[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
M_arjolein

Berichten: 1398
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:50

Ah super bedankt voor de info over de dag startpas. Ga dat dan denk ik eerst ook doen :D


roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:39

Vanochtend ben ik weer gestart, weer een nieuwe locatie dus was eerst even spannend. Maar na het eerste rondje liep ze overal super langs. Met inrijden was ze ook fijn te rijden .

1e proef ging niet super, een paar foutjes op het begin maar verder wel oké. Alleen galop ging niet zo goed helaas.

2e proef ging galop stuk beter vooral de linkergalop dus super tevreden.

Helaas geen winstpunten gehaald, had wel verwacht om in de 2e proef een winstpunt te hebben maar helaas.

Nu lekker door trainen want volgende week mogen we weer op de zelfde locatie.

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:57

Wij hebben vanochtend ook geregend. 1e proefje ging wel lekker, de afwerking en mijn houding/zit mag nog wel beter. 2e ging voor mijn gevoel ook prima, maar minder lekker dan de tweede. Hebben 2 winstpunten gehaald. Al kon ik me niet helemaal vinden in mijn punten. Ik had vooral voor de 1e proef iets meer verwacht. Ook vind ik de punten niet helemaal realistisch met hoe ik gereden heb. Bijvoorbeeld een 6,5 voor halsstrekken terwijl ze dat nauwelijks deed een 7,0 voor de wending K-B terwijl daar echt een bocht in zat omdat ik op weg was naar M haha. Maar ook het commentaar dat ik na de wending bij A de overgang moest maken. Ik heb netjes eerst de wending gemaakt en voor X was ik in stap. Wellicht wilde de jury de overgang nog eerder ofzo. Maar, ik heb erg lekker gereden. Heb het gefilmd en ik vond het er netjes uitzien.

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:02

Balen Roosjenat! Volgende keer beter! Fijn dat het inrijden goed ging en dat je wel een goed gevoel had over de proeven. Is toch maar weer een positieve ervaring die jullie samen hebben.

Hier ons (zijn) allereerste wedstrijd ooit gehad. Eerst een half uur adh gestapt toen was de grootste spanning eraf. Daarna ging echt eigenlijk super! Wat ben ik trots op mn bjna 5 jarige veulen <3 geen punten gereden omdat ik nog best veel spanning had en gewoon meer bezig was met overleven en dus slordig reed. Maar ons debuut neemt niemand ons meer af :D

Afbeelding
Afbeelding
Normaal loopt ie niet zo diep hoor, was spanning :)

roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:10

Nikkie86: Gefeliciteerd met je winstpunten!

Annetteflame: Wat een knapperd! <3

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur


cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:16

Het outdoorseizoen begint bijna! Wat heeft jullie voorkeur? Ik heb aanstaande zondag mijn tweede wedstrijd (binnen), over een maandje hebben we onze eerste outdoor wedstrijd. Wat heeft jullie voorkeur? Bij een binnenbak kan ik me voorstellen dat bepaalde hoeken 'eng' zijn, maar bij wedstrijden buiten denk ik dat mijn nieuwsgierige merrie veel te veel te zien heeft en snel afgeleid zal zijn. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

L_iek
Berichten: 9663
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:18

Hier zeker binnen. De laatste keer outdoor was er geen houden aan. Veel oefenen denk ik dan maar :')

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:28

Ik denk eigenlijk dat mijn ruin outdoor fijner is maar ik heb wel liever zand dan gras. Hij gaat namelijk erg snel voorzichtig lopen. 1x op gras gestart met hem en toen was de jury zeer tevreden. Binnen is hij kijkeriger geloof ik. Maar we hebben nu een officiële startkaart dus we gaan het meemaken in de komende maanden :D

Mn merrie is buiten ook fijner dan binnen, buiten heeft ze wat meer go.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:34

Sterke voorkeur voor het outdoorseizoen. Meneer heeft in z'n 10 jaar 1x in een binnenbak gelopen. En ik wil het best uitproberen maar nu nog niet :+

Bennie, Rebbel, Malita, Salvador


roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:44

Sowieso outdoorseizoen,

Omdat ik dan niet gespannen ben en omdat mijn paarden altijd 24/7 buiten staan dus dan is Miley ook wat rustiger.

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:26

Ik vind outdoor veel fijner, we rijden thuis ook altijd in de buitenbak. Ik heb over 2 weekjes ook mijn 1e outdoor springen.

In bezit van het knapste arabiertje op stal <3

Muronia

Berichten: 19405
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:30

Ik heb nog geen idee hoe mijn paard het outdoor doet. Op zich denk ik dat we dan minder spanning hebben omdat we thuis ook alleen maar in de buitenbak rijden en voor haar juist binnen onbekend is.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:43

Fijn om jullie reacties te lezen! Dat geeft me hoop en moed haha.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:45

Pfoe lastige.. ik rijd zelf het liefste buiten, maar Cadans is net zo snel afgeleid als ik, dus we zullen dat even moeten afwachten := hij is nog niet eerder buiten gestart, dus sowieso durf ik er verder niks over te zeggen.

