[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

PallyJarig

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 18:50

Hier ook een Bucas die nog steeds droog is na al die regen.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.


Duhelo

Berichten: 28496
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:27

Ik heb net een 2 de hands bucas regendeken gekocht. Kan ik die zelf wassen met speciaal product? Welk product is aan te raden ?

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:47

Welke Bucas had je gekocht Faither? Mijn Irish heeft een eerste winter goed vol gehouden, de tweede winter lekte ie wat door op de staartnaad, maar heb de gehele deken ingesprayed met Bucas spray en daarna was ie weer prima. Met mijn oude tweedehands smartex dekens nooit problemen gehad.

Ik ben nog steeds erg tevreden over de Rambo en baardlief lijkt de deken ook prettig de vinden liggen :D Had ik niet direct verwacht, als ik dit had geweten was ik veel eerder overgestapt :P Nu rustig doorsparen voor een 0 grams, of toch maar een slagje betaalbaarder de Rhino nemen.
Deken houdt de regen ook echt goed en hij droogt ook snel! Had ik al gezegd dat ik blij met de deken was? :P
Afbeelding

"Een draver, is gaver" :D

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 23:16

Ik heb ervaring met de Equi-theme deken als in een 1200d Tyrex 150gr deken.
Nu derde winterseizoen en nog steeds prima waterdicht en niet echt dunner geworden na (professioneel) wassen. Paard is geen sloper en staat niet 24/7 buiten.
Heb er nu met de actie een 0 grams bij besteld.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 23:26

@RianneH, ik heb de freedom turnout met vaste hals.
Ben in de middag nog even terug gegaan voor een foto maar toen was de deken al een heel eind droog:Afbeelding

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:32

Hele nette pasvorm ook op je paard Rianne!

Faither Agradi is niet altijd moeilijk met garanties, hopelijk krijg je gewoon een nieuwe. Zo snel doorlekken kan toch niet?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 07:34

Charizard schreef:
Hele nette pasvorm ook op je paard Rianne!

Faither Agradi is niet altijd moeilijk met garanties, hopelijk krijg je gewoon een nieuwe. Zo snel doorlekken kan toch niet?

Ik hoop het inderdaad, ben wel enigsinds angstig dat de nieuwe dan ook gewoon doorlekt.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:19

Ik heb die deken ook, zelfde kleur en mijne is gewoon 100% waterdicht hoor.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:38

hier ook geen probelemen met bucas. Ja wel eens op de naden wat nat.. maarja meneer die speelt ook in de blub.. en waterplassen.. Maar zijn rug enz allemaal droog terwijl ik wel door en door nat was, zelf mijn jas redde het niet afgelopen woensdag... terwijl ik maar 5 min in de regen had gelopen.. En mijne loopt 24/7 buiten. En schuilen wat is dat?? kent hij niet hahaha.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:44

Hmm, ik wil zeker nog wel een keer een poging werken want hij past super mooi, ik heb een mail terug waarin ze vragen om een foto waarop te zien is dat de deken lek is. Aangezien het niet Meer heeft geregend sinds dat ik erachter kwam dat hij niet waterdicht is, heb ik deze foto gestuurd waarop de deken al een heel stuk was opgedroogd maar ik hoop dat ze het goed genoeg vinden. Afbeelding
Anders misschien de tuinslang ff op de bovenkant om te laten zien dat hij lek is.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:35

Wat doen jullie met de dekens aankomende week? Ik heb nu nog 200 opliggen maar ga denk ik naar 100 woensdagavond.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:36

ik heb vanochtend de deken eraf gehaald, dus lekker bloot. Nu zonnetje, geen regen en weinig wind :).

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:40

ik heb er nu eentje bloot staan en eentje nog onder 200, maar dat vind ik ook een twijfelgeval nu

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:51

Faitherr je kunt ook de emmertest doen en daar filmpje van maken?

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:40

cissy schreef:
Faitherr je kunt ook de emmertest doen en daar filmpje van maken?

Dat zat ik zelf idd ook te denken maar ze vond deze deken echter goed genoeg, ze stuurt het geld terug als ik een foto stuur van deze deken doormidden geknipt... nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het wel heel erg zonde vind om een gloednieuwe deken door te knippen... maarja het is niet anders ben ik bang

Duhelo

Berichten: 28496
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:15

hoe werkt de emmertest?

Hier staat de oude weer bloot, die stond afgelopen twee dagen onder een regendeken (niet geschoren, dikke vacht, maar heeft moeite met regen).

Mijn jonge staat nog onder 200, die heeft een deken op omdat ze met een hoest staat, die zet ik morgen mss onder een regendeken en overmorgen dan mss bloot, afhankelijk wat de dierenarts adviseert en hoe warm ze aanvoelt.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:43

Faitherr schreef:
cissy schreef:
Faitherr je kunt ook de emmertest doen en daar filmpje van maken?

Dat zat ik zelf idd ook te denken maar ze vond deze deken echter goed genoeg, ze stuurt het geld terug als ik een foto stuur van deze deken doormidden geknipt... nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het wel heel erg zonde vind om een gloednieuwe deken door te knippen... maarja het is niet anders ben ik bang


Liever geld terug dan met deze slechte deken blijven zitten, toch?

PallyJarig

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:55

Ik voel elke dag. Vandaag wel hals en onderdeken af gedaan

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:57

Jammer dat het 's nachts nog zo koud is de komende tijd, anders ging de deken er mooi af.

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:25

Faitherr schreef:
cissy schreef:
Faitherr je kunt ook de emmertest doen en daar filmpje van maken?

Dat zat ik zelf idd ook te denken maar ze vond deze deken echter goed genoeg, ze stuurt het geld terug als ik een foto stuur van deze deken doormidden geknipt... nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het wel heel erg zonde vind om een gloednieuwe deken door te knippen... maarja het is niet anders ben ik bang


Wat is dat nou weer voor vaag iets. Hij is goed genoeg, maar als je hem doorknipt krijg je wel een nieuwe? Hij is of goed genoeg, of niet goed genoeg...

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:26

Veulen84 schreef:
Wat is dat nou weer voor vaag iets. Hij is goed genoeg, maar als je hem doorknipt krijg je wel een nieuwe? Hij is of goed genoeg, of niet goed genoeg...



Nee haha zo bedoelde ik het niet, de foto was goed genoeg voor haar om te kunnen beoordelen dat de deken inderdaad niet waterdicht was, om een nieuwe te krijgen moet ik wel een foto sturen van deze deken doorgeknipt.

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:30

Faitherr schreef:
Veulen84 schreef:
Wat is dat nou weer voor vaag iets. Hij is goed genoeg, maar als je hem doorknipt krijg je wel een nieuwe? Hij is of goed genoeg, of niet goed genoeg...



Nee haha zo bedoelde ik het niet, de foto was goed genoeg voor haar om te kunnen beoordelen dat de deken inderdaad niet waterdicht was, om een nieuwe te krijgen moet ik wel een foto sturen van deze deken doorgeknipt.


Raar gedoe... Bedrijven bedenken soms ook de raarste dingen zeg.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:32

En dan komt ze er straks op terug omdat hij stukgeknipt wordt.. :')

Heb je die afspraak zwart op wit staan?

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:46

Faitherr schreef:
Veulen84 schreef:
Wat is dat nou weer voor vaag iets. Hij is goed genoeg, maar als je hem doorknipt krijg je wel een nieuwe? Hij is of goed genoeg, of niet goed genoeg...



Nee haha zo bedoelde ik het niet, de foto was goed genoeg voor haar om te kunnen beoordelen dat de deken inderdaad niet waterdicht was, om een nieuwe te krijgen moet ik wel een foto sturen van deze deken doorgeknipt.


Maar dat is op zich logisch. Ze willen zeker weten dat de "slechte" deken vernietigd is zodat er geen misbruik wordt gemaakt van garantiezaken. Anders zou het betekenen dat je een nieuwe deken krijgt, maar de oude ook nog hebt en wie zegt dan dat die echt lek is?
Ik snap dus wel dat bedrijven deze zekerheid willen en de deken doorgeknipt moet worden.

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:12

Nee dat is toch logisch? anders kunnen we toch allemaal klagen en dan dubbele dekens hebben?
Ik moest mn deken ook terugsturen voordat ik een nieuwe kreeg.

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers