Commentaar op commentaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 15983
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Commentaar op commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 15:33

Dank je wel Jessica :D super fijn!

Jessica
Berichten: 19840
Geregistreerd: 08-10-02

Re: Commentaar op commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:40

Jullie bedankt voor zo'n fijn topic. :j

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Commentaar op commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:07

Misschien voor oplossing, voor de mensen die per se commentaar ed. geven (die zijn er blijkbaar, ik val gelukkig onder de bewonderaars): misschien de scheiding tussen ITP en HAW duidelijker maken? Dus ITP voor als je niet zit te wachten op commentaar, gewoon trots bent, mensen wilt inspireren en HAW voor al het andere? Houden we tenminste wel lekker veel fototopics (wat nu helaas niet meer zo is)!

Avalanche

Berichten: 15983
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Commentaar op commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 16:09

Volgens mij was dat het hele idee achter de scheiding tussen HAW en ITP, en dat werkt blijkbaar niet :)

Babootje

Berichten: 26261
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:19

Avalanche81 schreef:
Volgens mij was dat het hele idee achter de scheiding tussen HAW en ITP, en dat werkt blijkbaar niet :)


Nee dat is niet helemaal zo. Je gebruikt HAW voor je trainings/wedstrijd foto's met het doel om feedback te krijgen. Het is niet toegestaan om vooraf te bepalen welke commentaar je wil krijgen (bv gebruik van slof etc).

Bij ITP Laat je je rijfoto's zien. Maar ook bij ITP is (negatief) commentaar toegestaan, zolang je dat maar op een opbouwende manier geeft.


Richtlijnen

We willen dat iedereen de mogelijkheid heeft om z'n foto's met de rest van Bokt te delen. Daarom vragen we je om als richtlijn aan te houden niet vaker dan één keer per week foto's op dit forum te zetten. Eventueel kan je je topic updaten met foto's, maar zorg dat je niet meer dan 15 foto's per pagina plaatst.
Vraag voordat je foto's plaatst van paarden die niet van jou zijn toestemming aan de eigenaar van de paarden. Houd er rekening mee dat de eigenaar hier misschien bezwaar tegen heeft.
Mocht je ergens negatief commentaar op willen geven, probeer het dan zo vriendelijk mogelijk te verwoorden. Ook het herhalen van commentaar wordt niet op prijs gesteld. Meer daarover kun je hier lezen
In tegenstelling tot andere subfora op Bokt mogen op ITP wel oneliners geplaatst worden.

Babootje

Berichten: 26261
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:22

Eigenlijk zou je geen trainings- of wedstrijdfoto's bij een RIJ-ITP neer moeten zetten. Want feedback wordt er altijd gegeven. En daarom vervaagt de scheidslijn.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:39

Het verplichte opbouwende commentaar van HAW werkt voor mij wel als drempel voor het plaatsen van een reactie. Ik vind het ideaal dat je bij ITP mag kiezen of je op een constructieve manier tips geeft of dat je alleen zegt 'leuke pony'. :) Het aantal topics (en reacties) is al zo sterk teruggelopen sinds FB... Van mij zou het wel weer samengevoegd mogen worden met ITP regels.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Commentaar op commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:55

Ik vind dat je in ieder topic opbouwende feedback zou mogen geven.
Moet ook zeggen dat ik niet zou weten waarom ik een een ITP of RIJ-ITP geen opbouwende feedback zou mogen geven.
Als ik iets zie in een topic en ik heb feedback met daarin een hulpvolle tip, dan geef ik die en dat zou ik op een zo'n net mogelijke manier proberen te verwoorden.

Heb dat ook een hekel aan topics waar dan bijstaat 'gelieve geen commentaar' zet er dan ook achter dat je alleen maar 'oehh' en 'aahhh' en 'mooi paard' wenst te lezen.
Of dat mensen er bij zetten dat ze goede begeleiding hebben waardoor commentaar overbodig is..

Echt grote onzin IMO, ik heb een hele fijne instructrice maar toen een stalgenootje laatst meekeek zag ze dat mijn paard niet 100% goed liep, mijn instructrice zag dit niet. Ik heb toen uiteindelijk toch de osteopaat laten komen, en paard bleek helemaal scheef te staan bij het bekken.. Iemand met een nuchtere en heldere blik kan het soms ook goed hebben, helaas dat veel mensen vaak niets van andere aan willen nemen.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Commentaar op commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:56

Zo zie ik het ook. Het is juist interessant om eens te horen hoe een ander er naar kijkt. Wat je er vervolgens mee doet/kunt, moet je voor jezelf bepalen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:19

_Lorette_ schreef:
Zo zie ik het ook. Het is juist interessant om eens te horen hoe een ander er naar kijkt. Wat je er vervolgens mee doet/kunt, moet je voor jezelf bepalen.



Precies, zoals ik in een vorig bericht al had gezegd. Als iemand de tijd en moeite neemt om je feedback te geven, is het minst wat je kan doen netjes dankjewel te zeggen, ook al ga je niets met die feedback doen. Misschien denk je op dat moment wel dat die feedback niet voor jouw van toepassing is, maar dit kan later veranderen, en dan is het toch heel fijn als je het nog eens terug kan lezen, om er toch nog iets mee te doen..

Avalanche

Berichten: 15983
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 18:17

Babootje schreef:
Nee dat is niet helemaal zo. Je gebruikt HAW voor je trainings/wedstrijd foto's met het doel om feedback te krijgen. Het is niet toegestaan om vooraf te bepalen welke commentaar je wil krijgen (bv gebruik van slof etc).

Dank, dit klopt volgens mij :j dank voor de correctie :)


Babootje schreef:
Eigenlijk zou je geen trainings- of wedstrijdfoto's bij een RIJ-ITP neer moeten zetten. Want feedback wordt er altijd gegeven. En daarom vervaagt de scheidslijn.

Dat is :j en daarom ook het idee om ze gewoon weer samen te voegen, dat scheelt denk ook een heleboel verwarring.
Babootje schreef:
Bij ITP Laat je je rijfoto's zien. Maar ook bij ITP is (negatief) commentaar toegestaan, zolang je dat maar op een opbouwende manier geeft.

Niets mis met commentaar. Ik hoor veel liever van: meid, ga ff wat anders doen, want dit gaat niet de goede kant op (en tips zijn dan wel echt fijn) dan dom doorgaan en je paard de vernieling in rijden.


_Lorette_ schreef:
Het verplichte opbouwende commentaar van HAW werkt voor mij wel als drempel voor het plaatsen van een reactie. Ik vind het ideaal dat je bij ITP mag kiezen of je op een constructieve manier tips geeft of dat je alleen zegt 'leuke pony'. :) Het aantal topics (en reacties) is al zo sterk teruggelopen sinds FB... Van mij zou het wel weer samengevoegd mogen worden met ITP regels.

Van mij ook, en dan hopen dat het weer een wat actiever onderdeel wordt. Ik vind dat wel echt leuk, en als mijn pup eraan toe is, ook wel heel leuk om foto's te plaatsen en commentaar te krijgen.

CharmingS schreef:
Ik vind dat je in ieder topic opbouwende feedback zou mogen geven.
Moet ook zeggen dat ik niet zou weten waarom ik een een ITP of RIJ-ITP geen opbouwende feedback zou mogen geven.
Als ik iets zie in een topic en ik heb feedback met daarin een hulpvolle tip, dan geef ik die en dat zou ik op een zo'n net mogelijke manier proberen te verwoorden.

Dat mag ook gewoon, ook op ITP :j je mag alleen daar ook oneliners plaatsen.

CharmingS schreef:
Echt grote onzin IMO, ik heb een hele fijne instructrice maar toen een stalgenootje laatst meekeek zag ze dat mijn paard niet 100% goed liep, mijn instructrice zag dit niet. Ik heb toen uiteindelijk toch de osteopaat laten komen, en paard bleek helemaal scheef te staan bij het bekken.. Iemand met een nuchtere en heldere blik kan het soms ook goed hebben, helaas dat veel mensen vaak niets van andere aan willen nemen.

Ja nou echt!! Niemand weet alles, en anderen zien altijd weer dingen die een instructeur of stalgenoten niet zien, en dan is een forum van tig duizend mensen best heel fijn.

CharmingS schreef:
_Lorette_ schreef:
Zo zie ik het ook. Het is juist interessant om eens te horen hoe een ander er naar kijkt. Wat je er vervolgens mee doet/kunt, moet je voor jezelf bepalen.



Precies, zoals ik in een vorig bericht al had gezegd. Als iemand de tijd en moeite neemt om je feedback te geven, is het minst wat je kan doen netjes dankjewel te zeggen, ook al ga je niets met die feedback doen. Misschien denk je op dat moment wel dat die feedback niet voor jouw van toepassing is, maar dit kan later veranderen, en dan is het toch heel fijn als je het nog eens terug kan lezen, om er toch nog iets mee te doen..

Als het goed is, neem je het toch ergens in je achterhoofd wel mee :)

Babootje

Berichten: 26261
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:54

CharmingS schreef:
Moet ook zeggen dat ik niet zou weten waarom ik een een ITP of RIJ-ITP geen opbouwende feedback zou mogen geven.


Dat mag dus wel.

CharmingS schreef:
Heb dat ook een hekel aan topics waar dan bijstaat 'gelieve geen commentaar' zet er dan ook achter dat je alleen maar 'oehh' en 'aahhh' en 'mooi paard' wenst te lezen.


En dat mag dus niet. Je mag een RIJ-ITP ook van commentaar voorzien. Ook negatief. Het enige verschil met HAW is dat de TS bij HAW dus graag wel feedback wil. Terwijl dat bij ITP niet nodig is.
Toegegeven dus dat de scheidslijn maar heel vaag is. Ik denk wel dat HAW voor sommigen een te hoge drempel is, maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn als iedereen een beetje respectvol met elkaar omgaat. Van mij zouden beide ook wel samengevoegd mogen. Met maar 1 regel, niet afbranden.