Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:50

eergisteren sinds lange tijd piste werk hervat met grondwerk alle oefeningen opgefrist en dan erop gegaan, ging supergoed dus dapper buiten effe gaan uitstappen 8-)

ik was apetrots, al was het maar 500 meter of zoiets :P
Vandaag nog eens geprobeerd en het grondwerk liep echt weer vlotjes dus er weer op gegaan en als beloning gaan uitstappen, ditmaal wou ik het dubbele doen maar dat kwam niet goed, hij ging in verzet na zo'n 200meter, heb mooie woorden moeten geven om enkele passen meer te doen. De moed zit weer in mijn schoenen, ik vrees dat we nooit alleen op stap kunnen gaan.

Heb er soms echt genoeg van, de lasten wegen zwaarder dan de lusten. Ik heb totaal geen balans in plezier en ontspanning.

Hoe gaan jullie hiermee om?


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:54

mindful schreef:
eergisteren sinds lange tijd piste werk hervat met grondwerk alle oefeningen opgefrist en dan erop gegaan, ging supergoed dus dapper buiten effe gaan uitstappen 8-)

ik was apetrots, al was het maar 500 meter of zoiets :P
Vandaag nog eens geprobeerd en het grondwerk liep echt weer vlotjes dus er weer op gegaan en als beloning gaan uitstappen, ditmaal wou ik het dubbele doen maar dat kwam niet goed, hij ging in verzet na zo'n 200meter, heb mooie woorden moeten geven om enkele passen meer te doen. De moed zit weer in mijn schoenen, ik vrees dat we nooit alleen op stap kunnen gaan.

Heb er soms echt genoeg van, de lasten wegen zwaarder dan de lusten. Ik heb totaal geen balans in plezier en ontspanning.

Hoe gaan jullie hiermee om?


Niet. Ik heb dat ook met mijn RBE. Ging vorig jaar supergoed. Waren bezig met galop onder het zadel. Ging mis (met zijn 2en achterover). Sindsdien ben ik er wel weer op geweest, maar voor ons beiden is het een stressig gebeuren. Zelf ben ik niet op mijn best op het moment, dus ik doe niet veel. Wat grondwerk en soms klim ik er op en ga ik er meteen weer af. Dat gaat goed. Meer energie heb ik er niet voor op het moment en dat is het dan. Misschien wordt t ooit nog wat, misschien ook niet. Heb me er maar bij neergelegd. Ik word gewoon te oud voor dit soort grappen. Hopelijk gaat het net mijnstraks weer wat beter en pak ik het weer op. Maar we zien wel.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:00

Ik heb toevallig gister met Joy gewandeld. En ze liep wel weer als een konijn naast me te springen omdat ze beledigd was dat ze geen hapje gras mocht.

Ik blijf rustig en beloon goed gedrag. Er was een rustig kuddegenootje mee, dat scheelt ook. Denk dat de key ligt in grondwerken en toch zo het vertrouwen opbouwen. Maar dat is niet makkelijk en vergt een hoop geduld.



Dit was even daarvoor. Het blijft toch een clown hoor :+

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:24

mindful schreef:
eergisteren sinds lange tijd piste werk hervat met grondwerk alle oefeningen opgefrist en dan erop gegaan, ging supergoed dus dapper buiten effe gaan uitstappen 8-)

ik was apetrots, al was het maar 500 meter of zoiets :P
Vandaag nog eens geprobeerd en het grondwerk liep echt weer vlotjes dus er weer op gegaan en als beloning gaan uitstappen, ditmaal wou ik het dubbele doen maar dat kwam niet goed, hij ging in verzet na zo'n 200meter, heb mooie woorden moeten geven om enkele passen meer te doen. De moed zit weer in mijn schoenen, ik vrees dat we nooit alleen op stap kunnen gaan.

Heb er soms echt genoeg van, de lasten wegen zwaarder dan de lusten. Ik heb totaal geen balans in plezier en ontspanning.

Hoe gaan jullie hiermee om?


Ik ken jou gevoel wel hoor. Ik heb een paard die niet graag alleen van t terrein af gaat. En dan wordt hij een soort hert of blokkeert volledig. Ook het trailer laden is een ramp. Soms krijg ik hem na 1,5 uur nog niet erin. Vandaag ook weer geoefend en maar tot de helft van de trailer gekomen.

Ik probeer de positieve dingen eruit te halen. Het is me bijvoorbeeld gelukt dat de eerste grondwerk games van Parelli er al in zitten of dat hij minder protest levert als hij de klep oploopt. Ik probeer altijd weer iets nieuws te bedenken om toch weer tot een resultaat te komen. De ene keer is dat helemaal in de trailer de andere keer niet. Maar ook ik baal wel eens enorm. Maar ik probeer dan te kijken wat wel gelukt is.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:00

bedankt voor jullie ervaringen, ik ga het na bijna 5 jaar ook moeten loslaten, op de grond kan ik er bijna alles mee, heb hem zo fijn getuned op veel oefeningen, vooral op wijken, van richting veranderen. Ik kan haast lezen en schrijven met dit paard, zoveel uren werk en oefeningen in gestoken.
Enorm veel geleerd op al die jaren, ik vooral van hem. op dat gebied is hij een Godsgeschenk, heeft me een hele andere paardenwereld laten kennen.
Het is de enige (buiten mijn puppyBelg van 2,5jaar) die enthousiast op me afkomt als die me ziet met zijn helblauwe touwhalster, altijd enthousiast en dat motiveert me elke keer weer, krijg je energie van.
En toch wil hij niet verder als ik buiten ga met hem, op zijn rug verandert hij weer in een bang vogeltje.
Daar ik alles alleen moet doen, durf ik geen risico's meer nemen, zo jammer want wandelen vind hij superleuk
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:24

Misschien is dat dus nu gewoon wat je met hem kunt doen, Mindfull. Dat denk ik ook maar met mijn Sjaak. Dan maar niet rijden (en van het terrein af begin ik niet eens meer aan). Aan de hand kan hij ook super veel. Blijkbaar zijn niet alle paarden geschikt om op te zitten.

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:30

Mindful, misschien heb je het al lang geprobeerd maar wie weet helpt wat ik met mijn jonkie (switcht van LBE naar LBI) heb gedaan zodra hij onder het zadel was... Ik heb hem vanaf 8 maanden oud en met amper 2 jaar oud wandelden we zonder problemen naar het strand heen en weer. Wandelen is dus nooit een punt geweest. Eenmaal onder het zadel gingen we ook gewoon opgetuigd en al eerst stukken wandelen en dan als we op de terugweg waren pas er op als we alleen waren. Zo steeds verder uitgebouwd. Ik heb gelukkig nooit serieuze discussies gehad over alleen weg, maar wel heel rustig opgebouwd om vertrouwen op te bouwen...

"Don't you know there ain't no devil? It's just God when he's drunk."

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 06:25

kan ik nog eens proberen, Pairadice, thnx Fabster ;-)

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:33

Ik ben met mijn paard aan het oefenen voor het trailerladen. Dit schijnt zijn hele leven al een probleem zijn geweest.. Ik ben t nu een aantal keren aan wezen oefenen. De ene keer ging hij er binnen een half uur twee keer in en de andere keer na anderhalf uur niet. Ik heb verschillende methodes opgezocht, maar Eddy Modde past het beste bij de aanpak die ik ook gebruik voor grondwerk.

Sommige paarden zijn bang voor nauwe doorgangen, dat heeft hij niet heb ik gemerkt. Ik heb dit uitgeprobeerd door zelf doorgangen te bouwen en steeds smaller te maken, maar hij rende er zelfs vanzelf in (raar paard af en toe)..

Ik denk dat zijn trailer laadproblemen komen doordat hij en dominant is, maar ook toch een soort angst heeft opgebouwd door er elke keer in gedwongen te worden. Oké soms moet je wel iets meer druk geven, maar ook op tijd ontspannen..

Zijn er meer met trailer laad problemen?

Voor de rest doet hij het super hoor.. Mega veelzijdig paard, kan er mee naar buiten (wel samen ivm drukke weg) en kan alle oefeningen tot Zz dressuur, ook kan hij goed springen en loopt voor de wagen en hij vindt grondwerk fantastisch! Hij is bijna nergens bang voor en erg betrouwbaar..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:38

Cajra ging er ook niet in. Die ging echt ruzie maken met mij. Wou me trappen. Heb toen voor de ‘harde’ methode gekozen. Alleen vóóruit en niet meer achteruit. Ik had dus het touw om de middenstang (2-paardstrailer) geslagen, zodat ik haar kon houden, als ze achteruit wilde. Toen ze er achter kwam, dat ze echt niet meer achteruit kon, ging ze er gewoon in. Heel af en toe wil ze nog even laten weten dat het onder protest is. Maar ze staat er altijd met een paar minuten in.

Maar goed, als er in het verleden nare situaties zijn geweest en hij is bang, wordt t wel een ander verhaal, natuurlijk.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 17:11

Fabster schreef:
Cajra ging er ook niet in. Die ging echt ruzie maken met mij. Wou me trappen. Heb toen voor de ‘harde’ methode gekozen. Alleen vóóruit en niet meer achteruit. Ik had dus het touw om de middenstang (2-paardstrailer) geslagen, zodat ik haar kon houden, als ze achteruit wilde. Toen ze er achter kwam, dat ze echt niet meer achteruit kon, ging ze er gewoon in. Heel af en toe wil ze nog even laten weten dat het onder protest is. Maar ze staat er altijd met een paar minuten in.

Maar goed, als er in het verleden nare situaties zijn geweest en hij is bang, wordt t wel een ander verhaal, natuurlijk.


Ik heb geen idee wat er is gebeurd. Hij is er altijd wel in geslagen, dat weet ik wel. Nou hangen en trekken helpt bij Chab niet haha. Dan ben je nog verder van huis. Je moet niet aan zijn hoofd zitten.. Heeft het personeel op stal een keer geprobeerd, maar die kregen hem toen niet meer op de paddock. Dus ben daar nooit een voorstander van om aan het hoofd te trekken van een paard..

Of hij bang is weet ik niet. Want hij is niet snel onder de indruk. Maar hij mest wel veel en dat is vaak een teken van angst..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:50

Ik vroeg mij af of jullie paarden ook wel eens ontploffen? Ontploffen bedoel ik bokken, rennen (die van mij gaat piepende geluiden maken).. Ik zit op dit moment niet heel lekker in Mn vel ivm tentamens voor mijn studie ik graag wil behalen.

Ik zal t verhaal kort omschrijven. Gister wilde ik longeren met dubbele lijnen. Normaal begin ik met een enkele lijn, kan hij even zn energie kwijt. Niks aan de hand, super braaf. Ik ben toen verder gegaan met de dubbele lijnen. Ook niks aan de hand. Toen kwam iemand even iets vragen, moest dus even stoppen. Paard werd iets onrustig (heeft niet zo veel geduld). En daarna ontplofte hij een aantal keer. Vond t zo gek. Kan ook zijn dat hij mij spiegelt hoor. Hij heeft dit alleen als hij heel veel dagen niet gelopen heeft, maar hij heeft de hele week al gelopen. Dus ik snapte het niet zo goed..

Is dit herkenbaar?

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:26

Ontploffen doet mijn bijrijdpaard soms. Als hij van de paddocks naar de wei mag (elke dag.. :+ ), als hij alleen achterblijft of als hij in de wei heel blij is. Maar eigenlijk nooit als we aan het werk zijn of als ik er op zit. *even afkloppen*

Ik denk dat hij je spiegelt. Mijne doet dat ook enorm. Laatst kreeg ik de deur van het huisje niet open, waar alle spullen liggen. Werd ik zo enorm gefrustreerd van, en hij stond achter mij te wachten omdat hij weet dat we iets gingen doen. Hij werd ook gefrustreerd door mij, ik voelde me bijna schuldig :=.

c_alsemgeest

Berichten: 20565
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:43

ninaphilo schreef:
Ontploffen doet mijn bijrijdpaard soms. Als hij van de paddocks naar de wei mag (elke dag.. :+ ), als hij alleen achterblijft of als hij in de wei heel blij is. Maar eigenlijk nooit als we aan het werk zijn of als ik er op zit. *even afkloppen*

Ik denk dat hij je spiegelt. Mijne doet dat ook enorm. Laatst kreeg ik de deur van het huisje niet open, waar alle spullen liggen. Werd ik zo enorm gefrustreerd van, en hij stond achter mij te wachten omdat hij weet dat we iets gingen doen. Hij werd ook gefrustreerd door mij, ik voelde me bijna schuldig :=.

