Ervaringen met de Award zadels ?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:30

germie schreef:
magootie schreef:

Ik dacht er precies hetzelfde over! Heb sinds 2,5 week een nieuw zadel en in mijn zoektocht kwam ik ook de Award zadels tegen. Ik vond ze erg plastic overkomen, en dan die prijs.

Op basis van de foto's snap ik het ook hoor. Het is net of er een soort coating over het leer zit.

Maar wat me het meest stoort is dat ze allemaal onder de wrong lijken te trekken. Overal zitten daar vouwen in het leer.

Maar foto's kunnen enorm vertekenen. Ik ken ook voorbeelden van goedkope zadels die op foto's super lijken.

Klopt dat zag ik ook. Het leer trekt heel erg! Ik zou er nooit voor kiezen!

♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥ [ITP] Fortune Cookie, my fairytale
[ITP] Fortune Cookie mijn sprookje!

Fortune Cookie L2+5

germie

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 08:16

Ik vooral niet vanwege de 2 jaar garantie. Passend bij 500-600 euro zadels. Dat is gewoon eu wet, maar staat niet voor kwaliteit. Wintec geeft al 10 jaar.

Nobody is perfect, I am nobody. Er is maar 1 waarheid en dat is de mijne. Only believe in your own truth. I am always right. There is no redundancy for stupidity. Goed lezen blijken maar weinigen te beheersen.

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:52

Boras schreef:
Ik dacht bij de 1e aanblik eerlijk eerlijk gezegd dat het goedkope, opgepimpte zadels zijn. Kunststof, kwam in me op.

Ik kan met bewondering kijken naar een mooi leren zadel. Dat gevoel roepen deze zadels niet bij me op.

2000 euro zou ik dan ook nooit geraden hebben.

Dat had ik ook, ondanks sommige er echt super luxe uit zien!
Maar er zijn tot nu toe maar 2 ervaringen met de zadels?

~With horses, pressure and release is the key in anything you do~

Daniquebyoux

Ik kom misschien naar Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:58

Afbeelding

Ik ben echt heel happy ermee <3

Het leer is zacht, zit heerlijk en trekt niet rond de kniewrong, dat is het model en ik vind het niet goedkoop ogen. Ieder zn mening daarin denk ik.

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX
DaniqueByoux op Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 00:07

Daniquebyoux schreef:
[ [url=m/wDbPQk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het leer is zacht, zit heerlijk en trekt niet rond de kniewrong, dat is het model en ik vind het niet goedkoop ogen. Ieder zn mening daarin denk ik.

Je zit teveel op de lepel. Je zitting had een maat groter gemoeten. Door die gigantische wrong word je been naar achter geduwd waardoor je teveel op de lepel terecht komt.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 00:13

Nini_roosje schreef:
Daniquebyoux schreef:

Je zit teveel op de lepel. Je zitting had een maat groter gemoeten. Door die gigantische wrong word je been naar achter geduwd waardoor je teveel op de lepel terecht komt.

Nee ik zat te stuiteren want ik vind doorzitten moeilijk en een foto is een moment opname :’)

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

lydiawess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:17

Ik kan alleen maar zeggen dat ik meer dan tevreden ben over deze zadels.
Ontworpen door een zadelmaker die echt verstand heeft over de anatomie van het paard.

Voor mijn paard met extreem korte rug en lang schouderblad was het een hele zoektocht om een perfect zadel voor ons allebei te vinden.

Van alles al geprobeerd, hulsebos, custom, anatomica, sella.. enzovoort.

Tot dat ik een pasconsult heb gedaan bij award! Wauw wat een verschil, nog nooit zoveel kennis gezien bij een zadelmaker als van de awardzadels. Met rijden gaf mijn paard het antwoord zelf dat dit zijn zadel was. Veel meer lossigheid ontspanning en direct veel meer cadans en swung in de gangen.
Ik zelf vond ik het zadel heeeeeerlijk zitten.
Echt mooi zacht leer ook.

Ik ben verkocht !

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:44

Daniquebyoux schreef:

Ik vind dit een prachtige foto. Paard loopt in balans, ongedwongen.
Van het zadel kan ik weinig zeggen, vind het er niet slecht uitzien, hooguit dat misschien de beugel 1 gaatje langer kan (maar sommige mensen zitten dan niet lekker meer).