Aanstaande zondag gaan we voor de laatste keer binnen starten, erg veel zin in, wat hebben we in een halfjaar een hoop bereikt en wat zijn we vooruit gegaan <3
Afbeelding

Rock this day like there is no tomorrow

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:50

Met Xandor maakte het niet zo erg uit, met dance denk ik dat binnen prettiger is :+

Kan ik de aandacht net wat makkelijker bij mij houden haha

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:05

Annette still love your stippel! Maar plaatsen in het andere topic hoor!

Outdoor vind ik altijd leuker startten als de zon schijnt.... indoor vind ik fijner als het regent en waait haha!

Mijn eerste debuut staat ook gepland zondag 7 april. Gisteren liep hij als een zonnetje en ik dacht dit gaat goed komen tot ik er 10 sec later naast lag de bodem te inspecteren en dacht ik ga mezelf afmelden haha!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:36

nouklime schreef:
Annette still love your stippel! Maar plaatsen in het andere topic hoor!

Outdoor vind ik altijd leuker startten als de zon schijnt.... indoor vind ik fijner als het regent en waait haha!

Mijn eerste debuut staat ook gepland zondag 7 april. Gisteren liep hij als een zonnetje en ik dacht dit gaat goed komen tot ik er 10 sec later naast lag de bodem te inspecteren en dacht ik ga mezelf afmelden haha!


Oh nee haha. Geen pijn gedaan?

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:52

Pijn in mijn linker heup/bil en spierpijn in mijn bovenbeen en wil. Iets met leuk joh je eigen paard zadelmak maken! Note to self ik word hier te oud voor haha!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:08

Oef, sterkte nouklime! Gelukkig is het nog geen 7 april ;).

Die van mij heeft net een weekje vrij gehad en loopt nu graag hard, lekker van het achterbeen af en maar rennen en dan lekker stug worden van voor. Morgen maar even laten uitrazen in het bos want dressuren lukt zo niet echt.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:35

Ik ben nog nooit outdoor gestart, maar ik denk dat ik binnen fijner vind. Ik rij nu ook al liever in de binnenbak dan in de buitenbak. Mijn merrie is binnen minder snel afgeleid. Maar, misschien deze zomer toch echt eens werk gaan maken van het rijden in de buitenbak zodat we daar beide wat meer aan kunnen wennen.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:36

nouklime schreef:
Annette still love your stippel! Maar plaatsen in het andere topic hoor!

Outdoor vind ik altijd leuker startten als de zon schijnt.... indoor vind ik fijner als het regent en waait haha!

Mijn eerste debuut staat ook gepland zondag 7 april. Gisteren liep hij als een zonnetje en ik dacht dit gaat goed komen tot ik er 10 sec later naast lag de bodem te inspecteren en dacht ik ga mezelf afmelden haha!


Wel gewoon mee gaan doen hoor! Zonde om je af te melden!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:05

@Nikkie86 okayyy meld me nog niet af *\o/* . Moet mij ook niet zo aanstellen ik wil gewoon een lekker rondje sturen ongeacht mijn punten wil ik heel rond komen 2 keer haha. Oh en laten we proberen er niet af te vallen lijkt me ook tof!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:33

nouklime schreef:
@Nikkie86 okayyy meld me nog niet af *\o/* . Moet mij ook niet zo aanstellen ik wil gewoon een lekker rondje sturen ongeacht mijn punten wil ik heel rond komen 2 keer haha. Oh en laten we proberen er niet af te vallen lijkt me ook tof!



Haha nouklime ik lag er de dinsdag voor de wedstrijd er nog (voor het eerst bij hem) naast en kon daarna ook niet meer rijden vanwege t weer en toch ging de wedstrijd heel.goed. psychisch voor mij scheelde het enorm dat het een totaal nieuwe omgeving was. Thuis heb ik vaste enge hoeken en hier was gewoon alles eng en dus minder eng haha.

Ik durf in 2018 topic niet meer zomaar binnen te vallen :=

Qua voorkeur. Met mn vorige paard had ik 100% indoor gezegd, die raakte buiten juist afgeleid.

Maar met mn jonkie toch liever outdoor denk ik omdat hij nu ook geen binnenbak heeft/kent. En zondag was hij heeeeel erg onder de indruk van hoefijzer die hij wel hard hoorde maar niet kon zien. T was dat ik m aan de hand had maar daar ging hij echt van dribbelen

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:59

Whaha sorry maar ik vind dit zo tof om te lezen dat ik niet de enige ben die nog regelmatig een snoekduik maakt! Stoer dat je toch gewoon op wedstrijd ben gegaan! Ik heb de afgelopen 2 maanden wel op verschillende locaties gereden en clinics gereden zodat ik me niet druk hoef te maken over het op vreemd terrein rijden. Nu maak ik me druk over blijven zitten in mijn proef of niet :+

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bentuh, Eve_16, Piekosjj en 9 bezoekers