[FOTO]The Dutch Masters, Indoor Brabant 2019, dag 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

[FOTO]The Dutch Masters, Indoor Brabant 2019, dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-19 21:20

*bokt.nl
Sportevenement
Door Tezzy


Met een vol programma voor de boeg en een goede nacht achter de rug ging ik een mooie dag 2 tegemoet. Als een echte pakezel door de storm naar de brabanthallen. En een ezel bleek ik te zijn.. Daar over later meer ;)

De dag begon een stuk later dan ik van voorgaande jaren gewend was op de vrijdag. Maar dat gaf mij gelegenheid om in de ochtend dag 1 te verwerken. Eenmaal bij was het om 12 uur tijd voor de Kingsland Horsepoint Prijs, een Grand Prix CDI3* competitie.
Eerste in de ring was Edward Gal met Glock's Voice, hij zette de toon met zijn score van 73.478%. Maar er volgden nog 11 combinaties, dit beloofde een spannende rubriek te worden! En dat werd het!

Afbeelding
Edward Gal met Glock's Voice (De Niro 6 x Rohdiamant), 3e plaats met 73.478%

Afbeelding
Emmelie Scholtens met Desperado (Vivaldi x Havidoff), 4e plaats met 72.957%

Afbeelding
Isabell Werth met Don Johnson FRH (Don Frederico x Warkant), 2e plaats met 74.022%


De absolute winnaar van deze rubriek, niet Isabell maar de Deense Daniel Bachmann Andersen en de knappe Blue Hors Don Olymbrio

Afbeelding
Daniel Bachmann Andersen met Blue Hors Don Olymbrio, 1e plaats met 78.848%


Daarna begon de eerste spring rubriek in de Brabanthal, de Brabants Dagblad Prijs. Nieuw dit jaar was dat er een Engelse omroeper naast de Nederlandse omroeper had plaats genomen. Leuk om The Dutch Masters invloeden te zien binnen Indoor Brabant ;)

Winnaar van de rubriek was Bertram Allen met Fairytaly 66.

Afbeelding
Bertram Allen en Faiirytale 66 (Verdi Tn x Cantos) onder toeziend oog van de tijdswaarnemer


In het begin zei ik toch al dat ik een ezel was..? Ja dat begint dus hier. Je zou zeggen dat ik, ervaren Indoor Brabant-ganger en verslaggever inmiddels zou weten dat ik de tweede dag altijd even instort. Niet dus.
Ik stootte mij, opnieuw, zoals elk jaar aan de "dag 2-steen". Teveel willen doen en alles vast willen leggen, klassiek gevalletje "ik-wil-echt-niks-missen".
Jammer maar helaas gebeurd dat dan toch. Keuzes maken en duimen dat je alsnog mooie sport te zien krijgt. Gelukkig wil het zo zijn dat er op Indoor Brabant alleen maar mooie sport te zien is, dus het kwam helemaal goed!

Ik besloot te gaan kijken bij de para sport, iets wat ik normaal niet zie omdat ik altijd kies voor de springrubrieken. Maar er komen nog genoeg spring rubrieken en niet zo veel demo's over de para sport.
Het precieze weet ik er nog niet van, ik was nog herstellende van mijn ezel-kopstoot, maar ik vond het wel machtig mooi om te zien!
Er waren drie stap-deelnemers en drie deelnemers die ook een drafje lieten zien in de proef. Prachtig om te deelnemers echt te zien genieten van hun proef! (Helaas heb ik hier geen namen bij)

Afbeelding
Afbeelding


Ook was er een demo over para mennen
Afbeelding
Eehm, hoort dat niet andersom?

Afbeelding
Voor de veiligheid wordt eerst de koets beklommen en daarna pas het paard ingespand. Ook de volgorde van het inspannen gebeurd vanwege de veiligheid anders, zo krijgt de koetsier eerst de leidsels voor het paard volledig ingespannen is.

Afbeelding
Maar eenmaal aan het werk, is de koetsier bijna net als elke andere koetsier


Na dit moois besloot ik toch terug te gaan naar mijn sportliefde, het springen. En dat was ook weer super mooi!
De VDL Groep Prijs is een 1.55meter parcours met een barrage en is ook een kwalificatie voor de Rolex Grand Prix op zondag. Met 44 starts was het weer ultiem genieten.
Uiteindelijk mochten er 14 naar de barrage, waarbij er 2 deelnemers te kennen hebben gegeven deze niet te willen starten (waarschijnlijk om het paard te sparen voor de komende dagen).

Het liefst zou ik alle foto's willen laten zien, maar dat wordt echt een foto-bom. Dus een korte samenvatting...

Afbeelding
Als tweede van start in de barrage Maikel van der Vleuten en Verdi Tn (Quidam de Revel x Landgraf I), 4e plaats

Afbeelding
Super spannend maakte Leopold van Asten het met VDL Groep Beauty (For Pleasure x Contender), hij wist de winnende tijd te noteren!

Afbeelding
Ludger Beerbaum met Casello (Casall x Carolus I)

Afbeelding
Doron Kuipers met Charley (Calido I x Askari)

Afbeelding
De laatste rit was voor Max Kühner met Alfa Jordan (Air Jordan x Lancelot)


Dat was de tweede dag. Morgen iets rustiger aan doen maar wel genieten van 2 Kür rubrieken en veel springgeweld!


Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [FOTO]The Dutch Masters, Indoor Brabant 2019, dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:30

Mooie foto's!

(Je bent wel heel consequent als je elk jaar een ezelig moment hebt.)

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-19 21:36

Maflinger_S schreef:
Mooie foto's!

(Je bent wel heel consequent als je elk jaar een ezelig moment hebt.)

Dankje!

Ik ben graag consequent :D :+ }:0 ooh wacht dat is een koe

Anoniem

Re: [FOTO]The Dutch Masters, Indoor Brabant 2019, dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:09

Mooie foto's voor zo'n binnenpiste! Ook vind ik het erg fijn dat je de dressuurfoto's gewoon genomen hebt zoals ze zijn en ze zich niet ineens in een zeer heuvelachtige binnenbak afspelen (altijd bergop natuurlijk :D ). Ook bijzonder om zo ineens het para-mennen voorbij te zien komen, dat kende ik helemaal niet.

Qua sport vraag ik me af of je tegenwoordig nog minpunten krijgt als je paard niet meer in takt loopt, of is dat helemaal afgeschaft? Een uitgestrekt galop is altijd nog een galop en dus drietakt, maar de foto van Emmelie Scholtens laat zien dat je gewoon vierde kunt worden met een viertakt uitgestrekte galop. Of heeft ze de slechte score voor de galop kunnen compenseren met andere onderdelen?

Escada

Berichten: 3839
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 23:38

He wat leuk! De foto van de para sport zijn collega´s van mij! Gave foto´s .
Hun zijn van Stal Groenendaal met Pegatrust mocht je namen erbij willen zetten :j

Volg ons! @purarazavalerio


Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-19 10:11

xyzutu2 schreef:
Mooie foto's voor zo'n binnenpiste! Ook vind ik het erg fijn dat je de dressuurfoto's gewoon genomen hebt zoals ze zijn en ze zich niet ineens in een zeer heuvelachtige binnenbak afspelen (altijd bergop natuurlijk :D ). Ook bijzonder om zo ineens het para-mennen voorbij te zien komen, dat kende ik helemaal niet.

Qua sport vraag ik me af of je tegenwoordig nog minpunten krijgt als je paard niet meer in takt loopt, of is dat helemaal afgeschaft? Een uitgestrekt galop is altijd nog een galop en dus drietakt, maar de foto van Emmelie Scholtens laat zien dat je gewoon vierde kunt worden met een viertakt uitgestrekte galop. Of heeft ze de slechte score voor de galop kunnen compenseren met andere onderdelen?


Dankje! Ik doe mijn best, maar ik speel wel vals door de ingebouwde horizon-meter. :D

Over de 4-takt galop, als het goed is krijgen ze daar wel aftrek voor. Maar ik heb geen inzage in de protocollen van gister dus kan daar niks over zeggen. De piaffe en passage van Desperado waren wel uitzinnig goed (ook enkele takt foutjes, maar ze liet ze meerdere malen zien dus ik denk dat daar wel goede cijfers uit kwamen). Ook het algemeen beeld was erg netjes :)
Ze werken nu met digitale protocollen dus wie weet dat er in de toekomst de mogelijkheid is dat het publiek ook de protocollen te zien krijgt, vanuit de sportbeleving wereld zou dat wel leuk zijn. Meer inzage zorgt vaak voor meer 'spanning en sensatie' tijdens het rijden. Of het vanuit de sport wenselijk is, is de vraag.


Escada schreef:
He wat leuk! De foto van de para sport zijn collega´s van mij! Gave foto´s .
Hun zijn van Stal Groenendaal met Pegatrust mocht je namen erbij willen zetten :j

Leuk! Ik heb van elke combinatie in die twee rubrieken foto's, hoe zou ik het beste met ze in contact komen? Het zou wel zo leuk zijn dat de ruiters ook hun eigen foto's zien :)

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:29

xyzutu2 schreef:
Mooie foto's voor zo'n binnenpiste! Ook vind ik het erg fijn dat je de dressuurfoto's gewoon genomen hebt zoals ze zijn en ze zich niet ineens in een zeer heuvelachtige binnenbak afspelen (altijd bergop natuurlijk :D ). Ook bijzonder om zo ineens het para-mennen voorbij te zien komen, dat kende ik helemaal niet.

Qua sport vraag ik me af of je tegenwoordig nog minpunten krijgt als je paard niet meer in takt loopt, of is dat helemaal afgeschaft? Een uitgestrekt galop is altijd nog een galop en dus drietakt, maar de foto van Emmelie Scholtens laat zien dat je gewoon vierde kunt worden met een viertakt uitgestrekte galop. Of heeft ze de slechte score voor de galop kunnen compenseren met andere onderdelen?


ehm...ik zie vanaf deze ene foto iig dat er gewoon een 3 takt galop in zit bij Emmelie. 1 been is aan de grond. Het diagonale benenpaar zit even hoog in de lucht en het laatste binnenvoorbeen zit het hoogst in de lucht, dus zal ws als laatste neerkomen, dan heb je toch echt een 3 takt te pakken. Waar zie jij de 4 takt erin dan?

Lalala12468
Berichten: 149
Geregistreerd: 23-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:13

De protocollen van de dressuur zijn vrijwel altijd wel in te zien. En ik zie hier ook geen 4 tact in, net als bij de bewegende beelden. Het feit dat het voorbeen verder van de grond is dan het achterbeen betekent niet dat deze ook later op de grond komt (net als bij de draffoto van Isabell). Van wat ik me kan herinneren heeft Desperado een hele sterke uitgestrekte galop.
De protocollen zijn trouwens te vinden op dezelfde site als de uitslagen, je moet dan eventjes op de score klikken om ze in te kunnen zien.

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: [FOTO]The Dutch Masters, Indoor Brabant 2019, dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:27

Ik heb laatst een lezing van Johan Hamminga gevolgd, en die vertelde dat als een paard dusdanig goed getraind is en goed aan elkaar vanuit het achterbeen loopt, het achterbeen (van het diagonale benenpaar) een fractie eerder op de grond komt dan het voorbeen. Dit betekent dus niet dat het paard direct in 4-takt loopt, want eigenlijk is het juist een goed teken, het paard loopt echt vanuit het achterbeen.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:42

xyzutu2 schreef:
Mooie foto's voor zo'n binnenpiste! Ook vind ik het erg fijn dat je de dressuurfoto's gewoon genomen hebt zoals ze zijn en ze zich niet ineens in een zeer heuvelachtige binnenbak afspelen (altijd bergop natuurlijk :D ). Ook bijzonder om zo ineens het para-mennen voorbij te zien komen, dat kende ik helemaal niet.

Qua sport vraag ik me af of je tegenwoordig nog minpunten krijgt als je paard niet meer in takt loopt, of is dat helemaal afgeschaft? Een uitgestrekt galop is altijd nog een galop en dus drietakt, maar de foto van Emmelie Scholtens laat zien dat je gewoon vierde kunt worden met een viertakt uitgestrekte galop. Of heeft ze de slechte score voor de galop kunnen compenseren met andere onderdelen?


Ziet er voor mij gewoon uit als een drietakt? Ligt misschien aan mij maareh..

R.I.P. Nancy |(
U r amazing sweatie :(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, AhrefsBot, christel0908, Damon26, Eva1975, EveliNero, Galeo, Geralda1994, Ghazella, GoogleAdsense, Jarmo, Jihama, KikiCelinevs, Mandy25, ManonGrr, MyWishMax, nafkedemi, nijnthju, OleJon, Rainer, Shalimar, TinusB en 100 bezoekers