Ervaringen met de Award zadels ?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:30

germie schreef:
magootie schreef:

Ik dacht er precies hetzelfde over! Heb sinds 2,5 week een nieuw zadel en in mijn zoektocht kwam ik ook de Award zadels tegen. Ik vond ze erg plastic overkomen, en dan die prijs.

Op basis van de foto's snap ik het ook hoor. Het is net of er een soort coating over het leer zit.

Maar wat me het meest stoort is dat ze allemaal onder de wrong lijken te trekken. Overal zitten daar vouwen in het leer.

Maar foto's kunnen enorm vertekenen. Ik ken ook voorbeelden van goedkope zadels die op foto's super lijken.

Klopt dat zag ik ook. Het leer trekt heel erg! Ik zou er nooit voor kiezen!

♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥ [ITP] Fortune Cookie, my fairytale
[ITP] Fortune Cookie mijn sprookje!

Fortune Cookie L2+5

germie

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 07:16

Ik vooral niet vanwege de 2 jaar garantie. Passend bij 500-600 euro zadels. Dat is gewoon eu wet, maar staat niet voor kwaliteit. Wintec geeft al 10 jaar.

Wil je op mijn foto stemmen voor het Nederlandskampioenschap onderwaterfotografie? Bedankt. https://duikeninbeeld.tv/reizen/onk2019 ... o_id=88263

Nobody is perfect, I am nobody. Er is maar 1 waarheid en dat is de mijne. Only believe in your own truth. I am always right. There is no redundancy for stupidity. Goed lezen blijken maar weinigen te beheersen.

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:52

Boras schreef:
Ik dacht bij de 1e aanblik eerlijk eerlijk gezegd dat het goedkope, opgepimpte zadels zijn. Kunststof, kwam in me op.

Ik kan met bewondering kijken naar een mooi leren zadel. Dat gevoel roepen deze zadels niet bij me op.

2000 euro zou ik dan ook nooit geraden hebben.

Dat had ik ook, ondanks sommige er echt super luxe uit zien!
Maar er zijn tot nu toe maar 2 ervaringen met de zadels?

~With horses, pressure and release is the key in anything you do~

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:58

Afbeelding

Ik ben echt heel happy ermee <3

Het leer is zacht, zit heerlijk en trekt niet rond de kniewrong, dat is het model en ik vind het niet goedkoop ogen. Ieder zn mening daarin denk ik.

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX
DaniqueByoux op Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:07

Daniquebyoux schreef:
[ [url=m/wDbPQk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het leer is zacht, zit heerlijk en trekt niet rond de kniewrong, dat is het model en ik vind het niet goedkoop ogen. Ieder zn mening daarin denk ik.

Je zit teveel op de lepel. Je zitting had een maat groter gemoeten. Door die gigantische wrong word je been naar achter geduwd waardoor je teveel op de lepel terecht komt.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:13

Nini_roosje schreef:
Daniquebyoux schreef:

Je zit teveel op de lepel. Je zitting had een maat groter gemoeten. Door die gigantische wrong word je been naar achter geduwd waardoor je teveel op de lepel terecht komt.

Nee ik zat te stuiteren want ik vind doorzitten moeilijk en een foto is een moment opname :’)

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

lydiawess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:17

Ik kan alleen maar zeggen dat ik meer dan tevreden ben over deze zadels.
Ontworpen door een zadelmaker die echt verstand heeft over de anatomie van het paard.

Voor mijn paard met extreem korte rug en lang schouderblad was het een hele zoektocht om een perfect zadel voor ons allebei te vinden.

Van alles al geprobeerd, hulsebos, custom, anatomica, sella.. enzovoort.

Tot dat ik een pasconsult heb gedaan bij award! Wauw wat een verschil, nog nooit zoveel kennis gezien bij een zadelmaker als van de awardzadels. Met rijden gaf mijn paard het antwoord zelf dat dit zijn zadel was. Veel meer lossigheid ontspanning en direct veel meer cadans en swung in de gangen.
Ik zelf vond ik het zadel heeeeeerlijk zitten.
Echt mooi zacht leer ook.

