de wekker, 6 uur met paard in de trailer richting Alphen-Chaam! Het was prachtig weer en Westpoint voelde fijn en energiek aan. Voor mijn gevoel prima dressuurproef gereden. Bak was wel een beetje minder qua ondergrond.. Had daar 187,5 punten behaald. Heel eerlijk lichtelijk teleurgesteld, had iets meer verwacht :'). Maar mag niet klagen, alsnog een winstpunt!

Foutloos springparcours mooi binnen de tijd. Daarna cross. Hij stopte dus al bij de eerste hindernis :+. lag ik op zijn nek. Enigste wat ik dacht was, blijf zitten anders moet je de cross nu al verlaten! Eenmaal weer goed gaan zitten, verder gereden. Hij had daarna goed de vaart erin! Helaas nog een weigering zoals blijkbaar velen op de bank hindernis bij het water. Vervolgens de rest in 1 keer goed gesprongen. Wel 1,5 minuut buiten de tijd, maar voor een eerste keer super trots en tevreden!

Heb al super toffe foto's gezien van ons, dus deze ga ik betalen en dan zal ik eens wat plaatsen :)!

heb me gelijk ingeschreven voor SGW Kronenberg op 11 mei, met dressuur! Hier nog even mijn go pro filmpje. Zet hem binnenkort nog op youtube.
https://www.facebook.com/shauni.stolsz/videos/pcb.10211148589510939/10211148560510214/?type=3&theater

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 17:16

Erg leuk Shauni!
De mijne keek ook even naar hindernis 1 hoor, ze moeten er toch even inkomen.
Ik heb echt een GEWELDIGE cross gereden, wat ben ik blij met mijn gekke arabier.
En heb weer prachtige foto's van mijzelf gezien dus zodra ik weer geld heb gelijk een fotopakket bij eventingphoto bestellen.

Afbeelding



En ja ik doe altijd zo blij tegen mijn paard :P :+

JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 17:37

Hier ook Bathmen de 80 cm. Onze eerste
Afgelopen zaterdag naar Bruchterveld geweest. Ze deed het super goed. Hen een topic gemaakt.

oefencross Brucherveld met crossfjord Enya

Ga nu weer actief reageren. En wil misschien zaterdag naar Ede gaan om combinaties op de film te zetten. Maar dat weet ik nog niet zeker.
Afbeelding


@kyrke wat een leuk filmpje zeg!

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

annikavolder

Berichten: 748
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 18:49

Ik heb fijn gereden in Chaam! dressuur 198,5, springen foutloos en cross 1 weiegering op de boom voor het water en daarna alternatief gepakt. Het was een heerlijke dag zo in de zon!
Afbeelding
Afbeelding

Quick: Met pre-pensioen. Dressuur ZZ-licht +2 , Springen B+30, L -3 ,SGW B +36, Endurance BB en jachtpaard.
Gaudi: Allround clown. ZZ-L dressuur, B springen, B SGW en voor de kar beleerd

shirleyp

Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 19:13

Heerlijke foto’s jongens! Fijn dat het seizoen weer is begonnen!

Afgelopen zaterdag een crossles in Heeten gereden. Mijn paard vond het buitengewoon leuk *\%/* Dus ik had mijn handen vol aan hem :') Ik ben de zondag in Bathmen, 80cm. Weer zin in!

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

Sannexspikey
Berichten: 27
Geregistreerd: 05-11-16

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 19:28

Is kijken hoever Bathmen voor ons is,
op een andere kijk
iemand bij cross terrein de Boschhoek ervaring met de triple B hunt aka oefencross? Twijfel of het de moeite waard is of een meer kleiner crossje ..

nummie

Berichten: 408
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 19:47

Hier ook de zondag in Bathmen

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 09:05

Ohh super leuk! Veel mensen in Bathmen dus! Dan zien we elkaar wellicht nog. Hier nog even wat foto's die ik gisteren heb ontvangen van de fotografen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 09:05

Ohh super leuk! Veel mensen in Bathmen dus! Dan zien we elkaar wellicht nog. Hier nog even wat foto's die ik gisteren heb ontvangen van de fotografen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:09

Gave platen!

Inderdaad leuk dat er zoveel bokkers gaan! Als ik jullie herken zal ik even zwaaien. :)
Dit weekend eerst even de eerste training van het jaar doen, in Renswoude.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:17

Ik ben wel te herkennen met een fjord haha.

Super mooie foto's

Inderdaad heel leuk dat zoveel gokkers gaan.

Zaterdag misschien crossles, ze worden vrijdag ochtend geënt, volgens de assistente als ik 's middags les heb kon het wel. 'S ochtends zou ze wel wat stijf kunnen zijn.
Vind wel lastig, het is wel een puppyles. Vraag denk nog aan de dierenarts zelf en zaterdag evt temperaturen. Je leest zoveel verschillende verhalen over rijden na enting.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:54

Ik rij zelf altijd gelijk na een enting, alleen zorg dat hij niet gaat zweten. De dag er na hou ik er geen rekening meer mee hoor.. hij leeft nog steeds :=

Iemand hier nog leuke plannen voor de 14e? Ik sta nog op de wachtlijst voor Etten-leur maar zie het niet meer gebeuren eigenlijk. Ben dus opzoek naar een andere dagbesteding.

JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:59

Harich heeft een crossderby de 14e
Ik heb om 12 uur les en om 9 uur de dag ervoor krijgen ze de enting. Dus zit sws 27 uur tussen, we gaan dus lekker lessen in Lelystad van Roxana, ben heel benieuwd. We zitten in de puppyles en gaan vooral op vertrouwen trainen, in iedergeval dat heb ik aangegeven

Volgens mij was ze vorig jaar ook niks aan de hand na de enting.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:35

Hier ook nog steeds op de wachtlijst van Etten-Leur. Alleen stond ik als 2e of 3e op de wachtlijst (toen ik keek stonden er 3 in totaal op) en nu zijn er wel al mensen van de definitieve lijst af(4) maar ik heb nog niks gehoord. Had wel verwacht om zo hoog op de wachtlijst wel te kunnen starten. Maar begin intussen sterk te twijfelen. Gelukkig is een andere dagbesteding al geregeld :) oefenrondje rijden in Maarsbergen (als ruil voor dat mijn ouders vrijwilligen op 6 april bij de huntertrails). Alleen zo begint het echte seizoen wel heel laat!

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:53

Oh oeps dubbel post zie ik! Sorry!

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:57

Wij zijn de 14e ook in Maarsbergen maar dan omdat onze dochter gaat crossen. Heb daar heel veel zin in maar vind het ook spannend. Gelukkig mag er iemand mee lopen/rennen.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:10

M_Vainqueur schreef:
Hier ook nog steeds op de wachtlijst van Etten-Leur. Alleen stond ik als 2e of 3e op de wachtlijst (toen ik keek stonden er 3 in totaal op) en nu zijn er wel al mensen van de definitieve lijst af(4) maar ik heb nog niks gehoord. Had wel verwacht om zo hoog op de wachtlijst wel te kunnen starten. Maar begin intussen sterk te twijfelen. Gelukkig is een andere dagbesteding al geregeld :) oefenrondje rijden in Maarsbergen (als ruil voor dat mijn ouders vrijwilligen op 6 april bij de huntertrails). Alleen zo begint het echte seizoen wel heel laat!

Ships, dat is zeker niet openlijk toegankelijk?

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:53

liekec schreef:
M_Vainqueur schreef:
Hier ook nog steeds op de wachtlijst van Etten-Leur. Alleen stond ik als 2e of 3e op de wachtlijst (toen ik keek stonden er 3 in totaal op) en nu zijn er wel al mensen van de definitieve lijst af(4) maar ik heb nog niks gehoord. Had wel verwacht om zo hoog op de wachtlijst wel te kunnen starten. Maar begin intussen sterk te twijfelen. Gelukkig is een andere dagbesteding al geregeld :) oefenrondje rijden in Maarsbergen (als ruil voor dat mijn ouders vrijwilligen op 6 april bij de huntertrails). Alleen zo begint het echte seizoen wel heel laat!

Ships, dat is zeker niet openlijk toegankelijk?

Nee, of je moet die zaterdag ook als vrijwilliger gaan helpen bij de huntertrails!

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:39

M_Vainqueur schreef:
liekec schreef:
Ships, dat is zeker niet openlijk toegankelijk?

Nee, of je moet die zaterdag ook als vrijwilliger gaan helpen bij de huntertrails!

Je hebt pb!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 3 bezoekers