Op welk waddeneiland het beste paardrijden?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
pony33
Berichten: 693
Geregistreerd: 26-01-07

Op welk waddeneiland het beste paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-19 01:04

Deze zomer laat ik mijn vriend Nederland zien en we willen graag ergens paardrijden. Dit wil ik graag combineren met een dag of 2 op één van de waddeneilanden.
Dus kom maar op met alle suggesties. Welk eiland, welk bedrijf? Mijn vriend is een redelijk ervaren ruiter dus meer dan een staprit zou erg leuk zijn. :D
Tips voor andere dingen om daar te doen zijn ook van harte welkom, eten/slapen etc.


Anoniem

Re: Op welk waddeneiland het beste paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 07:07


Eleionomae

Berichten: 19588
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Op welk waddeneiland het beste paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 07:11

Ameland bij de Blinkert in Ballum, daar kom ik al 25 jaar :)

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 07:12

Zonder twijfel Ameland!

Winnaars hebben een doel, verliezers slechts een excuus..

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Op welk waddeneiland het beste paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 07:20

Stal Edda op Vlieland.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 07:24

Eleionomae schreef:
Ameland bij de Blinkert in Ballum, daar kom ik al 25 jaar :)


Absoluut een aanrader.
Op het strand splits je op met de mensen die geen ervaring hebben zodat de ervaren ruiters mooi even een stuk een galop kunnen doen! Er word uiteraard tijdens de rit ook gedraafd!de 1,5 uur rit vind in de mooiste maar de 2 uur rit is ook gaaf! Die van een uur vind ik te kort haha.

♥ Albasini van het Kesterveldhof (verkocht)
♥ Floria - Carla (Oscar x Ekstein) (verkocht)
♥Floyd (Ansgar Skellerod x Kaspar) (verkocht)
rip HARRY Y;( 11-01-2012)

Eleionomae

Berichten: 19588
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:16

Jodi93 schreef:
Eleionomae schreef:
Ameland bij de Blinkert in Ballum, daar kom ik al 25 jaar :)


Absoluut een aanrader.
Op het strand splits je op met de mensen die geen ervaring hebben zodat de ervaren ruiters mooi even een stuk een galop kunnen doen! Er word uiteraard tijdens de rit ook gedraafd!de 1,5 uur rit vind in de mooiste maar de 2 uur rit is ook gaaf! Die van een uur vind ik te kort haha.


De 2 uurs is inderdaad het mooist, ze doen ook wel eens langere ritten met een lunch oid tussendoor. Zou je hun Facebook even in de gaten moeten houden of ze even moeten bellen :)

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

Moska

Berichten: 3374
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:31

Puur Terschelling op Terschelling uiteraard (Oosterend). Geschikte tochten voor iedere ruiter. En Terschelling is gewoon mijn favoriet <3

Zelf ben ik met mijn eigen paard op vakantie geweest op Texel. Was ook erg leuk, maar heb verder geen ervaring met stallen daar.

Ameland heb ik ook gereden. Weet zo niet meer precies bij welke stal, maar was destijds niet gecharmeerd van de conditie van het zadel en hoofdstel en het verwaarloosde hoefbeslag. Het eiland is wel leuk om er te rijden.

Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
O’Laska *future is bright*

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:47

Terschelling is inderdaad zeker een aanrader! Maar ik zou dan eerder voor Lok/Terpstra gaan. Ik heb meerdere keren bij Puur gereden, maar uiteindelijk toch overgestapt omdat het paardenwelzijn bij hun echt niet hoog stond... Ze lieten een oude merrie meerijden waarvan de rug halverwege de benen hing (bij wijze van spreken) en ze lieten meerdere malen hun hengst meerijden waarvan bekend was dat zijn knieën zo heftig op slot gingen dat hij tijdens de ritten opgehaald moest worden met de trailer. De mensen van Puur weten heel mooi de toeristen in te palmen met mooie praatjes, maar aangezien mijn opa en oma echte eilanders zijn krijg ik ook de andere verhalen mee...

Daarbij vond ik de ritten die ik daarna bij Lok maakte veel leuker en mooier qua omgeving.

Edit: als je niet al te groot bent kan je ook voor de prairie gaan, daar organiseren ze sinds kort IJslander ritten met volwassenen. Het zijn echt super leuke mensen waar echt super voor de pony's wordt gezorgd!
Laatst bijgewerkt door Cera_D op 12-03-19 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

noordje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Op welk waddeneiland het beste paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:49

Terschelling :)
Ik heb er heel lang geleden een zomer gewerkt (begeleiding ruitertochten) en ik vond het geweldig daar.
Nu ken ik de andere eilanden niet, maar Terschelling is me zeer goed bevallen :D

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

Qerty
Berichten: 2007
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:53

Ik heb ooit een fantastische rit gemaakt bij Terpstra op Terschelling.

