Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sherivey
Berichten: 8583
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:43

Even een klein vraagje, ik rij met een kneveltrens (nare benaming vind ik), mag je hier gewoon mee starten?

Afbeelding

:wave:

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:48

Ja zeker daar starten ik ook mee Afbeelding

Moet je wel even inzoomen haha

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Yelizaveta

Berichten: 770
Geregistreerd: 22-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:49

Ik heb vandaag mijn eerste officiele wedstrijd gereden in Zutendaal (BE) ten vervanging van Bierbeek dat afgelast is.
1ste x 30 km met mijn merrie, het is super gegaan op een mooi tempo van 12.3 km p/u.
Beide vetchecks ook alles prima in orde. Hartslag van 40, ik was verbaasd.
The future is looking bright :D
Excuseer voor mijn lange afwezigheid in dit topic!!

Ik denk wel dat je met een kneveltrens mag starten? Als je zeker wilt zijn kan je altijd eens mailen ofso

Your best friend doesn't always have to be human

Hilli

Berichten: 22947
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:52

Of gewoon de reglementen eens downloaden en doorlezen. Sommige dingen die er staan gaan pas leven als je het een keer gezien hebt, maar het stuk over optoming lukt ook zo wel ;-)

Sherivey
Berichten: 8583
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:57

JoycexEnya schreef:
Ja zeker daar starten ik ook mee [ [url=m/MKkJhw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moet je wel even inzoomen haha

Dankje ;)

:wave:

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:09

Psydoxy schreef:
Ja je mag bitloos in België..... en voor Someren, gewoon opgeven hoor :x :D


Zal bij mij zeker nog niet voor dit jaar zijn. Paardlief wordt pas 4 in juli en we zijn nog maar enkele keren op buitenruit geweest.
Tegen het einde van de zomer wil ik beginnen trainen op conditie en hopelijk heb ik tegen 2020 vervoer.

Voor degenen die ijzerloos starten, gebruiken jullie hoefschoenen? Of zijn de meeste parcours te doen op blote voeten?

Ik kan me vaag herinneren dat we zeker 1 wedstrijd hebben gedaan waar redelijk veel asfalt lag, maar dat is 5 jaar geleden en die paarden hadden bikkelharde hoeven.
Bij m'n nieuw paard ben ik toch nog wat zuinig op der Hoeven omdat ze vorige zomer zo broos waren.

scooby09

Berichten: 2205
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:38

Mijn paard staat rondom op ijzers....Ik draaf dan ook gerust over het asfalt.
Als het zo uit komt omdat de berm slecht is ook gerust hele stukken.
Vind ik persoonlijk fijner dan een onberekenbare berm.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:49

Berryz - Ik gebruik geen hoefschoenen maar die vind ik ook niet nodig. Tot nu toe vond ik alleen dat het veel asfalt was in Etten Leur maar alle andere wedstrijden was het max 500 meter over de weg en voor de rest alleen maar ruiterpaden/bospaden.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:03

Netjes Yelizaveta! Mooie snelheid ook :D

Dilan ik geloof dat je met elk big mag rijden mits het veilig is. Ik meen zoiets gelezen te hebben in de reglementen.. ik heb de laatste keer met leren nog gereden en dat mag ook gewoon :j

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:29

Afbeelding
Afbeelding

Eindelijk was het droog!
Heb nergens op gelet qua waardes, ponylief moest flink stoom afblazen na 2 weken bijna niks doen :')
Vind het nog aardig zo eigenlijk!

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 20:50

Gezien het grote aantal inschrijvingen die wij binnen krijgen gaat de inschrijving voor Endurance Someren eerder dicht.

Tot 29 maart kun je je opgeven voor de wedstrijd, daarna kom je gegarandeerd op de wachtlijst. Bij mooi weer is er een kans dat je dan nog mee kan doen. Dit geldt voor zowel de endurance als de mendurance wedstrijd.

Dus wil je nog mee doen, schrijf je dan asap in, want de inschrijvingen worden geaccepteerd op volgende van binnenkomst.

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:55

Tof dat er zoveel animo is!
Ik hoop dat er nog plekjes vrij zijn voor de Enjoy the Ride, mijn puppy is echt nog te puppy dus 11 km & alle keuringen en de hele wedstrijdbeleving is een mooie training voor hem.
(en voor mijzelf ook weer :D )

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Ilse_123

Berichten: 3766
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:05

Echt super dat de inschrijvingen zo goed gaan *\o/*.

SuperAssie, gewoon lekker rijden en naar je paard luisteren in plaats van naar alle plannen en apparatuur is ook heel belangrijk!

Hier schiet de opbouw niet zo op...met de regen flink spierbevangen geraakt, gelukkig na het weekend weer over, maandag goed en dinsdag op wonderbaarlijke wijze kreupel aan een ander achterbeen. Smid heeft er gisteren een hoefzweer weggesneden. Hopelijk was dat de pech voor dit jaar :')

Charlottemv
Berichten: 904
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:14

Gelukkig mag ik toch meedoen in epe! (Stond 4de op de wachtlijst dus ik was er niet vanuit gegaan) maar nu moet ik dus wel echt hard aan de bak! Ik heb zelf al een half jaar niet op dit paard gereden dus ben heel benieuwd. Levert wel wat extra wedstrijdspanning op dus als hier nog iemand is die korte klasse 2 gaat starten en zin heeft om samen te rijden.. graag!
Morgen maar even een goede trainingsrit maken en dan de rest van de week rustig aan denk ik he?
Wat doen jullie in de week voor de wedstrijd?

OLG Gladiolo mijn Spaanse allemansvriend


scooby09

Berichten: 2205
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:06

Ik mag toch hopen dat je al wel getraind hebt voor Epe...
Anders ben je nu rijkelijk laat.
Week voor een wedstrijd train je niet zwaar meer maar geef je beweging en houd je hem of haar soepel.

Sherivey
Berichten: 8583
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 00:01

Ik rij 20 april mijn eerste wedstrijd. Rij morgen een 16-18 km trainingsrit (16 km tempo) en volgend weekend een 18-20 km rit.

Hierna bouw ik af, maak da ritten van 10-12 km (te weinig doen wordt ie chagrijnig van). Weekend voor de wedstrijd een laatste rit van 10 km, de overige dagen echt korte, rustige rondjes of wat longeren.

Gaat in die laatste weken toch niets aan zijn conditie oid verbeteren. Wil hem goed in vorm hebben voor de dag zelf. :)

:wave:

Charlottemv
Berichten: 904
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 10:24

scooby09 schreef:
Ik mag toch hopen dat je al wel getraind hebt voor Epe...
Anders ben je nu rijkelijk laat.
Week voor een wedstrijd train je niet zwaar meer maar geef je beweging en houd je hem of haar soepel.


Ja dat zou wat zijn als ik nu nog moest beginnen. Nee ik rijd normaal met mijn eigen paard, maar die is sinds februari weg en nu ga ik starten op iemand anders zijn paard. Paard is dus gewoon op conditie!

OLG Gladiolo mijn Spaanse allemansvriend

scooby09

Berichten: 2205
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:55

Pascalle90 schreef:
scooby09 schreef:
Ik mag toch hopen dat je al wel getraind hebt voor Epe...
Anders ben je nu rijkelijk laat.
Week voor een wedstrijd train je niet zwaar meer maar geef je beweging en houd je hem of haar soepel.


Ja dat zou wat zijn als ik nu nog moest beginnen. Nee ik rijd normaal met mijn eigen paard, maar die is sinds februari weg en nu ga ik starten op iemand anders zijn paard. Paard is dus gewoon op conditie!

Haha gelukkig stond er wat bijzonder...En je weet maat nooit wat iemand doet he.. :D
Veel plezier alvast voor volgend weekend..

Sherivey
Berichten: 8583
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 05:09

Weet iemand wanneer de inschrijving voor Etten-Leur open gaat?

Heb gemaild naar menstal Jochems, maar die antwoord dat ik via de KNHS moet inschrijven.
Op de site van knhs staat een rood bolletje met 'op een andere manier inschrijven'

:wave:

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2411
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 03:28

Hoe is Epe bij iedereen gegaan? Ik mag best tevreden zijn, reden de eerste 3 loops 16 per uur *\o/* alleen een nare val in de laatste loop, stukje verder mijn mede ruiters vaarwel gezegd, even niet helder en flink verdwaald resulteerde dat mijn snelheid behoorlijk kelderde :') maar to finish is to win! We zijn beide goedgekeurd op de 120 *\%/* met toch 13,6 gemiddeld! Trots op de pony <3

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

scooby09

Berichten: 2205
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:16

Dilan93 schreef:
Weet iemand wanneer de inschrijving voor Etten-Leur open gaat?

Heb gemaild naar menstal Jochems, maar die antwoord dat ik via de KNHS moet inschrijven.
Op de site van knhs staat een rood bolletje met 'op een andere manier inschrijven'

Dan is de inschrijving nog niet op staat de datum dat de inschrijving open gaat niet in het vraagprogramma?


Mooi gedaan Billy wat balen van je van val zeg... :oo
Niks bezeerd maar idd helemaal goed uit rijden van een 120 km is toch top gedaan hoor.!

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:52

Wauw super gedaan Billy! Mag je idd trots zijn op je pony :j hoe kwam het dat je gevallen was? :(:)

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2411
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 15:18

Pony struikelde, en viel hierdoor, zn hoofd was groen :(:) arm kind, ik maakte gebruik van mijn valtrainingen door te proberen over Mn schouder te rollen, maar ik was al zo dichtbij dat Mn cap de grond eerder had als verwacht :\ Ach als pony dan alleenmaar A/1 waardes heeft mag ik niet verder klagen :oo

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:23

Hier zitten de juiste bokkers die ervaring hebben met een opvouwbare bolderkar. Wie kan zeggen welke er echt handig is.

Ik wil er graag 1 aanschaffen voor wedstrijden en bij mij op stal is de trailer plaats niet zo dichtbij stal, inladen niet zo erg maar uitpakken en weer terug in je kast doen en dan 3x lopen word ik een beetje zat. Kruiwagen een goeie oplossing maar die zijn vaak vies. Bij de aankomende endurance wedstrijd is de kans groot dat de paddock niet bij de trailer kan en dan is het sjouwen, zoveel grooms heb ik nou ook niet

Ik zie er teveel op Google en kan geen keus maken. Graag opvouwbaar, diep genoeg en mag wel wat gewicht kunnen dragen. Wie kan mij helpen.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:41

billy3105 schreef:
Pony struikelde, en viel hierdoor, zn hoofd was groen :(:) arm kind, ik maakte gebruik van mijn valtrainingen door te proberen over Mn schouder te rollen, maar ik was al zo dichtbij dat Mn cap de grond eerder had als verwacht : Ach als pony dan alleenmaar A/1 waardes heeft mag ik niet verder klagen :oo


Wat naar! Hebben wij vorig jaar ook gehad. Mijn paard struikelde over een wortel van een boom en we volgen over de kop. Hij kwam op mij terrecht. Bij de nakeuring allemaal A’tjes

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers