Wat te drinken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Wat te drinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-19 13:15

Ik leg de vraag maar eens bij jullie neer..

Ik heb tot een aantal jaar geleden een zware cola verslaving gehad (3-5 liter per dag) en na een bezoek aan de huisarts met de melding dat ik mijn maag aan het slopen was, ben ik hier zo van geschrokken, dat ik er cold turkey mee gestopt ben..

Daarna ben ik overgestapt op ice tea green.. Gezonder, minder calorieën en veilig voor mijn maag.. :+

Maar nu dat spul €2.05 per pak kost (hoogvliet) zoek ik toch wat anders.. Dit is wel een erg dure hobby zo.. :P

In het kader van willen afvallen, graag iets met weinig calorieën.. Maar wel met een goede smaak..

Water valt voor mij af.. Ik heb het een poos geprobeerd, maar omdat de "lekker"factor ontbreekt, drink ik daar veel te weinig van, met blaasproblemen tot gevolg..


Shoot.. :)

<3 Sneakers <3


Joelle1996

Berichten: 1339
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Gouda

Re: Wat te drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:16

Ik vind die huismerk pakken ice tea ook echt wel te doen die zijn 60 cent ofzo?? Anders nectar van de aldi is ook erg lekker haha

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:17

Je hebt aanmaak siroop met ice thee smaak :) Misschien een optie?

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(


sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:18

Ice Tea gezonder dan Cola? Niet echt..

Wat denk je van Sprite?
Of gewoon ranja, kun je nog varieren van smaakjes ook en eventueel zelf met koolzuurhoudend water aanmaken.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:18

Aanmaak limonade

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:18

En water met prik en stukjes fruit erin? Altijd beter dan frisdrank :=

Getup

Berichten: 8259
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:19

Lillian__ schreef:
Je hebt aanmaak siroop met ice thee smaak :) Misschien een optie?



Dit lijkt me een goede oplossing? Nog lekker ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:19

Ik drink liters water met een smaakje, met bubbels. Framboos, perzik en appel zijn mijn favoriet, maar je hebt ook kokos, citroen, mandarijn, kers, cassis vanalles! En er zit eigenlijk niets in. Bijna iedere supermarkt heeft het wel in het huismerk en van Spa, Sourcy, en Chaudfontaine heb je ook veel verschillende smaken.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:19

Chrystal Clear of Sprite?

Ik drink de hele dag door thee en 's avonds 2 glaasjes fris dan gaat het niet zo rap met de flessen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:20

Jeetje, ik schrik hier best wel van. Drink je nu alleen maar Ice Tea? Ik denk dat heel veel mensen water niet heel lekker vinden, maar dit toch drinken, omdat drinken er nou eenmaal bij hoort. De basis van je drinken hoort imo water te zijn, aangevuld met wel eens wat lekkers. Ice Tea is ook echt ongezond!

En gewoon thee, drink je dat ook niet? Daar zijn zo veel smaken van!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Wat te drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:22

Sourcy en crystal clear bevatten relatief weinig calorieën en smaakt best goed moet ik zeggen.

Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:25

Jemig, vind dit best heftig. Gewoon thee? In principe zijn bijna alle soorten frisdrank natuurlijk suikerbommetjes, de een alleen wat erger dan de ander. Ik geloof er echt heilig in dat het gewoon een kwestie van gewenning/doorzetten is. Volgens mij zijn er namelijk maar weinig mensen die water echt lekker vinden. Ik leef zelf inmiddels al tijden op water, thee en koffie. Doordat dat zo'n gewoonte is hoef ik ook niet anders, op een enkele keer een colaatje in het weekend na dan maar daar is het ook wel mee gezegd.

Met water is dat natuurlijk precies hetzelfde, ik snap dat er geen smaak aan zit maar er te weinig van drinken met gezondheidsproblemen tot gevolg? Nee dat kan ik echt niet begrijpen. Al zet je een paar keer per dag een wekker om je er aan te herinneren om een glas water te drinken...

Maargoed, mocht je echt per sé iets anders willen, dan is volgens mij Crystal Clear nog wel oke. Al lijkt het me ook niet echt top om daar liters per dag van weg te drinken...

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:25

Om meer te drinken doe ik een scheutje grenadine in een halve liter flesje water. Dat drink ik al gemakkelijk 3 keer per dag leeg. Je kan dan zelf afbouwen naar minder grenadine zodat je jezelf ook die suikerverslaving wat kan afleren (ik herken het, als ik niet oplet wil ik mijn thee ook steeds zoeter maken). Als je doorzet heb je er vanzelf minder zin in!

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:26

Inderdaad de aanmaak ice tea! Erg lekker en je doet er langer mee als een pak.
Maar water met een paar takjes munt en een cintroentje is ook lekker. Of gewoon een kop thee <3

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:27

Ik vind het ook altijd zo vreemd dat mensen de hele dag frisdrank of sap kunnen drinken.

Goed van je om nu van de cola af te zijn. *\o/*

Ice tea lijkt mij geen goed alternatief, dat zit ook vol met suikers.

Ik denk dat je sowieso jezelf aanmoet leren minder suikers te eten en te drinken, want je bent u eenmaal gewend aan erg zoet en dat kost wel tijd om af te bouwen.

Ik zelf drink soms Rivela of Sourcy citroen, maar dat is dus echt niet zoet.
Zelf houd ik niet van drinken met zoetstoffen, dus valt er al veel af.

Maar de ice tea limonade is een mooie manier om je smaak van zoet af te bouwen, je kan steeds iets minder limonade erin doen en steeds iets meer water.

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:28

Oef ik herken dit wel een beetje, geen cola verslaving of iets, maar ik drink veel te weinig water. Meestal pak ik multivitaminen of appelsap, puur omdat water zo 'saai' is..

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:31

Ik heb ook een suikerverslaving hoor. is anno 2019 ook niet zo moeilijk meer. als het lekker is zit er suiker in :') behalve de aanmaak ice thee ben ik ook smaken van spa met een heel klein beetje fruit smaak aan het testen of dat iets is voor mij, ben niet zo'n fan van spa rood en omdat er natuurlijk geen suiker in zit smaakt het heel raar en flauw :p

*serieuze suikerverslaving - 6 blikjes redbull per dag en daarbij dronk ik nog cola, en aanmaak en what not.
Ben inmiddels terug naar 1 á 2 blikjes per dag :j
Laatst bijgewerkt door Lillian__ op 13-03-19 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:32

Gewoon water drinken is een kwestie van gewenning.

Maar er bestaan suikervrije aanmaak siropen. Als je perse wat zoetigs moet hebben.

Hier koffie water en thee. En een enkele keer limonade.

Cola eigenlijk alleen als ik eens een avondje aan malibu of berenburg ga.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

purny

Berichten: 27461
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:32

0% suiker siroop. Ik lust ook geen water maar dat is een alternatief

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:33

Crystal Clear vind ik hier fijn. Ik drink zelf ook (te) weinig water, en die Crystal Clear is voor mij een soort tussenstap tussen sap en water. Is ook met prik en zonder prik, en de huismerk pakken van Hoogvliet zijn erg lekker!

♡♡♡♡♡

EllisL

Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:36

Ik pakte altijd veel sappen, vond water vies.
Ik ben eerst overgestapt van sap op crystal clear. Daarna was de stap naar thee / water niet zo groot meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:36

Misschien Bolero limonade? Is online te bestellen, is een poeder limonade, volgens mij behoorlijk ‘gezond’ en in weet ik veel hoeveel smaken te krijgen.

Afbeelding

Edit: volgens mij 2 cal per 100ml drank
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-03-19 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:37

Spa rood en dan die nieuwe met een smaakje?
Ik vind ook drank met een bubbeltje lekkerder dan ‘platte’ dranken.

Wave after wave

Josienx
Berichten: 219
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:39

Ik drink het liefst water. En heb altijd een kan met limonade staan, dan pak je ook niet een te grote hoeveelheid voor in het glas. Het is een kwestie van gewenning, gewoon niet meer kopen dan kan je het ook niet opdrinken! Spa rood met citroen is ook lekker!

Fruitsappen zou ik overslaan, die zijn net zo slecht. Dan kan je beter een stuk fruit nemen!

Gold <3

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wat te drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:42

He bah, zoveel cola en ice tea. :')

Ik drink liters water per dag met thee tussendoor. Als ik uit eten ga oid neem ik wel een colaatje maar ik vind het thuis gewoon niet lekker? Is dezelfde cola overigens..

Spa rood met alle smaakjes moet toch wat tussen zitten wat je lekker vindt toch? Of de ice tea aanmaken met water, is ook altijd beter dan puur drinken. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Amazonbot, CecileDV, Kimberly520, Kirsha, Lisewiesje, Niika, suus_toes, thequeensmum, XxMariellexX, Yipee en 135 bezoekers