Herkenbaar...
De mijne kan ook "ontploffen" aan de longe, in de paddock of in het land.
Maar nooit wanneer je erop zit of aan de dubbele lijnen... aan het werk is hij echt met werk en leren bezig en daarbuiten laat hij zijn te vrolijke karakter de vrije loop :+

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:59

ninaphilo schreef:
Ontploffen doet mijn bijrijdpaard soms. Als hij van de paddocks naar de wei mag (elke dag.. :+ ), als hij alleen achterblijft of als hij in de wei heel blij is. Maar eigenlijk nooit als we aan het werk zijn of als ik er op zit. *even afkloppen*

Ik denk dat hij je spiegelt. Mijne doet dat ook enorm. Laatst kreeg ik de deur van het huisje niet open, waar alle spullen liggen. Werd ik zo enorm gefrustreerd van, en hij stond achter mij te wachten omdat hij weet dat we iets gingen doen. Hij werd ook gefrustreerd door mij, ik voelde me bijna schuldig :=.


Hij heeft wel eens zn speelse moment zoals bij het springen, maar dan wordt hij niet gevaarlijk. Hij gaat alleen piepen of geeft eens een bok. Maar dat is het dan ook wel. Hij is soweiso wel speels, maar dit was niet speels.. ik kon alleen geen duidelijke aanleiding vinden. Kwam t dat hij te lang moest wachten of kwam het door t gesprek wat ik even had gevoerd waar ik boos van werd of ligt het bij hem? Hij was ook anders toen ik hem de stal uit haalde.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:03

c_alsemgeest schreef:
ninaphilo schreef:
Ontploffen doet mijn bijrijdpaard soms. Als hij van de paddocks naar de wei mag (elke dag.. :+ ), als hij alleen achterblijft of als hij in de wei heel blij is. Maar eigenlijk nooit als we aan het werk zijn of als ik er op zit. *even afkloppen*

Ik denk dat hij je spiegelt. Mijne doet dat ook enorm. Laatst kreeg ik de deur van het huisje niet open, waar alle spullen liggen. Werd ik zo enorm gefrustreerd van, en hij stond achter mij te wachten omdat hij weet dat we iets gingen doen. Hij werd ook gefrustreerd door mij, ik voelde me bijna schuldig :=.

Herkenbaar...
De mijne kan ook "ontploffen" aan de longe, in de paddock of in het land.
Maar nooit wanneer je erop zit of aan de dubbele lijnen... aan het werk is hij echt met werk en leren bezig en daarbuiten laat hij zijn te vrolijke karakter de vrije loop :+


Normaal gesproken doet hij dit nooit met de dubbele lijnen. Dan is hij heel erg relax.. überhaupt doet hij dit nooit echt met het werk, ja alleen met vrij springen, omdat hij dat zo leuk vindt. Ik had dit met de dubbele lijnen nog nooit zo extreem gezien.

Ik heb m toen maar even uit die lijnen gehaald en even laten rennen en daarna kon ik gewoon weer verder. Kon ook verder geen aanleiding vinden behalve dat ik op dat moment boos en gefrustreerd was. Hij had de hele week gelopen, geen veranderingen..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:24

Als je paard van nature ongeduldig is kan het best door het wachten komen. Als hij gevoelig is kan het door jouw emoties komen. Kan ook best een mix van beide zijn.

Ik ben wel eens flink gefrustreerd geworden tijdens grondwerk. Was niet handig want ik kreeg dat 10 keer zo hard terug. Ben toen de bak uit gegaan zodat we beiden even konden kalmeren.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:49

ninaphilo schreef:
Als je paard van nature ongeduldig is kan het best door het wachten komen. Als hij gevoelig is kan het door jouw emoties komen. Kan ook best een mix van beide zijn.

Ik ben wel eens flink gefrustreerd geworden tijdens grondwerk. Was niet handig want ik kreeg dat 10 keer zo hard terug. Ben toen de bak uit gegaan zodat we beiden even konden kalmeren.


Normaal gesproken gaat hij dan in de ankers.. Hij ontploft niet, maar gaat dan stilstaan als ik gefrustreerd wordt of hij gefrustreerd is.. Ontploffen komt daarna pas zeg maar.. Ik vroeg op dat moment niks van hem.. Ik was wel gefrustreerd al toen ik op stal kwam hoor..

Hij is normaal vrij nuchter, reageert eigenlijk nergens op.. Is niet snel bang.. Maar nu was t een soort rendier door de bak.. Niet heel handig met die dubbele lijnen..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Diertjec

Berichten: 4619
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:05

Ik zou het dan toch bij jezelf zoeken. Dit keer misschien zo gefrustreerd dat hij het wel heel erg aantrok?