Ik ben verkocht !

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:44

Daniquebyoux schreef:

Ik vind dit een prachtige foto. Paard loopt in balans, ongedwongen.
Van het zadel kan ik weinig zeggen, vind het er niet slecht uitzien, hooguit dat misschien de beugel 1 gaatje langer kan (maar sommige mensen zitten dan niet lekker meer).

Wil je op mijn foto stemmen voor het Nederlandskampioenschap onderwaterfotografie? Bedankt. https://duikeninbeeld.tv/reizen/onk2019 ... o_id=88263

Nobody is perfect, I am nobody. Er is maar 1 waarheid en dat is de mijne. Only believe in your own truth. I am always right. There is no redundancy for stupidity. Goed lezen blijken maar weinigen te beheersen.

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:58

Ik ben door dit zadelmerk benaderd om ze te gaan verkopen. Ik vind ze er interessant uitzien, maar toen ik kritische vragen ging stellen hoorde ik niks meer...
Blijkbaar mag je als gediplomeerd zadelpasser/maker niet al te moeilijke vragen stellen.

Dealer van Graziozo, Frank Baines, Sella, Massimo, Kent&Masters, Thorowgood, Prolite singels www.zadelmakerij-drent.nl

ikheetesmeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:18

ondanks dat dit topic al lang niet meer actief is wilde ik toch nog even iets toevoegen.
Ik heb naar deze zadels gekeken en eigenlijk valt op iedere foto me op dat de mensen niet goed in de zadels lijken te zitten. Ik zie vaak mensen die in een stoel zit zitten, hun benen op trekken of lijken te zweven op het zadel. Ik kan niet de vinger op de juiste term leggen, maar ik zie er altijd iets aan. Ik vind het er in ieder geval niet al te fijn uit zien

Fanatiek in het te fanatiek zijn [o]

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:06

ikheetesmee schreef:
ondanks dat dit topic al lang niet meer actief is wilde ik toch nog even iets toevoegen.
Ik heb naar deze zadels gekeken en eigenlijk valt op iedere foto me op dat de mensen niet goed in de zadels lijken te zitten. Ik zie vaak mensen die in een stoel zit zitten, hun benen op trekken of lijken te zweven op het zadel. Ik kan niet de vinger op de juiste term leggen, maar ik zie er altijd iets aan. Ik vind het er in ieder geval niet al te fijn uit zien

Ik wil daar toch tegen in gaan. K heb bij elk zadel dat k er altijd wat aan zie. We zijn mensen en mensen zijn niet perfect. Je kunt een trekje van iemand niet afschuiven op een zadel, want dat zullen ze op elk zadel doen.
Je kunt het er niet fijn uit vinden zien, maar ze zitten heerlijk. Mijn paard is er aanzienlijk beter van geworden en ik zelf ook.

Afbeelding
foto nog van Maart.

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:34

Ik schop even een wat ouder topic omhoog. Zijn er inmiddels al meer ervaringen?

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Debuut 12-10 M1+3

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:27

Hai!
Ben nog steeds erg happy met mn zadel. Zit er gewoon lekker in en merk dat Byoux, ondanks zijn obesitas, erg nog steeds fijn onder loopt. Het is echt je typische dressuurzadel, maar je kan er ook prima een sprongetje mee doen. Geen probleem, echt perfect voor een recreatieruiter!
Mijn verzorger (eerste foto) zit wat minder in het zadel maar dat komt omdat de kniewrong niet haar type is. Verder vind zij het ook een heerlijk zadel waar ze uren in zou kunnen zitten! Voor haar privacy is haar hoofd ff doorkrast.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

chamion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:26

Vreemd, kwam dit merk net op fb tegen met een super negatieve reactie. En volgens mij was dit jou paard Danique. Met die kuilen in de rug? Kan helaas nu het bericht niet meer vinden. Hij is verwijderd (had de link opgeslagen)

Jammer, want er stonden ook meerdere negatieve verhalen erop. Oke, deels ook door de zadelmaker die dit zadel had aangemeten. Ik was namelijk voor een vriendin aan het kijken naar de diverse zadelmerken, ze keek namelijk ook naar deze.

#beginnendemenner #pensionadoruiter
Trotse eigenaar van V, en trotse leaser van B
Pokemon go vrienden code: 3312 6631 4947

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 23:35

Ik heb het zadel ook en naar mijn mening inderdaad het bonte paard. Is enorm dik geworden sorry maar dan weet een zadelmaker het ook niet meer. Het houd een keer op ik heb het zadel op mijn 5 jarige liggen en dit paard heeft weinig schoft veel schouder rond geribt. Dus niet moeilijk maar ook zeker niet makkelijk een zadel voor te vinden vind het zadel tot dus ver heerlijk moet um nog laten aanpassen als dat nodig is afspraak moet ik nog maken maar hier 2 foto's voor verschil
Dit was ergens in begin juni
Afbeelding

September begin
Afbeelding

2 dagen terug geen rare druk plekken bulten of deuken in rug.
Afbeelding

Enige wat ik moet zegen heb echt even een poos naar me evenwicht zitten zoeken ook zelf in verwachting geweest dus dan is alles om maar netjes te zeggen naar de knoppen :')

Ik heb even moeten wennen gloed nieuw zadel alles moet nog naar je gaan staan en dat is eigenlijk tot nu toe het enige. Ik gooide heel erg met me been over de kniewrong met aanleggen van het been dit wordt nu met een beter geplaatste wrong tegen gehouden dus dit is ook wel de rede dat ik natuurlijk een verschil van dag en nacht heb met me oude zadel.

https://m.facebook.com/Smidt-Sport-En-Fokkerij-178828819495076/
Onze facebook pagina volg ons
Goede paarden bestaan uit eerlijke lijnen

sweetjuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:30

ik weet niet of deze opmerking hier volledig gepast is omdat ik zelf geen award zadel heb maar ik heb wel een ander zadel van Kelly gekocht en zo is zij de eerste zadelmaker in tijden geweest die een goedpassen zadel op mijn pony heeft weten aan te meten. en zo heb ik zelf verder totaal geen negatieve dingen over haar te zeggen.

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:10

@chamion, wij vonden inderdaad gisteren ook dat bericht op fb. Terwijl ik het aan het lezen was werd hij verwijderd en vervolgens kon ik het dus niet meer terug vinden.

Mocht deze persoon op bokt zitten dan zou ik toch graag deze ervaring nog even lezen. Wij hebben sinds 1.5 maand ook een award zadel. Ik kan niet anders zeggen dat dat het paard een stuk fijner is gaan lopen! Dus dat is wel positief.

What doesn't kill you makes you stronger.
Aqui M1+11 M2+10
Niekie L1+10 L2+8 eindstand
Edjenna M2 Zal je nooit vergeten...

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 11:20

Ze vertelt zelf niet het volledige verhaal. Ben ik achter.
En vind het dan rond uit schandalig dat je iemand zo zwart maakt op sociaal media.....

Ik hoop dat award zelf het kenbaar maakt dat is niet aan mij maar dit is puur eigen schuld dikke buld geef daar niet een ondernemer de schuld van!
Ik ben blij met me zadel al heb ik echt een paar keer au gehad. Maar mijn houding was ook niet om blij van te worden...
Er rijden nu zat mensen ook sponsor ruiters in internationaal niveau met een zadel dus die weten echt wel wat ze op hun paard gooien...

Neem je verlies en trek niet andere erbij in

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 11:38

zosja24 schreef:
Ze vertelt zelf niet het volledige verhaal. Ben ik achter.
En vind het dan rond uit schandalig dat je iemand zo zwart maakt op sociaal media.....

Ik hoop dat award zelf het kenbaar maakt dat is niet aan mij maar dit is puur eigen schuld dikke buld geef daar niet een ondernemer de schuld van!
Ik ben blij met me zadel al heb ik echt een paar keer au gehad. Maar mijn houding was ook niet om blij van te worden...
Er rijden nu zat mensen ook sponsor ruiters in internationaal niveau met een zadel dus die weten echt wel wat ze op hun paard gooien...

Neem je verlies en trek niet andere erbij in

Ben ik wel benieuwd naar welke ruiters op internationaal niveau hierop rijden. Van de foto's op Facebook en hier ben ik nog niet overtuigd van dit zadel

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:44

Als jullie zo nodig het verhaal willen weten dit is wat ik online heb gegooid én dit is wel het hele verhaal. Ik heb 2 andere GEDIPLOMEERDE zadelmakers erbij gehad. En paardensportmasseur die mijn paard door en door kent.
Ben heel tevreden geweest met Kelly maar het zadel heeft gewoon niet op mijn paard gepast!

AWARD ZADEL ! Merkzadel Award Saddle Sebastiaan Emmelkamp

Omdat Kelly mij heeft geblokkeerd OP WHATSAPP ÉN FACEBOOK (voor een 2e keer weet ik niet meer wat ik nog anders kan doen om haar aandacht te trekken.
Ga hier even voor zitten, het is een vrij lang verhaal. Ik schrijf deze recensie omdat ik geblokkeerd ben. Advies van andere wil in de situatie en hoop dat Kelly hierdoor tot inkeer komt.
Zoals sommige weten heb ik een Award zadel, dit zadel heeft mij 2777 euro gekost, kelly’s bezoekjes bij elkaar ruim 300 euro. Ik sta zelfs meerdere malen in haar folder en ik heb altijd vol lof over haar en haar werk gesproken maar helaas is het nu even anders.

Stukje voor informatie: ik had, voordat ik kelly ontmoette, eerst een merano zadel met wijde boom, deze had ik een jaar voordat ik besloot een zadelmaker, Kelly, langs te laten komen. Ik heb met dit zadel nooit problemen gehad en mijn paard heeft er nooit problemen door gekregen of vertoond. Toch besloot ik dat een checkup niet mis kan zijn en daar begon het:

