[VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 08:16

Het is een pittig dametje := .
Goed consequent bij haar blijven en niet onder de indruk raken van haar uitbarstingen dan komt het goed.


xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:45

Lekker hoor zo'n karakter! Ik hou daar echt wel van, maar je moet er wel stevig voor in je schoenen staan om duidelijk te maken dat je 'haar de baas bent' (vind dat altijd zo dominant klinken maar ik word vast wel begrepen). Eenmaal die karakters gewonnen en je hebt er een wereld merrie aan! :D

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-19 21:36

Haha die van jou kan er ook wat van Melissa! Als je had gezegd dat Sam een merrie was had ik je zo geloofd :')

G_J ik denk ook dat het per paard verschillend is.. Maar wat niet is kan nog komen := Hoe merk je aan haar dat ze pubert?

Joey2010 en xDenies.. Ik weet nog niet of ik hier blij mee ben :Y) Soms kan ik er echt om lachen omdat ze gewoon een complete idioot is. Maar ik durf niet zonder begeleiding met haar aan de slag omdat ik soms niet weet hoe ik erop moet reageren, en daar baal ik wel van. Maar goed, het zal zich met de tijd wel oplossen. Ik doe alleen maar iets met haar als er een stalgenoot of een andere vorm van hulp aanwezig is :+


Nog even terug op de luchtwegproblemen... Ik lees veel over longspoeling. Als de antibioticakuur straks afgelopen is - duurt nog 2,5 week - en het is nog niet beter dan ga ik kijken wat de veearts ervan zegt, of dit misschien een idee is. Ik maak me gewoon zo'n zorgen dat het dampig wordt/is -O- De antibiotica doet wel wat, maar voor mijn gevoel werkt het niet goed/snel genoeg.

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:54

Joy is bij vlagen stout en dwars. Gewoon niet doen wat ik vraag, terwijl het voorheen geen probleem was. Miepen om een klein dingetje als benen spuiten en ineens weer terugvallen op dingen die er al uit waren. Laatst deed ze op de poetsplaats een poging tot hangen bijvoorbeeld.

En vooral met dingen die ze al kent dwarsig zijn. Niet rechtsom willen gister en vandaag niet linksom. Net even over de grens gaan door te blijven duwen en dan na een correctie met de zweep een bokje geven. Die dingen. Ik moet er wel om lachen af en toe :=

Ja die luchtweg problemen... ik snap je heel goed :(:) . Fuego had een kuchje (niets meer en niets minder) maar bleef aanhouden en hij kwam ook door de Venti/cubarmix heen. Uiteindelijk toch maar naar de kliniek en na de scopie en spoeling bleek dat hij een longontsteking had gehad en daar nog een staartje van had. Hij is niet dampig geworden. Wel hebben we hem vanaf toen op houtmot gezet, omdat hij snel geïrriteerde luchtwegen had.

Ik denk dat je er verstandig aan doet na de antibiotica toch een belletje te wagen aan de DA met een verwijzing, mocht het niet beter zijn

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-19 00:11

Ik heb sowieso de afspraak met de DA dat hij over 2,5 weer langskomt voor een nieuwe endoscopie (en tot die tijd dus antibiotica). Afhankelijk van hoe het dan staat, komt er een vervolg-behandelplan. Hoe lang heeft Fuego er last van gehad? Want dit speelt bij Nova inmiddels ook al langer dan een half jaar

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:43

Ow dat is wel lang. Bij Fuego heeft het al met al 4 maanden geduurd.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-19 21:33

Vanmiddag is er een DA op stal geweest omdat de oudste uit de kudde weer was gevallen en niet meer kon opstaan. Toen we hem uiteindelijk overeind hebben gekregen, heeft de DA nog even geluisterd naar Nova haar longen (was de DA die ik eerst ook had) en ze zei dat ze vond dat Nova er echt heel goed uit zag en dat haar longen ook vrij goed klinken! En dat ik me geen zorgen hoef te maken over dampigheid. Dus toch een soort opluchting, al zijn we er nog niet natuurlijk. Wel even gezellig met haar staan knuffelen <3 De laatste twee dagen als jaarling: woensdag wordt ze 2!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:45

Oei jammer van het oudje dat niet meer recht kan!
Dat hoor je vaker dat ze niet meer recht kunnen komen.

Hee fijn dat de da vond dat het goed gaat met Nova!
En je bent gelukkig gerustgesteld dat het geen dampigheid is geworden.

Het gaat dus goed komen met haar.

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:32

Oehh jij ook een verjaardag deze week :D Dexter wordt er 11 zaterdag.

Fijn dat de dierenarts nog even heeft geluisterd, toch wel een opluchting dan. Hoe is het met het oudje?

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-19 15:17

Ja ik heb er wel weer vertrouwen in!

Het oudje staat weer op z'n benen gelukkig, maar nog wel even afgescheiden van de groep :) binnenkort mag hij er weer bij.

Morgen wat verjaardagsfoto's maken, beetje jammer dat er alleen maar regen voorspeld is maar goed :+

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-19 15:35


Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101662
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:47

Gefeliciteerd met Nova! *\%/*

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:25

Gefeliciteerd met Nova!! 2 hele jaartjes oud! Heb je specifieke dingen voor haar op de planning, of gewoon op dezelfde voet voort en kijken wat er haalbaar is?

Wat is ze ook mooi hè. <3 Als je ooit een palomino/buckskin overo veulentje uit haar fokt wil ik die wel van je kopen. :o

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:07

Gefeliciteerd! *\o/* Time flies echt he... <3

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:29

Gefeli! Fijn dat je gerustgesteld bent over het hoesten, gaat goed komen met je pittige ding.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-19 10:12

Kimmsel schreef:
Gefeliciteerd met Nova!! 2 hele jaartjes oud! Heb je specifieke dingen voor haar op de planning, of gewoon op dezelfde voet voort en kijken wat er haalbaar is?

Wat is ze ook mooi hè. <3 Als je ooit een palomino/buckskin overo veulentje uit haar fokt wil ik die wel van je kopen. :o


Ik wil uiteindelijk met haar de reining sport in. Maar dan moet het budget dat wel toelaten. Daarnaast wil ik graag mijzelf ontwikkelen in de ranch riding, dat vind ik zo'n leuk onderdeel! En sowieso zal ik allround blijven starten voor de afwisseling :j

De wedstrijden die we nu starten zijn alleen bij de APHA/DPHC. Als ze een jaar of 4 is wil ik ook WRAN gaan starten. En pas later DRHA/NRHA als dit haalbaar is, maar het instap niveau is daar al super hoog en ik weet niet of ik zo'n goede ruiter ben :+

Het inrijden wil ik het liefst zelf onder begeleiding gaan doen. Als ze een jaar onder het zadel is wil ik haar graag een tijdje in reining training hebben, het liefst een jaar maar dat wordt wel heel duur. Ik denk dat een half jaar training eerder haalbaar is op financieel gebied. Maar dit is allemaal van latere zaak. Eerst maar eens inrijden, en ik denk dat ik daar nog wat langer mee wacht aangezien ze nog erg klein is voor haar leeftijd. Met 3,5 a 4 jaar zal ik er voor het eerst op gaan denk ik. Maar volgend jaar maar even zien hoe ze eruit ziet lichamelijk en hoe ze zich gedraagt geestelijk :)



Bedankt allemaal *\o/* *\o/* Gisteren nog even wat fotootjes gemaakt, helaas was het al donker. Hoe vinden jullie mijn haar matchen met Nova haar krullende manen?

Afbeelding

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:15

Gaat helemaal goed komen met die plannen. Je moet het toch doen zoals het komt :) Maar ik zou zeker nog lekker even wachten met rijden, tijd zat straks!

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-19 18:13

Ja hoor! Wachten heb ik geen problemen mee :) We kijken allemaal wel hoe het loopt.

Nu oefenen we vooral met af en toe een pad op d'r rug. Laatst een longeersingel omgedaan (maar nog niet strak getrokken), een bezem op haar rug gelegd, een zeiltje erop, een hark, borstels, jassen, etc. Daar reageert ze allemaal totaal niet op. Ook hebben we een paar keer de dochter van een stalgenoot opgetild en half op haar gezet (boven haar rug aaien, kindje erop zetten met volle gewicht - nog geen 20 kilo - (maar wel vasthouden natuurlijk zodat we het kindje direct kunnen pakken mocht Nova gek gaan doen), en ook daar reageert ze echt niet op. Ze vindt dit soort dingen dus echt allemaal prima, en ze lijkt het eerder gezellig te vinden dan eng.

Ik heb overigens een hele niet-bokt-geschikte foto daarvan := Weet niet of ik die durf te uploaden. Maar we doen alles veilig hoor!

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:45

Oh ja doen! Even lekker rellen! *\o/* :') ;)

Ik heb vorige week op Joy gehangen. Zonder cap :oo , aan een halstertouwtje :oo (kom maar bokt!)

En die doos wilde wegstappen! Zo van:"zit je? Daar gaaan weeee!" :D

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:50

Ach ik heb dat ooit ook gedaan hoor. Een filmpje van wel 15sec met mijn 43 kilo op Beeb haar rug. Beest gaf geen kik en heel Horse-Nation (ja dat deden we toen nog en geen Bokt) viel er over, niet! nor-maal!

En anders mag je ook altijd Pb'en hoor, haha.

Je moet inderdaad gewoon kijken hoe het loopt. Vijf jaar geleden riep ik nog dat ik wedstrijden wilde rijden. Toen kwam mijn gezondheid om de hoek en ook Beeb haar gezondheid. Ik heb vorige week mijn aller eerste eigen nieuwe zadel aangeschaft dus heh .. het komt zoals het komt ;) Lekker genieten, dat is het aller-aller-aller belangrijkste en aan de band sleutelen. Je zal zien dat jullie uiteindelijk voor elkaar door het vuur gaan!

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-19 09:35

Zijn er vrijwilligers die dinsdag ochtend zin hebben om mee te gaan wandelen? Het wordt mooi weer. Ik wil niet te ver gaan (allemaal prikkels voor Nova), maar ik wil wel graag even lekker naar buiten :D

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101662
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 09:41

Ik moet gewoon werken...

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-19 09:45

Snap ik.. Ik heb een onregelmatige baan :+ Mijn "weekend" is dinsdag en woensdag _O- dat maakt het altijd erg moeilijk :=

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101662
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 09:51

Ja, dat begrijp ik. :j

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 11:49

Ik ben wel vrij maar ze verwachten wel weer regen op sommige plekken :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers