[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:48

Welkom Lena en aaida!

Pff ja die regen. Ik heb wel medelijden met de mensen die echt alleen de mogelijkheid hebben om in een buitenbak te rijden. Had eigenlijk morgen cross training maar deze is ook afgelast natuurlijk.

Trainen gaat hier lekker. Xaf gaat goed vooruit de laatste weken. Volgende week een koudbloeden wedstrijd zullen zien hoe die gaat. Daarna half april pas weer. Het trainen bevalt me wel even goed. Even wat rustiger!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:35

@ Rianne; Wat leuk, herkende ze je nog?
@ Buxy; Oh bah, niets aan buiten in de regen en wind :(:)
@ Lena; Welkom! :D Ken je natuurlijk al uit L2 topic
@ Aaida; Ook welkom, zelfde laken een pak :D
@ Buxy; Toch fijn kunnen lessen ondanks het weer
@ Trysteffy: Heel veel succes
@ Shelly; Jammer van de crosstraining. Succes vast volgende week!

Hier nog 2 wedstrijden, nu zondag en volgende week, daarna wil ik eigenlijk even door trainen.
Heb besloten outdoor de overstap te gaan maken naar de M1. :)
Wedstrijden die ik nu nog heb staan ga ik echt even gebruiken om de spanning aan te pakken.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:46

Trysteffy en Marietje succes.
Fijn dat trainen lekker gaat Shelly, jammer van het crossen. Op naar de volgende keer.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 14:16

Fijn dat het lekker gaat Shelly, ik kan me jouw knappe tinker (toch?) ook nog wel herinneren. Ik ben ook echt heel erg blij met onze binnenbak hoor, de buitenbak vind ik normaliter veel fijner, maar begint nu toch wel erg nat te worden met dit weer.
Succes deze en volgende week Marietje.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 17:31

Succes vast Marietje!

Ja klopt tinker inderdaad haha. Heb ik jou in het L2 topic ontmoet? Ik weet het even niet meer haha

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:11

Ja, ik kwam geloof ik binnenvallen vlak voordat je overging. Ik kon me wat mooie foto's herinneren :)

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 09:13

Jeetje wat gaat het hier hard zeg!

Buxy ja.. met al dat water wat er is gevallen de laatste dagen. Vreselijk. Onze bak is wel nat, maar nog prima te doen. Bodem blijft wel 'hard'.
Fijn dat de les goed ging.

Welkom aaidaa.

Succes trysteffy en marietje!!


Ach is te doen Shelly, is nog nooit iemand verdronken in de regen :D Fijn dat ie goed gaat!

Op naar het betere week volgende week :j

Hier vooral gelongeerd. Ze gaat weer wat relaxen en goed laag zodat ze echt over haar rug loopt.
Afgelopen week naar de hengstenshow in Tolbert geweest. Nou die blikken in de ogen van United kan de mijne ook, lijkt ze toch ook qua gedrag op haar papa.. := :')
Verder is ze hartstikke lief en braaf, maar soms ineens... Of op wedstrijd dan wordt ze enthousiast en met haar veel go, dat ze zichzelf in de weg zit.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:25

Vanmorgen even getraind in de rijbak op de rijvereniging, daar hebben we een eb en vloed bodem daar was gelukkig goed te rijden. Doran was aardig fris kon er niet heel fijn aan rijden maar kan hem ook niet zo kwalijk nemen met weinig rijden en als we rijden in de wind en regen :+
Onze eigen bak is helaas nog een zwembad.

Hoe is concours gegaan bij de mensen die gingen?

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:42

Hopelijk droogt het bij iedereen nu snel een beetje op die geen binnenbaan hebben.


Hier vandaag onze eerste M2 debuut gemaakt. Merkte aan de jury dat ze eigenlijk met andere dingen bezig waren dan met mijn proef nog voor mijn proef lekker bellen ja sorry dan ben ik al een beetje klaar mee denk van je bent soort van aan het werk en niet om op je mobiel bezig te zijn...
helaas ook geen winst allebij de proeven 176 punten. Voor de rest mag ik niet klagen was wel wat dingentjes van ik denk oké dat kon vele malen beter omdat ie dat kan en thuis het gewoon super doet of ik bevries op 1 of andere manier in de proeven dat ik niks meer durf...


Een vraagje hebben daar ook wel eens last van mijn paard doet regelmatig zijn mond open dat extreem kauwen op het bit maar wel gewoon wit uit zijn mond komen..

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 11:38

@ Trysteffy; Jammer, maar gelukkig geen drama punten!
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt?

Iedereen alweer beetje opgedroogde bak?

Hier gisteren weg geweest, was weer drama :roll: 8)7 Ik weet soms ff niet meer wat ik ermee aan moet. :7 ^)
Ik had nog wel 4 winst en beide proeven gewonnen, maar om nou te zeggen dat het fijn ging....
Hij was zo compleet over de zeik.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 19:16

Geen idee of ze me nog herkende Marietje. Ze was wel net als anders, maar 't is sowieso een veel aanhankelijker paard dan mijn eigen merrie <3 Lekker bezig! Wel vervelend dat je eigen gevoel niet overeen komt met je punten/prijzen. Je eigen gevoel is uiteindelijk 't allerbelangrijkste.. Lastig hoor! Heb je geen instructrice die eens mee kan kijken op wedstrijd en je daar kan coachen? Desnoods HC o.i.d.?

Lekker, zo'n bodem Buxy!

Pff jammer is dat Trysteffy.. Fijn dat je zelf wel tevreden was verder! Hmm, laat je het gebit wel eens checken? Wit schuim zegt imo niet zoveel.. De mijne schuimt zo snel :+

--

Ik ben gister ook weer weg geweest. Ze liep zoveel fijner dan de laatste tijd thuis <3 Denk dat 't toch enorm scheelt dat de bak hier gewoon droog was. Daar loopt ze meteen een stuk lekkerder op. Ze was ook erg braaf., zonder lui te worden Ik was zelf een beetje gespannen doordat ik al een tijdje niet weg was geweest (dec. voor 't laatst) maar dat was ik gelukkig wel snel weer kwijt.

Helaas geen punten gehaald.. 174,5 en 168,5 -O- Goed, het kon netter en er zaten idd wel wat foutjes in. Maar ik had bijvoorbeeld op mijn houding en zit een 5, nou zo slecht ben ik daar nog nooit op gepunt. Als ik anderen mag geloven is m'n houding helemaal niet slecht. Op alle gangen een 6-je.. Contragalop dan wel 2x een 7, daar was ik wel blij mee want 't is soms nog wel een dingetje om haar nageeflijk te houden en te zorgen dat ik haar "opjaag" om maar in galop te blijven terwijl ik haar daarmee eigenlijk uit balans haal.. Wel 1x een 3 op aanspringen, daar bokte ze me even flink :))

Goed, ik snap soms echt even niets meer van de jurysport. Ze heeft echt stukken slechter gelopen. Demotiverend wel. Maar goed, jurysport... ^) Waar doen we 't ook alweer voor?

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:58

Wat jammer Rianne gewoon bij je eigen gevoel blijven! Ik herken mij wel in jou verhaal. Ik haal voor mezelf de positieve punten eruit.

Vsnsvond weer een fijne les gereden! Klaar voor zaterdag.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 07:10

Iedereen zijn resultaten van het weekend weer binnen blijft inderdaad lastig als punten en gevoel niet overeen komen.

Mijn bak is gelukkig weer redelijk opgedroogd, gisteravond even lekker gelongeerd en vanavond op clubles lekker springen.

loismooij15

Berichten: 296
Geregistreerd: 24-12-14
Woonplaats: bergschenhoek

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:24

Hoi allemaal,

Ik meldt mij hier ook even. Ik heb op dit moment nog niet voldoende punten om over te mogen naar het M en dat hoeft ook niet want mijn paardje moet nog 5 worden. Zelf heb ik winst voor het Z2 maar dat was met de oude proeven..

Om ons alvast een beetje voor te kunnen bereiden op wat de jury nu verwacht tijdens de nieuwe M (2016) proeven lees ik hier graag even mee. :D

Afbeelding

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:13

@ Rianne; Instructie is wel vaker mee geweest al, maar ja ... dat lost niet zijn spanning op helaas. :n
Jammer dat je punten niet overeen kwamen met je gevoel. Stond er geen commentaar bij?
@ Shelly; Succes zaterdag!
@ Lois; Welkom!

Om nog even terug te komen op mijn wedstrijd; Z'n punten loopt hij wel, het ziet er verder prima uit en hij doet alles heel makkelijk. Maar ik voel natuurlijk wel heel veel spanning en soms gaat het dus ook mis, dan blokkeert hij volledig. Ik heb al heel veel geprobeerd, maar het blijft vreselijk wisselen, ene keer gaat het redelijk en de andere keer dus totaal niet. Ik weet het ff niet meer wat wijsheid is!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:18

Ik lees ook even mee. Ik heb vrijdag een oefenwedstrijd in het M1. We zijn pas sinds deze winter weer een beetje aan de gang en zowel paard als ik hebben al 4 jaar geen wedstrijd meer gereden dus het is echt even helemaal opnieuw beginnen. Ik vind de nieuwe proeven in ieder geval wel een stuk beter. Ik had altijd vreselijk last van concentratieverlies omdat de proeven imo nogal langdradig waren, dat lijkt sterk verbeterd, ben heel benieuwd hoe dat in de praktijk gaat zijn.

We hebben in ieder geval de slechts mogelijke voorbereiding gehad dus het kan eigenlijk alleen maar meevallen :=

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 13:20

Hoi! Mag ik me hier ook melden? Heb afgelopen november m'n M1 debuut gehad. Verliep niet helemaal volgens plan.. :') en nu voor 6&7 april voor de herkansing opgegeven. Na in de tussentijd 2 maanden in het gips te hebben gezeten :+

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 14:28

Niks aan dat buitenbakken zo'n drama zijn indd.. die van ons alweer gesleept, was mooi droog :D

Meerdere mooie punten voorbij zien komen, netjes Marietje 4 punten. Jammer dat het dan indd voor het gevoel niet top was.

De nieuwelingen welkom! :D

Ik ga me even terugtrekken uit dit topic, dus vandaar dat ik weinig tot niet meer reageer.
Veel plezier en succes iedereen! :D

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:00

Ja dat is ook de beste manier om ermee om te gaan Shelly, de positieve punten eruit halen. En ach, ik was zelf tevreden. Lang niet regelmatig kunnen trainen, daarna in de natte bak.. Heel trots hoe ze zich op wedstrijd toch liet zien <3

lekker dat de bak weer redelijk is opgedroogd Buxy! Bij ons ook. Weer gesleept dus prima te doen!

Welkom lousmooij15! Leuk dat je vast mee komt lezen.

Vervelend Marietje! Kon zijn dat jij onbewust iets deed of dat je instructrice tips had over hoe ermee om te gaan. Mar jammer dat zij spanning op geen enkele manier is af te vloeien.. op mijn protocol stond niet veel commentaar. Bij mijn houding en zit dat mijn benen teveel wiebelen. Dat klopt wel, maar dat is op Marena helaas nooit anders geweest door haar bouw en mijn lange benen. Hoewel dat dus altijd zo is heb ik er nog nooit zo’n laag cijfer op gehad en zeggen mensen juist altijd dat ik zo’n nette houding heb. Mijn enige valkuil is dat ik soms iets te ver achterover ga zitten, maar dat stond dan weer niet op t protocol :+

Jammer dat je je terugtrekt Meya, waarom?

—-

Hier vandaag fysio bij Marena geweest voor jaarlijkse check. Was weer tevreden. Beide kanten even soepel :D Normaal is ze door haar hele lichaam mega los dus voor haar doen zat ze nu heel ietsje vast achter in de rug maar gelukkig heel licht. Even bezig geweest met dry needling op dat punt.. Vond ze geloof ik wel lekker :))

Nu even 1 a 2 dagen longeren en dan kunnen we weer rijden!

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:26

Welkom iedereen die nieuw is!
Jammer dat je je terugtrekt Meya!
Fijn dat de fysio tevreden was Rianne!

Hier heeft Doran gister een dagje vrij gehad, vanavond denk ik even longeren. We gaan morgen een weekend wel incl. paarden. :o

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:26

@ Nies; ook welkom!
@ Coquette; ook voor jou, welkom!
@ Meya; Wat jammer! Waarom trek je je terug?
@ Rianne; Nee, was het maar waar! Maar goed, we blijven gewoon doorgaan hoor, de aanhouder wint. Ooit moet hij toch van z'n spanning af zijn. :+
Fijn dat ze weer bij de fysio is geweest, altijd lekker voor ze!

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:32

@Marietje heel herkenbaar de spanning en het blokkeren. Mijne kan dit ook heel erg doen. Ik heb tot nu toe ook nog geen echte oplossing gevonden. Weet nu dat hij of hele goede proeven loopt of bijna de verlies aantikt :+

@buxy leuk! Waar ga je naartoe?

@rianne_ fijn dat er weinig aan de hand was! Toch altijd fijn om te weten dat de manier van trainen goed is!

Voor wie een beeld van ons wil:
https://www.instagram.com/p/BvO3QdYHbUx ... 6oyxvksctl

Nog verre van perfect maar ik heb alle vertrouwen in hem :D

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:55

Zo is het Marietje, goede instelling!

Zeker waar, coquette! Altijd weer een fijne bevestiging.. :D Wauw, wat een gaaf paard heb je onder je kont zeg! Aan je eigen houding valt nog wel wat winst te behalen inderdaad, maar daar ben je je bewust van dus dat is al het halve werk! Heb jij trouwens (jaren geleden) ook een haflinger gehad? Je naam komt me zo bekend voor...

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:34

Gaaf dier Coquette!! Je houding kan inderdaad beter, maar zolang je daar zelf bewust van bent komt dat ook wel!

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:00

jeetje wat gaan jullie hard.. ik lag weer even onder een mee lees steen.. mag ik nog? of wordt ik nu verbannen :') -O- ?