Ik merk dat bij die van mij ook, kan beter niks aan de hand halen als ik gefrustreerd of boos ben, dan wordt zij dat ook alleen maar :')

Dat ineens ontploffen doet ze hier ook, vaak alleen als ze losloopt of alleen een longe eraan, bijna nooit als ze aan het werk moet.
Ze doet het nu nog steeds, op ruim 9 maanden dracht _O- bokken, springen, steigeren, rennend de longeerbak door hahah

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:08

Diertjec schreef:
Ik zou het dan toch bij jezelf zoeken. Dit keer misschien zo gefrustreerd dat hij het wel heel erg aantrok?

Ik merk dat bij die van mij ook, kan beter niks aan de hand halen als ik gefrustreerd of boos ben, dan wordt zij dat ook alleen maar :')

Dat ineens ontploffen doet ze hier ook, vaak alleen als ze losloopt of alleen een longe eraan, bijna nooit als ze aan het werk moet.
Ze doet het nu nog steeds, op ruim 9 maanden dracht _O- bokken, springen, steigeren, rennend de longeerbak door hahah


Haha die van mij normaal gesproken ook. Maar nu dus ook een keer met de dubbele lijnen. Normaal nooit.. Onder het zadel doet hij t eigenlijk niet.

Misschien toch bij mij dan?

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Diertjec

Berichten: 4619
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:22

Denk dat jij toch meer aan je hoofd hebt dan je beseft, dat je niet helemaal met je hoofd bij je paard bent en dat hij daar nu zo extreem op reageert.
Zal vast na je tentamens weer normaal worden :)
Succes trouwens!

c_alsemgeest

Berichten: 20565
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:56

Denk het wel... sowieso spiegelen paarden altijd goed.
Mijn paard is ook heel erg goed in de stemming aanvoelen...
Wanneer ik chago ben reageert hij er meteen op. Wordt er een beetje wiebelig door.

Mijn vorige was heel erg dominant een LBI/LBE, wanneer je ziek was of wanneer je niet lekker in je vel zat probeerde hij altijd direct de macht over te nemen :')

Mijn merrie was een echte RBE... wanneer er iets was raakte ze in paniek en wilde ze alleen maar troosten :+

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:28

Diertjec schreef:
Denk dat jij toch meer aan je hoofd hebt dan je beseft, dat je niet helemaal met je hoofd bij je paard bent en dat hij daar nu zo extreem op reageert.
Zal vast na je tentamens weer normaal worden :)
Succes trouwens!


Bedankt! :) Ik denk het dan ook..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:29

c_alsemgeest schreef:
Denk het wel... sowieso spiegelen paarden altijd goed.
Mijn paard is ook heel erg goed in de stemming aanvoelen...
Wanneer ik chago ben reageert hij er meteen op. Wordt er een beetje wiebelig door.

Mijn vorige was heel erg dominant een LBI/LBE, wanneer je ziek was of wanneer je niet lekker in je vel zat probeerde hij altijd direct de macht over te nemen :')

Mijn merrie was een echte RBE... wanneer er iets was raakte ze in paniek en wilde ze alleen maar troosten :+


Nou Chab is dus ook heel dominant.. En neemt idd wel gelijk de macht over.. Maar merkte het al in de stal.. Normaal is hij altijd blij als ik kom krijg ik een hinnik. En nu keek hij alleen even op.. Dat is vaak niet normaal voor zijn doen zeg maar.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:19

Ahh heerlijk herkenbaar hier ook!

Mijn merrie spiegelt ook onwijs mega erg. Mijn 1e dag menstruatie hoef ik ook nooit iets met haar te willen doen, dat loopt 95% zeker uit op een paard en mens welke ultra gefrustreerd zijn O:)
Slecht humeur hetzelfde verhaal. Daar in tegen als ik stress had met wedstrijden vroeger was ze er wel weer heel erg voor mij en wat ze super de super braaf <3

Een paar dagen geleden vond mevrouw het tijd voor een grapje en liep hier gezellig los over de weg -O- :n en een lol dat ze met zichzelf had. Uiteindelijk heb ik haar weer terug naar huis gelokt met mijn shet waat ze helemaal verzot op is }:)

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers