Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 04:41


Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 05:35

Nieuwe blog: Hoe leer je je paard Pilates oefeningen aan. In het Engels ook wel belly lifts of crunches genoemd.

Kyra kreeg een beetje een doorgezakte rug, ook al is ze pas 10 jaar en rij ik niet veel. Het bleek dat ze wat blokkades had in haar lichaam en die heeft de bodyworker/chiropractor opgelost. Ze liep direct veel beter en haar rug kwam ook omhoog. Als huiswerk kregen we dus chrunches.

In deze blog leg ik uit hoe ik dat heb aangeleerd (met 2 videos)
How to teach your horse crunches

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 03:32

Bovenstaande blog is kennelijk een hit! Op dag 2 al meer dan 500 x gedeeld op Facebook. Door de videos krijgt mijn YT channel ook veel verkeer en nu op dag 3 heb ik besloten de videos direct naar FB te oploaden en binnen 2 uur 240 views. Niet slecht voor een "instructie paarden training" video. *\o/*

Hoe gaan jullie blogs en vlogs?

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

plutolover

Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 07:55

Hier gaan m’n vlogs aardig heb nu 106 abonnees.

Ik vind promoten/reclame maken wat lastig.

Pf of ander manier ben ik niet pakkend genoeg., maar dat heb ik ook als ik foto topics maakt op bokt

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 17:55

Ja dat is moeilijk. Vind ik zelf ook een kunst.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 07:10

IK heb weer een blog. Deze keer over hoe ik clickertraining heb ik gezet bij het revalideren van paarden. Ik heb jaren bij de Canadese dierenbescherming gewerkt en daar werd alleen maar met positieve bekrachtiging gewerkt. Heel fijn. Als een paard of ander (boerderij)dier ontsnapte of we moesten medicijnen toedienen dan gebruikte we geen dwang.

In januari heb ik een presentatie gegeven over het rehabiliteren van paarden met positieve bekrachtiging op de Nederlandse Clicker Conferentie 2.0 'Het nieuwe revalideren'. Daar heb ik ook deze voorbeelden laten zien.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

bertbart
Berichten: 203
Geregistreerd: 29-12-14

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:52


_Lauwtje_

Berichten: 1183
Geregistreerd: 17-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:31

plutolover schreef:
Hier gaan m’n vlogs aardig heb nu 106 abonnees.

Ik vind promoten/reclame maken wat lastig.

Pf of ander manier ben ik niet pakkend genoeg., maar dat heb ik ook als ik foto topics maakt op bokt


Ik ken dat gevoel :j
Heb pas wel weer een nieuwe column geplaatst, die heb ik hier nog niet gedeeld. Column heet Team Kneus
Was blij dat ik eindelijk weer een column uit mijn, al dan niet gekneusde :') vingers kreeg. Heb een writersblock (gehad ?) van hier tot Tokio.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:08

plutolover schreef:
Hier gaan m’n vlogs aardig heb nu 106 abonnees.

Ik vind promoten/reclame maken wat lastig.

Pf of ander manier ben ik niet pakkend genoeg., maar dat heb ik ook als ik foto topics maakt op bokt


We zijn ook zo verwend met Paardenyoutubers die hun vlogs als een professional runnen, dat je er als beginner gewoon moeilijk aan kunt.

Zonder bv. kwetsend te willen zijn, maar ik open je Youtube profiel en ik kan niet echt een stijl herkennen. De thumbnails van je laatste vier video's zijn allen anders qua layout. Andere lettertypes, dan weer onderlijnd, dan weer niet, gele letters, witte letters, cursief, 1 foto en dan weer een collage van foto's met de ene keer een groen kleurvlak, de andere keer dan weer een blauw kleurvlak. Als ik dan nog verder kijk dan die eerste vier video's zie ik nog talloze andere layouts. Dit geeft mij de indruk dat je iemand bent die af en toe eens een leuke video wilt posten, maar dat je niet echt een consistente vlogger met 1 verhaal/1 "merk" bent.
Geef ook aandacht aan je titels. 'Weekvlog vol leuke paardenbelevenissen' is de beschrijving van bijna iedere paardenvideo op YouTube.

Eerlijk? Op dit moment ben ik als kijker dus al weg. Mijn vrije tijd is kort en waarom zou ik die tijd aan jou besteden als ik ook naar een Feline of een Jill kan gaan kijken?

Ik heb toch je laatste video aangeklikt en binnen de 18 seconden heb je zelf jouw gefilmde beelden niet zo mooi genoemd en kondig je aan dat je weekvlog begint op maandag waarop je eigenlijk niet zoveel gedaan hebt. Hier schiet je jezelf keihard in de voet. Je beelden zijn dus blijkbaar van slechte kwaliteit en saai, waarom zou ik dan verder kijken?
Ok, stel dat ik dan toch heel lief ben en toch verder blijf kijken, dan is het eerste beeld dat ik te zien krijg na je intro een beeld waarin je zegt dat de audio slecht gaat zijn.
Ik zit dan een dikke halve minuut in je filmpje en je hebt jouw eigen video al drie keer afgekraakt nog voordat ik 1 paard gezien heb. Mag je echt niet doen? Zeker niet op het begin. Een bekende Youtuber kan zich al wel eens een vinger op de microfoon bv. veroorloven, maar in het begin moet je je nog dubbel zo hard bewijzen. :+

Hopelijk heb je wat aan mijn feedback. Begin met kleine stapjes, zo zijn de bekende YT'ers ook begonnen. Ga voor nu nog voor kwaliteit. Ik kijk liever naar een video van 5 minuten met alleen maar topmateriaal, dan naar een video van 10 minuten waarvan 5 minuten top is en de andere 5 zozo. Blijven gaan, blijven werken, blijven verbeteren. :) +:)+

_Lauwtje_

Berichten: 1183
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:45

Denk dat dit hele mooie feedback is Gini.
Voor mijn werk check ik heel veel YouTube en Social Media kanalen en de punten die je noemt zijn voor mij ook belangrijk om te beoordelen of ik ze marketing technisch gezien aantrekkelijk vind. Dan kijk ik naar hetzelfde als een normale kijker: het moet boeien en geloofwaardig zijn.
Het maakt niet uit of iemand maar 100 abonnees heeft, de potentie is belangrijker.

plutolover

Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:07

Ik heb gini een pb gestuurd om haar te bedanken voor de feedback

Ik ga eens goed voor zitten en opzoek naar een goede bewerkprogamma.

Zodat ik leuker wordt om naar te kijken. ;-)

Maar ook goed nadenken over hoe ik over kom als vlogger.

Het is best lastig ;-)

Nogmaals bedankt gini

AmableJarig

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:05

Wat een mooie feedback Gini, daar kan je echt wat mee.

Bij mij gaat het echt super goed, de 1000 abonnees zijn we alweer voorbij en de video's worden goed bekeken. Echt zo ontzettend dankbaar dat ik hulp krijg van een professioneel team om op die manier mooie en goede video's neer te kunnen zetten. Heb zelfs sinds kort een sponsor, daar komt morgen een video van online, echt super tof!

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

plutolover

Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:58

Amable: WoW super zeg!! En uiteraad superdat jij een team achter je heb staan. Ik doe t maar alleen en ben gini heel dankbaar voor haar feedback.

Maar even goed over nadenken hoe ik de video’s en mijzelf kan verbeteren.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:25

Oh super dat je het zo opvat, plutolover! Bedankt ook voor je pb'tje. :)
Ik vond het namelijk best wel heel wat om vanuit mijn veilige positie als kijker 'kritiek' te geven. Doet het zo gemakkelijk overkomen terwijl ik goed besef dat vloggen (en eigenlijk social media in het algemeen) heus niet zo gemakkelijk is. Kruipt veel tijd in en zeker in het begin heb je vaak het gevoel 'waar doe ik het voor'. Maar als je jezelf blijft verbeteren en -vooral- authentiek blijft, dan vind je jouw plaatsje wel. +:)+

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 01:06

Wauw Gini, dit is echt goede feedback! Ik ben zelf ook begonnen met YouTube. Het is op het begin ontzettend lastig om ‘jezelf te vinden’. Wat wil ik bereiken, waar sta ik voor & waar ga ik voor. Ik heb al een paar vlogs geplaatst en opzich ben ik zelf niet ontevreden. Alleen over de tumbnails maar dat gaat verbeteren bij de volgende video’s. (Heb hier veel over gelezen en gezien op YouTube hoe je dat goed kan doen)

Als ik terug ben van mijn avontuur hier in Nieuw- Zeeland ga ik sowieso weer door met YouTube. Zowel muziek video’s als vlogs.

Het is denk ik ook allemaal een stuk acceptatie. Ik bedoel: als je het echt alleen maar doet voor de roem en aantal volgers dan kom je er in mijn ogen niet. Mij maakt het niet uit hoeveel volgers abbonnees ik heb. Ik deel wat ik leuk en interessant vind om te delen.

AmableJarig

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 02:07

Voor mij is het me eerlijk is eerlijk wel echt te doen om het groeien. Maar dat is omdat ik ook een bedrijf in de paarden heb waar ik graag meer in wil kunnen werken. Daar is zichtbaar zijn, naamsbekendheid op doen en uiteindelijk fans creëeren wel belangrijk. De fans vooral voor shows. Als je fans hebt dan komen mensen op een gegeven moment echt voor jou naar een evenement, super interessant voor de organisatie van het event en dus wordt je sneller geboekt.
Als ik het alleen voor mezelf deed dan stak ik er veel minder tijd, geld en moeite in, gewoon af en toe eens iets leuks filmen is leuk, maar wekelijks uploaden is wel gewoon werken. Gelukkig wel super tof werk :D

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

plutolover

Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:56

Ik doe wekelijks een filmpje. Het lijkt me leuk om groter te worden maar eigenlijk doe ik het ook voor mijzelf.

Ik ben nog zoekend. Ik heb zelf nog geen eigen bedrijf.

Maar wil uiteindelijk als ik m’n diploma gehaald heb lessen gaan geven. Ben ook druk bezig met een website. Had er 1 bij wordpress maar kan niet aan wennen.. want een vervelende site is dat..

En mijzelf meer ontwikkelen. Maar dat heeft niks met YouTube te maken. Ik vind het super leuk om te doen. En hoop in YouTube ook te groeien.

Kaatje345

Berichten: 52
Geregistreerd: 08-03-11

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:58



HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:29

Amable schreef:
Voor mij is het me eerlijk is eerlijk wel echt te doen om het groeien. Maar dat is omdat ik ook een bedrijf in de paarden heb waar ik graag meer in wil kunnen werken. Daar is zichtbaar zijn, naamsbekendheid op doen en uiteindelijk fans creëeren wel belangrijk. De fans vooral voor shows. Als je fans hebt dan komen mensen op een gegeven moment echt voor jou naar een evenement, super interessant voor de organisatie van het event en dus wordt je sneller geboekt.
Als ik het alleen voor mezelf deed dan stak ik er veel minder tijd, geld en moeite in, gewoon af en toe eens iets leuks filmen is leuk, maar wekelijks uploaden is wel gewoon werken. Gelukkig wel super tof werk :D

Echt zo leuk om te zien hoe jij bezig bent op YT.

Ik heb er bewondering voor hoe mensen de tijd en energie hebben om alles te bewerken. Kost mij zoveel tijd, dus daar schiet het bij in. Echt vloggen lukt me ook niet, die consistentie kan ik niet opbrengen.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

plutolover

Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:00

Ik ben ook druk bezig met Youtube maar op moment bestaan er zo veel youtubers. Maar ik vind het super leuk om te doen.

Soms heb ik niet echt iets om te vloggen en dan moet ik even nadenken hoe ik het ga aanpakken. Vooral met dit weer is het wat lastiger.


Ik heb wel een leuk idee maar daarvoor moet het echt beter weer zijn haha. Ik heb toevallig deze week 2 video's opgenomen. En nu heb ik dus voor vandaag en volgende week al een video. Dat geeft ook wel beetje meer rust en even tot nadenken voor mn volgende video.

Maar vaak komt er spontaan wel iets op mn pad dat ik denk van Ja, daarover kan ik vloggen

Rispens
Berichten: 43
Geregistreerd: 20-07-18
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:51

Kaatje345 schreef:
Ik ben net begonnen met vloggen!
Maar ik ben nog niet zo thuis in het bewerken. Ga ik me binnenkort in verdiepen. Ik heb altijd al filmpjes gemaakt over trainingen, vooral voor fb. Nu aan de vlog voor YouTube *\o/*

https://youtu.be/ohHJWNhb600

https://www.youtube.com/channel/UCGPCCj ... subscriber

Tips en tricks zijn welkom!

Leuke videos hoor! Ik heb me ook geabonneerd.

Ik was zondag jarig en ik heb een super mooie vlog camera gekregen, de Sony RX100 mark3. Super blij mee want mijn eerste vlogs en videos heb ik met mijn Iphone gefilmt.

Dit is mijn eerste vlog met nieuwe camera, ik denk dat ik het bestand niet helemaal goed opgeslagen heb wat de kwaliteit is een stuk minder dan de losse opgenomen stukken maar toch heel blij mee!;

https://youtu.be/b6t-7Qcs7NI

Neem een kijkje op mijn YouTube kanaal over zadels en paarden

https://www.youtube.com/channel/UC2kuYZFvJ0XH42wCBsX_Keg

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 21:31


Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 17:10

Ik probeer ook weer wat meer te gaan bloggen!
Mijn afgelopen artikelen gaan vooral over reizen, als jullie het leuk vinden om een kijkje te nemen zou ik dat heel leuk vinden :)

https://flowersinhermind.wordpress.com/

quincydesi
Berichten: 251
Geregistreerd: 09-05-17

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:57

Hoihoi! Ben redelijk nieuw hier! Was een jaar geleden begonnen met vloggen maar door te weinig tijd gestopt. Nu een aantal weken weer bezig en zit met zo veel leuke vette ideeën wat ik wil gaan uitwerken. Ik ben weer begonnen omdat ik op mn instagram zo aan het groeien ben en mensen het leuk vinden wat ik doe met mn paard dus dacht waarom niet vloggen haha.

Ben benieuwd wat jullie op dit moment vinden van mn videos.
Youtubekanaal is Quincy&Desi

bertbart
Berichten: 203
Geregistreerd: 29-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:03



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers