Deel Koniks Oostvaardersplassen naar Spanje en Wit-Rusland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:40

Wat is het alternatief? Afschieten omdat er te veel dieren op te weinig oppervlakte zijn? Transport naar het slachthuis? Verder creperen in de OVP?

Hoezo niet meer voedsel? Ik kan dat vanaf die foto's niet afleiden. :) waar baseer je dat op?

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:46

'Toevallig' de groenste foto's er uit gehaald maar over het algemeen is het er net zo droog of zelfs droger waardoor ze ook gaan creperen ;)
Afbeelding
Afbeelding
en ja daar achter zie je een stapel hooi/stro, dat gebeurt 'illegaal' net als hier in Nederland.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:54

Art_Ificious schreef:
Beter verhuizen dan sterven door te weinig voer of door afschieten omdat het er teveel worden.


Precies dit! Als het transport netjes geregeld wordt zie ik ook niet in waarom verhuizen slecht zou zijn voor deze dieren. Er wordt nu eindelijk eens iets gedaan is het weer niet goed volgens sommigen.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Deel Koniks Oostvaardersplassen naar Spanje en Wit-Rusland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:18

Ik heb geen problemen met het feit dat de dieren verhuizen. Ik heb problemen met het feit dat de dieren naar spanje gaan waar het nog een graatje erger is dan in de ovp en ze dus er niet beter van worden.

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Deel Koniks Oostvaardersplassen naar Spanje en Wit-Rusland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:56

Ik vind het eigenlijk allemaal wel meevallen. De vreselijk magere paarden, zijn ook de paarden met een hele slechte vacht, die zullen dus iets mankeren. Ook op de eerste foto op deze pagina lijken de andere paarden er goed uit te zien.

En dat er op ze gejaagd wordt is toch juist ideaal om de populatie in stand te houden? Het is kiezen of delen hier... Deze half wilde Konik's kun je niet bij elke random Penny in de tuin kwijt, dit is een heel ander kaliber paard. Ik ben helemaal voor!

Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:27

romyamb schreef:
'Toevallig' de groenste foto's er uit gehaald maar over het algemeen is het er net zo droog of zelfs droger waardoor ze ook gaan creperen ;)
[ [url=m/g9pHuj.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xfX0qY.png]Afbeelding[/url] ]
en ja daar achter zie je een stapel hooi/stro, dat gebeurt 'illegaal' net als hier in Nederland.

Ja daar citeer je ook een bron zeg. Die Annemieke is de allergrootste paardenindeOVPzijnsielughfundamentalist die er bestaat :') :') :')

Droger dan in de OVP lijkt me bijna overal mogelijk. Ben je er wel eens geweest? Het is een nogal moerassig gebied, vind je niet?

Anoniem

Re: Deel Koniks Oostvaardersplassen naar Spanje en Wit-Rusland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:30

Annemieke zit natuurlijk in Spanje om te kijken of die sieluge paarden niet opgegeten worden ofzo :')

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Deel Koniks Oostvaardersplassen naar Spanje en Wit-Rusland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:32

Annemieke zit inderdaad in spanje ja

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Deel Koniks Oostvaardersplassen naar Spanje en Wit-Rusland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 16:43

Niks mis mee toch?
Ze is al heel lang bezig voor de dieren in de ovp.
Kunnen ze mooi zien waar ze terecht komen.