In November 2018 kwam Kelly van Merkzadel bij ons op stal. Deze constateerde bij mijn paard dat zijn merano zadel toen niet paste en zelfs vele boommaten te groot was. Het zadel had een wijde boom. Hij is toen gemeten op een Medium. Balen, maar de zoektocht naar een nieuw zadel begon.
Na een moment van denken en advies van Kelly kwam ik in contact met de Award zadels die zij levert. In januari 2019 liet ik er dan ook eentje aanmeten. Nog steeds boommaat medium dus daarop aangemeten en 2777 euro lichter, maar hopelijk snel met een nieuw mooi passend zadel!
Daar was ie dan begin Maart 2019. Ik had in de tussentijd kunnen rijden dus hij was alweer wat getrainder, maar nu met het nieuwe zadel konden we hard aan de slag! We spraken in juni een onderhoudsbeurt af en daar ging ik: trainen. Weideseizoen begon ook in mei, dus vechten tegen de kilos was zeker een ding maar het ging oke.
Ik was over the moon met het zadel, ik vertrouwde kelly’s werk en had oprecht het idee dat we vooruit gingen.
Echter als ik fotos terug kijk... begon ons ‘probleem’ al in April 2019. (Zie fotos, datums bijgeleverd)
Bij die opvulbeurt werd niet veel geconstateerd behalve dat hij een boommaat was gegroeid! Dikker geworden hmm?! Dus boom groter en weer door.
En toen begon het echt. Ik had het zelf niet door, ik moest erop gewezen worden door stalgenoten, professionals en vrienden, schaam me er enorm voor maar mijn paard ontwikkelde atrofie en heeft dat nu dus blijvend. Atrofie is spierschade op de rug, wat niet meer weggaat en enkel verminderd kan worden en mijn paard last van kan hebben. Atrofie ontstaat door een slecht/niet passend zadel. Ik werd erop gewezen door instructie en liet Kelly begin September gelijk weer komen. Dit keer met het bericht dat het goed mis was. Want mijn paard had kuilen en bulten in en op de rug. Op dat moment wist ik nog niet dat het atrofie was en Kelly blijkbaar ook niet. Deze bekeek de boommaat en constateerde dat mijn paard nu maat EXTRA wijd had. Hele schok als je van medium/wijd naar EXTRA wijd gaat. Eigenlijk onmogelijk! Zelfs al komt je paard extreem aan, want dat is waar Kelly het op gooide. Ze vertelde dat de kuilen en bulten kwamen door te krappe boommaat waardoor het voor klemde en naar achter leunde en daar dus in de spieren drukte. Ze verwijdde de boommaat was en vulde het zadel niet op, met de woorden ‘als ik dat doe dan drukt ie straks nog meer in de rug’. Haar idee was ook dat dit gewoon weg zou gaan.
Ik zag na het verwijden van de boommaat geen verbetering. Dus liet ik na een maand ‘second opinions’ gebeuren. Een zadelmaker, die graag anoniem wil blijven (wat ik dan ook respecteer), heeft ernaar gekeken en het volgende geconstateerd: type boom (driehoek) is al niet geschikt voor type paard, boom past net maar paard heeft nooit boom medium gehad, kanaal voor de ruggraat is te klein gemeten, kussen zijn te weinig gevuld, vulling kussens is ongelijk waardoor van drukverdeling geen sprake is. Oplossing? Hij kon het zadel gelijk voor mij opvullen. Op de foto heeft hij links opgevuld en rechts was nog niet opgevuld maar ook niks uitgehaald. Dus is echt een vergelijkings foto.
Conclusie: paard heeft atrofie ontwikkelt door slecht passend zadel.

Nu voordat iedereen begint te schreeuwen: los het onderling op, dat heb ik geprobeerd. Ik kreeg van alles terug: het was mijn schuld, paard is gewoon te dik, ik had het eerder moeten zien. Ik ben zelfs geblokkeerd geweest, maar uiteindelijk weer van de blok gehaald. Ik ben genegeerd en uiteindelijk weer op blok beland. Ze zei mij dat ik altijd tevreden ben geweest en dat DAT een reden is dat het zadel wel heeft gepast.... ik ben geen zadelmaker.. ben maar een klant en ik ging uit van haar kennis. Tuurlijk was ik tevreden want ik wist niet beter!
Maar het feit is: dit AANGEMETEN zadel vertoonde in APRIL, een maand na aflevering al signalen dat het niet paste. En daarna heeft Kelly van Merkzadel er bij de onderhoudsbeurt niks van opgemerkt en heeft het zich verder kunnen ontwikkelen doordat het zadel nog steeds niet paste.
Als oplossing kreeg ik een ander zadel aangeboden waarvoor ik hem mocht inruilen, maar ik mocht niet omdat ik er weinig vertrouwen in had, er nog een andere zadelmaker naar laten kijken.
Ook is dat zadel niet nieuw en 800 euro goedkoper. Terwijl k juist in een nieuw zadel heb geïnvesteerd zodat ie speciaal voor boux was. En dat iemand anders dan niet mag meekijken... dat mag niet van Kelly, ongeacht wie het is.
Mijn geld terug en dan het zadel retour wilt ze ook niet.
Ik heb dus geen oplossing kunnen treffen met Kelly, ik hoop dat nog wel te kunnen, in de vorm van mijn 2777 euro terug. De ruim 300 euro aan onderhoudskosten mag ze dan in eigen zak houden en ze mag haar Award zadel retour. Ik heb het dan nog niet eens over de kosten die buiten het zadel om zijn gemaakt om mijn paard weer te helpen.

Voor nu hoop ik dat dit een wijze les is voor iedereen die bij haar een zadel wil aanschaffen. Voor mij is het misschien een dure les, maar ik hoop dat er nog iets met de situatie gedaan kan worden..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 16:33

Gedacht aan dat dat paard moddervet is geworden niet mee gerekend sorry maar te veel factoren waar ik zelf niet eens wat mee zou kunnen. En dan ben ik geeneens zadelmaker.
Maar erbij vertellen dat iemand die nog in opleiding aan het zadel heeft gezeten heeft gezeten?

Sorry maar ga aub iemand anders zwart maken deze problemen zijn er niet van de 1 of de andere dag.

En dat blijft me mening Kelly is naar mijn mening zeer kundig

En over de sponsor ruiters die kun je op de pagina vinden.
En zijn ruiters die hoger rijden dan Z2 dus meer ervaring en inzicht in hun paard dan een recreant. Geeft niet recreatief rijden maar het inzicht is dan minder dan iemand die echt een hoog niveau al heeft behaald iemand die dat niveau rijdt en het niet passend vind gaat niet zijn paard naar de donder helpen voor een sponsor zadel

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 16:35

Heb je bewijs van een dierenarts.
Voor de problemen die jij aangeeft moet je sws een echo laten maken om deze schade te kunnen aantonen....
Als jij een zeer slecht passend zadel had was er al een probleem aanwezig dan een nieuw zadel en dan aardig veel aankomen dat is alles behalve goed voor een paard en dat kan je niet tegen spreken. Zeker niet in vergelijking met foto's van Feb maart april met nu

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 16:55

Ik moet eerlijk zeggen zosjs dat het lijkt alsof jij aandelen hebt bij deze dealmaker?
Ik zie namelijk een paard wat wellicht wat is aangekomen, maar niet zodanig van boommaat is veranderd in die hoedanigheid. Daarnaast, ook ik vind menig ruiter niet netjes zitten in het zadel van de promo's door deze zadelmaker. Ook jouw zadel zodra, als ik heel eerlijk ben, vind ik erg hellend, jou erg op de lepel zitten en rondom de schouder vind ik het ook niet lekker zitten.

Overigens zijn er meer slechte recensies te lezen, niet alleen van Danique.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:26

Celiien schreef:
Ik moet eerlijk zeggen zosjs dat het lijkt alsof jij aandelen hebt bij deze dealmaker?
Ik zie namelijk een paard wat wellicht wat is aangekomen, maar niet zodanig van boommaat is veranderd in die hoedanigheid. Daarnaast, ook ik vind menig ruiter niet netjes zitten in het zadel van de promo's door deze zadelmaker. Ook jouw zadel zodra, als ik heel eerlijk ben, vind ik erg hellend, jou erg op de lepel zitten en rondom de schouder vind ik het ook niet lekker zitten.

Overigens zijn er meer slechte recensies te lezen, niet alleen van Danique.

Jij snapt hem.

Vooraf gaand heb ik nooit zadel problemen gehad, ik liet kelly komen om op te vullen. Zij vertelde mij dat zadel niet pastte, dus nieuw zadel erbij.
Zij had echter dit zadel niet mogen aanmeten.. de pasvorm is niet geschikt voor het paard.
En een dierenarts hoeft geen echo te maken voor atrofie. Ben jij nu zelf en dierenarts en zadelmaker?

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:28

Ik vond de eerste zadel foto’s die ze plaatste van het bonte paard al slecht dus dit verhaal verbaasd me niets... de inchmaat is ook niet goed en de ligging en vorm kussens vooral passen niet bij dat type paard.

Ik vind het ook maar twijfelachtig, bovendien zijn 2 Z2 ruiters nou niet meteen een rits aan goede recensies... Ik moet mijn lesklanten ook degene op hoger niveau af en toe op een zadelmaker wijzen. En dat is niet erg, zolang het goed opgelost word. Ik heb een Award zadel mogen bewonderen en prijs kwaliteit is wat mij betreft alles behalve goed. De afwerking liet te wensen over. Voor dat geld kun je meer krijgen.