Nobody is perfect, I am nobody. Er is maar 1 waarheid en dat is de mijne. Only believe in your own truth. I am always right. There is no redundancy for stupidity. Goed lezen blijken maar weinigen te beheersen.

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:58

Ik ben door dit zadelmerk benaderd om ze te gaan verkopen. Ik vind ze er interessant uitzien, maar toen ik kritische vragen ging stellen hoorde ik niks meer...
Blijkbaar mag je als gediplomeerd zadelpasser/maker niet al te moeilijke vragen stellen.

Dealer van Graziozo, Frank Baines, Sella, Massimo, Kent&Masters, Thorowgood, Prolite singels www.zadelmakerij-drent.nl

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:18

ondanks dat dit topic al lang niet meer actief is wilde ik toch nog even iets toevoegen.
Ik heb naar deze zadels gekeken en eigenlijk valt op iedere foto me op dat de mensen niet goed in de zadels lijken te zitten. Ik zie vaak mensen die in een stoel zit zitten, hun benen op trekken of lijken te zweven op het zadel. Ik kan niet de vinger op de juiste term leggen, maar ik zie er altijd iets aan. Ik vind het er in ieder geval niet al te fijn uit zien

Fanatiek in het te fanatiek zijn [o]

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:06

ikheetesmee schreef:
ondanks dat dit topic al lang niet meer actief is wilde ik toch nog even iets toevoegen.
Ik heb naar deze zadels gekeken en eigenlijk valt op iedere foto me op dat de mensen niet goed in de zadels lijken te zitten. Ik zie vaak mensen die in een stoel zit zitten, hun benen op trekken of lijken te zweven op het zadel. Ik kan niet de vinger op de juiste term leggen, maar ik zie er altijd iets aan. Ik vind het er in ieder geval niet al te fijn uit zien

Ik wil daar toch tegen in gaan. K heb bij elk zadel dat k er altijd wat aan zie. We zijn mensen en mensen zijn niet perfect. Je kunt een trekje van iemand niet afschuiven op een zadel, want dat zullen ze op elk zadel doen.
Je kunt het er niet fijn uit vinden zien, maar ze zitten heerlijk. Mijn paard is er aanzienlijk beter van geworden en ik zelf ook.

Afbeelding
foto nog van Maart.

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

Zadelfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:56

Ik heb een half jaar geleden een op maat gemaakt Award zadel aangeschaft. Ik heb deze precies samengesteld hoe ik dit graag wou met lak bijna overal:) mijn paard had veel rugproblemen en diverse zadelmakers kregen geen passend zadel op zijn rug. De meeste waren te lang of schoven naar voren toe. Ik ben tot nu toe helemaal fan van Award het ligt en zit als een huis. Mijn paard is in een half jaar tijd 1 boommaat gegroeid! Ik ben er erg tevreden over en kan het iedereen aanraden! Ze hebben ook pasdagen dan kun je het voelen en uittesten kijk maar op fb.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:34

Ik schop even een wat ouder topic omhoog. Zijn er inmiddels al meer ervaringen?

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8

Zadelfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:28

Ik ben nogsteeds heel erg blij met mijn Award dressuur zadel. Mijn paard is twee boommaten gegroeid inmiddels en loopt beter dan ooit!
Ik vind de service ook erg fijn en behulpzaam.
Ze hebben een gratis folder beschikbaar zag ik dat is via faceb aan te vragen:)!

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:27

Hai!
Ben nog steeds erg happy met mn zadel. Zit er gewoon lekker in en merk dat Byoux, ondanks zijn obesitas, erg nog steeds fijn onder loopt. Het is echt je typische dressuurzadel, maar je kan er ook prima een sprongetje mee doen. Geen probleem, echt perfect voor een recreatieruiter!
Mijn verzorger (eerste foto) zit wat minder in het zadel maar dat komt omdat de kniewrong niet haar type is. Verder vind zij het ook een heerlijk zadel waar ze uren in zou kunnen zitten! Voor haar privacy is haar hoofd ff doorkrast.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX