Thailand tips en ervaringen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 07:17

fokfanaat schreef:
Als je kan slapen in de trein. Da's niet voor iedereen weggelegd

Dat is waar, maar dit zijn volledig platte bedden met redelijk comfortabel beddengoed en een aangename (koele) temperatuur (1e klas met een eigen coupe). Dat in combinatie met het geluid en de bewegingen van de trein doet wonderen bij mij, terwijl ik absoluut niet kan slapen in een bus of vliegtuig.

Als je echt niet kan slapen in de trein dan is vliegen een betere optie. Er is nauwelijks wat te zien vanuit het raam (ook niet overdag), mede omdat er folie op de ramen zit om de zon een beetje buiten te houden.


Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 07:57

fokfanaat schreef:
Als je kan slapen in de trein. Da's niet voor iedereen weggelegd


Dat is inderdaad de reden, dus dan is vliegen denk ik toch de beste optie.

[o]

Needje

Berichten: 19199
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:36

Buiten t slapen an sich scheelt met de nachttrein gaan je wel een nacht verblijf. Dus financieel positief :D
Oordoppen in en masker op en liggen maar.

callippo

Berichten: 3199
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:05

Leuk om hier nog wat extra tips te lezen! Vooral de 'minder toeristische plekken', daar houden wij ook wel van.
Ik hoop dat slapen in de nachttrein gaat lukken. We reizen met 2 kleine kinderen en voor de jongste is geen bed geboekt (kon niet, t/m 3 jaar reist gratis, maar heeft dan ook geen recht op een zitplaats of bed).

Hoe zijn de ervaringen met couchsurfen in Thailand?

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:29

De nachttrein naar Chiang Mai vond ik een van de leukste onderdelen van mn reis! Prima bedje en scheelt een nacht verblijf, en vond het heerlijk wakker worden zo rijdend door de natuur.

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:45

Wat leuk, ook hier een thailand topic.

Wij willen deze zomer (helaas gebonden aan bouwvak) 3 weken met het gezin naar Thailand. Nu zijn de ticketprijzen rete hoog (tenminste dat vindt ik). We hebben nl wel de voorkeur voor een aantal maatschappijen (ivm betrouwbaarheid, beenruimte, reisduur), bijv KLM, Emirates, Qatar, Eva Air. De ticketprijzen zijn echter behoorlijk hoog, ca 880 pp. Zijn er ervaren vliegers in die periode die weten of ik het beste nog even kan wachten of me er bij zal moeten neerlegggen en dit het gangbare tarief is voor die periode?

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-19 22:49

Ik heb vorig jaar in augustus minder dan 600 betaald met Emirates vanuit Düsseldorf

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:05

fokfanaat schreef:
Ik heb vorig jaar in augustus minder dan 600 betaald met Emirates vanuit Düsseldorf


Emirats zit nu op 850 pp vanaf amsterdam en vanaf dusseldorf zelfs nog hoger. In welke maand had jij geboekt?

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-19 23:52

Wel vrij vroeg, half november

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 03:05

Ik ben deze keer via Zaventem gegaan, scheelde 200 euro per ticket.

Nachttrein van Bangkok naar Surat Thani vond ik verschrikkelijk :+
Daarom deze keer met nachtbus gegaan (naar Chiang Mai), was ook goedkoper en sneller.

fiets a fake smile

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 03:26

Darah3 schreef:
Nachttrein van Bangkok naar Surat Thani vond ik verschrikkelijk :+

Waarom vond je het verschrikkelijk?

Ik heb een keer dezelfde trein van Trang (ietsjes verder naar het zuiden) naar BKK genomen en het was vergelijkbaar met de nachttrein naar Chiang Mai (ik heb goed kunnen slapen, ondanks dat ik redelijk vol was nadat ik een hele kokosnoot cake uit Trang had zitten oppeuzelen).

Anoniem

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:52

De verkiezingen van 24 februari zijn inmiddels afgeblazen, het nieuws is nu in de ban van de luchtvervuiling in Bangkok wat nog 1-2 maanden zal aanhouden (PM2.5 ver boven de norm). De gezichtsmaskers zijn al schaars aan het worden.

Needje

Berichten: 19199
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:56

Ja ik las iets over waterkanonnen ofzo.

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:54

Het was super super koud en klein (en dan ben ik onder de 1,60m). Plus kakkerlakken.
Het licht bleef ook de hele nacht aan, gelukkig heb ik altijd een oogmaskers en oordoppen bij me.

fiets a fake smile

Needje

Berichten: 19199
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:47

Kakkerlakken in de trein?
Koud wordt overal al voor gewaarschuwd ja. Dat de airco op standje Noordpool staat.
Oordoppen en oogmasker gaan idd sowieso mee! Ook in een hostel nl handig. :D

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 04:08

Ja helaas, was met mensen die al vaker die trein hadden gepakt en die zaten van tevoren me nog gerust te stellen dat er geen kakkerlakken of muggen in de trein waren.
Nou drie keer raden wat er in mijn hokje te spotten was :')

fiets a fake smile

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:02

Daatje schreef:
Wat leuk, ook hier een thailand topic.

Wij willen deze zomer (helaas gebonden aan bouwvak) 3 weken met het gezin naar Thailand. Nu zijn de ticketprijzen rete hoog (tenminste dat vindt ik). We hebben nl wel de voorkeur voor een aantal maatschappijen (ivm betrouwbaarheid, beenruimte, reisduur), bijv KLM, Emirates, Qatar, Eva Air. De ticketprijzen zijn echter behoorlijk hoog, ca 880 pp. Zijn er ervaren vliegers in die periode die weten of ik het beste nog even kan wachten of me er bij zal moeten neerlegggen en dit het gangbare tarief is voor die periode?


Wij zijn voor 600 euro pp gevlogen, 7 juli. Dus denk dat het nog wel goedkoper kan... Wij vlogen met Emirates

LauraEden

Berichten: 579
Geregistreerd: 26-04-07
Woonplaats: Twello

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:57

Hoi allemaal, aankomende zomer wil ik graag samen met mijn vriend een maand door Thailand en Vietnam gaan reizen. Hebben jullie misschien nog aanraders en/of tips? Ik heb al heel veel goede tips in het topic gelezen dus dank daarvoor! :D

Eden Z2+8
Tango M1+5
:+:

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:01

welke kant thailand wil je zien ???

callippo

Berichten: 3199
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 00:14

Heb je de website tipsthailand.nl al gevonden? Die is echt super handig!

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.


Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:21

Ik weet dat dit topic al even stil ligt, maar ik wil toch even mijn ervaring nog delen!
Ten opzichte van de laatste keer dat ik postte, hebben we ons reisplan toch nog compleet omgegooid zie ik nu :')

Ik ben gisteravond terug gekomen van onze vakantie in Thailand, wat een ervaring zeg :) helaas werd onze heenvlucht gecancelled door de oorlog in Pakistan/India waardoor we een dag later moesten vliegen en het plan een beetje in de war kwam. Mijn terugvlucht moest omvliegen wegens diezelfde dreiging tot oorlog, maar goed, alles is uiteindelijk goed gekomen :')

We begonnen in Phuket (Kata), we hadden zelf een auto gehuurd die we mee hebben genomen tot we terug naar Bangkok gingen. We hadden een prachtig hotel en wat een fijne plek is Kata! Geen overmatige hoeveelheid vervelende toeristen en heerlijk lokaal kunnen eten. We hebben hier een eiland tour gedaan inclusief snorkelen (en een groep wilde dolfijnen gezien!), was erg leuk alleen Phi Phi Island zelf was echt te druk.

Daarna door naar Khao Sok National Park, dat was echt de highlight van onze reis. We zijn onder andere door Nam Talu Cave gegaan wat zo gaaf en magisch was! Ook zelf nog erop uit getrokken in het park (ons 'hotel' lag letterlijk recht naast de ingang en ons boomhutje keek uit op het park) en dieper in de bossen een groep wilde apen gevonden. Wat een bijzonder moment was dat zeg, we stonden daar doodstil gewoon te kijken.

Vervolgens nog één dag in Phuket Patong verbleven en dat was eigenlijk best verschrikkelijk :') zoveel mensen en toeristen, zo ongelofelijk commercieel, het hele Thailand gevoel was daar wel weg. Strand was echt veel te druk ook. Wel een leuke avond gehad met live muziek en al, en het was makkelijk om via daar naar het vliegveld te komen.

Bangkok viel me tegen, zo druk en drukkend benauwd. We zijn een dag naar Ayutthaya geweest wat wel echt ook prachtig en indrukwekkend was. De ruïnes hebben echt indruk op mij gemaakt, evenals de grote Buddha die daar staat. Wat een bijzondere plek. Alleen zo jammer dat zoveel toeristen in Ayutthaya, en ook in Khao Sok trouwens, kiezen voor een rit op een olifant. Daar brak mijn hart echt van.

Al met al een hele bijzondere ervaring, ik heb genoten :j
Ondanks de vele bijna dood ervaringen in het Thaise verkeer _O-

[o]

Needje

Berichten: 19199
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:04

Ik ben nog op reis.
Bangkok - Chiang mai - Koh Mook - Railay - Khao sok en nu zit ik ff n nachtje in Khuraburi en ga ik morgenochtend naar de Surin eilanden.
Tot nu toe een heerlijke reis.
Geen last van smog in Chiang mai gehad.
Op Mook en Railay verbrandden locals afval. Daar meer last gehad van rook als in CM. :')
Vandaag hier ff een buitje gehad. Maar dat was wel welkom. Ik hen het idee dat ik gewoon non stop zweet sinds ik in Thailand ben. Haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:58

Needje schreef:
Geen last van smog in Chiang mai gehad.

Dan was je net op tijd weg, want eergisteren was Chiang Mai de #1 in de wereld:
Afbeelding

callippo

Berichten: 3199
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:01

@Fortitude: ohhh, dan hebben wij in hetzelfde resort gezeten! Waar je via het restaurant het park in liep, zonder langs de kassa te gaan :D


Wij zijn intussen alweer 2 weken terug. Geluk gehad met de terugvlucht, nét voor de oorlog die het vliegverkeer ontregelde.

Wat een fantastisch land! Ik zou zó weer teruggaan. Vooral het noorden. De vriendelijke cultuur, het lekkere eten, de adembenemend mooie natuur... en het lekkere weer uiteraard.

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Needje

Berichten: 19199
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Thailand tips en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 17:04

Ik kom net van Mo Ku Surin af. Wat een pareltje!
Heb nog nooit zulk zacht zand gevoeld. En de zee zo helder. Genieten was dat.
Nu in een nachtbus naar Bangkok. Ff wat anders. Haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 bezoekers