Jodhpurs met verstevigde/stalen neus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Jodhpurs met verstevigde/stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 14:36

Welke jodhpurs met verstevigde of stalen neus hebben jullie?

Mijn bijrijdpaard houdt geen rekening met tenen }:0 Aangezien het blauw mn ene nagel nog niet uitgegroeid is en mijn tenen nu wederom goed blauw zijn ben ik opzoek naar jodhpurs die iets van een verstevigde of stalen neus hebben. Ik heb nu deze (zonder versteviging) en zitten lekker maar die gaan inmiddels ook al ruim 6 jaar mee als het niet meer is en er mist ergens een hapje uit dus vervanging is niet heel erg. Dus opzoek naar nieuwe!
Ik zoek wel iets waarmee ik goed kan lopen en het moet er nog wel enigszins luxe uit zien (als in geen lomp bergschoen model). Budget is afhankelijk van hoe goed en mooi ze zijn :Y) Liefst goedkoop maar ik weet dat dat ook duurkoop kan zijn. Heb hieronder een aantal die ik heb gevonden, daarvan vind ik de prijzen wel redelijk.

"Jacson Jodhpurs met stalen neus" (€85 (nu €67)) - Qua prijs goed en merk is wel okee. Maar ik twijfel een beetje omdat ik dit model eigenlijk ook al relatief lomp vind.

"Jodhpurs Epplejeck Safety" (€70) - Deze zag ik van de epplejeck, en vind ik wel mooi. Alleen ik heb nu ook jodhpurs met een rits voorop en merk ik dat die als ik er meer mee loop door de buiging veel los gaat. Dat vind ik eigenlijk heel irritant en ben geneigd daardoor niet weer zo'n model te nemen. Maar ik weet eigenlijk niet of dat aan mijn jodhpurs ligt of dat dat vaker gebeurt met zo'n model?
De prijs is wel prima dus wat dat betreft zouden ze het proberen waard zijn.

"Jodhpurs Harry's Horse Steel Toe" (€80) - Deze vond ik ook, maar ze zijn duurder dan bovenstaande en zien eruit alsof ze er nog geen kwart van hebben gekost O:) Dan heb ik liever iets luxer. Pluspunt is wel dat deze niet zo lomp lijken... maar dat is dan ook alles denk ik :')

"Mountain Horse Protective Jodhpur" (€120) - Voorbeeldje van wat ik echt te lomp vind.

"Ariat Heritage II zip steel toe" (€150) - deze gaan wel, vind ze niet fantastisch mooi en daardoor toch behoorlijk aan de prijs. Zijn wel Ariat's natuurlijk, die staan (bij mij) wel bekend als een goed merk dus van deze verwacht ik dan wel dat ze erg lang mee zullen gaan. Alleen de looks zijn het misschien net niet. En wederom, rits aan de voorkant?

Ik ben wel benieuwd welke modellen jullie hebben en wat de ervaringen daarmee zijn. Aan te raden of juist niet, dingen waar ik nog op moet letten?
Alvast bedankt!

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Jodhpurs met verstevigde/stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:49

Ik heb redbacks. Zijn wat duurder, dus gewacht op kortingsactie. Zijn er wat lomper uit, maar lopen erg fijn!

Anoniem

Re: Jodhpurs met verstevigde/stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:00

Welke maat heb je? Ik bied mijn gloednieuwe Jodphurs met stalen neus ter overname aan namelijk, maat 41!

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 15:03

Nope daar verzuip ik in :') Zal 37 moeten hebben waarschijnlijk, misschien 36.

Redbacks zal ik eens gaan zoeken!

BigOne
Berichten: 38235
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:04

Bij dit soort schoenen heel goed kijken wat je koopt. Een paard wat net verkeerd op dat stalen gedeelte gaat staan wanneer je niet zulke goeie hebt veroorzaakt veel meer schade want die metalen neus word in je voet gedrukt. Dus kijk heel goed wat je koopt en lees ervaringen.

FlashWolves

Berichten: 38
Geregistreerd: 28-12-13
Woonplaats: Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:08

Ik gebruik Horka Protecto's. Ik gebruik ze zowel tijdens de smeedlessen op school, stage en met rijden. Ik doe met 1 paar ongeveer 1 tot 1.5 jaar. Wat ik best goed vind voor schoenen die ik bijna dagelijks aan heb.

Afbeelding

Neon

Berichten: 4926
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:10

bigone schreef:
Bij dit soort schoenen heel goed kijken wat je koopt. Een paard wat net verkeerd op dat stalen gedeelte gaat staan wanneer je niet zulke goeie hebt veroorzaakt veel meer schade want die metalen neus word in je voet gedrukt. Dus kijk heel goed wat je koopt en lees ervaringen.


Dit dus... Ik wil absoluut geen stalen neus bij de paarden hebben...

Gewoon je paard manieren bij brengen... dan gaat hij ook niet met zijn lompe poten op je voeten staan...

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:10

Ik heb ze van Tuffa, in GB gekocht! Doen het uitstekend, behalve als er lomp een ongevraagd kunstje wordt vertoond dat je wreef raakt #)

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 15:36

Redbacks vind ik toch ook behoorlijk lomp voor de prijs :=

De Horka's, hoe hoog zitten die bij de wreef? Ze zien er vrij hoog uit namelijk en dan ben ik bang dat ze bij mij niet goed gaan zitten. Qua prijs zijn ze niet verkeerd en ik zou ze rond de 2x per week dragen.

"Gewoon" manieren aanleren... Nee dan had ik een ander paard moeten kiezen om bij te rijden :') We werken er wel aan maar geduld leer je een paard met karakter niet 123 helaas.
Maar dan zijn die van epplejeck eigen merk bijvoorbeeld niet aan te raden?

Heb je van die van Tuffa een linkje? Die kan ik zo niet vinden.

FlashWolves

Berichten: 38
Geregistreerd: 28-12-13
Woonplaats: Coevorden

Re: Jodhpurs met verstevigde/stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:43

De Horka's vallen redelijk normaal met de wreef. Ik was vorig jaar op zoek naar goede rijschoenen die ik kon aanhouden op school/stage. Hiervoor had ik Norton stalschoenen met stalen neus, die vond ik minder fijn zitten

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:51

laraxXxemma schreef:
Welke jodhpurs met verstevigde of stalen neus hebben jullie?

"Mountain Horse Protective Jodhpur" (€120) - Voorbeeldje van wat ik echt te lomp vind.

Ik ben wel benieuwd welke modellen jullie hebben en wat de ervaringen daarmee zijn. Aan te raden of juist niet, dingen waar ik nog op moet letten?
Alvast bedankt!


Ze zien er wat lomper uit omdat de neus redelijk breed is, maar ze zijn heel fijn. Wij wandelen ook veel naast onze paarden en dat kan met deze ook prima. Agradi heeft ze regelmatig voor een appel en een ei in de aanbieding.

Persoonlijk snap ik niet dat niet meer mensen stalen neuzen dragen. Er gaan een hoop drama verhalen rond dat ze je tenen zouden afknippen... Maar ze zijn getest en de norm garandeert dat er 14mm overblijft bij 200J kinetische energie. Geen zin en het is te lang geleden voor me om dat intelligent te gaan uitrekenen hoe snel ons trekpaard van 800kg op mijn tenen mag springen, maar het haalt in ieder geval zeker de grootste klap er af. 'Gewoon opvoeden' wint niet altijd van sensibel type zijn.

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:56


MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Jodhpurs met verstevigde/stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 16:18

Ariat, ideaal en zitten heerlijk. Gaan ook lang mee. Onder een broek zijn ze ook totaal niet lomp.

normahartog
Berichten: 2
Geregistreerd: 31-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 22:54

Misschien een wat ouder topic, maar mijn jonge PRE is twee weken geleden dus op mijn voorvoet gesprongen en daar bij is de voorvoet niet alleen zwaar gekneusd, maar ook mijn grote teen is gebroken. Nog een vervelende breuk ook, dus de vraag of het allemaal goed gaat genezen.
Ik rij niet, maar ben dus ook op zoek naar een paar stevige, maar wel fraaie laarsjes met stalen neus. Ik zit nu nog in het gips, mooi de gelegenheid goed tond te kijken. Ik was dit weekeind bij EJ en heb daar het eigen merk en die van Ariat aan gehad, daarbij was er echt wel een verschil tussen die twee, de duurdere van Ariat zaten beter en waren mooier.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Jodhpurs met verstevigde/stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 23:49

Ik geloof dat de mijne van Krämer komen. En idd, als met veiligheidsneus je tenen beschadigen waren ze zonder beschermende neus helemaal appelmoes %)

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Jodhpurs met verstevigde/stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 00:46

Ik zit ondertussen aan mijn 3e paar Mountain Horse, wij gaan niet meer anders. Sensibele trekpaarden leren je de waarde van stalen neuzen :P

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 01:07

Ik zou de ariats doen. Sowieso omdat deze het beste lopen. En qua lompheid vind ik ze heel erg meevallen. Ik moet wel eerlijk bekennen dat het leer van de heritage modellen qua kwaliteit niet helemaal meevallen. Je moet ze echt goed bij houden is mijn ervaring.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Jodhpurs met verstevigde/stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 01:37

Hier ook al jaren mountain horse.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 01:48

Hier ook al jaren de mountain horse schoenen, inmiddels mijn 4e paar. Doe er bij dagelijks gebruik een jaar of 4 mee, dan zijn ze echt ook totaal versleten, gaten er in enzo, maar dan zitten ze nog steeds zooooo lekker.
Maar ook een nieuw paar is aantrekken en lopen. Ik koop ze ook altijd in de aanbieding.

_Ilse

Berichten: 3219
Geregistreerd: 15-12-04

Re: Jodhpurs met verstevigde/stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 08:42


Sneeuwvlok23

Berichten: 187
Geregistreerd: 08-05-18

Re: Jodhpurs met verstevigde/stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:47

Ik heb die van Harry's Horse! Nadat mijn verzorgpaard op mijn voet was gaan staan was het inderdaad tijd om maar eens stevigere schoenen aan te schaffen. Ben er erg blij mee! Ze zitten lekker, raad wel aan wat dikkere sokken aan te doen dan sluiten ze net wat beter aan om je voet. Enige nadeel wat ik heb ondervonden is dat je snel lijnen in het leer ziet, maar dat is meer een schoonheidspuntje haha! Vind juist dat ze er helemaal niet goedkoop uitzien hoor :)