AfricanLady

Berichten: 7998
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Op welk waddeneiland het beste paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:56

Vlieland zowel stal edda als de seeyruiter :D

Em_

Berichten: 2174
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:56

Bij Lok op Terschelling heb ik een leuke rit (voor gevorderden) gehad. Ook bij Puur geweest, maar vond ik wat minder. Gebied was heel mooi maar de rit was voor de gevorderde ruiter een beetje saai. En ik vond het rijden met oortjes in niet fijn. Ook wij hadden bij onze rit een paard dat opgehaald moest worden want liep niet goed.
Laatst bijgewerkt door Em_ op 12-03-19 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt


Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:01

Oeh ik volg! Wil als het wat beter weer wordt graag met vriendinnen een rit maken op een van de waddeneilanden. Zijn er ook stallen die langere ritten doen? Van een paar uur?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:02

Ik heb op meerdere eilanden al gereden, naar Ameland zelfs een keer mijn eigen paard mee gehad, maar voor mij was Terschelling het mooiste kwa rijden. Veel afwisseling kwa bos, duinen en strand. En bij de stal waar wij de paarden huurden werd vooraf ook echt geïnformeerd wat je kon als ruiter en wat niet.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

AfricanLady

Berichten: 7998
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:02

Stal edda heeft paar keer jaar lange dagtochten die erg leuk zijn :D

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:24

Paralian schreef:
Op Schiermonnikoog <3 Mooiste strand van Nederland en ik heb er heerlijk gereden.

http://paardrijdenopschiermonnikoog.nl


Zeer de moeite waard, Schiermonnikoog. Op leuke paarden en kleinschalig. Geen afgeragde dieren en leuke mensen

Prince

Berichten: 2450
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:35


<3 /3 Zazou /3 <3

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:43

Rijpaardenverhuur Lok op Terschelling. Maar nu moet ik zeggen dat ik wel een beetje bevooroordeeld ben aangezien ik al mijn hele leven op Terschelling kom en 19 jaar geleden voor het eerst bij Lok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:48

De praire op terschelling, en dan natuurlijk op de Ijslanders!

Edit: want op een shet ga je niet passen denk ik :P

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Op welk waddeneiland het beste paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:51

Stal Nella Dorien op Ameland!

Ik heb op Ameland 4 verschillende stallen geprobeerd, waarbij ik Nella Dorien toch echt het leukste vond. Onder andere ook bij Le Cheval en de Blinkert geweest, maar le Cheval vond ik toch wat voorzichtiger qua rijden en ik vond dat bij de Blinkert de groepen erg groot waren. Dit viel bij ons ritje mee, maar ik zag ook wel eens groepen van 15 ruiters voorbij komen, wat ik voor een strandrit toch echt veel te veel vond! Nella Dorien heeft niet zoveel paarden waardoor er niet echt veel mensen mee kunnen, wat fijn is voor de groep. Het wordt ook op niveau ingedeeld!

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:18

Vlieland. Zelf alleen ervaring met de Seeruyter maar Edda schijnt ook heel goed te zijn. Seeruyter doet ook ritten van 2 uur of meer alleen voor gevorderde ruiters.

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:37

Ik denk, als ik het zo lees, dat er op ieder eiland wel mooi te rijden valt dus daar zou ik de bestemming niet van laten afhangen.
Ik zou vooral kijken naar de stal als jullie eenmaal weten waar jullie heen gaan.

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Op welk waddeneiland het beste paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:11

Hier ook goede ervaring met Lok op Terschelling! Andere eilanden geen ervaring mee, dus kan ik niet over oordelen.

pony33
Berichten: 693
Geregistreerd: 26-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-19 20:44

Super bedankt voor alle suggesties, blijf vooral posten +:)+ .
Ga ze allemaal eens goed bekijken.
IJslanders zou nog wel passen,wij zijn 165m en 175m en niet zo zwaar.
Ook nog absolute afraders? Idd paardenwelzijn/goed passend tuig/geen afgestompte paarden etc vinden we wel belangrijk :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cathalijne, Doubtless, Eliana, flavlip, mireilledons, mvdende, NadjaNadja, Tatjanaa en 71 bezoekers