Equitana Indoor 2019

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 17:37

Haha leuk verslag, en leuke hond.. zo op je jas :+:


N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 17:43

Sjolvir dat dekje heb ik ook. En van vriendin moest ik eigenlijk ook halster en bandages bij kopen maar vond dat een beetje te veel van het goede
Afbeelding
:D

Billini❤️❤️

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 17:51

Sjolvir schreef:
Die waren mijn doel, wou er al jaren 1.. En YES! gelukt, ik heb mijn lange gooi over de kont van je paard buitenrij jas!! (loesdau en hij was iets goedkoper dan normaal op de site 139,00 ex verzenden) Die koste 125,50 op de beurs.
Daar ook roze teugels 16 euro gekocht en een bus insecten gif voor op je paard 32 euro en een potje Phaser met spons 17 euro, spul kan je makkelijk op je paard zijn snuit smeren tegen de insecten.
De maten van die jassen zijn trouwens hilarisch... Ze zijn echt HUGE! Ik heb nu een S, maar in principe had ik ook in een xxxs gepast, ware het niet dat dan de mouwen te kort waren. (ik ben maat 1.87 lang en heb normaal ca maat 38 a 40 van jas)


Zou je dan dus maat xxxs aanraden voor iemand die normaal S heeft, van 1.70?

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 17:56

@Maddox, bij mij waren de mouwen van de xs aan de korte kant en dat is bij regenjas niet handig, maar jij bent 17 cm kleiner dan ik ben.. dus dekn dat je dat je daar heel eind mee komt of een xxs.
Loesdau geeft zelf aan dat je deze jas 2 maten kleiner dan je normale maat moet kopen.

@Lootje191, ha ha, ik vond halster ook wel beetje to much al.. maar met afdingen dacht ik.. nou ja, dan kost halster me uiteindelijk 10,50.. en hij was zooooo schattig.... dus toch maar gedaan. Gaan we keer dekjes meeting houden hier in de regio :D :+

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:06

Gratis af te halen, 2 equitana polsbandjes, zaterdag nog geldig, regio Rotterdam.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Juf_Sanne
Berichten: 250
Geregistreerd: 12-04-08
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:14

Hoi Sjolvir,
Ik stuur je een pb

Trots op mijn mini's!!!

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:49

Hier heb ik ook nog getwijfeld om dat halster (bijpassend bij bovenstaand dekje) maar vond het toch meer voor een merrie en niet voor de hengsten hier.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:04

Juf_Sanne schreef:
Hoi Sjolvir,
Ik stuur je een pb

Ze zijn van jou.
Lori schreef:
Hier heb ik ook nog getwijfeld om dat halster (bijpassend bij bovenstaand dekje) maar vond het toch meer voor een merrie en niet voor de hengsten hier.


Ik heb schattig meisje meisje, dus kon hier prima, al vrees ik dat Toobs er ook wel eens mee zal lopen.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:28

Ik vermoed dat ik nu bij iedereen die Spooks draagt denk dat ze op Equitana zijn geweest :+

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

prugelpiet

Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:38

Ik vond de spooks prijzen anders flink tegenvallen.

I am because you were

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:38

Het jeukt nu heel erg om die jas te kopen... Zou je een paar actie foto's willen maken?

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

_Lois_

Berichten: 3278
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:55

Nog 1 nachtje slapen, morgenochtend die kant op *\o/*
Heb een lijstje gemaakt van dingen die ik wil hebben met de normale prijs erbij zodat ik goed kan bedenken of het de moeite waard is :P
Ga gezellig met m’n vader, sinds ik 7 ben gaan we altijd al samen naar dingen zoals Jumping, Horse Event en al 2x eerder Equitana :D
Dit is de eerste x dat ik zelf ga autorijden, best spannend :))

| https://www.schermvrijopvoeden.nl | Kies bewust voor offline opvoeden in een online samenleving |

Tilmar

Berichten: 3300
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:36

Ik zit in de trein terug! We hebben een superleuke dag gehad. Zere voeten van het lopen!
Teveel gekocht :o
Nieuwe rijlaarzen (dezelfde als ik al heb, moeilijk aan te komen en de enige waar mijn kuiten in passen :D), leuk geprijsd trouwens.
Een hoofdstel en vliegenkap voor onze nieuwe mini. Twee emmers voer en (echt erg) zo'n emmer met schep snoep.
Ook nog een cowboyhoed gekocht, ik ben jury voor Fnrs western, stel dat ik een keer gevraagd word, moet ik wel gepast verschijnen natuurlijk. Die dingen zijn echt duur! Van echt leer zomaar 100 euro. Ik heb nu een nepperd, maar wel een mooie nepperd.
Ook nog grappig, ik wilde een hooi blok voor de konijnen. Twee leek me wel genoeg, want daar doen ze wel even mee. Kreeg ik er 4 voor 2 euro *\%/* leuk, maar ze wegen wel een kilo per stuk |o. Wat een gesleep..
Verder nog veel stalmatten gezien, ik heb er net een gekocht, dat was achteraf gezien denk ik niet de beste keus. Niks aan te doen..
En echt meerdere stands met hoefschoenen, dat was erg leuk. Ik moet nieuwe hebben, de hoeven van mijn paard zijn zo mooi gegroeid zonder ijzers! Nu weet ik welke maat ik moet hebben, had de hoeven precies uitgeknipt en kon dus passen.
We stonden heel toevallig bij de ring waar Monty Roberts een demo kwam geven! Wij zijn fan, dus dat was wel cool. De demo was iets minder, een getraumatiseerd dressuurpaard wat er nu nog een trauma bij heeft..
Nog heel even in de hoofdring gezeten, een demo van barokke paarden en een paar rassendemo's.
Morgen een foto van onze aankopen!

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+3

prugelpiet

Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:52

Ik zag het dressuurpaard van Monty Roberts ook. Buiten al compleet over de zeik, dus vond het ook heel zielig dat die naar binnen moest in de drukte.

En nee, zo kleinzerig ben ik niet over paarden, maar dit was gewoon sneu. Dat paard was bang.

I am because you were

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:57

Aggut, kon Monty Roberts dan wel een fatsoenlijke clinic geven?

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:01

Zo, ik ben weer thuis :-) Erg fijne dag gehad, het was verrassend rustig. Het aandeel horsemanship demo's vonden wij wel beperkt (waarom kreeg Parelli maar 10 minuten in de hoofdring, terwijl een FN instructeur daar een half uur lang les gaf aan kinderen??).
De Working Equitation wedstrijd was érg spectaculair, met een ontroerend afscheid van Macchiato aan het eind.

Mijn overgebleven ticket is trouwens verkocht. Veel plezier ermee, Ayla!

Hè, wat sneu voor dat paard in Monty's clinic. Kon hij niets doen om dat paard te helpen? Als ervaren horseman moet hij daar toch raad mee weten (of desnoods de demo afbreken, in het belang van het paard).

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Tilmar

Berichten: 3300
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:03

Kelly_ann schreef:
Aggut, kon Monty Roberts dan wel een fatsoenlijke clinic geven?


Nee, niet echt.. Tijd was ook veel te kort.
Eerst probeerde een assistent wat, maar die maakte het paard alleen maar banger. Toen ging Monty met zo'n stok met plastic aan het werk. Hij kalmeerde wel iets, maar ik had niet het idee dat ze iets bereikt hadden.. Integendeel..
Het arme dier ging op een goed moment maar in piaffe, hij wist het gewoon niet meer :(

Edit: wat ik heel gek vond was dat Monty de lijn om zijn hand gewikkeld had. En dan bij zo'n onvoorspelbaar paard.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+3

darkadia

Berichten: 5233
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:29

Zo ik ben ook op weg terug na 5 dagen Essen en 3 dagen daarvan Equitana. Ik ben gesloopt!

Maar heb me prima vermaakt. Vandaag nog gemeet met Prugelpiet, die filmpjes voor me heeft gemaakt bij de simulator. Heel blij mee!

Verder teveel geld uitgegeven, maar goed geslaagd. Totale buit:
- 2 leren halsters waarvan 1 met leren hengstenketting erbij
- 2 dressuurzwepen (1 voor wedstrijd, 1 voor training)
- navy sporenbandjes met strassstenen
- metalen roskam
- Frontriem
- 2 schuim cavalettiblokken
- 2 flexibele emmers (gratis gekregen van de cowboy meneer bij Loesdau)
- Longeersingel leer (met goede schoftkussens)
- 2 longeeronderleggers QHP
- Longeerlijn en Carbon longeerzweep
- Stiefel eczema lotion
- Roeckl handschoentjes
- Eskadron sjabrak
- Lange teugels (besteld, worden kosteloos opgestuurd ivm voorraad die op was)
- Vliegenmasker
- Petje met bedrijfsnaam erop geborduurd
- Zitanalyse op dressuursimulator
- Ritje op de spring/cross simulator

En nog wat proefverpakkingen...

Miss nog wat vergeten. Foto’s volgen morgen. Thuis duik ik Mn bedje in!

Tilmar

Berichten: 3300
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:43

@darkadia, ik denk dat wij net ook gemeet hebben! :D

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+3

darkadia

Berichten: 5233
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:17

Tilmar schreef:
@darkadia, ik denk dat wij net ook gemeet hebben! :D


Zou goed kunnen! Ik trof jullie op Duisburg toch bij de ICE? :)

Tilmar

Berichten: 3300
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:34

darkadia schreef:
Zou goed kunnen! Ik trof jullie op Duisburg toch bij de ICE? :)


Jaaaa, klopt!

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+3

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 23:03

Ik ben geslaagd!

Springschoenen blauw €15
Springschoenen zwart €15
Flextrainers €20
Frontriemen €13 p.s.
Naambordje €8
Roeckle €19
Bandages €8,50 P.s.
Paint it black (heeft gigantisch gelekt €10
Lamsvelletje €10

Voerzakjes gratissss :)

Afbeelding

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 00:14

Was wederom weer een geslaagde dag ! *\o/*

Was misschien iets minder druk en wat anders opgezet maar nog steeds genoeg te zien. :j Hal 3 hebben wij trouwens overgeslagen, kwamen we niet aan toe :')

Ben goed geslaagd voor:
* bitloos hoofdstel
* bodywarmer
* antiklit manenspul
* droogshampoo
* zweep
*paardensnoepjes

Ook nog wat monstertjes gekregen!

En nog even proef gezeten op een heel fijn zadel die op mijn verlanglijstje staat, Deuber Impuls <3

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Marcella

Berichten: 36589
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 00:32

Planning was niet veel te kopen, maar wel te veel geld uitgegeven en voor de rest gewoon genoten.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

ingridxxs

Berichten: 256
Geregistreerd: 17-03-13
Woonplaats: Nieuw balinge

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 07:43

Ik ben onderweg!!! Met de auto vanuit Drenthe.

Verlanglijstje.
Sidepull anatomisch met kaakriem
Nieuwe dekjes!
Heel veel kleren.

Tegenwoorden heb ik de kleuren donker blauw met rose/bronze goud. Kijken of daar wat in te vinden valt.

Ik heb er zin in!! Had wel even kleding struggles vanochtend. Straks te warm of te koud

Insta: @fjordfons_
Facebook: Fjord Fons
Classical dressage


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers